Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 2.0 Tdi] Napinacz paska rozrządu - kolejna wada 2.0

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[ A6 C6 2.0 Tdi] Napinacz paska rozrządu - kolejna wada 2.0

Post autor: azet » 22 lip 2011, 19:34

Zbierając informacje z forum Audi A4, A6, telefony klientów oraz doświadczenia własne zauważamy, że seryjnie pojawia się nowy problem w silnikach 2.0 TDI - wszystkie kody silników.

Problem dotyczy napinacza paska rozrządu, a konkretnie śruby mocującej (szpilki).
Szpilka jest stalowa, a blok (gwint) w który się ją wkręca - aluminiowy. Powstałe przeciążenia i siła są prawdopodobnie zbyt duże i uszkodzeniu ulega gwint w który wkręca się szpilkę. Skutek jest taki, że po wymianie rozrządu zgodnie ze sztuką, zdarzają się przypadki gdy w ciągu kilku/kilkunastu tysięcy przejechanych kilometrów puszcza śruba mocująca napinacz rozrządu.

Pocieszające jest fakt, że średnio na 50 wymienionych rozrządów, zdarzyło się to może w 2 przypadkach. Miałem też kilka telefonów z pytaniami co zrobić od osób które miały identyczną awarię. Teraz kolega coolmen77 porusza ten sam problem w TYM wątku.

Jak można zapobiec awarii?

Szpilkę powinno się wymienić razem z napinaczem, po czym przykręcić napinacz z pomocą klucza dynamometrycznego odpowiednim momentem obrotowym. Myślę jednak, że jeżeli szpilka mocno trzyma, najlepiej będzie nie ruszać jej wcale.
Jeśli jednak szpilka daje się lekko odkręcić lub chcemy ją wymienić dla zasady, są 2 możliwości.
Mniej inwazyjna - wymiana + wkręcenie na klej do gwintów.
Bardziej inwazyjna - wymiana z montażem na zestaw do naprawy gwintów ( np. Helicoil ). Taki gwint jest kilka razy bardziej wytrzymały niż fabryczny co powinno kategorycznie wyeliminować możliwą awarię.

--

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Jakie macie pomysły? Czy spotkaliście się z podobnymi awariami?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 22 lip 2011, 23:43

Tydzien temu w kolegi audi a3 silnik bkd stalo sie dokladnie to samo.
Rozrzad wymieniony w Niemieckim serwisie audi i po 60 tys km wszystko sie poluznilo-totalna masakra. Wymienil glowice i smiga dalej ale totalnie stracil zaufanie do tej marki.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 23 lip 2011, 16:27

w ubiegłym roku widziałem w warsztacie a4 b7 2.0 tdi z identyczną sytuacją - urwana rolka napinająca
stało się to najprawdopodobniej podczas rozruchu bo dzień wcześniej auto normalnie chodziło
co do naprawy to spotkałem się z zamianą szpilki na grubszą (10) no i co za tym idzie rozwiercanie bloku na większy gwint

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 30 paź 2012, 00:46

A czy szpilka ta jest dostępna w serwisie ? Jaki ma kod? Przymierzam się do wymiany rozrządu i chcę wymienić szpilkę na większą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga