Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEL 2.5 140 KM] Tłumik drgań paska adaptacja z silnika 1.9

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

[ AEL 2.5 140 KM] Tłumik drgaĂą paska adaptacja z silnika 1.9

Post autor: sawmen » 26 lut 2012, 19:41

witam, w poszukiwaniu tłumika drgan paska wielorowkowego natknąłem sie na cos takiego
od silnika 1.9 pd
http://allegro.pl/napinacz-paska-micro- ... 18014.html

lub od 2.5 v6

http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-na ... 74528.html

Ceny tłumika oryginalnego stabilusa to na allegro koszt 300zł, w sklepie u mnie ponad 400, taki do 1.9 silnika znalazłem za 136zł nowy na allegro wiec różnica kolosalna. ten od 2.5 v6 jest jakby identyczny, tzn sprężyna przez cała długość, a do 1.9 troszkę inny ale musi sprężynować i amortyzować

tylko pytanie czy będzie to pasowac?? co sadzicie?? długosc i rozmiar sruby mocującej ma tu znaczenie

czy ma ktos z was mozliwosc sprawdzenia np w 2.5 v6 jaki jest wymiar tego amortyzatorka??
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 16:11 przez sawmen, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 lut 2012, 20:03

ja już w ciemno obstawiam że gdyby była taka możliwość dawno by już to ktoś wyniuchał i nie przepłacalibyśmy za ori <luzik>

jak już to ten z drugiego linka wygląda podobnie ale to używka i po tym przebiegu warta tyle jaka cena (jak szukasz na sztuke to mam na półce)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 26 lut 2012, 20:47

może to coś podpowie(taki sam amoryzatorek jest w renault 1,9 dti) Obrazek Obrazek Obrazek

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 28 lut 2012, 12:02

po co kombinowac z czyms co nowe kosztuje 250-260 zl <mysli> Zwazywszy, ze jest to orginal to na nastepne 200 tys pewnie starczy (nawet polowy tego pewnie nie przejezdze ;p )
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen » 28 lut 2012, 17:58

tylko nie chodzi mi tu o gdybanie jakie sa ceny w sklepach, tylko prosze życzliwych ludzi o podanie wymiaru samego amortyzatroka, najlepiej od passat silnik AJM lub podobne

a najtaszy na alldrogo jest po 285zl wiec oszczednosc jest duza

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 28 lut 2012, 18:13

W piatek w sklepie w Krk kupilem za 250zl
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen » 04 mar 2012, 14:04

no i jestem po przyjsciu z allegro napinacza do ajm 1.9.
pierwsze co to u nas sprężyna jest na całym amortyzatorku, od 1.9 wygląda jak sam amorek, ale sie dowiedziałem ze jest w środku sprężyna. od 1.9 jest cieĂąszy, bo nei ma sprężyny na zewnątrz

i tutaj niestety istotna różnica, jest krótszy, od ael ma około 165mm, ten ma 145. wiec 2cm niestety robia roznice

ale niestety zeby zrobic zwrot musze poniesc koszty przesylki zwroten i jako ze lubie kombinowac postanowilem go przerobic, narazie plan jest taki ze musze nalozyc na niego rurke jako przedłuzke, i dorobic tulejke w rorce 2cm wyzej, projekt dpiero na wekend

koszt wyszedł mnie za napinacz kompletny 122zł, niestety rolka nie pasuje do ael, wiec troszke szkoda...

i daje zdjecie jaka mam koncepcje, komentujce czy to wyda



Obrazek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 mar 2012, 14:18

to wstępne różnice ;p i czy ma to sens??? do tego dokupisz rolkę? oby pasowała (mam na uwadze jej pokrycie po przykręceniu wszystkiego z osią paska
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen » 04 mar 2012, 14:28

rolke mam wymieniana przed zima, zrobione moze z 10k km, luzu na osi napinacza tez niema.

no wlasnie pytam was czy to wyda, w środek rurki daje tulejki z oryginalnej rolki, a rurka ma ściankę okolo 2mm, wiec nie jest jakas cienka i jest nakładana na około 3cm na napinacz, wiec z jej wyosiowaiem nie ma problemu

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 mar 2012, 14:32

wyda jak sie w to zangażujesz ,ale musisz odpowiednio spasować rurkę ( nie że wejdzie tylko dotoczyć ją i wykonać wewnątrz próg oporowy żeby sie nie nasunęła podczas pracy bo nie wiem czy śruba nie bedzie w tym miejscu przeszkadzać)i dolne mocowanie odpowiednio solidnie wykonać mając na uwadze że wewnętrzna tulejka jest panewką

P.S. no i wg tego rysunku to już nie ma racji bytu bo owa rurka zablokuje prace amorka
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 14:36 przez krzysiekjx1, łącznie zmieniany 2 razy.
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 mar 2012, 14:35

dla mnie też ale jak się cofnę w czasie wstecz to nie takie rzeczy się robiło w latach gdy kupić coś do aut nie produkowanych w PL to było nie do pomyślenia choćby ze względu na kosmiczne ceny
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen » 04 mar 2012, 14:50

widze ze zle zinterpretowałeś obrazek, tłoczek co sie rusza jest na dole na obrazku, a tam gdzie dorabiana rurka wchodzi jest przetoczenie ciensze około 2mm, i idealnie pasuje zeby sie rurka nie zsuneła na dól

wiec rurka bedzie na stale, nie bedzie sie ruszac po tłumiku

macie foto pogladowe samego nainacza

http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=70

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 mar 2012, 16:14

po tym co widać to jest to element alu wiec musi być konkretnie spasowany żeby to śmigało
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

sawmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:23
Lokalizacja: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen » 05 mar 2012, 19:24

zgadza sie, jest cały aluminiowy, a rurka jest przyciasna lekko, wiec na tokarce tylko lizne zeby pasowało na wcisk i wtedy bedzie sie trzymac

w piatek lub sobote bedzie zrobione wiec dam znac jak wyszło i jak sie sprawuje

[ Dodano: 2012-03-11, 14:31 ]
jestem panowie po montażu amortyzatora od 1.9 AJM. Wrażenia po 250km zrobionych - Rewelacja!!!

Daje zdjecie jak to wyglada


Obrazek

Obrazek



Na napinacz jest wbita rurka, na cała długość zeby nie latało, napinacz lekko liźnięty tokarka zeby był idealnie okragły bo był nierówny, w miejscu gdzie go sie mocuje orginalnie, rurka przewiercona i na przelot dana sruba M6, w srodku tulejka, i nakrętka samohamowna i skręcone na maksa az sie rurka splaszczyła.

na koncu gdzie przykręcamy amorek do naszego napinacza ael-a tez rurka przewiercona, w srodek tulejka od oryginalnego napinacza, w srodku lekko zaspawana zeby nie latała, sruba od oryginalnego napinacza (ta co jest kawałek bez gwintu) i wkręcona do napinacza na klej niebieski do śrub, do tego dwie podkładki dystansowe na śrubę.

Dolna tulejka niestety na sztywno, górna na oryginalnej gumowej tulejki. Napinacz jest skierowany ta gumowa harmonijka do gory, wiec dorabianej rurki i śrub nie widać wogóle. i tak guma jechsze nachodzi na rurke, wiec tym bardziej nie widać.


Koszt 122zł napinacz z allegro kompletny do ajm, gdzie jeszcze kumplowi za flasze oddałem rolke do jego passata, wiec koszt zrobienia takiego napinacza to 100zł, a nie 300zł jak u mnie w sklepie.

Jak to sie sprawdzi na wiecej km sie przekonam, narazie chodzi to bardzo ładnie, nie ma juz telepania i lomocenia na wolnych obrotach bo z mojego amorka poszedł olej wiec nie bylo ciekawie.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga