Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] [S6 C5] Wypadanie zapłonu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2011, 11:47

lady monia pisze:Shark, o kolego akurat troszeczke sie znam na mechanice, bo przyucza mnie moj mąż :] akurat jak rozkręca auto to zawsze mu towarzysze przy tym, by spędzic z nim troszkę czasu a on mi tłumaczy co i jak:) (pewnie zeby mnie znudzic :-) i jestem troszeczkę przyuczona <lol> , a temety falownia , wypadania zapłonu, łańcucha rozrządu, zaworów, klockow, przepływomierza, przeładowania , niedoładowania itd są mi znane aż za dobrze, bo zazwyczaj to się kaszani w audicach. :]

[ Dodano: 2011-07-12, 11:24 ]
Zagór, Jeśli chodzi o pomoc mechaniczną na forum kolego jakby była na poziomie zerowym to by użytkownicy audi by się nie logowali na stronie klubu a6, zazwyczaj jak sie coś kaszani w aucie to tutaj najczęściej znajdzie się post który ci jakoś pomoże, a właściwie jakby była zerowa to mój mąż nie dostawała by wciągu tygodnia około 10 wiadomości z zapytaniem: mam problem z 2.7T? co mam zrobić? co mam wyciąć? co założyć?I zawsze odpisuje na te wiadomości.
To że Twój mąż (szczęściarz :) w kwestii tego że wszystko umiesz sama zrobić), wysyła dziennie 100 maili do zdesperowanych użytkowników 2.7BT, którzy chcą coś wycinać, nie stanowi o poziomie wsparcia i poziomie wiedzy tego forum, a tylko o wyłącznie o wsparciu i wiedzy Twojego męża, zajrzyj jednak do mojego wątku
Prosta prośba, czas na realizację - ok 3 min, licząc otwarcie auta, zapięcie wtyczki, uruchomienie vagcoma czy innego czegoś i podanie wyniku na forum, żadnego pędzenia po autostradzie na 4 biegu od 2000 rpm do odcinki i logowania - odzew zerowy :(, ale na lampki inpro, czy jakieś inne duperele przyczepiane do aut, spust na 30 stron, a gwarantuję Ci, że nie ja jeden mam taki problem z autem, tylko ludzie nie zaglądają w grupy, bo jak się check na desce nie świeci to jest OK, i niby tak jest, ale zawsze może być lepiej :) - tzn. topstan w serii :)
I ja owszem mam coś nieseryjnego - piękne 18" BBS CH założone przez poprzedniego właściciela, ale kupione zgodnie z katalogiem do S6 właściwa szerokośc i ET, nie na dystansach po 30mm, żeby lepiej wyglądało. Ale to akurat eSce pomogło, moja felga jest lżejsza niż 17 ori, więc to rozsądna zmiana :)

Koniec OT - czekam na wartości z grup 032, 090, 093.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 12 lip 2011, 12:11

Zagór pisze: Nie przesadzaj, bo poziom wsparcia forum jest IMO zerowy :(
Jestem tutaj od niedawna i mam identyczne odczucie.... :(

Oczywiście jest tutaj parę osób z dobrą wiedzą ale chyba nie każdemu i nie zawsze chce się odpisywać. Piszę jakiś temat i zastanawiam się czy tym razem ktoś go zobaczy...

Sama organizacja forum też mocno kuleje ale co ja będę się tutaj... wypłakiwał.

Sorry za OT.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 lip 2011, 13:11

Zagór, wartości na bloku 32 w normie sa jeśli wskazują od -5 do +5
to samo w bloku 33, przy czym wartości długotrwałej adaptacji mieszanki im bliższe zera tym lepiej, powinny być mniej wiecej równe w obu głowicach.
W grupie 93 wartości powinny być 0, norma jest że czasem może na moment wskoczyć 1 czy -1, ale jeśli cały czas jest inaczej to znaczy że wałek jest przestawiony, lub uszkodzony czujnik halla.
Biadolicie że nikt nie chce wam pomóc,a jak ktoś próbuje to kolega Shark cwaniakuje że wie lepiej bo jest mechanikiem.
Silników 4.2 jest na forum niewiele i zapewne dlatego mało osób śledzi ich tematy,
a zauważ że wszystkie v6 i v8 są bliźniaczo podobne, i warto by było prześledzić podobne problemy w tematach v6.
Shark ktoś Ci próbuje pomóc a Ty sam wiesz lepiej,
nie powiesz mi że wachania 30-40 obrotów są nie wyczuwalne czy choćby nie zauważalne na obrotomierzu,
i ze jest to całkowicie normalne i w każdym silniku tak jest.
Miałem do czynienia z różnymi samochodami i silnikami i w wiekszości obroty stały równiutko,
jak jest jakieś wahanie to zawsze jest tego jakaś przyczyna.
Druga sprawa twierdzisz że auto jest mechanicznie sprawne,
to szukaj przyczyny w elektryce czy elektronice,
jest coś co wogóle już sprawdziłeś, czy wolisz siedziec na forum i sie żalić że nikt nie chce pomóc?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2011, 14:01

sebastian855 pisze:Zagór, wartości na bloku 32 w normie sa jeśli wskazują od -5 do +5
to samo w bloku 33, przy czym wartości długotrwałej adaptacji mieszanki im bliższe zera tym lepiej, powinny być mniej wiecej równe w obu głowicach.
W grupie 93 wartości powinny być 0, norma jest że czasem może na moment wskoczyć 1 czy -1, ale jeśli cały czas jest inaczej to znaczy że wałek jest przestawiony, lub uszkodzony czujnik halla.
Biadolicie że nikt nie chce wam pomóc,a jak ktoś próbuje to kolega Shark cwaniakuje że wie lepiej bo jest mechanikiem.
Silników 4.2 jest na forum niewiele i zapewne dlatego mało osób śledzi ich tematy,
a zauważ że wszystkie v6 i v8 są bliźniaczo podobne, i warto by było prześledzić podobne problemy w tematach v6.
Shark ktoś Ci próbuje pomóc a Ty sam wiesz lepiej,
nie powiesz mi że wachania 30-40 obrotów są nie wyczuwalne czy choćby nie zauważalne na obrotomierzu,
i ze jest to całkowicie normalne i w każdym silniku tak jest.
Miałem do czynienia z różnymi samochodami i silnikami i w wiekszości obroty stały równiutko,
jak jest jakieś wahanie to zawsze jest tego jakaś przyczyna.
Druga sprawa twierdzisz że auto jest mechanicznie sprawne,
to szukaj przyczyny w elektryce czy elektronice,
jest coś co wogóle już sprawdziłeś, czy wolisz siedziec na forum i sie żalić że nikt nie chce pomóc?
A widzisz, i tu się mylisz, bo wałki nie są przestawione !!
Wałki stoją tam gdzie mają stać (sprawdzone poprzez zdjęcie pokryw zaworowych) - wałki na znakach z kapami i co dalej?? - ale to nie mój wątek :( Halotron uszkodzony - nie ma takiej możliwości, że źle wskazuje :( taki czujnik albo działa albo nie.

Nie jest wcale prawdą że wałki mają stać na 0, wszystko zależy od silnika (ilości cylindrów, "rodzaj" wałków rozrządu zastosowany w silniku, suszarka bądź wonossak itd..) - zmiennych do sprawdzenia na podstawie których auto ustala kąt przestawienia wałka, dawkę paliwa, itd... jest sporo, ale ludzie wolą bić pianę w tematach o tym jak z inwalidy 1.9Tdi zrobić auto wyglądające na RS, jeżdżące jak 1.9sdi, wywalając przy okazji kasę za ktorą kupiłby pięknego RS'a :(

Silników V8 na foirum jest całkiem sporo, jak na taką biedę ;) jaka niby panuje w kraju, fakt że lwia część w LPG, ale to nie zmienia postaci rzeczy, utrzymanie takiego auta w należytym stanie kosztuje inaczej niż 1.9TDi, czy jakiejś V6, a jest i sporo eSek, a sam znaczek na klapie powoduje wzrost cen w SPAM do A, i to na każdym polu - klocki, tarcze, amory, sprężyny, itd....
Tyle tematem OT

A co do samego problemu kolegi Shark'a, to jeśli rozrząd robił w ASO, to takie tematy ogarniają poprawnie, może nie są zbyt zaawansowani jeśli chodzi o diagnostykę i analizę wskazań z vagowania, ale czysto mechaniczne operacje wykonują zgodnie z procedurami opisanymi w Elsie.
Więc rozrząd bym raczej olał w dalszej analizie, aczkolwiek sprawdzenie to kilkadziesiąt minut.
Jak widać na moim przykładzie - wszystko OK, a auto nadal kuleje troszkę na jałowym, i może ciężko to wyczuć, ale mam świadomość jak powinno chodzić V8 :), a także mam wiedzę, że auto ma inaczej ustawiony wałek ssący na B1 :(, nie wiem jeszcze tylko dlaczego :(

Nadal twierdzę, że podstawą jest sprawdzenie grup 032, 090 i 093.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 12 lip 2011, 14:05

każdy mądry a Tylko Zagór był w stanie podać konkrety, swoje auto prześledziłem właśnie jeszcze raz i jest nadal to co widziałem wcześniej.

BTW Dzięki za odpowiedzi treściwe, pytałem o elektronikę dostałem odpowiedzi o mechanice. <radocha>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2011, 14:28

Shark pisze:każdy mądry a Tylko Zagór był w stanie podać konkrety, swoje auto prześledziłem właśnie jeszcze raz i jest nadal to co widziałem wcześniej.

BTW Dzięki za odpowiedzi treściwe, pytałem o elektronikę dostałem odpowiedzi o mechanice. <radocha>
Grupy 032, 093 i 090 w idlu, możesz zrobić test dynamiczny 090 - zaloguj na II-gim biegu start z ok 2k rpm i pedał w podłogę, sprawdzimy fazatory.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 lip 2011, 15:52

Zagór, Skoro vag Ci pokazuje że masz przestawiony wałek to tak musi być,
bo czujniki halla informują o tym sterownik.
Obracając wałem bez ciśnienia moga pokazywać ok,
ale po złożeniu auta i odpaleniu dochodzi ciśnienie oleju,
i napinacz może już nie działać dobrze,a błędu może nie wykazywać na vagu.
Mniejsza z tym jakie wartości maja pokazywać wałki,
faktycznie dla v8 może są inne niż do v6,
istotne jest to że maja być takie same dla każdej z głowic.
Ale zrobisz jak uważasz ;)
Shark, Czemu nie napiszesz co sprawdziłeś i jak, tylko piszesz że wszystko sprawdziłeś. Problem jest nadal wiec coś musiałeś przeoczyć.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 12 lip 2011, 15:59

sebastian855 pisze:Zagór, Skoro vag Ci pokazuje że masz przestawiony wałek to tak musi być,
bo czujniki halla informują o tym sterownik.
Przecież nie twierdzę, że jest inaczej.
sebastian855 pisze:Obracając wałem bez ciśnienia moga pokazywać ok,
ale po złożeniu auta i odpaleniu dochodzi ciśnienie oleju,
i napinacz może już nie działać dobrze,a błędu może nie wykazywać na vagu.
Napinacz jesli nie działa poprawnie hałasuje, na zimno, na gorąco, moje są ciche, nic nie słychać :(, test przestawiania też przechodzą spiewająco :) - więc to nie napinacz sam w sobie, mam koncepcję, ale na razie nie będę się nią dzielił.
sebastian855 pisze:istotne jest to że maja być takie same dla każdej z głowic.
Ale zrobisz jak uważasz
To też wiem, jakbym nie wiedział, nie zakładałbym swojego tematu.
A zrobię nie jak uważam, ale tak jak ma być :)

Proponuję w tym temacie zająć się autem Sharka, mój temat spadł już na 3, czy 4 stronę - i powoli mi to wisi gdzie on jest, bo raczej z pomocą tego forum sprawy nie rozwikłam :(

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 12 lip 2011, 16:15

Sprawdzane były wszystkie podciśnienia, oczywiście były węże już twarde więc powymieniane, wszystkie złącza elektryczne, sprawdzany rozrząd, ogólny przegląd silnika( świece oleje filtry itp.), itp. zalewał olej jedną świecę od zewnątrz, spod dekla zaworowego, więc uszczelki powymieniane. mechanika sprawdzana, nie musiałem nic przeoczyć bo problem może być z elektroniką, jest tyle czujników, że można zdiagnozować wszystko kompem jak się wie gdzie spojrzeć. Słyszałem, że w TDi można sprawdzić dawkowanie paliwa na cylindry, jakby dało rade zrobić to też u mnie to widać by było który cylinder wypada, bądź czy właśnie coś w rozrządzie nie jest przestawione, czas wtrysków na każdy cylinder jest jednakowy więc kolejna podstawa by przestawienie wałków wyeliminować, no ale nie wykluczam.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 13 lip 2011, 06:42

Shark, Sprawdź wskazania na blokach 32 i 33,
zakres normy podawałem wyżej.
Jeśli wartości będą się różnić znacznie między głowicami,
to będzie wstępnie wiadomo na której głowicy szukać problemu.
Sprawdź również te wartości w bloku 93,
jeśli wartości są stałe i nie zmieniają się to wszystko jest w porządku,
ale jeśli czasem bądź często skaczą choćby o 1 stopień,
to wtedy falowanie bądź szarpnięcia silnikiem mogą występować,
i będzie to odczuwalne podobnie do wypadania zapłonu.
Jeśli będą skakać to sugeruje że napinacze sie powoli kończą,
mogą delikatnie przepuszczać i nie trzymać ciśnienia, dlatego może się tak dziać.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 lip 2011, 09:07

sebastian855 pisze:Shark, Sprawdź wskazania na blokach 32 i 33,
zakres normy podawałem wyżej.
Jeśli wartości będą się różnić znacznie między głowicami,
to będzie wstępnie wiadomo na której głowicy szukać problemu.
Sprawdź również te wartości w bloku 93,
jeśli wartości są stałe i nie zmieniają się to wszystko jest w porządku,
ale jeśli czasem bądź często skaczą choćby o 1 stopień,
to wtedy falowanie bądź szarpnięcia silnikiem mogą występować,
i będzie to odczuwalne podobnie do wypadania zapłonu.
Jeśli będą skakać to sugeruje że napinacze sie powoli kończą,
mogą delikatnie przepuszczać i nie trzymać ciśnienia, dlatego może się tak dziać.
IMO problem jest w B1 - głowica po stronie pasażera :( ale to ja sobie tak tylko wróżę z fusów ;)
Sprawdź przedewszystkim wartości w 093 i 090, STFT i LTFT to może byc tylko odwzorowanie tego co dzieje się z wałkami i układem przestawiania faz rozrządu, jeśli tam jest jakieś niedomaganie, to będziemy szukać razem, zawsze raźniej :)

sebastian855
A oto dowód na obalenie Twojej teori o fazatorach, jak widzisz mają się i działają idealnie :)

Jeden stopień to żadna różnica i nie będzie miał wpływu na pracę silnika, bo skoro jak twierdzisz 1st może szarpać motorem, to u mnie juz motor powinien przez tylną klapę wyskoczyć przy 8st róznicy ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

BUTLA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2016, 15:26
Lokalizacja: Poznań / Malbork

Post autor: BUTLA » 13 cze 2016, 13:25

Witam serdecznie ! Jestem tutaj pierwszy raz , ale przeglądam forum od dłuższego czasu . Kupiłem dwa tygodnie temu Audi A6 C5 1.8T 2000r. , po przejechaniu 1000km silnik zaczął szarpać oraz nie palić na wszystkie cylindry , pojechałem do mechanika okazało się że wywala błąd ( P0300 oraz P0302 ) błąd zapłonu oraz wypadanie zapłonu 2 cylindra . Mechanik stwierdził że do wymiany są świece zapłonowe oraz jedna z cewek ponieważ przekładając cewkę z 2 cylindra na 4 cylinder i ponownym uruchomieniu silnika wyskoczył błąd 4 cylindra .
Czekam na wymianę tej cewki oraz świec zapłonowych , mam nadzieje że na tym się zakończy . Poniżej wklejam linki na yt z filmikami jak to wyglądało . Postanowiłem się tutaj wypowiedzieć ponieważ ktoś może też będzie miał taki problem lub podobną przypadłość . Gdy odbiorę autko dzisiaj od mechaniora od razu dam znać czy sprawa zakończona jest pozytywnie . Pozdrawiam !

http://images78.fotosik.pl/675/0cfdab105939c04cgen.jpg





EDIT:

Sprawa rozwiązana , wymiana świec oraz cewki pomogła <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga