Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 2.7 Tdi] Problem ze sterownikiem turbosprezarki

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

[ A6 C6 2.7 Tdi] Problem ze sterownikiem turbosprezarki

Post autor: mtrdk » 24 lip 2011, 19:36

Witam kolegow,
Podczas podrozy do Chorwacji mialem problem z utraca mocy. VCDS pokazal blad sterownika. Wiec podjechalem do serwisu Audi w Koper, mechanicy odrazu podlaczyli Vaga i zgodnie okreslili ze polecial sterownik turbiny. Przyjemnosc za 670 jurkow, mysle sobie OK czesc wymieniona na nowa w serwisie wiec moge spokojnie wracac do domu ciagnac przyczepe. Ku mojemu zaskoczeniu problem pojawil sie ponownie po przejechaniu 50 km. Wiec telefon to serwisu, po krotkiej rozmowie zostalem skierowany do ich siedziby w Ljublianie, po godzinnej diagnostyce stwierdzono ze poleciala suszarka. Wiec pytam co z ta czescia co wymienili, a oni mi odpowiedzieli ze turbina prawdopodobnie poleciala bo sterownik byl uszkodzony.
Teraz pytanie. Czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem?
PS.
Dojechalem do domu i teraz szukam KKK do mojego auta
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 24 lip 2011, 22:11

Nie wiem o co mogło chodzić...
W przypadku uszkodzenia sterownika ASO proponuje wymianę całej turbiny ze sterownikiem - koszt ok 7000zł. Sam sterownik w ASO w PL jest nie do kupienia. Pytaj najlepiej serwis w którym dokonano naprawy: co dokładnie wymienili.
Podpytam jeszcze Olka co mogli magicy wymieniać, a oscyluje w tym przedziale cenowym.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 26 lip 2011, 19:53

Witam, (odpisywalem juz na ten post ale chyba go nie zapamietalem)
Tak jak piszesz wymieniono mi zestaw naprawczy o numerze ktory podales.
Wczoraj dalem turbine do regeneracji, bylo troche rozjechane lozysko ale wg specjalistow bywaja gorsze i dalej jezdza... tak czy inaczej po zamontowaniu turbosprzezarki klopoty sie nie skonczyly. Mam nadzieje ze sa one spowodowane utrata ustawien podstawowych sterownika turbiny. Podjechalem do ASO na SAFE modzie, niestety tutaj kolejny szok,w calej Polsce sa tylko dwa systemy do ustawienia i kalibracji sterownika, systemy te sa do dyspozycji ASO ale nie maja pojecia gdzie sie znajduja w danej chwili. I nikt nie potrafi mi powiedziec co dalej bedzie .
Problem jest taki ze musze w piatek wracac do DK i na dzien dzisiejszy czarno to wyglada.
Status naprawy:
Wymiana sterownika turbosprezarki (zestaw naprawczy)
kolejna diagnoza uszkodzona turbosprezarka
Kompletna regeneracja turbiny
Safe mode

podsylam tez loga z vcds

Tuesday,26,July,2011,13:32:31:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F2 910 402 C HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 2.7L V6TDI G000SG 0010
Software Coding: 0011322
Work Shop Code: WSC 02680 995 81472
VCID: 1F46E122F1E7CAE4
2 Faults Found

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 139957 km
Time Indication: 0
Date: 2011.07.26
Time: 13:24:48

Freeze Frame
RPM: 798 /min
Torque: 35.1 Nm
Speed: 15.7 km/h
Temperature: 83.7°C
Duty Cycle: 80.9 %
Voltage: 13.83 V
Duty Cycle: 88.8 %

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached
P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 139959 km
Time Indication: 0
Date: 2011.07.26
Time: 13:26:34

Freeze Frame
RPM: 2268 /min
Torque: 210.6 Nm
Speed: 78.4 km/h
Absolute Pres.: 1713.6 mbar
Absolute Pres.: 1050.6 mbar
Mass Air / Rev.: 470.0 mg/str
Temperature: 22.5°C


Readiness: 0 0 1 1 1

lukasz11402
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 04 sty 2010, 18:23
Lokalizacja: opole

Post autor: lukasz11402 » 26 lip 2011, 20:36

Witam,maszynke do zrobienia nastawów podstaweowych sterownika turbo maja w Opolu u Lelellka zadzwon i zapytaj mi robil kolega nastawy podstawowe bo mialem ten sam problem minelo z 6tys.km. i jest gitara
zadzwon do lelellka!!!
pozdrawiam!!

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 27 lip 2011, 13:03

Niestety VCDS nic nie pomogl i mam nadzieje ze nic nie narozrabial. Po obdzwonieniu wszystkich serwisow w obszarze 200 km od Tarnowskich Gor dokulalem sie do Krakowa. Czekam na diagnoze postraszono mnie ze sterownik mozna tylko raz programowac. Dam znac jak bede wiedzial cos wiecej.

Dziekuje Wam za pomoc

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 27 lip 2011, 20:10

Wyglada na to ze koniec z moimi problemami.
Odwiedzilismy serwis w Krakowie Auto Special, panowie staneli na wysokosci zadania i dokonczyli to co Slovency skopali. Zrobili to bez wrozenia z fusow od kawy i opowiadania niestworzonych historii (rozmowy telefoniczne z innymi serwisami). Po regulacji silniczka i wprowadzeniu ustawien podstawowych bledy zniknely i samochod zacza jezdzic tak jak powinien.
Konkluzja:
Slovenicy wymienili zestaw naprawczy wlacznie ze sterownikiem turbo z tym ze na 99% nie byli w stanie wprowadzic wlasciwych ustawien podstawowych ze wzgledu na wyhustana turbosprezarke. Zrobili tyle ile mogli i wypuscili mnie do domu.
Po regeneracji turbosprezarki i wprowadzeniu ustawien podstawowych auto smiga jak nowe.

Jeszcze raz dziekuje Wam za pomoc
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz

[ Dodano: 2011-08-08, 15:09 ]
Z braku czasu nie mialem jak wejsc na forum.
Niestety moje problemy ciagna sie jak s... po gaciach.
Przejechalismy pare kilometrow z przyczepa i znowu problemy; zolta kontrolka swiec i brak mocy. Podlanczam kompa i znowu widze J724. Ktos palna ze to moze DPF wiec odkrecono je i sprawdzono, oczywiscie byly czyste i sprawne.
Koledzy jestem naprawde w kropce. Wizyta w czterech roznych ASO wywalone kupe kasy a problem jak byl tak i jest dalej. W Krakowskim ASO powiedziano mi, ze nie sa pewni czy sterownik jest sprawny i ze mimo iz udalo sie wprowadzic ustawienia podstawowe to moze byc uszkodzony. Prawde mowiac to nie wiem juz komu wierzyc.
Rozmawialem tez z poprzednim wlascicielem somochodu ktory nie wykluczyl ze samochod jest po jakims "modzie". Czy mozna jakos to sprawdzic?
Obawiam sie ze moze ktos przedobrzyl z cisnieniem sprezarki nie obciazajac samochodu na hamowni. Jak juz mowilem wszystko jest ok jak jade po plaskim terenie, obojetnie czy ciagne przyczepe czy jade na pusto. Problemy zawsze zaczynaja sie jak jade pod gore gdzie silnik jest bardziej obciazony.
P.S.
Juz jestesmy w Danii droga zajela nam ponad 36 godzin.
Bede robil nastepne podejscie i odstawie samochod do AUDI Flensburg (w DK kompetencja pracownikow Audi jezt zalosna), mam nadzieje ze moze oni cos zdiagnozuja. Z tego co sie downiedzialem to sterownik moga wymienic na gwaracji.
Pozdrawiam
Mariusz

[ Dodano: 2011-08-08, 17:43 ]
Sorry za literowki pisalem z telefonu

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 sie 2011, 13:49

Ja mam dokładnie to samo <uoee>
trub awaryjny włączył mi się już jakies 6-7 razy... błąd sterownika...
za kazdym razem wystarczyło wyciągnąć kluczyk i jechać dalej...
mam takie spostrzeżenia:
1. virus nie ma nic do tego <nie>
pierwszy raz błąd się pokazał przed chipowanie (i teraz się z tego cieszę ;) )
2. długość jazdy tez nie ma znaczenia ( raz wziąłem samochód z garzażu i zrobiłem 2 km i się włączył a raz na trasie po 250 km a potem na trasie 400 km sie nie włączył w ogóle)
3. wciskanie gazu ze startu na maksa u mnie również nie stanowi problemu do mniejszych prędkości...
błąd wyskakuje zawsze przy duzych prędkościach raz było to około 160 km/h
a reszta przy prędkościach powyżej 210 km/h
jak na przykład raz jechałem od zera z wciśniętym pedałem i kikiem to przy 220 wyskoczył błąd, innym razem gdy jechałem już pare godzin gdzy od 160 docisnąłem gaz i znowu tryb sie włączył przy powyżej 200...
mam przejechane 110 tysi.
rozpoznanie albo sterownik albo turbina (dokładnie nalot lub inny problem z płynnościa łopatek)
robiłem nastawy podstawowe ale problem nie znika...
też słyszałem że sterownik można zaprogramować tylko raz... ale koleś od regeneracji mówi cos innego... nie wiem komu wierzyć i czy kupować sterownik czy regenerowac turbo...
niby komp pokazuje że to sterownik a turbina działa poprawnie...
czy wystarczy wymienić kostke za 1200 zł ?

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 11 sie 2011, 14:58

vonito problemy miałeś z turbiną i chipa robiłeś?? <szok>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 sie 2011, 15:13

coolmen77 pisze:vonito problemy miałeś z turbiną i chipa robiłeś?? <szok>
przeczytaj dokładniej temat
nie wiadomo dokładnie z czym to są problemy to raz...
a dwa jeżdzę z virusem juz prawie rok a błąd wyskakuję jak opisałem wyżej
więc nie widze związku z chipem a nkic jeszcze z turbo nie robiłem ;)
są tutaj koledzy którzy nie mieli nigdy chipa a problemy maja podobne lub gorsze bo błąd wywala znacznie częściej
nota bene jadę poprawić chipa bo chcę zwiększyć moment na najwyższych biegach ;)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 11 sie 2011, 16:35

vonito

"więc nie widze związku z chipem a nkic jeszcze z turbo nie robiłem..."

to jak chipsa Ci zrobili nie ingerując w softa turbiny??

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 11 sie 2011, 16:44

coolmen77 my się nie rozumiemy :)
oczywiście że virus zmienia również pracę turbiny i w mniejszym lub większym stopniu ją obciąża ale błąd który mi wyskakuje jest błędem chwilowym
po wyciągnięciu kluczyka i odpalenia tryb awaryjny znika zoataje tylko zapis w kompie a silnik i turbina pracują prawidłowo
na hamowni nigdy ten błąd nie wyskoczył
więc ja nie podejrzewam problemów z samą turbiną a jedynie ze sterownikiem
ponieważ ten błąd pojawiał sie również przed virusowaniem nie wiąże wystepowanie tego błedu ze zrobieniem chipa w samochodzie

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 11 sie 2011, 20:35

Witam Panowie
Już wam mówię co się dzieje z waszym mechanicznym sterownikiem znajdującym się przy turbinie "on się przyciera" :) Co to znaczy ? A znaczy to ze zestaw trybików plastikowych odpowiadających za sterowanie geometrią turbiny po prostu się przyciera jak silniczek próbuje ruszyć cały ten zestaw trybików które się znajdują a aluminiowej obudowie dokręconej do turbiny się zacina i jest kupa łopatki nie ustawiają się tak jak powinny turbo zaczyna gubić ciśnienie auto moc :) i raz działa prawidłowo a raz kupa auto nie jedzie .
A rozwiązanie jest proste odkręcamy ten cały aluminiowy sterownik w którym znajduje się płytka elektroniczna znaczy się i tez w tym pudelku znajduje się zestaw trybików jak w zegarku :) tylko z deka większych i wiecie co "faka" mnie to zjeżyło jak to rozebrałem to jest hermetyczne a tam nie było ani grama oleju na ośkach trybików załamka kto to wymyślił :sock!!!! smarujesz oski trybików olejem ,smarem odpornym na z deka większe temperatury bo to chodzi przy turbo zakładasz i auto "zabierdal....a" jak ta lala .
Ps.
tak zwane chipy ja to nazywam podbijanie map nie ma nic do tego już 10 razy zmieniałem se mapę silnika :) i jeździ jak se je ustawie albo dymi albo idzie od dołu i dymi albo nie dymi i idzie od dołu :) 1,5 bara pompuje w kkk swoje do 1.8 bara jeszcze tyle wytrzyma
a potem gtb2260 i co ? i będzie 2,2 bara i znowu nowe ustawienia mapy korekty :)
Ciekawe ile wytrzyma ten silnik :) ;)
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 23 sie 2011, 15:18

Witam,
Byc moze i sie przyciera ale w moim przypadku zostal on wymieniony a problem dalej zostal.
Jak na razie nie mialem czasu podjechac do ASO. Jak bede cos wiecej wiedzial to odrazu dam Wam znac na forum.
Pozdrawiam
Mariusz

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 23 sie 2011, 16:21

nie trzeba aso sam to naprawisz no chyba ze nie chcesz się babrać to nich ci wymnie mechanik i pokręć dźwignią zobacz czy wraca na startowe położenie i ogólnie jak to chodzi czy bez oporu .
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 23 sie 2011, 21:00

Zgadzam sie z Toba z tym, ze moge sam to zrobic tylko ze nie rozumie po co mam rozkrecac nowa dopiero wymieniona czesc, tym bardziej ze ASO potwierdzilo 2 letnia gwarancje. Z drugiej strony to zaplacilem 670 jurkow za ta przyjemnosc.
Z tego co sie orientuje to w momecie rozlaczenia wtyczki i wymontowania sterownika trzeba ponownie wprowadzic ustawienia podstawowe. Tak bylo w moim przypadku co zmusza do kolejnej wizyty w ASO. Z reszta juz to pisalem wiec nie ma co sie powtarzac.

Tak na marginesie to dzwignia dziala i wraca do swojego polozenia. Auto tez normalnie sie zbiera i przyspiesza. Problemy sa tylko przy duzym ciaglym obciazeniu. Jest rowniez slychac tak jakby" kichanie" westgate a przy wiekszym obciazeniu doslownie ciagly gwizd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga