W zeszłym tygodniu w moim samochodzie (A6 C5 Avant 2.5 TDI BDH] zostały wymieniony kompletny rozrząd z pompą wody i termostatem oraz dodatkowo sprzęgłem wiskotycznym. Zestaw rozrządu Ruville, termostat z ASO, wisko BEHR. Wymieniony został również płyn chłodzący na G12++.
Od czasu wyżej wymienionej naprawy samochód się przegrzewa. Objawy opisuję poniżej (temperatury mierzone w bloku 07).
Po dobrym nagrzaniu silnika temperatura cieczy chłodzącej jest na poziomie 100 - 101,2C, temperatura oleju jest na poziomie 104C. Od tego momentu jeśli jadę wolno, zatrzymuję się w korku temperatura cieczy chłodzącej jest w granicach 99C, jeśli z kolei wyjadę poza miasto (przy temperaturze zewnętrznej ok. 18C) i ustawię na tempomacie prędkość 100 km/h temperatura wody wraca do ok. 100 - 101C. Temperatura jest niezależna od tego, czy klima jest włączona czy nie. Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna. Wisko się nie załącza (podejrzewam, że przez niedogrzaną chłodnicę). Jeśli po takim nagrzaniu zostawię samochód na postoju na wolnych obrotach na ok. 10-15 minut to temperatura cieczy spada do ok. 96 - 97C.
Dokonywałem dodatkowo prób własnoręcznego odpowietrzenia układu poprzez stosowanie się do instrukcji z forum (ściskanie węży, utrzymywanie obrotów przy otwartym/zamkniętej nagrzewnicy wewnętrznej, włączanie ogrzewania postojowego).
Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, bo nie widziałem objawów przegrzania.
Zastanawiam się, czy nie jest uszkodzony termostat z ASO - po prostu się nie otwiera do końca i przez to chłodzenie nie ma swojej wydajności?
[ A6 C5 2.5 Tdi] Przegrzany po wymianie rozrządu i termostat
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Ale wisko załącza się w zależności od temperatury bloku silnika z nie temperatury cieczy chłodzącej w chłodnicy.niedzio pisze:Po jeździe ze stałą prędkością (100 km/h) przez około 5 minut i zatrzymaniu się góra chłodnicy jest zimna. Wisko się nie załącza (podejrzewam, że przez niedogrzaną chłodnicę).
Czy wąż doprowadzający ciecz do chłodnicy też jest zimny czy sama chłodnica?
Widziałem już na forum iż osoby pisały że miały problemy z termostatami z aso...
Wąż prawy górny jest gorący, dostęp do lewego dolnego jest utrudniony (musiałbym jechać na zdjętym wlocie do filtra powietrza). Po zatrzymaniu i przerwie ok. 5 minut dotykałem węża dolnego i był gorący (wcześniej nie udało mi się do niego dostać, być może się ogrzał po zatrzymaniu ).
Odnośnie wisko, to właśnie nie jestem przekonany, czy włączenie odbywa się w oparciu o temperaturę bloku silnika, gdyż blaszka bimetaliczna, która odpowiada za jego spięcie jest od strony chłodnicy, jeśli jest ona omywana przez zimne powietrze to może się odpowiednio nie nagrzewa i nie włącza.
Bynajmniej przy stałej prędkości ok. 100 km/h i temperaturze zewnętrznej 18C silnik nie powinien się przegrzewać, a co za tym idzie wisko nie powinno być spięte.
Odnośnie wisko, to właśnie nie jestem przekonany, czy włączenie odbywa się w oparciu o temperaturę bloku silnika, gdyż blaszka bimetaliczna, która odpowiada za jego spięcie jest od strony chłodnicy, jeśli jest ona omywana przez zimne powietrze to może się odpowiednio nie nagrzewa i nie włącza.
Bynajmniej przy stałej prędkości ok. 100 km/h i temperaturze zewnętrznej 18C silnik nie powinien się przegrzewać, a co za tym idzie wisko nie powinno być spięte.
Piotruś,
dzięki za fachową poradę.
Przezornie wczoraj w trakcie logowania statycznego dokonywałem porównania temperatury ze sterownika silnikowego i efekt uzyskałem taki:
- blok 007 silnika - 98 C
- blok 003 z Instruments (17) - 96 C
Po włączeniu ogrzewania temperatura na obydwu wartościach lekko spadła.
Zapomniałem dopisać, iż jadąc z otwartym ogrzewaniem na HI temperatura wskazywana przez sterownik silnika w 007 spadła o ok. 2-3 stopni, z nawiewów leciało gorące powietrze, olej ochłodził się o około 3-4 stopni.
Rozumiem, że najlepiej w takiej sytuacji byłoby zakupić nowy czujnik i go wymienić (z Twoich postów na forum wywnioskowałem, że tylko ASO). Chyba, że źle zrozumiałem Twoją sugestię.
Ze zmian zauważalnych po zrobieniu rozrządu to:
- gorzej odpala z rana po postoju w garażu (temperatura ok. 18 C) - kręcenie kilka sekund <-- wcześniej musiałem czasami dłużej kręcić, jak samochód stał na słońcu pod moim miejscem pracy przez 8-9 godzin
- zmienił się kąt wtrysku z ustawionych przeze mnie wcześniej 2 na obecny 4
dzięki za fachową poradę.
Przezornie wczoraj w trakcie logowania statycznego dokonywałem porównania temperatury ze sterownika silnikowego i efekt uzyskałem taki:
- blok 007 silnika - 98 C
- blok 003 z Instruments (17) - 96 C
Po włączeniu ogrzewania temperatura na obydwu wartościach lekko spadła.
Zapomniałem dopisać, iż jadąc z otwartym ogrzewaniem na HI temperatura wskazywana przez sterownik silnika w 007 spadła o ok. 2-3 stopni, z nawiewów leciało gorące powietrze, olej ochłodził się o około 3-4 stopni.
Rozumiem, że najlepiej w takiej sytuacji byłoby zakupić nowy czujnik i go wymienić (z Twoich postów na forum wywnioskowałem, że tylko ASO). Chyba, że źle zrozumiałem Twoją sugestię.
Ze zmian zauważalnych po zrobieniu rozrządu to:
- gorzej odpala z rana po postoju w garażu (temperatura ok. 18 C) - kręcenie kilka sekund <-- wcześniej musiałem czasami dłużej kręcić, jak samochód stał na słońcu pod moim miejscem pracy przez 8-9 godzin
- zmienił się kąt wtrysku z ustawionych przeze mnie wcześniej 2 na obecny 4
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2011, 09:08 przez niedzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotruś
podsumowując:
- mogę, ale nie muszę wymienić czujnik temperatury G2/G62 <-- to jednak chyba wpływu na całość przegrzewania nie ma
- skoryguję kąt wtrysku <-- to zrobię osobiście, już kiedyś regulowałem, nie udało mi się wówczas uzyskać mniej niż 2; prawdopodobnie trzeba było przesuwać pasek o ząbek a tego się nie podjąłem
- powyższe nie ma wpływu na przegrzewanie i chyba pozostaje mi wymiana termostatu, tak?
- po całości wymian zlogować ponownie
- logi statyczne z wczoraj mam, czy jest sens je prezentować, jeśli kąt wtrysku jest w granicach 4?
podsumowując:
- mogę, ale nie muszę wymienić czujnik temperatury G2/G62 <-- to jednak chyba wpływu na całość przegrzewania nie ma
- skoryguję kąt wtrysku <-- to zrobię osobiście, już kiedyś regulowałem, nie udało mi się wówczas uzyskać mniej niż 2; prawdopodobnie trzeba było przesuwać pasek o ząbek a tego się nie podjąłem
- powyższe nie ma wpływu na przegrzewanie i chyba pozostaje mi wymiana termostatu, tak?
- po całości wymian zlogować ponownie
- logi statyczne z wczoraj mam, czy jest sens je prezentować, jeśli kąt wtrysku jest w granicach 4?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego niedzio, a płynu chłodzącego przypadkiem nie ubywa? (sugeruję uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego- konsekwencja- brak ciśnienia w układzie i wyższa temperatura cieczy)...być moze ktoś ma inne pomysły to dawać póki czas
To primo...
Duo- to części które wymieniłeś:
- pompa wody- jeśli made in china może nie trzymać wymiarów i nie ma obiegu jak trzeba
- termostat- jeśli źle zamontowany- być może sprawny( temperatury w różnych sytuacjach są zbliżone)- może źle pracować
- wisko- jak wyżej- za późno się załącza.
Jak widzisz przyczyn takiego stanu może być wiele. Ale skoro piszesz że te objawy wystąpiły po w/w naprawie, A WCZEÂŚNIEJ TEGO NIE BYÂŁO (tak sadzę z opisu)- tego bym się trzymał.
Kluczowe moim skromnym zdaniem jest twoje stwierdzenie:
Otóż z całą pewnością nie... Sam osobiście się naćgałem na niesprawny nowy termostat i cały rozrząd z powrotem do rozpierduchy- niestety...Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h
Nie ubywa.piotras72 pisze:Kolego niedzio, a płynu chłodzącego przypadkiem nie ubywa? (sugeruję uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego- konsekwencja- brak ciśnienia w układzie i wyższa temperatura cieczy)...
Pompa pakowana przez ruville, zakładam że jest ok (żaden element z zakupionego zestawu nie był made in china, wirnik metalowy). Niestety wszystko jest możliwe, da się to jakoś sprawdzić?piotras72 pisze: pompa wody- jeśli made in china może nie trzymać wymiarów i nie ma obiegu jak trzeba
No tak, czyli rozrząd w dółpiotras72 pisze:termostat- jeśli źle zamontowany- być może sprawny( temperatury w różnych sytuacjach są zbliżone)- może źle pracować
No tak, tylko czy ono ma prawo się włączać, jak chłodnica jest za zimna?piotras72 pisze: wisko- jak wyżej- za późno się załącza.
Czyli najdroższy wariantpiotras72 pisze: Kluczowe moim skromnym zdaniem jest twoje stwierdzenie:Otóż z całą pewnością nie... Sam osobiście się naćgałem na niesprawny nowy termostat i cały rozrząd z powrotem do rozpierduchy- niestety...Czy chłodnica przy tak gorącym układzie powinna być zimna w górnej części przy stabilnej jeździe z prędkością 100 km/h
Stara pompa i tak ciekła, ale pompowała.
Jeśli okaże się, że to pompa, to będzie niezła wtopa <-- kupiona pompa była z wirnikiem metalowym, miałem nadzieję, że Ruville to przyzwoite części
Z informacji dodatkowych - skorygowałem wczoraj kąt wtrysku, sprawa odpalania wróciła do normy, czyli do stanu sprzed wymiany.
Jeśli okaże się, że to pompa, to będzie niezła wtopa <-- kupiona pompa była z wirnikiem metalowym, miałem nadzieję, że Ruville to przyzwoite części
Z informacji dodatkowych - skorygowałem wczoraj kąt wtrysku, sprawa odpalania wróciła do normy, czyli do stanu sprzed wymiany.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga