Cieknie mi olej (kapie) ze skrzyni gdzieś w okolicy połączenia z napędem tak jak widać na zdjęciu. Na razie wyciek nie jest duży ale po dobie widać kilka kropli pod autem.
Standardowe pytania:
1. Co jest przyczyną (jakaś uszczelka?)
2. Gdzie to naprawić w krakowie ?
3. Ile to może kosztować ?
4. Czy trzeba wyciągać skrzynie czy może da się to zrobić bez jej demontażu ?
5. Miał to ktoś już? Czy to kolejna rzecz która się po prostu, naturalnie psuje bo "te typy tak mają" ?
[ A6 C5] Tiptronic wyciek ze skrzyni na łaczeniu z torsenem
Dzięki za odpowiedź. Jestem po oględzinach w tym warsztacie http://www.axod.pl/ i faktycznie Panowie zdiagnozowali to co piszesz czyli simmering (a nawet podobno dwa tam są) cieknie na wale (gdzieś koło torsena). Skrzynia jest sucha i nie trzeba będzie jej ruszać. Trzeba natomiast (wg. tych Panów) odkręcić wydech i zdemontować wał żeby się do tego dostać.
Podobno przy demontażu wydechu jest sporo roboty bo od strony silnika dostęp jest utrudniony w tych autach.
Powiedzieli od 400 zł do 600 zł maks jeśli będą jakieś problemy z odkręcaniem śrub i jeśli cały dzień im wtedy to zajmie. Raczej się zdecyduję bo nic tańszego narazie nie znalazłem.
Z innych bieżących usterek: wyje mi (buczy) czasem przy kręceniu kierownicą jakby pompa wspomagania. Oleju było mało ale dolałem na full i nadal to samo.. Pokuszę się jeszcze o wymianę całego (tak coś tu wyczytałem na forum) i jak nie pomoże to nie wiem...
Podobno przy demontażu wydechu jest sporo roboty bo od strony silnika dostęp jest utrudniony w tych autach.
Powiedzieli od 400 zł do 600 zł maks jeśli będą jakieś problemy z odkręcaniem śrub i jeśli cały dzień im wtedy to zajmie. Raczej się zdecyduję bo nic tańszego narazie nie znalazłem.
Panowie z serwisu też powiedzieli, że to się bardzo rzadko zdarza w tych autach. Co do mojego przebiegu to pewności nie mam (nowego przecież nie kupiłem) i jestem 3 właścicielem (podobno!) ale w ASO przy "kontroli przed zakupem" przebieg uznali za wiarygodny. Licho tam wie.. Zobaczymy co się następne spieprzy...censored pisze: 5. Ja mam o epokę starsze auto i nie cieknie, więc nie jest to raczej typowe, raczej zalezne od przebiegu (tak jak inne simmeringi)
Z innych bieżących usterek: wyje mi (buczy) czasem przy kręceniu kierownicą jakby pompa wspomagania. Oleju było mało ale dolałem na full i nadal to samo.. Pokuszę się jeszcze o wymianę całego (tak coś tu wyczytałem na forum) i jak nie pomoże to nie wiem...
Witam.lepik pisze:Wydechu nie musisz demontować tylko go rozpinasz na łącznikach i odchylasz na bok(uwaga na sondy) ,rozkręcasz wał na łączeniu z flanszą ,odkrecasz śrube centralną flanszy i wysuwasz do tyłu i już masz winowajce wycieku na talerzu
U mnie leci prawdopodobnie na wyjśću torsena.
Możecie podać numer simmeringa który wychodzi na wał??
Ponoć są dwa rodzaje flansz.
Czy dam radę to zrobić bez kanału w garażu??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga