[A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM
[A6 C4] Ciezko pali na zimnym silniku 2,5TDI 140KM
Witam wszystkich!!!
Jak w temacie mam problem z rannym odpaleniem swojej a6 2,5 TDI rzędówka. Na zimnym ciężko pali a na rozgrzanym na strzał. A po odpaleniu i w czasie jazdy kopci na czarno. Samochód stal u mechanika 3 tygodnie, została zregenerowana pompa (teraz nie ma żadnych nieszczelności), kąt wtrysku i przyspieszenie zapłonu ustawione jak powinny być( tak twierdzi mechanik) i dalej jest problem z paleniem. Po regeneracji pompy poprawa jest tylko w tym że ma lepszego kopa Mechanik jeszcze doradzał, żeby zalać lepszą NO. Czy to możliwe ze od paliwa takie coś się dzieje?? W przewodach nie ma żadnych pęcherzyków powietrza.
Może to wina akumulatora, może filtra paliwa wymienić jeszcze, bo już sam nie wiem !
Proszę o jakieś porady
Jak w temacie mam problem z rannym odpaleniem swojej a6 2,5 TDI rzędówka. Na zimnym ciężko pali a na rozgrzanym na strzał. A po odpaleniu i w czasie jazdy kopci na czarno. Samochód stal u mechanika 3 tygodnie, została zregenerowana pompa (teraz nie ma żadnych nieszczelności), kąt wtrysku i przyspieszenie zapłonu ustawione jak powinny być( tak twierdzi mechanik) i dalej jest problem z paleniem. Po regeneracji pompy poprawa jest tylko w tym że ma lepszego kopa Mechanik jeszcze doradzał, żeby zalać lepszą NO. Czy to możliwe ze od paliwa takie coś się dzieje?? W przewodach nie ma żadnych pęcherzyków powietrza.
Może to wina akumulatora, może filtra paliwa wymienić jeszcze, bo już sam nie wiem !
Proszę o jakieś porady
filtr paliwa jak najbardziej możesz wymienić ale to raczej nie on jest winowajcą
Wg mnie mechanik p***li
Kąt do poprawki i będzie furlać na 100% tak jak powinno
Co ma paliwo do palenia?
Skoro pompa jest zregenerowana i czujesz poprawę w jeździe to daję stówkę, że jednak kąt i/lub dawka nie zostały ustawione tak jak powinny
poza tym było to już wałkowane nie razi nie dwa na forum
Wg mnie mechanik p***li
Kąt do poprawki i będzie furlać na 100% tak jak powinno
Co ma paliwo do palenia?
Skoro pompa jest zregenerowana i czujesz poprawę w jeździe to daję stówkę, że jednak kąt i/lub dawka nie zostały ustawione tak jak powinny
poza tym było to już wałkowane nie razi nie dwa na forum
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
zacznij od rzeczy najprostszych i nie wymagających nakładów a nie pytasz o końcówki wtryskiwaczyGrruber pisze:A czy te dymienie(czarny dym, wcześniej przed regeneracja był biały) przy pierwszym odpaleniu to przez źle ustawienie tego kąta?? Czy tak jak się doczytałem to wymienić filtr powietrza i końcówki wtrysków?? Później przy jeździe też dym idzie ale jak się przyciśnie!!
Witam ponownie.
Mechanik poustawiał mi kąty wtrysków i odpowiednie dawki za pomocą specjalnego urządzenia, który stosują autoryzowane salony audi(kolega ustawiał który pracował 15 lat w salonie audi w Niemczech), cała elektronika sprawdzona, wszystko jest dobrze. Samochód dalej słabo pali rano. Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.
Pozdwiam
Mechanik poustawiał mi kąty wtrysków i odpowiednie dawki za pomocą specjalnego urządzenia, który stosują autoryzowane salony audi(kolega ustawiał który pracował 15 lat w salonie audi w Niemczech), cała elektronika sprawdzona, wszystko jest dobrze. Samochód dalej słabo pali rano. Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.
Pozdwiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
no to skoro ci tak powiedział to już wszystko wiesz
a kolega który pracował 15 lat w salonie miał zazwyczaj do czynienia z młodymi autami i wtedy można stosować wartości fabryczne a po nastu latach życia tych aut trzeba czasem coś podkręcić żeby mu było lżej
co do lejących wtrysków???? wiesz kiedyś miałem w innym audi takie szroty które tuman sadzy puszczały ale nawet jak było -20 to palił na raz
a kolega który pracował 15 lat w salonie miał zazwyczaj do czynienia z młodymi autami i wtedy można stosować wartości fabryczne a po nastu latach życia tych aut trzeba czasem coś podkręcić żeby mu było lżej
co do lejących wtrysków???? wiesz kiedyś miałem w innym audi takie szroty które tuman sadzy puszczały ale nawet jak było -20 to palił na raz
witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc
paliwo zamarzło a dokładniej filtr zablokowała wytrącajaca sie parafinaaudi2627 pisze:witam i na poczatku wiem ze juz to bylo omawiane ale jestem nowy i sie ucze przejde do tematu chodzi tu o ciezkie palenie mojego audi ale tylko jak postoi ponad 6 godzin to juz musze go krecic na cieplym pali za strzala a dzisiaj z rana juz calkiem nie wiem o co chodzi mu bo odpalil i bylo ponizej 20 na minusie pochodzil i zgasl i juz nie moge go odpalic co moglo sie stac wiem ze to moglo by byc paliwo ale w tedy wogole by ni odpalil tak mi sie wydaje wiec prosze o pomoc
teraz do ciepłego dolac mu benzyny do zbiornika góra to 10% i filtr paliwa na bank do wymiany
spróbuj to tylko 8 zł za zaworek zwrotny ale na pewno musisz poszukać nieszczelności, ja zmieniałem ostatnio rurke stalową bo zardzewiała i była dziurawa jak sitoaudi2627 pisze:filtr wymieniony i dalej nie odpala ale zobaczylem ze cofa mi sie paliwo i odkrecilem filtr by zobaczyc czy cos jest a tam sucho cale paliwo ucieklo do baku czy rozwiazaniem by byl zaworek zwrotny czy moze cos innego?
paliwowa to fi8 powrót fi 6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
- Imię: Mieczysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Grruber pisze:Powiedział mi że mam coś z wtryskami i należy to sprawdzić, ponieważ wtryski leją paliwo a nie wtryskują. Dlatego samochód dymi przy odpaleniu i jeździe.
A czy oprócz tych objawów. które napisałeś to zauważyłeś np.spadek mocy silnika,zwiększone zużycie paliwa,szarpanie lub nierówną pracę silnika ?
Witajcie. Po sobotniej wymianie paska napędu pompy i simmeringu na wałku mam problem jak w temacie:(
Feralnego dnia odpalił przy -23, trochę się męczył ale i tak nieźle:) Po złożeniu wszystkiego do kupy rozruch od strzału - nie kręciłem dłużej niż sekundę. Sama praca silnika też jest bardziej kulturalna. Ale już rozruch zimnego silnika nie jest taki miły - 30 sekund kręcenia aż załapie na dobry, i obłok białego dymu.
Mój VAG nie działa z Windows 7, więc zanim dorwę jakiegoś znachora chciałbym chociaż trochę skorygować kąt wyprzedzenia wtrysku. Orientuje się ktoś, czy przy tych objawach wtrysk jest zbyt wyprzedzony, czy opóźniony? ÂŻal mi akumulatora, więc nawet małą poprawa byłaby wskazana:)
A drugie pytanko - możecie polecić kogoś w okolicach Gliwic i Knurowa, kto mógłbym mi pomóc nie zdzierając ze mnie fortuny?:P
Przy okazji dotępu do garażu wymieniłem też olej i uszczelkę chłodniczki oleju - jeśli ktoś byłby zainteresowany to chętnie coś podpowiem. Chciałem zrobić manual, ale walczyłem bez kanału, więc nie było jak
Feralnego dnia odpalił przy -23, trochę się męczył ale i tak nieźle:) Po złożeniu wszystkiego do kupy rozruch od strzału - nie kręciłem dłużej niż sekundę. Sama praca silnika też jest bardziej kulturalna. Ale już rozruch zimnego silnika nie jest taki miły - 30 sekund kręcenia aż załapie na dobry, i obłok białego dymu.
Mój VAG nie działa z Windows 7, więc zanim dorwę jakiegoś znachora chciałbym chociaż trochę skorygować kąt wyprzedzenia wtrysku. Orientuje się ktoś, czy przy tych objawach wtrysk jest zbyt wyprzedzony, czy opóźniony? ÂŻal mi akumulatora, więc nawet małą poprawa byłaby wskazana:)
A drugie pytanko - możecie polecić kogoś w okolicach Gliwic i Knurowa, kto mógłbym mi pomóc nie zdzierając ze mnie fortuny?:P
Przy okazji dotępu do garażu wymieniłem też olej i uszczelkę chłodniczki oleju - jeśli ktoś byłby zainteresowany to chętnie coś podpowiem. Chciałem zrobić manual, ale walczyłem bez kanału, więc nie było jak
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga