Witam Kolegów.
Przekopałem dziś w pracy prawie cały dział poświęcony skrzyniom, dowiedziałem się że powinna u mnie pasować skrzynka ARX (6 biegów) i w zasadzie jest plug&play - chyba że się myle?
Jednak zacznijmy od tego, że od wczoraj przy wrzucaniu 3 biegu (z 2 na 3) poprostu zgrzyta, jak zejdzie do obrotów jałowych to normalnie wskakuje jak zawsze, przy redukcji z 4 na 3 też cisza nawet jeśli zredukuję dość szybko. Czy to ewidentna wada synchronizatora? Niestety na skrzyniach się nie znam, problem wystąpił dość nagle, nigdy nie było problemów ze skrzynią i biegi wchodziły bardzo ładnie. Dziwne jest też to, że pomimo zgrzytnięcia 3-bieg wchodzi praktycznie bez żadnego oporu (lżej niż wszystkie inne) czy to normalne?
jakie mogą być koszta naprawy, może ktoś z Was już przerabiał ten temat? Za skrzynię ARX trzeba dać już trochę grosza, a nie mam nikogo kto mógłby mi doradzić coś mądrego... Liczę na Waszą opinie w tym temacie.
Aha, auto ma w tej chwili 335tys. km. Ew. Może ktoś z Was posiada ARX'a do zhandlowania za uczciwe pieniądze?
[A6 C4] Zgrzytający 3 bieg (skrzynia CEP - 5-biegów)
[A6 C4] Zgrzytający 3 bieg (skrzynia CEP - 5-biegów)
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Przerabiałęm temat skrzyń w tych samochodach kilka razy :D
Obecnie mam skrzynie ori-CEP plus szósty bieg ze skrzyni z a4 2,5tdi (w sumie piaty też bo jest minimalnie krótszy). ARX pasuje bez problemu, skrzynia z a4 też niby, tylko nie ma uchwytu do linki z procon-ten-ale do ogarnięcia temat. Synchronizator ok 150zł-jeżeli to to, bo mi dwa razy padły (chyba zły olej czy co?) i zgrzytało zawsze, chyba że udało mi się zrównać obroty silnika z obrotami skrzyni/kół.. Skrzynie kupił uwaloną-wyjący mech różnicowy w cenie złomu wziąłem z niej biegi jak pisałm i synchronizatory, dodatkowo trzeba dokupic zawsze zatyczke skrzyni którą trzeba rozwalić przy rozbieraniu skrzynki. Ja bym szukał skrzyni 6 biegowej i rezał, chyba ze zjedzą Cię koszty mechaników-ja sobie sam robiłem... o konkrety pisz na pw, mam wiedze i części
Obecnie mam skrzynie ori-CEP plus szósty bieg ze skrzyni z a4 2,5tdi (w sumie piaty też bo jest minimalnie krótszy). ARX pasuje bez problemu, skrzynia z a4 też niby, tylko nie ma uchwytu do linki z procon-ten-ale do ogarnięcia temat. Synchronizator ok 150zł-jeżeli to to, bo mi dwa razy padły (chyba zły olej czy co?) i zgrzytało zawsze, chyba że udało mi się zrównać obroty silnika z obrotami skrzyni/kół.. Skrzynie kupił uwaloną-wyjący mech różnicowy w cenie złomu wziąłem z niej biegi jak pisałm i synchronizatory, dodatkowo trzeba dokupic zawsze zatyczke skrzyni którą trzeba rozwalić przy rozbieraniu skrzynki. Ja bym szukał skrzyni 6 biegowej i rezał, chyba ze zjedzą Cię koszty mechaników-ja sobie sam robiłem... o konkrety pisz na pw, mam wiedze i części
hmm.. ale do obudowy skrzyni CEP wchodzi 6 bieg? Myślałem, że 6 jest dłuższa troche od piątki. Wyjęcie i włożenie skrzyni to nie problem, nie znam się tylko na skrzynkach i mostach, raz naprawiałem tylko skrzynie z mojego mk1 i miałem problem ze złożeniem, dlatego sam boje się w niej grzebać.
Nie został Ci jakiś synchronizator 3 biegu?
Mam dwa miejsca gdzie szukają ARXa, dziś mam dzwonić po werdykt i cene, jeśli nic nie będzie to zgłoszę się do Ciebie po poradę co dalej z tą moją skrzynką.. Na alledrogo jest ARX z "wyjącym wałkiem sprzęgłowym" za 250zł - czy można by z niej przełożyć synchronizator do mojej i ew. dorzucić ten 6 bieg?
Nie został Ci jakiś synchronizator 3 biegu?
Mam dwa miejsca gdzie szukają ARXa, dziś mam dzwonić po werdykt i cene, jeśli nic nie będzie to zgłoszę się do Ciebie po poradę co dalej z tą moją skrzynką.. Na alledrogo jest ARX z "wyjącym wałkiem sprzęgłowym" za 250zł - czy można by z niej przełożyć synchronizator do mojej i ew. dorzucić ten 6 bieg?
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Tak, oryginjalnie zamiast tryba 6 biegu masz tulejke, 'słoneczko' po którym chodzi wybierak biegów też przekładasz-pasuje- bo mimo trybów lewarka byś nie przechnął w miejsce szóstki . Nie wiem jakie ceny Ci zaproponowali, ale mi taniej o wiele wyszło kupić skrzynie z a4 bo jest ich dużo i są wiele tańsze niż do c4...
Mam cała skrzynie 5-bieg rozebraną w mak-nawet jakieś łożyska nowe mam do niej, ale 6 bieg przydaje się na trasie i obniża spalanie Jak uda Ci się kupić uwaloną skrzynie za max 3 stówy to możesz sie bawić, rozbieranie skrzyni jest proste, drukujesz screena z etki i jedziesz. Już trudniejsze jest włożenie skrzyni(i pierd*** wysprzęglika na miejsce (ja kanału nie posiadam ))
W oryginalnym AAT 6 chyba zbytnio się nie przyda-nie wiem- ale może kiedyś staniesz przed koniecznością zmiany wtrysków i wrzucisz AELa i 6 będzie koniecznością i spalanie poleci ostro w dół
Mam cała skrzynie 5-bieg rozebraną w mak-nawet jakieś łożyska nowe mam do niej, ale 6 bieg przydaje się na trasie i obniża spalanie Jak uda Ci się kupić uwaloną skrzynie za max 3 stówy to możesz sie bawić, rozbieranie skrzyni jest proste, drukujesz screena z etki i jedziesz. Już trudniejsze jest włożenie skrzyni(i pierd*** wysprzęglika na miejsce (ja kanału nie posiadam ))
W oryginalnym AAT 6 chyba zbytnio się nie przyda-nie wiem- ale może kiedyś staniesz przed koniecznością zmiany wtrysków i wrzucisz AELa i 6 będzie koniecznością i spalanie poleci ostro w dół
Hincó, no u mnie na hamowni wyszło 131km (jakieś inne kości w sterowniku) więc ta 6 by mi bardzo pasowała, ale jak hamowałem auto to chłopaki mówili "że dmumas już słychać" - fakt jest takie metaliczne dzwonienie ale tylko pod obciążeniem pomiędzy 1500-2200obr ale przecież w setce nie ma dmumasy, jest zwykłe koło, dlatego obawiam się, że może coś w tej skrzyni być innego do zrobienia i wolał bym żeby jakiś fachowiec ją obejrzał.
Obdzwoniłem moje punkty rozbiórkowe, nikt nie ma takiej skrzyni Jedyna jaką znalazłem to z 2.6 V6...
Jakiego oznaczenia skrzyni od A4 szukać, żeby graty z niej pasowały?
Obdzwoniłem moje punkty rozbiórkowe, nikt nie ma takiej skrzyni Jedyna jaką znalazłem to z 2.6 V6...
Jakiego oznaczenia skrzyni od A4 szukać, żeby graty z niej pasowały?
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Te silniki tak dzwonią w tych obrotach- kumpel mówi że grzechotnik, heh
Wszystkie skrzynie z 2,5tdi v6 z a4 a6 i pewnie z a8, jest ich multum... No i jesszcze passat, może superb, ja mam skrzynie najdłuższą wtedy 6-biegową oznaczenia DQS
Poszukaj na forum a4, ja znalazłem swojego dawce po temacie gdzie gość pisał że mu wyje mechanizm różnicowy-napisałem, okazało się że skrzynia leży sobie wiec mu 'popsprzątałem'
Wszystkie skrzynie z 2,5tdi v6 z a4 a6 i pewnie z a8, jest ich multum... No i jesszcze passat, może superb, ja mam skrzynie najdłuższą wtedy 6-biegową oznaczenia DQS
Poszukaj na forum a4, ja znalazłem swojego dawce po temacie gdzie gość pisał że mu wyje mechanizm różnicowy-napisałem, okazało się że skrzynia leży sobie wiec mu 'popsprzątałem'
Może przyda się dla potomnych, czas na podsumowanie tematu.
Po tygodniu zgrzytania niestety było chrup... Szukałem całej skrzynki, ale były nieosiągalne, a pieniądze jakie chciano odemnie za cała 6-bieg. były żenujące... 1.6-2tys zł za skrzynie do auta mającego 18lat to idiotyzm i bandyctwo.
Dzięki "znajomościom" fachowiec od skrzynek zaoferował wycenę strat i ew. naprawę. Okazało się, że niestety pękły widełki, jednocześnie niszcząc całkowicie synchronizator 3 biegu i zmieliły się w mech. różnicowym. Efektem było głośne stukanie i brak 3 biegu. Po tygodniu skrzynia "naprawiona" została wrzucona do auta, i co prawda 3 bieg był i to bez zgrzytu, nawet 6 który został dołożony, ale niestety stukanie zostało. Skrzynie musiałem wyjąć ponownie, po wymianie wałka sprzęgłowego, całej jedynki i dwójki skrzynia wróciła do dawnej świetności.
Naprawa z dorzuceniem 6 biegu kosztowała mnie 600zł, poprawki czyli zmiana 1 i 2 biegu oraz wałka były "gwarancyjne" więc za nie nie dokładałem. Tajle jak sądze, pochodziły z używanej skrzyni, którą fachowiec miał napewno u siebie, ponieważ już telefonicznie odmówił dowiezienia części z innej skrzyni. Tak czy inaczej myślę, że nie wyszedłem najgorzej na tym interesie.
Odczucia z dodatkowego biegu są dobre, choć myślałem że będzie miał większe przełożenie, auto na 6 biegu powyżej 90km/h spokojnie przyspiesza równie dobrze jak na 5 biegu. No i przy 100km/h jest ciszej, a obroty są niższe o ok. 200-250 obr/min
Wyjęcie skrzynki bez kanału lub podnośnika jest bardzo trudne, dwa razy wyjąłem ją i włożyłem ale raczej nie polecam, ze względu na to że jest dość ciężka i we dwie osoby trzeba włożyć dużo trudu żeby ją utrzymać, oraz osadzić na miejscu. dam demontaż i montaż nie jest trudny, spokojnie można to zrobić we własnym zakresie. Teraz trzeba jeszcze tylko kupić gałeczkę zmiany biegów z 6-teczką i pompę sprzęgła, bo jest do chrzanu...
Po tygodniu zgrzytania niestety było chrup... Szukałem całej skrzynki, ale były nieosiągalne, a pieniądze jakie chciano odemnie za cała 6-bieg. były żenujące... 1.6-2tys zł za skrzynie do auta mającego 18lat to idiotyzm i bandyctwo.
Dzięki "znajomościom" fachowiec od skrzynek zaoferował wycenę strat i ew. naprawę. Okazało się, że niestety pękły widełki, jednocześnie niszcząc całkowicie synchronizator 3 biegu i zmieliły się w mech. różnicowym. Efektem było głośne stukanie i brak 3 biegu. Po tygodniu skrzynia "naprawiona" została wrzucona do auta, i co prawda 3 bieg był i to bez zgrzytu, nawet 6 który został dołożony, ale niestety stukanie zostało. Skrzynie musiałem wyjąć ponownie, po wymianie wałka sprzęgłowego, całej jedynki i dwójki skrzynia wróciła do dawnej świetności.
Naprawa z dorzuceniem 6 biegu kosztowała mnie 600zł, poprawki czyli zmiana 1 i 2 biegu oraz wałka były "gwarancyjne" więc za nie nie dokładałem. Tajle jak sądze, pochodziły z używanej skrzyni, którą fachowiec miał napewno u siebie, ponieważ już telefonicznie odmówił dowiezienia części z innej skrzyni. Tak czy inaczej myślę, że nie wyszedłem najgorzej na tym interesie.
Odczucia z dodatkowego biegu są dobre, choć myślałem że będzie miał większe przełożenie, auto na 6 biegu powyżej 90km/h spokojnie przyspiesza równie dobrze jak na 5 biegu. No i przy 100km/h jest ciszej, a obroty są niższe o ok. 200-250 obr/min
Wyjęcie skrzynki bez kanału lub podnośnika jest bardzo trudne, dwa razy wyjąłem ją i włożyłem ale raczej nie polecam, ze względu na to że jest dość ciężka i we dwie osoby trzeba włożyć dużo trudu żeby ją utrzymać, oraz osadzić na miejscu. dam demontaż i montaż nie jest trudny, spokojnie można to zrobić we własnym zakresie. Teraz trzeba jeszcze tylko kupić gałeczkę zmiany biegów z 6-teczką i pompę sprzęgła, bo jest do chrzanu...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 kwie 2011, 20:31
- Lokalizacja: Gryfino/Szczecin/Helsingor DK
no to powiem ci kolego ze grubo chcieli skroic ja ostatnio kupilem za 600zl od 2.5tdi 140PS 6biegowa quattro całkiem sprawna no ale najwazniejsze ze wszystko sprawnie i dobrze sie potoczyło pozdrawiam
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
Obecnie:
S6 C4 4.2 290PS
POLO Classic SDi
Byłe:
90 Coupe 2.3 NG 136PS,a4 1.9tdi AFN 110PS,Polo 86c2f 1.3 75PS 3F,Escort Cabrio MK4 1.6D 55PS,Honda CBR400RR 0.4 75PS.Polo 86c 1.6 ~80PS ABU,Polo 86c2f 1.3 55PS AAV
Obecnie:
S6 C4 4.2 290PS
POLO Classic SDi
Byłe:
90 Coupe 2.3 NG 136PS,a4 1.9tdi AFN 110PS,Polo 86c2f 1.3 75PS 3F,Escort Cabrio MK4 1.6D 55PS,Honda CBR400RR 0.4 75PS.Polo 86c 1.6 ~80PS ABU,Polo 86c2f 1.3 55PS AAV
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga