Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 sklep audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Sklep alufelgiExpress Parts Motostacja.pl Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C5 2.5 Tdi] Rano odpala na 10 s i gaśnie, potem już nie  
Autor Wiadomość
Mielau 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-06-23, 09:26   [ A6 C5 2.5 Tdi] Rano odpala na 10 s i gaśnie, potem już nie

Witam i przedstawiam się.


jak w temacie. Rano po przekreceniu kluczyka odpala od ręki po 2-3 sekundach. Pracuje ok 10 sekund bez żadnego
kopcenia , równo. Następnie silnik gaśnie i nie daje się już uruchomić. Wczoraj awaryjnie uruchomiłem go wg jednego ze sposobów podanych na forum czyli podanie napięcia na bezpiecznik 28 (pompka paliwa). Co jest nie tak? Czy pompka powinna pracować po włączeniu zapłonu, czy włącza się dopiero po uruchomieniu silnika? Pompki nie słuchać przed przekręceniem kluczyka. Na ciepłym silniku, nie ma tego problemu. Nie palą się żadne kontrolki. Pomóżcie!
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Mielau 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-06-23, 13:45   

uruchomiłem !!Musiałem napełnić ręcznie filtr paliwa do pełna i kręcić. Oczywiście za radą kolegi mam już 2/3 zbiornika. Przy okazji pojawia się pytanie o odpowietrzenie zbiornika. W wężyku , który podaje filtra było sucho, podobnie w filtrze. Czy możliwe że brak odpowietrzenia w korku to powoduje. Rozrusznik przepchnął ten bąbel powietrzny i odpalił dopiero jak odkręciłem korek wlewu do zbiornika.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
musial 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-10, 22:17   

Witam, mam podobny problem, Autko mi odpala po 2-4 sekundach po czym zgaśnie i sie zapowietrzy jeśli jest zimny silnik, jak odpowietrze to jest dobrze a jesli zrobi sie zimny i go odpalę to znow jest podobnie, a jeśli go odpalę i daje od razu w gaz to silnik nie zgaśnie tylko faluje troszke na obrotach i pogazuje nim troche i jest dobrze. POMO?CIE !! !!!!!!! <zalamka>
 
 
citrin 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 489
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2011-07-12, 21:09   

Mielau,
Trochę już czasu minęło , ale jak tam twoja sprawa.......


musial,
Typowy problem zapowietrzania się. Niestety to żmudna szukanina. Nie narażając się na koszta, ewentualnie silne nerwy <uoee> będą potrzebna, musisz troszeczkę poczytać na forum na ten temat i zacząć sprawdzać układ paliwowy, ewentualnie powymieniać póki co nie drogie rzeczy tzn: jakieś wężyki przelewowe, podkładki miedziane na wtryskach, pompie, opaski.....
Czekamy na wieści
_________________
Pamiętaj, Że Minuta Gniewu Odbiera Ci 60 Sekund Szczęścia.

Pierwsza Pomyłka To Błąd Ale Druga To Już Błądzenie.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Mielau 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 10
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-07-15, 21:36   

Witam,
Długo nie pisałem bo walka z silnikiem trwa do dziś. Doinwestowałem go już na 2700 plnów. Na szczęście mam mechanika, który zanim coś wymieni sprawdza po kolei wszystkie elementy. Oprócz wspomnianego problemu z uruchomieniem silnika szlag trafił śrubę ósemkę która trzyma rolkę napinacza paska klinowego. Te śruby podobno się ukręcają hurtowo w tym modelu. Przy okazji wymieniłem kompletny rozrząd na dobrych zamiennikach. Okazało się że przebiegu 160.000 wszystkie rolki i napinacze były oryginalne fabryczne;). Mam w aucie kilka błędów, które wyskakują na kompie w momencie wyłączenia zapłonu. Podejrzenie pada na antyzłodziejkę, która może takie błędy wywalać. Są to błędy grubego kalibru (pompa, zawór turbiny, czujnik położenia wału i inne). Generalnie auto nie powinno się uruchomić. Później wrzucę logi jak dostanę maila od mechanika. Silnik uruchamia się w tej chwili bez problemu jeżeli nie mija więcej niż 2-3 dni od ostatniego startu. Pomogła wymiana zaworka (podgrzewacza) na filtrze paliwa. Co 10-15 sekund pojawia się jednak bombel w rurce za filtrem. Na odcinku do filtra jest szczelnie. Przelewy wymienione, podkładki też. Aby pozbyć się powietrza trzeba będzie pewnie zainwestować w te rurki doprowadzające paliwo do pompy (w serwisie podobno 4 stówki sobie życzą). Pozostaje wykryć przyczynę błędów i zlikwidować bomble. Jeśli to pompa to daję do serwisu Bosha w Mrągowie. Na razie to byłoby tyle. Trzeba trochę pojeździć bo miesiąc temu kupiony a zdążyłem 500 km się nim nacieszyć ;)
 
 
musial 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-19, 21:47   

Drodzy na filtrze co jest zaworek zwrotny ta uszczelka (oring) to jest strasznie pocięta może to przez to tak chodzi, jutro będę sprawdzał...
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
citrin 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 489
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2011-07-20, 13:51   

musial napisał/a:
Drodzy na filtrze co jest zaworek zwrotny ta uszczelka (oring) to jest strasznie pocięta może to przez to tak chodzi, jutro będę sprawdzał...


No jeżeli ten oring nie będzie szczelny to zapowietrzanie jak w banku!! Musisz być 100% pewny ze to ustrojstwo na filtrze jest szczelne.
_________________
Pamiętaj, Że Minuta Gniewu Odbiera Ci 60 Sekund Szczęścia.

Pierwsza Pomyłka To Błąd Ale Druga To Już Błądzenie.
 
 
musial 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-28, 21:58   

tak to był ten ring na filtrze.. wymieniłem cały filter i autko chodzi idealnie :) nie miałem kiedy pisać poznieważ dużo pracuje ale wszystko jest już dobrze, pozdrawiam.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: