Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Koło dwumasowe

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

[ A6 C5 2.5 Tdi] Koło dwumasowe

Post autor: Konrad 78 » 13 wrz 2011, 20:58

Witam. Szykuję się do wymiany dwumasy, ponieważ taka jest diagnoza moja i mechanika. Szukałem na forum ale nie znalazłem informacji czy podczas wymiany sprzęgła, dwumasy itp. zmieniać również olej w skrzyni, jaki? Chyba było by to najlepsze rozwiązanie. Planuję wymianę całego kpl. żeby nie bawić się za parenaście/paredziesiąt km w to samo. Czuć jak dwumasa nie absorbuje siły przy ruszaniu tylko przenosi ją na skrzynię, przy gaszeniu auta również słuchać i czuć. Oraz przy zmianie biegów i dodaniu gazu chodzi dość sztywno a nie miękko jak kiedyś. Na zimnym było ok a na rozgrzanym szarpał przy ruszaniu. Warto coś jeszcze tam zmieniać, jakieś uszczelniacze? Dochodzą też dziwne dźwięki, podejrzewam, że koło się totalnie kończy po woli.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 15 wrz 2011, 20:33

kolego to ile przelotu ma twoje auto?
bo taka wymiaa jest u nas raczej mało spotykana.
ja mam u siebie prawie 400tyś.km i narazie nic nie wskazuje ze miało by paść...?

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 17 wrz 2011, 20:12

U mnie jest ponad 220tyś na liczniku. Z tego co wiem to przy około 200tyś pada, w zależności oczywiście od stylu jazdy. Jeśli u Ciebie jest 400tyś, to pewnie miałeś wymieniane już. Pojeździj jeszcze z 50tyś km. ;p

Oleju w skrzyni nie trzeba zmieniać jeśli to manual. Zmieniam łożysko oporowe, docisk, sprzęgło i dwumase i będzie w porządku. Ewentualnie uszczelniacz od strony skrzyni dla świętego spokoju, bo przednie przy wymianie rozrządu zmienione były. :]

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 wrz 2011, 16:21

dziwne bo nie słyszałem o tym zeby poniżej 300-400 komuś padło.
raczej mysle że to ty masz 500 a na liczniku 200...
ale nikt tego nie wie.

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 19 wrz 2011, 12:01

Dokładnie nikt tego nie wie. Ja opieram się na tym, iż w sklepie w którym rozmawiałem ze sprzedawcą o dwumasie mówił że padają w okolicach 200tyś km. Jeśli jest taki przebieg to lepiej jest zmienić ze sprzęgłem. Ja i tak zmianiałbym kpl. dla świętego spokoju. Koło LUK, zamiennik oryginału rwnież jak wiadomo wytrzymuje około 200tyś, a przynajmniej powinien. Więc to wg. mnie popiera to co pisze. W niektórych autach koło pada i po 50- 60tyś km. Więc te 200tyś w audi myślę że jest do przyjęcia, ale 400 - 500tyś nie wierzę, nie będę się spierał ale dla mnie to bardzo mało prawdopodobne. Ale dla rozstrzygnięcia spytam mechanika jak będe zostawiał auto.

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 20 wrz 2011, 10:52

Widocznie coś źle zrozumiałem. Z tym się zgadzam. A tak z ciekawości, ile dolewacie oleju pomiędzy wymianami?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 20 wrz 2011, 12:41

Nic nie dolewamy...
Jak wymieniam olej to leją maxa na miarce a jak przychodzi pora na wymiane (10tys.km) to jest troche ponad miniumum- ale żeby coś dolewać?! <rotfl>
I nie wspomne o tym że moje auto widzi dosyc czesto duże obroty... <lol>

Kolego jak padła dwumasa i dolewasz olej to ciekawe ile masz zdjęte z tego licznika?!
No ewentualnie chyba że masz jakiś wyciek...

A każdy mówi że moje 360 to dużo-kpina <lol>

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 20 wrz 2011, 16:18

Hehe. Też nie dolewam. Z ciekawości napisałem. U mnie jak zlewają olej to się dziwią bo wygląda jakby był niedawno nalany. Oleju nie bierze wcale, leje Castrola wg. mnie najlepsze oleje, i też zmieniam co 10tyś tak jak poprzedni właściciel! Silniczek pali na dotyk, odpala w mrugnięcie oka od chwili obrócenia kluczykiem. :) Czy +25*C czy -10*C.

Poza tym mam fotele Recaro - w świetnym stanie skóra więc po tym idzie też poznać przebieg. ;p

Dziś doszła dwumasa, sprzęgło, docisk, łożysko oporowe. Ehh szkoda zakładać tak fajnie to wygląda. ;)

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 20 wrz 2011, 18:49

Lechu pisze:
Konrad 78 pisze:Ehh szkoda zakładać tak fajnie to wygląda.
na ścianę sobie powieś :P
Za ciężkie :(

[ Dodano: 2011-09-21, 18:51 ]
Panowie, odebrałem autko od mechanika. Teraz od razu co innego. Sprzęgło mięciutko chodzi wszystko jest lux. Dodatkowo zmieniony simering i co tam trzeba było.

Pytałem odnośnie wałków. U mnie jest wszystko ok, silniczek cyka jak powinien, to samo mówił inny mechanik który przerabiał 2,5tdi na 1,9tdi, i robił inne 2,5tdi. Tylko siadać i jeździć.

Mam przy sobie starą dwumasę i to co było zmieniane, z tego co zerknąłem jest ori z fabryki Audi OOOO :] Więc to potwierdza że nie był kręcony licznik, poza tym kiedyś zmieniałem tarcze z tyłu i one też były ori i wahacze z na których też były ori "wytłoczki", mam je nawet u siebie w pudle. Akurat wahaczami bym się nie kierował bo zamienniki drogie też mogą mieć te znaczki ale zebrać to do kupy to można wysnuć wnioski. Pozdrawiam :)

Cineek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 13 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Cineek » 29 gru 2012, 18:23

Nie zakładam nowego tematu, odgrzewam. Mianowicie przy mojej Audi też padła dwumasa, mam już wykręconą, rzeczywiście luz jak u świni w kojcu.
Regeneracja nie wchodzi w grę, naczytalem się negatywnych opinii o firmach naprawiających dwumasy.
Zakup nowej, znalazłem LUK'a za tanie pieniądze ale jest napisane że jest bez łożyska prowadzącego, ale w moim jest łożysko, i nie widze opcji zeby je jakoś stamtąd wyciągnąć, przełożyć itp.
Co zrobić w takiej sytuacji? Pozdrawiam

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 29 gru 2012, 19:09

Ja tu czegoś nie rozumiem, od kiedy w tipie dwumasa się znalazła
<mysli> <mysli>

Cineek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 13 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Cineek » 30 gru 2012, 14:35

Sorki mam stare dane w profilu, mam skrzynie 6 biegową, kod silnika BDG. Sprawa wyglada tak ze koło ma duże luzy, a slyszalem ze niekiedy mimo duzego luzu w 2.5 tdi kolo dziala prawidlowo, czy to prawda ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga