Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Przegrzany po wymianie rozrządu i termostat

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

[ A6 C5 2.5 Tdi] Przegrzany po wymianie rozrządu i termostat

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 08:26

W zeszłym tygodniu w moim samochodzie (A6 C5 Avant 2.5 TDI BDH] zostały wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem oraz dodatkowo sprzęgłem wiskotycznym. Zestaw rozrządu Ruville, termostat z ASO, wisko BEHR. Wymieniony został również płyn chłodzący na G12++.

Od czasu wyżej wymienionej naprawy samochód się przegrzewa. Objawy opisuję poniżej (temperatury mierzone w bloku 07).
Po dobrym nagrzaniu silnika temperatura cieczy chłodzącej jest na poziomie 100 - 101,2C, temperatura oleju jest na poziomie 104C. Od tego momentu jeśli jadę wolno, zatrzymuję się w korku temperatura cieczy chłodzącej jest w granicach 99C, jeśli z kolei wyjadę poza miasto (przy temperaturze zewnętrznej ok. 18C) i ustawię na tempomacie prędkość 100 km/h temperatura wody wraca do ok. 100 - 101C. Temperatura jest niezależna od tego, czy klima jest włączona czy nie. Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna. Wisko się nie załącza (podejrzewam, że przez niedogrzaną chłodnicę). Jeśli po takim nagrzaniu zostawię samochód na postoju na wolnych obrotach na ok. 10-15 minut to temperatura cieczy spada do ok. 96 - 97C.
Dokonywałem dodatkowo prób własnoręcznego odpowietrzenia układu poprzez stosowanie się do instrukcji z forum (ściskanie węży, utrzymywanie obrotów przy otwartym/zamkniętej nagrzewnicy wewnętrznej, włączanie ogrzewania postojowego).

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, bo nie widziałem objawów przegrzania.

Zastanawiam się, czy nie jest uszkodzony termostat z ASO - po prostu się nie otwiera do końca i przez to chłodzenie nie ma swojej wydajności?

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 01 wrz 2011, 09:11

niedzio pisze:Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna. Wisko się nie załącza (podejrzewam, że przez niedogrzaną chłodnicę).
Ale wisko załącza się w zależności od temperatury bloku silnika z nie temperatury cieczy chłodzącej w chłodnicy.
Czy wąż doprowadzający ciecz do chłodnicy też jest zimny czy sama chłodnica?

Widziałem już na forum iż osoby pisały że miały problemy z termostatami z aso...

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 09:17

Wąż prawy górny jest gorący, dostęp do lewego dolnego jest utrudniony (musiałbym jechać na zdjętym wlocie do filtra powietrza). Po zatrzymaniu i przerwie ok. 5 minut dotykałem węża dolnego i był gorący (wcześniej nie udało mi się do niego dostać, być może się ogrzał po zatrzymaniu <uoee> ).

Odnośnie wisko, to właśnie nie jestem przekonany, czy włączenie odbywa się w oparciu o temperaturę bloku silnika, gdyż blaszka bimetaliczna, która odpowiada za jego spięcie jest od strony chłodnicy, jeśli jest ona omywana przez zimne powietrze to może się odpowiednio nie nagrzewa i nie włącza.

Bynajmniej przy stałej prędkości ok. 100 km/h i temperaturze zewnętrznej 18C silnik nie powinien się przegrzewać, a co za tym idzie wisko nie powinno być spięte.

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 11:17

Piotruś,
dzięki za fachową poradę.
Przezornie wczoraj w trakcie logowania statycznego dokonywałem porównania temperatury ze sterownika silnikowego i efekt uzyskałem taki:
- blok 007 silnika - 98 C
- blok 003 z Instruments (17) - 96 C

Po włączeniu ogrzewania temperatura na obydwu wartościach lekko spadła.

Zapomniałem dopisać, iż jadąc z otwartym ogrzewaniem na HI temperatura wskazywana przez sterownik silnika w 007 spadła o ok. 2-3 stopni, z nawiewów leciało gorące powietrze, olej ochłodził się o około 3-4 stopni.

Rozumiem, że najlepiej w takiej sytuacji byłoby zakupić nowy czujnik i go wymienić (z Twoich postów na forum wywnioskowałem, że tylko ASO). Chyba, że źle zrozumiałem Twoją sugestię.

Ze zmian zauważalnych po zrobieniu rozrządu to:
- gorzej odpala z rana po postoju w garażu (temperatura ok. 18 C) - kręcenie kilka sekund <-- wcześniej musiałem czasami dłużej kręcić, jak samochód stał na słońcu pod moim miejscem pracy przez 8-9 godzin
- zmienił się kąt wtrysku z ustawionych przeze mnie wcześniej 2 na obecny 4
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2011, 09:08 przez niedzio, łącznie zmieniany 1 raz.

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 11:43

Piotruś
podsumowując:
- mogę, ale nie muszę wymienić czujnik temperatury G2/G62 <-- to jednak chyba wpływu na całość przegrzewania nie ma
- skoryguję kąt wtrysku <-- to zrobię osobiście, już kiedyś regulowałem, nie udało mi się wówczas uzyskać mniej niż 2; prawdopodobnie trzeba było przesuwać pasek o ząbek a tego się nie podjąłem :(
- powyższe nie ma wpływu na przegrzewanie i chyba pozostaje mi wymiana termostatu, tak?
- po całości wymian zlogować ponownie
- logi statyczne z wczoraj mam, czy jest sens je prezentować, jeśli kąt wtrysku jest w granicach 4?

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 13:00

Piotruś
Czy jest sens podmieniać czujnik od innego samochodu, teoretycznie mam dwóch znajomych z podobnymi silnikami z 2001 roku (niestety na pewno to nie są BDH, bodajże AKE i jakiś allroad również z 2001 roku).

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 01 wrz 2011, 13:25

być moze ktoś ma inne pomysły to dawać póki czas :) !!
Kolego niedzio, a płynu chłodzącego przypadkiem nie ubywa? (sugeruję uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego- konsekwencja- brak ciśnienia w układzie i wyższa temperatura cieczy)...
To primo...
Duo- to części które wymieniłeś:
- pompa wody- jeśli made in china może nie trzymać wymiarów i nie ma obiegu jak trzeba
- termostat- jeśli źle zamontowany- być może sprawny( temperatury w różnych sytuacjach są zbliżone)- może źle pracować
- wisko- jak wyżej- za późno się załącza.
Jak widzisz przyczyn takiego stanu może być wiele. Ale skoro piszesz że te objawy wystąpiły po w/w naprawie, A WCZEÂŚNIEJ TEGO NIE BYÂŁO (tak sadzę z opisu)- tego bym się trzymał.

Kluczowe moim skromnym zdaniem jest twoje stwierdzenie:
Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h
Otóż z całą pewnością nie... Sam osobiście się naćgałem na niesprawny nowy termostat i cały rozrząd z powrotem do rozpierduchy- niestety...

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 01 wrz 2011, 13:42

piotras72 pisze:Kolego niedzio, a płynu chłodzącego przypadkiem nie ubywa? (sugeruję uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego- konsekwencja- brak ciśnienia w układzie i wyższa temperatura cieczy)...
Nie ubywa.
piotras72 pisze: pompa wody- jeśli made in china może nie trzymać wymiarów i nie ma obiegu jak trzeba
Pompa pakowana przez ruville, zakładam że jest ok (żaden element z zakupionego zestawu nie był made in china, wirnik metalowy). Niestety wszystko jest możliwe, da się to jakoś sprawdzić?
piotras72 pisze:termostat- jeśli źle zamontowany- być może sprawny( temperatury w różnych sytuacjach są zbliżone)- może źle pracować
No tak, czyli rozrząd w dół <wnerw>
piotras72 pisze: wisko- jak wyżej- za późno się załącza.
No tak, tylko czy ono ma prawo się włączać, jak chłodnica jest za zimna?
piotras72 pisze: Kluczowe moim skromnym zdaniem jest twoje stwierdzenie:
Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h
Otóż z całą pewnością nie... Sam osobiście się naćgałem na niesprawny nowy termostat i cały rozrząd z powrotem do rozpierduchy- niestety...
Czyli najdroższy wariant :(

niedzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2010, 15:20
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: niedzio » 02 wrz 2011, 09:12

Stara pompa i tak ciekła, ale pompowała.
Jeśli okaże się, że to pompa, to będzie niezła wtopa <-- kupiona pompa była z wirnikiem metalowym, miałem nadzieję, że Ruville to przyzwoite części :[

Z informacji dodatkowych - skorygowałem wczoraj kąt wtrysku, sprawa odpalania wróciła do normy, czyli do stanu sprzed wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga