[ AEL 2.5 140 KM] Tłumik drgań paska adaptacja z silnika 1.9
[ AEL 2.5 140 KM] Tłumik drgaĂą paska adaptacja z silnika 1.9
witam, w poszukiwaniu tłumika drgan paska wielorowkowego natknąłem sie na cos takiego
od silnika 1.9 pd
http://allegro.pl/napinacz-paska-micro- ... 18014.html
lub od 2.5 v6
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-na ... 74528.html
Ceny tłumika oryginalnego stabilusa to na allegro koszt 300zł, w sklepie u mnie ponad 400, taki do 1.9 silnika znalazłem za 136zł nowy na allegro wiec różnica kolosalna. ten od 2.5 v6 jest jakby identyczny, tzn sprężyna przez cała długość, a do 1.9 troszkę inny ale musi sprężynować i amortyzować
tylko pytanie czy będzie to pasowac?? co sadzicie?? długosc i rozmiar sruby mocującej ma tu znaczenie
czy ma ktos z was mozliwosc sprawdzenia np w 2.5 v6 jaki jest wymiar tego amortyzatorka??
od silnika 1.9 pd
http://allegro.pl/napinacz-paska-micro- ... 18014.html
lub od 2.5 v6
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-na ... 74528.html
Ceny tłumika oryginalnego stabilusa to na allegro koszt 300zł, w sklepie u mnie ponad 400, taki do 1.9 silnika znalazłem za 136zł nowy na allegro wiec różnica kolosalna. ten od 2.5 v6 jest jakby identyczny, tzn sprężyna przez cała długość, a do 1.9 troszkę inny ale musi sprężynować i amortyzować
tylko pytanie czy będzie to pasowac?? co sadzicie?? długosc i rozmiar sruby mocującej ma tu znaczenie
czy ma ktos z was mozliwosc sprawdzenia np w 2.5 v6 jaki jest wymiar tego amortyzatorka??
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 16:11 przez sawmen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
no i jestem po przyjsciu z allegro napinacza do ajm 1.9.
pierwsze co to u nas sprężyna jest na całym amortyzatorku, od 1.9 wygląda jak sam amorek, ale sie dowiedziałem ze jest w środku sprężyna. od 1.9 jest cieĂąszy, bo nei ma sprężyny na zewnątrz
i tutaj niestety istotna różnica, jest krótszy, od ael ma około 165mm, ten ma 145. wiec 2cm niestety robia roznice
ale niestety zeby zrobic zwrot musze poniesc koszty przesylki zwroten i jako ze lubie kombinowac postanowilem go przerobic, narazie plan jest taki ze musze nalozyc na niego rurke jako przedłuzke, i dorobic tulejke w rorce 2cm wyzej, projekt dpiero na wekend
koszt wyszedł mnie za napinacz kompletny 122zł, niestety rolka nie pasuje do ael, wiec troszke szkoda...
i daje zdjecie jaka mam koncepcje, komentujce czy to wyda
pierwsze co to u nas sprężyna jest na całym amortyzatorku, od 1.9 wygląda jak sam amorek, ale sie dowiedziałem ze jest w środku sprężyna. od 1.9 jest cieĂąszy, bo nei ma sprężyny na zewnątrz
i tutaj niestety istotna różnica, jest krótszy, od ael ma około 165mm, ten ma 145. wiec 2cm niestety robia roznice
ale niestety zeby zrobic zwrot musze poniesc koszty przesylki zwroten i jako ze lubie kombinowac postanowilem go przerobic, narazie plan jest taki ze musze nalozyc na niego rurke jako przedłuzke, i dorobic tulejke w rorce 2cm wyzej, projekt dpiero na wekend
koszt wyszedł mnie za napinacz kompletny 122zł, niestety rolka nie pasuje do ael, wiec troszke szkoda...
i daje zdjecie jaka mam koncepcje, komentujce czy to wyda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
rolke mam wymieniana przed zima, zrobione moze z 10k km, luzu na osi napinacza tez niema.
no wlasnie pytam was czy to wyda, w środek rurki daje tulejki z oryginalnej rolki, a rurka ma ściankę okolo 2mm, wiec nie jest jakas cienka i jest nakładana na około 3cm na napinacz, wiec z jej wyosiowaiem nie ma problemu
no wlasnie pytam was czy to wyda, w środek rurki daje tulejki z oryginalnej rolki, a rurka ma ściankę okolo 2mm, wiec nie jest jakas cienka i jest nakładana na około 3cm na napinacz, wiec z jej wyosiowaiem nie ma problemu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
wyda jak sie w to zangażujesz ,ale musisz odpowiednio spasować rurkę ( nie że wejdzie tylko dotoczyć ją i wykonać wewnątrz próg oporowy żeby sie nie nasunęła podczas pracy bo nie wiem czy śruba nie bedzie w tym miejscu przeszkadzać)i dolne mocowanie odpowiednio solidnie wykonać mając na uwadze że wewnętrzna tulejka jest panewką
P.S. no i wg tego rysunku to już nie ma racji bytu bo owa rurka zablokuje prace amorka
P.S. no i wg tego rysunku to już nie ma racji bytu bo owa rurka zablokuje prace amorka
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 14:36 przez krzysiekjx1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
widze ze zle zinterpretowałeś obrazek, tłoczek co sie rusza jest na dole na obrazku, a tam gdzie dorabiana rurka wchodzi jest przetoczenie ciensze około 2mm, i idealnie pasuje zeby sie rurka nie zsuneła na dól
wiec rurka bedzie na stale, nie bedzie sie ruszac po tłumiku
macie foto pogladowe samego nainacza
http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=70
wiec rurka bedzie na stale, nie bedzie sie ruszac po tłumiku
macie foto pogladowe samego nainacza
http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=70
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
zgadza sie, jest cały aluminiowy, a rurka jest przyciasna lekko, wiec na tokarce tylko lizne zeby pasowało na wcisk i wtedy bedzie sie trzymac
w piatek lub sobote bedzie zrobione wiec dam znac jak wyszło i jak sie sprawuje
[ Dodano: 2012-03-11, 14:31 ]
jestem panowie po montażu amortyzatora od 1.9 AJM. Wrażenia po 250km zrobionych - Rewelacja!!!
Daje zdjecie jak to wyglada
Na napinacz jest wbita rurka, na cała długość zeby nie latało, napinacz lekko liźnięty tokarka zeby był idealnie okragły bo był nierówny, w miejscu gdzie go sie mocuje orginalnie, rurka przewiercona i na przelot dana sruba M6, w srodku tulejka, i nakrętka samohamowna i skręcone na maksa az sie rurka splaszczyła.
na koncu gdzie przykręcamy amorek do naszego napinacza ael-a tez rurka przewiercona, w srodek tulejka od oryginalnego napinacza, w srodku lekko zaspawana zeby nie latała, sruba od oryginalnego napinacza (ta co jest kawałek bez gwintu) i wkręcona do napinacza na klej niebieski do śrub, do tego dwie podkładki dystansowe na śrubę.
Dolna tulejka niestety na sztywno, górna na oryginalnej gumowej tulejki. Napinacz jest skierowany ta gumowa harmonijka do gory, wiec dorabianej rurki i śrub nie widać wogóle. i tak guma jechsze nachodzi na rurke, wiec tym bardziej nie widać.
Koszt 122zł napinacz z allegro kompletny do ajm, gdzie jeszcze kumplowi za flasze oddałem rolke do jego passata, wiec koszt zrobienia takiego napinacza to 100zł, a nie 300zł jak u mnie w sklepie.
Jak to sie sprawdzi na wiecej km sie przekonam, narazie chodzi to bardzo ładnie, nie ma juz telepania i lomocenia na wolnych obrotach bo z mojego amorka poszedł olej wiec nie bylo ciekawie.
pozdrawiam
w piatek lub sobote bedzie zrobione wiec dam znac jak wyszło i jak sie sprawuje
[ Dodano: 2012-03-11, 14:31 ]
jestem panowie po montażu amortyzatora od 1.9 AJM. Wrażenia po 250km zrobionych - Rewelacja!!!
Daje zdjecie jak to wyglada
Na napinacz jest wbita rurka, na cała długość zeby nie latało, napinacz lekko liźnięty tokarka zeby był idealnie okragły bo był nierówny, w miejscu gdzie go sie mocuje orginalnie, rurka przewiercona i na przelot dana sruba M6, w srodku tulejka, i nakrętka samohamowna i skręcone na maksa az sie rurka splaszczyła.
na koncu gdzie przykręcamy amorek do naszego napinacza ael-a tez rurka przewiercona, w srodek tulejka od oryginalnego napinacza, w srodku lekko zaspawana zeby nie latała, sruba od oryginalnego napinacza (ta co jest kawałek bez gwintu) i wkręcona do napinacza na klej niebieski do śrub, do tego dwie podkładki dystansowe na śrubę.
Dolna tulejka niestety na sztywno, górna na oryginalnej gumowej tulejki. Napinacz jest skierowany ta gumowa harmonijka do gory, wiec dorabianej rurki i śrub nie widać wogóle. i tak guma jechsze nachodzi na rurke, wiec tym bardziej nie widać.
Koszt 122zł napinacz z allegro kompletny do ajm, gdzie jeszcze kumplowi za flasze oddałem rolke do jego passata, wiec koszt zrobienia takiego napinacza to 100zł, a nie 300zł jak u mnie w sklepie.
Jak to sie sprawdzi na wiecej km sie przekonam, narazie chodzi to bardzo ładnie, nie ma juz telepania i lomocenia na wolnych obrotach bo z mojego amorka poszedł olej wiec nie bylo ciekawie.
pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga