Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

A6 C5 [AYM FSC] umiera multitronic :-(

Post autor: kmm_maxi » 07 paź 2008, 08:16

Witam,

jak w temacie, szarpie jak dodaje za dużo gazu przy starcie etc. ,
autko ma obecnie 210kkm więc multi osiągnął już swój "lifetime", co uważacie?
a) naprawiać - a jeśli tak to gdzie (ktoś ma może jakichś speców do polecenia)
b) zmienić na manual - pomimo faktu że trzeba kupę gratów wymienić
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 07 paź 2008, 08:42

zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 07 paź 2008, 09:07

niby tak tylko, że ja tych następnych 200k nie dojade, sprzedam autko za rok może i wtedy co? łatwiej się pozbyć MT... z drugiej strony w książce serwisowej jak byk stoi FSC, a składaki niby nie są popularne no nie?
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 07 paź 2008, 15:41

no i chyba tak właśnie zrobie, bo zmiana na manual, w tych naszych skomputeryzowanych i wyrafinowanych audikach :-P to delikatnie mówiąc horror... dzięki chłopaki
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

macieja910

Post autor: macieja910 » 07 paź 2008, 20:59

kmm_maxi Mad ma racje. Lepiej napraw tego bo przerobka na manula wyniesie duzo drozej, a multitronic to naprawde fajna sprawa... kiedy jest sprawny :-)

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 07 paź 2008, 21:52

tez tak uwazam..naprawic i wiesz co masz jak chcesz jeszcze rok furac na A2 ;-)

kumpel za regeneracje w Mietku 3.2cdi za automatu w Dlugolence pod Wrockiem (porzadna firma ,nie czaruja i nie wymyslaja moze to moze tamto albo mozna tak tylko konkretnie) :mrgreen: zaplacil 4 klocki i skrzynka jak nowa <ok>

powiem tylko ze eindhoven nie szukaj bo tu to tez 4 klocki ale europy :shock:
Ostatnio zmieniony 07 paź 2008, 21:54 przez Voytec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 19 paź 2008, 01:13

kmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual
Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotnie !!! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr. <ok> i powodzenia
Paweł
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 27 paź 2008, 08:42

mam firmę z poznania ponoć są ok, ze Słupska na śląsk trochę daleko
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
Wilq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Wilq » 31 paź 2008, 10:11

W myslowicach jest dobra firma placisz 2500zł wyciagaja Twoja skrzynie wkladaja regenerowana daja rok gwarancji
Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać :-P

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 31 paź 2008, 10:30

Wilq pisze:W myslowicach jest dobra firma placisz 2500zł wyciagaja Twoja skrzynie wkladaja regenerowana daja rok gwarancji
masz może namiary na tą firmę?
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
Wilq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:52
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Wilq » 31 paź 2008, 22:12

Oj niestety nie mam poszukaj na necie jest tam chyba jedna firma ktora to robi Mysłowice/Katowiece i znajdziesz, bo mi znajomy o tym mowil ja swoja skrzynie naprawialem w Warszawie w firmie Samko, ale jej nie polecam poniewaz juz 3 razy bylem na reklamacji...
Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać :-P

Awatar użytkownika
SysioA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SysioA6 » 04 lis 2008, 20:03

Wpisz w Google "SSerwis Jan Sopa" i poczytaj o tym panu.
Świętej Pamięci A6 avant 2.5tdi, Multitronic z 2001r.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 lis 2008, 18:22

kmm_maxi pisze:mam firmę z poznania ponoć są ok, ze Słupska na śląsk trochę daleko
hej mistrzu mam dla Ciebie dobrą wiadomość (tak mi się wydaje) :-P
tu masz adres strony kolesia z Gdańska, zajmują się właśnie automatami
sam jeszcze nie byłem, wybieram się na wymianę oleju i filtra w Tipie, jeszcze nie wiem kiedy
czytałem w necie same dobre opinie na temat tego warsztatu, niestety nie pamiętam strony na jakiej to było, ale powinno Ci się udać to znaleźć, zapisałem sobie tylko warsztat
oto strona, zadzwoń, zapytaj
http://www.skrzyniebiegow.pl/
daleko nie masz ze Słupska

Awatar użytkownika
kmm_maxi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:16
Lokalizacja: Eindhoven/Słupsk

Post autor: kmm_maxi » 09 lis 2008, 17:27

ten gość podobno nie robi multi tylko hydrokinetyki jak np. tiptronic
goly191 pisze:
kmm_maxi pisze:mam firmę z poznania ponoć są ok, ze Słupska na śląsk trochę daleko
hej mistrzu mam dla Ciebie dobrą wiadomość (tak mi się wydaje) :-P
tu masz adres strony kolesia z Gdańska, zajmują się właśnie automatami
sam jeszcze nie byłem, wybieram się na wymianę oleju i filtra w Tipie, jeszcze nie wiem kiedy
czytałem w necie same dobre opinie na temat tego warsztatu, niestety nie pamiętam strony na jakiej to było, ale powinno Ci się udać to znaleźć, zapisałem sobie tylko warsztat
oto strona, zadzwoń, zapytaj
http://www.skrzyniebiegow.pl/
daleko nie masz ze Słupska
kierunek: RS6 C6 :-P ... eee w dieslu nie robią :-(

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2008, 23:22

paw1972 pisze:
kmm_maxi pisze:zostało zdiagnozowane, wielotarczowe sprzęgiełko ledwo żyje, łańcuch i wariatory też muszą niedomagać przy tym przebiegu, pytanie czy inwestować 3-4 tys w tą skrzynie, czy może porwać się na manual
Ja na Twoim miejscu dokonałbym naprawy pod warunkiem, że w najlepszym z możliwych serwisów (specjalistów od multitronika) w PL. Pełną diagnozę możesz otrzymać dopiero po dobraniu się do skrzyni. Sprzęgiełko leci często, ale i też najczęściej przy okazji pompa oleju. Nie wspomnę o popalonych i powycieranych tarczkach. Teraz jeździsz nie tylko z wywaloną adaptacją (stąd poszarpywania, szarpanie przy ruszaniu, cofanie się na ostrych wzniesieniach, niemrawe ruszanie do przodu itd). Skrzynia nie ma właściwego ciśnienia,ale i też nie może osiągnąć właściwej temp,. (60 st. C). ÂŁańcuch i radiatory mogły być już kiedyś robione przez poprzednika i to dawno temu (nieczęsto się zdarza, aby FSC bezawaryjnie dojeździła do 200 tys. km, ale możliwe). Czy było już coś robione w skrzyni dowiesz się po jej otwarciu. Również można sprawdzić czy auto miało już przeprowadzaną wymianę oprogramowania, co by oznaczało, że już coś tam było. Będzie przy okazji okazja do wymiany filtra, który powinno się wymieniać co 100 tys. km). Jeszcze dobra rada: doprowadź modernizację skrzyni do wersji 7 lamelkowej, czyli wersji poprawionej i wypuszczanej do końca produkcji do 2004. Wtedy dostaniesz również nową wersję oprogramowania dla tej skrzyni (program bardzo oszczędza skrzynię), oczywiście dostosowaną do twojego przebiegu itp. O cenie końcowej dowiesz się po otwarciu skrzynki. Ale powinieneś znać widełki od - do. Tak przynajmniej uczciwie to powinno wyglądać. Ceny w PL pomiędzy zakładami od ASB różnią się nawet kilkukrotnie !!! Ja swoją skrzynię serwisuję tylko w jednym słusznym miejscu (Sserwis, p. Sopa, na ÂŚląsku w Czernicy), czyli tam, gdzie robionych jest większość multitroników w PL. Do faceta latają Audice z AKP i kolejki są kilkutygodniowe, ale warto. Ty z Eindhoven masz tam dużo bliżej niż ja z Bristolu. Ale wybór należy do Ciebie, jeżeli masz dobrą firmę z Wrocka to działaj.
pozdr. <ok> i powodzenia
Paweł
Witam.
Wtrące sie bo ciekawy temat no i sam mam multitronica od niecałego roku z przebiegiem 170tys. Co oznacza skrót FSC? Od kiedy wychodziła wersja 7 lamelkowa czyli poprawiona?
Jak moge sprawdzić czy mam taką? No i inna sprawa, zauważyłem że niezbyt przyjacielsko klubowicze wypowiadają sie na temat multitronica, co z nim nie tak? jest taki wadliwy? Jaka główna różnica jest między multi a tip?
Pozdro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga