PS.
Powiem tak, takie stwierdzenie:
Nie poparte żadnym argumentem jest, najdelikatniej mówiąc nieuprzejme.borys1822 pisze:ps. to co kolega modzil z lopatkami to normalnie smiech na sali
Nie poparte żadnym argumentem jest, najdelikatniej mówiąc nieuprzejme.borys1822 pisze:ps. to co kolega modzil z lopatkami to normalnie smiech na sali
Bzudra totalna, sam zaprzeczyles sobie. Najpierw piszesz bezposrednio, a pozniej ze przechodzi przez sterownik i leci do CANp95z pisze:
Drugim problemem jest sterowanie tipem. Począwszy od końca 2005 do dnia dzisiejszego sterowanie tipem przebiega bezpośrednio przez CAN'a napędu. Tak przynajmniej to wygląda, ponieważ sterownik J527 (kerownicy) jest podłączony do dwóch CAN'ow: komfortu i napędu. U nas przełączniki tip'a wychodzą bezpośrednio do sterownika skrzyni.
sam napisales jak powinno powinno dzialac i jak bedzie dzialac po zmostkowaniu, chyba nie tak samo co? Dwunabojowa poduszka zostala opracowana po to, ze sterownik analizuje sobie predkosc, sile uderzenia itd. W momencie kiedy jest to zmostkowane nic sie nie rozleci oprocz Twojej glowy. Poza tym bedzie co jakis czas wywalac blad airbag o zlej rezystancji, szczegolnie przy niskich teperaturach otoczenia.p95z pisze: No to ja dzisiaj rozmawiałem w ASO z miłym Panem i mam potwierdzenie, że można zmostkować zapalniki od poduchy i powinno być dobrze podczas eksplozji. Generalnie działa to tak, że odpala pierwszy i później odpala drugi z minimalnym opóźnieniem. W naszym przypadku odpalą oba i ciśnienie napełniania będzie większe ale podobno nic się nie rozleci. Spróbuję jeszcze dotrzeć do kogoś, kto to sprawdził .
nie dzial tak jak w oryginale i to juz chyba wiesz. W elsie przewody od tiptronica przechodza przez sterownik kierownicy. To co Ty zrobiles to zwykle druciarstwo, ciekawe jakbys jeszcze sterowanie telefonem chcial i cala multifunkcje to chyba pinow by nie starczylo w tasmie. Calosc mozna podlaczyc na 6 pinach, wliczajac klakon i poduche.oczywiscie podswietlanie nie dziala tak?p95z pisze: Dzięki kolego borys1822 za wsparcie. Ciekawe co oznacza dla Ciebie ten śmiech na sali z powodu podłączenia łopatek. To co ja zrobiłem, to wpiąłem się w oryginalną instalację mojego Tip'a. Czyli działa to dokładnie tak jak oryginalne przełączniki na kierownicy. Jedyne drugie (sensowne) rozwiązanie to wpięcie jeszcze magistrali Can napędu ze sterownika kierownicy do Can'a napędu w aucie i liczenie na to, że nasz sterownik Tip'a będzie rozumiał komunikaty dotyczące łopatek - szczerze wątpię , ale oczywiście to nie jest wykluczone.
PS.
Powiem tak, takie stwierdzenie:Nie poparte żadnym argumentem jest, najdelikatniej mówiąc nieuprzejme.borys1822 pisze:ps. to co kolega modzil z lopatkami to normalnie smiech na sali
zdecyduj sie wreszcie. Zarzucasz mi brak wiedzy czy nie?p95z pisze:To bardzo ciekawe co piszesz, ale jesteś w błędzie. Ale to dobrze, że dyskutujemy od tego jest właśnie to forum. Jeżeli nie chcesz się dzielić wiedzą, którą zdobyłeś dokładnie w taki sposób jak cała reszta z nas, to ok, rozumiem Cię i nie mam pretensji.
samo sterowanie tak jest analogowe ale z kierownicy jest sygnal analogowy, modul w nia wbudowany zmienia go na cyfrowy co ciekawe dwukierunkowy i dopiero za modulem pod kierownica zmienia sie znow na analogowyp95z pisze: Problem łopatek: sterowanie Tip'em z kierownicy (mowa o A6 C5) jest właśnie analogowe (co zresztą też jest złym określeniem ale wszyscy wiedzą o co chodzi). Przełączniki poprzez taśmę bezpośrednio wchodzą do sterownika skrzyni biegów. Dopiero w C6 są wyprowadzane ze sterownika kierownicy jako komunikat cyfrowy, bo w samej kierownicy łopatki zgłaszają komunikat po wewnętrznej magistrali LIN , transmisja szeregowa (+12, GND i dane) na cykliczne odpytywanie poprzez sterownik kierownicy j527.
.
co to jest normalny CAN i CAN nawigacji? jak tego pierwszego jeszcze moge sie domyslec o co Ci chodzi to o CANie nawigacji pierwszy raz slysze. W audi a6 c5 po lifcie jest jedna magistrala i to tez stasznie ubogap95z pisze: Teraz CAN: otóż mamy normalnego CAN'a napędu 500[kb/s] i CAN'a nawigacji 100[kb/s], który to, między innymi, łączy zegary i RNS-E oraz stary sterownik kierownicy j453 jeżeli ktoś miał sterowanie w kierownicy, tip'a nie liczymy bo działa niezaleznie.
Nie chce mi się dalej rozpisywać bo to wszystko jest dokładnie podane na schemacie co gdzie idzie.
Zatem proszę uprzejmie mnie poprawić jeżeli mijam się gdzieś z prawdą. Jeżeli jednak się nie mijam to kolega Borys robił jakiś inny przypadek.
No mylisz się totalnie, to nie bzdura, dokładnie tak jest jak napisałem. Nie doczytałeś się chyba, ale moja wypowiedź dotyczy wersji przed rokiem modelowym 2005 i druga część wypowiedzi dotyczy roku modelowego 2005 i dalej.borys1822 pisze:p95z napisał/a:
Drugim problemem jest sterowanie tip'em. Począwszy od końca 2005 do dnia dzisiejszego sterowanie tip'em przebiega bezpośrednio przez CAN'a napędu. Tak przynajmniej to wygląda, ponieważ sterownik J527 (kierownicy) jest podłączony do dwóch CAN'ow: komfortu i napędu. U nas przełączniki tip'a wychodzą bezpośrednio do sterownika skrzyni.
Bzudra totalna, sam zaprzeczyles sobie. Najpierw piszesz bezposrednio, a pozniej ze przechodzi przez sterownik i leci do CAN