Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002

Car Audio
ODPOWIEDZ
p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 11:32

Dzięki kolego borys1822 za wsparcie. Ciekawe co oznacza dla Ciebie ten śmiech na sali z powodu podłączenia łopatek. To co ja zrobiłem, to wpiąłem się w oryginalną instalację mojego Tip'a. Czyli działa to dokładnie tak jak oryginalne przełączniki na kierownicy. Jedyne drugie (sensowne) rozwiązanie to wpięcie jeszcze magistrali Can napędu ze sterownika kierownicy do Can'a napędu w aucie i liczenie na to, że nasz sterownik Tip'a będzie rozumiał komunikaty dotyczące łopatek - szczerze wątpię :] , ale oczywiście to nie jest wykluczone.

PS.
Powiem tak, takie stwierdzenie:
borys1822 pisze:ps. to co kolega modzil z lopatkami to normalnie smiech na sali <wysmiewacz>
Nie poparte żadnym argumentem jest, najdelikatniej mówiąc nieuprzejme.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 12 paź 2011, 11:50

chcesz argumenty? prosze
Przerobiles syglal cyfrowy na analogowy zeby znow go przerobic na cyfrowy, wystarczajacy argument??
Dziala Ci podswietlanie lopatek przy wl swiatel? watpie
W audi a6 2002 nie ma can napedu i can konfortu
Nie chce byc zlosliwy, ale w poscie, ktory napisales o zlej i dobrej wiadomosci jest duzo wiadomosci blednych, nieprawdziwych pokazujaca Twoja nie wiedze.
Jedynie podoba mi sie to ze probujesz <okok>

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 13:35

To bardzo ciekawe co piszesz, ale jesteś w błędzie. Ale to dobrze, że dyskutujemy od tego jest właśnie to forum. Jeżeli nie chcesz się dzielić wiedzą, którą zdobyłeś dokładnie w taki sposób jak cała reszta z nas, to ok, rozumiem Cię i nie mam pretensji.

Jeżeli chodzi o schemat C5 z 2002r, to mam go prawie całego w pamięci i jesteś w głębokim błędzie, no chyba, że te schematy mają się nijak do rzeczywistości ale jak na razie wszystko mi się zgadza.

Problem łopatek: sterowanie Tip'em z kierownicy (mowa o A6 C5) jest właśnie analogowe (co zresztą też jest złym określeniem ale wszyscy wiedzą o co chodzi). Przełączniki poprzez taśmę bezpośrednio wchodzą do sterownika skrzyni biegów. Dopiero w C6 są wyprowadzane ze sterownika kierownicy jako komunikat cyfrowy, bo w samej kierownicy łopatki zgłaszają komunikat po wewnętrznej magistrali LIN , transmisja szeregowa (+12, GND i dane) na cykliczne odpytywanie poprzez sterownik kierownicy j527.

Jeżeli chodzi o podświetlenie łopatek i praktycznie całej kierownicy, to jest ono uruchamiane poprzez wysłanie odpowiedniego rozkazu poprzez sterownik j527 do magistrali LIN kierownicy. Mając to na uwadze, wypiąłem tylko jeden przewód z wtyczki łopatki, pozostawiając masę i zasilanie diody na miejscu, zatem po pojawieniu się komunikatu na magistrali CAN (zaraz o niej napiszę) o włączeniu świateł, sterownik j527 zamienia go na komendę włączenia podświetlenia kierownicy i wysyła magistralą LIN do kierownicy.

Teraz CAN: otóż mamy normalnego CAN'a napędu 500[kb/s] i CAN'a nawigacji 100[kb/s], który to, między innymi, łączy zegary i RNS-E oraz stary sterownik kierownicy j453 jeżeli ktoś miał sterowanie w kierownicy, tip'a nie liczymy bo działa niezaleznie.

Nie chce mi się dalej rozpisywać bo to wszystko jest dokładnie podane na schemacie co gdzie idzie.

Zatem proszę uprzejmie mnie poprawić jeżeli mijam się gdzieś z prawdą. Jeżeli jednak się nie mijam to kolega Borys robił jakiś inny przypadek.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 12 paź 2011, 13:55

nie czytalam calego tego postu bo to nie ma sensu po pierwszych kilku zdanich.
Jesli twierdzisz, ze tip dziala niezaleznie od sterownika j453 to ja juz nie mam wiecej pytan. W sumie mam jedno dlaczego w/w sterownik jest inny dla multifunkcji i inny dla multi i sterowania tipem? mowie tu o audi c5. W aucie masz jednego cana, navi i rns-e pracuja na innej predkosci do reszty co nie znaczy, ze jest to osobna magistrala.
Robilem taki swap w 3 roznych autach przed 2003 rokiem wiec inny przypadkek wykluczam. Dlaczego podpierasz sie schematami od c5 skoro kierownica nie jest od tego modelu??
Jedno sprostowanie dla Ciebie kolego mamy taka sama tasme w a3 8l jak w a6 c5 i np audi tt.
Cala kierownice mozna podlaczyc (tip, multifunkcja) przez uzycie tylko dwoch pinow w tasmie. Moze teraz Ty mi powiesz, w ktorym miejscu jestem w bledzie i poprzesz to argumentami???
ps w starym modelu sygnal z lopatek wychodzi analogowy, modul wbudowany w kiere zmienia go na cyfrowy i przesyla dalej do sterownika

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 14:04

Początek tego całego wątku? bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi? Co zaś samego Tip'a to zaraz rozwinę wątek, ale to akurat wiem bo widziałem u siebie na własne oczy :)
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 12 paź 2011, 14:23

jak czegos nie rozumiesz to nie zarzucaj, ze jest bledne ok? to tylko swaidczy o Twojej niewiedzy lub nieumiejtnosci zrozumienia czytanego tekstu. Nie iteresuje mnie Twoja teoria na temat tipa. Montowalem ich kilka z kera starego typu i uzywalem modulu z litera chyba H a ten z F jest tylko do multi.
Trzymajmy sie faktow, ja montuje to w 3 godz z przerwa na szluge i wszystko dziala jak powinno i Ty piszesz juz dluzszy czas i doszedles, ze jak podasz napiecie na diode to sie zaswieci <lol>

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 12 paź 2011, 14:36

Tomek odpusc bo sie tu klotnia robi. Ty wiesz swoje i masz racje bo sie przekonalem <okok>
BYLO:
Audi 80
Audi A4
Audi A6
Audi A3
Audi A8
JEST:
Audi S3
Audi A6

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 12 paź 2011, 14:44

Tak wiem MAD MAX no ale widzisz co sie robi a moim zdaniem to juz klotnia kto ma racje.
Robote Borysa widzialem - ma czlowiek pojecie i wiedza a Piotra nie. Byc moze sie myle ale w to watpie.

Ode mnie tyle <okok>
BYLO:
Audi 80
Audi A4
Audi A6
Audi A3
Audi A8
JEST:
Audi S3
Audi A6

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 15:10

No widzisz Bruno, po pierwsze to ja niczego nie zarzucam tylko przedstawiłem to co podaje dokładnie dokumentacja. Po drugie ja nie zarzucam Tobie niewiedzy i proszę nie rób tego wobec mnie, bo ja nie podaję rzeczy wyssanych z palca tylko mam nadzieję w miarę precyzyjnie opisałem w poprzednim poście mechanizm uruchamiania podświetlenia kierownicy i nie pisałem o podawaniu napięcia na diodę.

To ja już chyba rozumiem. Piszemy o zupełnie innych tematach. Ty o podłączeniu starej kierownicy a ja o kierownicy po 2005r do C5.

I jeszcze na koniec, jeżeli mi zarzucasz, że czegoś nie rozumiem, czego nie wykluczam, bo przecież nie ma nieomylnych, to chociaż uzasadnij w dwóch słowach, oczywiście tak aby nie dzielić się z nami jakąś tajną wiedzą.
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 12 paź 2011, 15:31

Witam Danio, nawet tu mnie znalazles hehe
Do kolegi. Ty dobrze wiesz, kiedy pisalismy o starej a kiedy o nowej kierownicy. Co nie zmienia faktu, ze w obu przypadkach sterowanie lopatkami lub przyciskami (stary typ kierownicy) odbywa sie za posrednictwem modulu, a nie jak wczesniej napisales bezposrednio. Wyssales polowe jak nie wiecej tych bzdur z palca i jak chcesz to moge poswiecic kilka mintut i wklejac Ci cytat po cytacie i pod kazdym dodac argument dlaczego to bzdura chcesz? <mysli> Nie zarzucasz mi niewiedzy tu sie zgadzam ale ja Tobie zarzucam i mam do tego pelne podstawy. Napisales ze jestem w bledzie kilka postow wyzej (dla mnie to jeden pieron co niewiedza no ale ok) wiec zapytalem co dokladnie i do tej pory nie dostalem odpowiedzi. Na kazde Twoje slowo mam dwa poparte praktyka
ps. i k..wa nie jestem Bruno, nawet nicka nie umiesz przepisac :[

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 16:15

Faktycznie sorki za Bruno, jakoś tak wyszło przypadkowo.

No dobrze to jestem gotów do polemiki. To tak trochę z praktyki. U mnie (widać jaki model) w kierownicy sportowej wychodzą cztery przewody z kierownicy. Oczywiście nie liczę poduchy i klaksonu. Jeden przewód to 58s, dla tych co nie wiedzą to sygnał włączonych świateł, drugi to + z przełącznika, trzeci to - z przełącznika i czwarty to masa. Nie mam sterownika j453, czyli tzw. modułu i przewody + i - biegną odpowiednio na pin 47 i 46 sterownika tip'a j217 i na złącze 10-cio pinowe przy dźwigni tip'a na pin 4 i 5 tego złącza. Pośrednio to połączenie jeszcze przebiega przez niebieskie złącze 17-to pinowe w prawym słupku odpowiednio na pinach 14 i 12.

Oczywiście poproszę o cytaty i uzasadnienie że to bzdura, tylko w tym stylu w jakim ja to zrobiłem wykazując że jednak u mnie tip działa "analogowo".
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 12 paź 2011, 17:43

tak na szybko bo nie mam czasu szukac wszystkiego
p95z pisze:
Drugim problemem jest sterowanie tipem. Począwszy od końca 2005 do dnia dzisiejszego sterowanie tipem przebiega bezpośrednio przez CAN'a napędu. Tak przynajmniej to wygląda, ponieważ sterownik J527 (kerownicy) jest podłączony do dwóch CAN'ow: komfortu i napędu. U nas przełączniki tip'a wychodzą bezpośrednio do sterownika skrzyni.

Bzudra totalna, sam zaprzeczyles sobie. Najpierw piszesz bezposrednio, a pozniej ze przechodzi przez sterownik i leci do CAN
p95z pisze: No to ja dzisiaj rozmawiałem w ASO z miłym Panem i mam potwierdzenie, że można zmostkować zapalniki od poduchy i powinno być dobrze podczas eksplozji. Generalnie działa to tak, że odpala pierwszy i później odpala drugi z minimalnym opóźnieniem. W naszym przypadku odpalą oba i ciśnienie napełniania będzie większe ale podobno nic się nie rozleci. Spróbuję jeszcze dotrzeć do kogoś, kto to sprawdził :] .
sam napisales jak powinno powinno dzialac i jak bedzie dzialac po zmostkowaniu, chyba nie tak samo co? Dwunabojowa poduszka zostala opracowana po to, ze sterownik analizuje sobie predkosc, sile uderzenia itd. W momencie kiedy jest to zmostkowane nic sie nie rozleci oprocz Twojej glowy. Poza tym bedzie co jakis czas wywalac blad airbag o zlej rezystancji, szczegolnie przy niskich teperaturach otoczenia.
p95z pisze: Dzięki kolego borys1822 za wsparcie. Ciekawe co oznacza dla Ciebie ten śmiech na sali z powodu podłączenia łopatek. To co ja zrobiłem, to wpiąłem się w oryginalną instalację mojego Tip'a. Czyli działa to dokładnie tak jak oryginalne przełączniki na kierownicy. Jedyne drugie (sensowne) rozwiązanie to wpięcie jeszcze magistrali Can napędu ze sterownika kierownicy do Can'a napędu w aucie i liczenie na to, że nasz sterownik Tip'a będzie rozumiał komunikaty dotyczące łopatek - szczerze wątpię :] , ale oczywiście to nie jest wykluczone.

PS.
Powiem tak, takie stwierdzenie:
borys1822 pisze:ps. to co kolega modzil z lopatkami to normalnie smiech na sali <wysmiewacz>
Nie poparte żadnym argumentem jest, najdelikatniej mówiąc nieuprzejme.
nie dzial tak jak w oryginale i to juz chyba wiesz. W elsie przewody od tiptronica przechodza przez sterownik kierownicy. To co Ty zrobiles to zwykle druciarstwo, ciekawe jakbys jeszcze sterowanie telefonem chcial i cala multifunkcje to chyba pinow by nie starczylo w tasmie. Calosc mozna podlaczyc na 6 pinach, wliczajac klakon i poduche.oczywiscie podswietlanie nie dziala tak?
p95z pisze:To bardzo ciekawe co piszesz, ale jesteś w błędzie. Ale to dobrze, że dyskutujemy od tego jest właśnie to forum. Jeżeli nie chcesz się dzielić wiedzą, którą zdobyłeś dokładnie w taki sposób jak cała reszta z nas, to ok, rozumiem Cię i nie mam pretensji.
zdecyduj sie wreszcie. Zarzucasz mi brak wiedzy czy nie?
p95z pisze: Problem łopatek: sterowanie Tip'em z kierownicy (mowa o A6 C5) jest właśnie analogowe (co zresztą też jest złym określeniem ale wszyscy wiedzą o co chodzi). Przełączniki poprzez taśmę bezpośrednio wchodzą do sterownika skrzyni biegów. Dopiero w C6 są wyprowadzane ze sterownika kierownicy jako komunikat cyfrowy, bo w samej kierownicy łopatki zgłaszają komunikat po wewnętrznej magistrali LIN , transmisja szeregowa (+12, GND i dane) na cykliczne odpytywanie poprzez sterownik kierownicy j527.
.
samo sterowanie tak jest analogowe ale z kierownicy jest sygnal analogowy, modul w nia wbudowany zmienia go na cyfrowy co ciekawe dwukierunkowy i dopiero za modulem pod kierownica zmienia sie znow na analogowy
p95z pisze: Teraz CAN: otóż mamy normalnego CAN'a napędu 500[kb/s] i CAN'a nawigacji 100[kb/s], który to, między innymi, łączy zegary i RNS-E oraz stary sterownik kierownicy j453 jeżeli ktoś miał sterowanie w kierownicy, tip'a nie liczymy bo działa niezaleznie.

Nie chce mi się dalej rozpisywać bo to wszystko jest dokładnie podane na schemacie co gdzie idzie.

Zatem proszę uprzejmie mnie poprawić jeżeli mijam się gdzieś z prawdą. Jeżeli jednak się nie mijam to kolega Borys robił jakiś inny przypadek.
co to jest normalny CAN i CAN nawigacji? jak tego pierwszego jeszcze moge sie domyslec o co Ci chodzi to o CANie nawigacji pierwszy raz slysze. W audi a6 c5 po lifcie jest jedna magistrala i to tez stasznie uboga

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 12 paź 2011, 22:46

Proponuję załatwiać tematy po jednym, a może nawet wyjaśnienie tego jednego wystarczy i nieporozumienie zniknie.
borys1822 pisze:p95z napisał/a:


Drugim problemem jest sterowanie tip'em. Począwszy od końca 2005 do dnia dzisiejszego sterowanie tip'em przebiega bezpośrednio przez CAN'a napędu. Tak przynajmniej to wygląda, ponieważ sterownik J527 (kierownicy) jest podłączony do dwóch CAN'ow: komfortu i napędu. U nas przełączniki tip'a wychodzą bezpośrednio do sterownika skrzyni.



Bzudra totalna, sam zaprzeczyles sobie. Najpierw piszesz bezposrednio, a pozniej ze przechodzi przez sterownik i leci do CAN
No mylisz się totalnie, to nie bzdura, dokładnie tak jest jak napisałem. Nie doczytałeś się chyba, ale moja wypowiedź dotyczy wersji przed rokiem modelowym 2005 i druga część wypowiedzi dotyczy roku modelowego 2005 i dalej.

Może to tak jednoznacznie nie wynika z tego co napisałem, pewnie spowodowane jest tym, że my ten temat wałkujemy od jakiegoś czasu i stosujemy skróty, a Ty jesteś nowy w wątku. Moje auto to rok 2002 (co pewnie dostrzegasz w profilu) i my tu pracujemy nad tym żeby podłączyć nowiutką kierownicę multi z łopatkami do auta 2002-2004.

To żadna sztuka podłączyć kierownicę multi starą do a6 2002 - 2004.

Problem polega na tym, że Ty Borys myślisz, że jak w kierownicy są przełączniki do zmiany biegów to jest tam jakiś sterownik. A tu nie ma nic, tylko przełączniki z diodami.

Sterownik jest ale tylko w kierownicy multi i faktycznie jest tak, że sygnał jest transmitowany szeregowo do sterownika J453 (ale nie jest to magistrala LIN!!!), który to faktycznie zamienia pozycje sześciu przycisków multi na komunikaty CAN oraz przełączniki TIP'a na bezpośrednie "analogowe" sygnały do J217 (tiptronic), co zresztą sam byłeś uprzejmy napisać. Jak wcześniej napisałem gdy kierownica ma wyłącznie przełączniki do tipa, to nie ma żadnego sterownika i są one poprzez taśmę bezpośrednio wyprowadzone do J217, łącznie z własną masą i sygnałem 58s.

Czy to co napisałem jest teraz jasne?

[ Dodano: 2011-10-12, 22:57 ]
DANIO, a jaką Ty masz kierownicę, jeżeli to nie tajemnica?
Pozdrawiam,
Piotrek

borys1822
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:20
Lokalizacja: kielce

Post autor: borys1822 » 13 paź 2011, 08:44

ok ok. Ja juz zakonczylem rozmowe. Jak juz wczesniej pisalem trzymajmy sie faktow, ja to montuje w 3 godz i dziala jak z fabryki. Mysle, ze dzieki tej wymianie zdan duzo sie nauczyles,
ps. Danio ma zwykla kierownice trojramienna od a3 8p podlaczona w a3 8l. Tez sie chlopak najezdzil po warsztatach z tego co wiem i podobno nie dalo sie podlaczyc. Ja mu to zrobilem pod domem w 10min.
the end

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 13 paź 2011, 09:31

No to dobrze, bo już myślałem, że końca nie będzie :). Mam również nadzieję, że poszerzyłeś swoją wiedzę. W sumie to od tego jest właśnie to forum. Pewne dane nam potrzebne znane są wyłącznie inżynierom z Audi i niestety nie są nigdzie publikowane. No i najważniejsze, to aby nie wyśmiewać nikogo, niezależnie od tego czy ma się rację czy nie. My tu wszyscy pracujemy dla wszystkich, oczywiście w miarę możliwości czasowych.

No to masz szczęście że w A3, tam faktycznie jest inna instalacja. My tu niestety nie mamy tak dobrze, ale gromadzimy powoli niezbędne elementy do testów i zobaczymy co wyjdzie. Oczywiści wszystko montuje na biurku, bo auto musi jeździć, zresztą testowanie w samochodzie nie jest najwygodniejsze.
Pozdrawiam,
Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga