[A6 2,5TDI] wyciek oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
[A6 2,5TDI] wyciek oleju
Witam wszystkich i z góry proszę o pomoc. W A6 2,5 TDI /150 KM/ mam niewielki wyciek oleju. Po nocy pod samochodem mam niewielką; plamkę. Byłem u mechanika, ale ten powiedział, że od spodu nie może on stwierdzić źródła wycieku, gdyż olej jest rozchlapany. Polecił mi udać się na myjnię i umyć silnik od spodu. Ja jednak boję się tego zrobić, z uwagi na dużo elektroniki i czujników. Na koniec kazał mi z tym jeździć dopóki nie zacznie znacznie ubywać poziomu oleju na bagnecie. Wyciek jest po prawej stronie silnika, patrzą;c z przodu. Doradźcie ską;d z regułu w tym modelu są; wycieki oleju. Czy mogę umyć ten silnik. I czy taki wyciek może doprowadzić do poważniejszych konsekwencji.
jurek mazurek
Ciekawe kiedy ostatni raz była wymieniana odma ( filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej) od tego bym zaczą;ł
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia.
O zatkaniu odmy może świadczyć także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju, lub pojawienie się oparów po odkręceniu korka wlewu oleju.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia.
O zatkaniu odmy może świadczyć także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju, lub pojawienie się oparów po odkręceniu korka wlewu oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
To wcale nie musi byś to jednak w AKN i AFB często występuje problem z zapychają;cą; się odmą;.
TU masz opis mistrza carlnowy odnośnie wymiany odmy.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=odma+ake
TU masz opis mistrza carlnowy odnośnie wymiany odmy.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=odma+ake
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
Jerzy mam wrażenie że problem też mnie dosięga. Umyłem silnik i wymieniłem uszczelnienie pod filtrem oleju. Jakby pomogło ale tak do końca nie jestem pewien. Jeżeli mam wyciek to chyba mniejszy niż ty. Myślę że wycieka mi z tej samej strony co tobie i może to być spod pokrywy zaworów. Bedę wymieniał teraz wtrysk i każę uszczelnić wszystko więc zobaczymy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sie 2009, 15:51
- Lokalizacja: Gryfów Śląski
Witam
Mam ten sam problem, samochód mam od miesiąca po zakupie strasznie dymił na biało. Mechanik straszył mnie wymianą silnika, ja znalazłem na forum poradę dotyczącą wymiany odmy. Wymieniłem odmę i samochód przestał dymić i lepiej przyspiesza ale ostatnio po powrocie z urlopu i przejechaniu 2000 km samochód zaczął od czasu do czasu puszczać czarnego dyma i po szybkiej jeździe prawa strona zaraz za reflektorem jest obrzygana olejem. Nie wiem co to może być, widziałem że pisaliście o nieszczelnościach które powstały przez zawaloną odmę. Wie ktoś może gdzie mogła powstać ta nieszczelność żeby wiadomo gdzie szukać i co wymieniać.
Z góry thx
Mam ten sam problem, samochód mam od miesiąca po zakupie strasznie dymił na biało. Mechanik straszył mnie wymianą silnika, ja znalazłem na forum poradę dotyczącą wymiany odmy. Wymieniłem odmę i samochód przestał dymić i lepiej przyspiesza ale ostatnio po powrocie z urlopu i przejechaniu 2000 km samochód zaczął od czasu do czasu puszczać czarnego dyma i po szybkiej jeździe prawa strona zaraz za reflektorem jest obrzygana olejem. Nie wiem co to może być, widziałem że pisaliście o nieszczelnościach które powstały przez zawaloną odmę. Wie ktoś może gdzie mogła powstać ta nieszczelność żeby wiadomo gdzie szukać i co wymieniać.
Z góry thx
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 sie 2009, 18:46
- Lokalizacja: Gostyń/Wielkopolska
Zapchana odma
Przejrzałem ten temat i doczytałem sie na temat metody stosowanej przez niektóre warsztaty polegającej na dziurawieniu koka wlewu oleju . Zapewne cisnienie spada ale ta metoda ...
Zastanawiam się jednak nad innym rozwiązaniem które kiedys było stosowane we Fiatach 125.
Jakiś rzemieslnik wymyślił wtedy odmę stosowaną dodatkowo w postaci kominka pod korek wlewu paliwa z węzykiem prowadzącym bodajże do filtru powietrza ? Czy takie rozwiązanie zdałoby egzamin w TDi chocby na niezbędny czas do wykonania naprawy ?
Ta odma do Fiata była wykonana bardzo profesjonalnie - odlew aluminiowy w postaci tulei wkrecało się zamiast korka a oryginalny korek przykrecało do tak wstawionego kominka . Z boku tulei wyprowadzony był zaś weżyk odprowadzający nadmiar ciśnienia . Może takie rozwiązanie mogłoby działać jako "asekuracja"
Zastanawiam się jednak nad innym rozwiązaniem które kiedys było stosowane we Fiatach 125.
Jakiś rzemieslnik wymyślił wtedy odmę stosowaną dodatkowo w postaci kominka pod korek wlewu paliwa z węzykiem prowadzącym bodajże do filtru powietrza ? Czy takie rozwiązanie zdałoby egzamin w TDi chocby na niezbędny czas do wykonania naprawy ?
Ta odma do Fiata była wykonana bardzo profesjonalnie - odlew aluminiowy w postaci tulei wkrecało się zamiast korka a oryginalny korek przykrecało do tak wstawionego kominka . Z boku tulei wyprowadzony był zaś weżyk odprowadzający nadmiar ciśnienia . Może takie rozwiązanie mogłoby działać jako "asekuracja"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga