Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 skrzynia audi a6 regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Ubezpieczenie Regeneracja Skrzynie biegów Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia 6-cio biegowa  
Autor Wiadomość
homer0315 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-09, 17:02   Skrzynia 6-cio biegowa

Witam
Pytania odnośnie a6 c5 z silnikiem 1.9tdi
Od czego uzależnione było to w jakich montowali skrzynie 6 ?
Rok ? Silnik ? Opcja ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
homer0315 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-09, 23:03   

I z silników 1.9 były tylko AVF i AWX ? Czy jeszcze jakies opcje ? Jak z awaryjnością i w ogole co polecacie ?
Pytam bo zbieram sie do zakupu 1.9 i zbieram informacje :)
 
 
Dawidows89 
Czasobywacz



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-06-09, 23:11   

115 km i 131 km byly z 6 biegową, 110km niestety tylko z 5
 
 
homer0315 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-09, 23:43   

No to już jakiś trop :D
Dobra czyli decyzja pada na 115 lub 130 bo chce skrzynie 6ke. Mam nadzieje ze nie jest ona jakaś awaryjna...bede szukał w roczniku ok 2002-2003. Na forum widzialem temat w ktorym ktos opisywał silniki ogolnie w a6 i 110KM opisał jako niekulturalny i "taki se".
Mam nadzieje ze uda sie trafić coś dobrego.
Ktoś coś moze polecic/odradzić jeśli chodzi o tę opcje ? Na co uważać, zwrócić uwage ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
giganteusz 
Nowy



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1991
Skrzynia: Manual
Imię: Endriu
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 18
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-06-10, 06:03   

a 6 biegów to taki wielki plus? przy 1.9TDI?
_________________
 
 
Hincó 
Natręt



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Pomógł: 5 razy
Wiek: 25
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 717
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2011-06-11, 00:03   

Nie wiem jak w 115 ps ale w avf 6 bieg to świetna sprawa <okok> Ja miałem 5 biegów to na autostradzie było głośno i wolno, teraz 1900obr- 100km/h <okok> cisza spokój :) Skrzynia 6 to piątka z dołożonymi trybkami i 'odblokowanym' wybierakiem ;)
_________________
TDI +
 
 
cameleon741 
Nawiedzacz



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 485
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-11, 08:34   

homer0315 napisał/a:
Na forum widzialem temat w ktorym ktos opisywał silniki ogolnie w a6 i 110KM opisał jako niekulturalny i "taki se".


Jak zamkniesz maskę to nie ma tragedii, ale za to jest to silnik kompletnie nie do zajechania, robi 500tys. km na luzie bez żadnych remontów. Jedynie turbo może padnąć. Koszty części do tego silnika są bardzo małe, spalanie też jest małe jak na takie duże autko jak a6. Ogólnie bardzo Ci polecam i jeśli chcesz jak najmniejszą awaryjność to bierz 110km AFN, bo w tych nowszych silnikach AVF i AWX są już pompowtryski i jak siądą to naprawa duużo kosztuje...
_________________
Szukasz zespołu lub DJ'a na wesele? Dobrze trafiłeś! Powołując się na klub, dostaniesz rabat <radocha> :-) (kliknij w banner)

 
 
Buczek 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 315
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-06-11, 11:12   

nie wiem jak 115, ale 130 miały albo 5 albo 6 biegów, tak jak napisał Dirty

Osobiście szukałbym 110 (AFN) w wersji przed liftem, albo 130 (AWX AVF) w wersji poliftowej, bo AJM miały pompowtryski, ale słabszy blok w porównaniu do 130 (mniej kanałów olejowych itd.)

Poszukaj na forum jakie są różnice w obrotach w skrzyni 5 i 6, możliwe że bardzo się zdziwisz.
_________________
Tata - 80 B4 Sedan 1.9 TDI 1Z
brat - A4 B5 Avant 1.9 TDI AFN
ja - A6 C5 Sedan 1.9 TDI AWX

OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
johntailor 
VIP A6



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Paweł
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 180
Skąd: Mazowieckie/Limerick
Wysłany: 2011-06-12, 07:50   

zacytuję z innego forum "Posiadam audi a6 1.9 tdi 2002 6 biegow :roznica miedzy nimi to kod silnika i troszke inne parametry jest silnik 1.9 o kodzie awx ktory ma 130 koni i 285 niutonometrow oraz 1.9 tdi o kodzie avf 130 koni rowniez za to 310 niutonometrow (<tyle samo ma 2.5 tdi seryjne) polecam ten drugi bo wlasnie taki mam...jezeli chodzi o skrzynie to do awx przychodzily 5 biegowe a do avf 6 biegowe oraz mozna spotkac 6 biegowe avf w quattro...polecam avf jako najmocniejsze seryjne 1.9 tdi

6 biegowa skrzynia ma faktycznie krotsze przelozenia przy czym na 6 i odpowiednio 5 biegu w tych modelach jest takie samo przelozenie sprawdzalem przy 100 kmh jakies 1850 rpm...krotsze biegi dla lepszego sprintu.. pozdro
_________________
"Prowadzę jestem trzeźwy- Jest nas coraz więcej"
BYŁY: Audi A6 C5 1.9tdi 00r. 110KM
Audi A6 C5 1.9tdi 01r. 130KM
Obecnie Audi A6 C6 2.0TFSI 06r. 170KM
 
 
Buczek 
Nawiedzacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 315
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2011-06-12, 09:58   

Nie musiałeś szukać na innym forum, na moim profilu w postach pomógł znajdziesz to samo. ;)

Zgadzam się z tobą odnośnie przełożeń - na mieście najlepszy automat, ale jeśli już mam manuala, to wolę 5 biegów, bo machać lewarkiem jeszcze częściej, pomimo że silnik jest bardzo elastyczny, to mi się nie chce. Na trasie i tak nie ma różnicy.
Druga sprawa, to te 25 Nm nic nie daje, a to dlatego że bardzo często seryjne osiągi konkretnego egzemplarza wykraczają grubo ponad książkowe wartości - taki bonus od producenta jak się trafi na dobry egzemplarz.

Moim zdaniem to najlepiej szukać dobrego, sprawnego i niezniszczonego modelu bez względu na to który z silników i z jaką skrzynią się w nim znajduje <okok>

Taka ciekawostka, bardzo łatwo można poznać który z silników jest w aucie - AWX ma srebrna pokrywę silnika, a AVF ma czarna pokrywę. ;)
_________________
Tata - 80 B4 Sedan 1.9 TDI 1Z
brat - A4 B5 Avant 1.9 TDI AFN
ja - A6 C5 Sedan 1.9 TDI AWX

OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
 
 
homer0315 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-14, 00:06   

Fajnie że jest zainteresowanie z Waszej strony, podziekował !
Muszę przestudiować temat :)
A jesli chodzi o zuzycie silnika diesla - na co zwrocic uwage przy 1.9, oczywiscie poza tym ze jak juz kopcic to powinien na czarno, nie na niebiesko bo to oczywiste :)
 
 
johntailor 
VIP A6



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Paweł
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 180
Skąd: Mazowieckie/Limerick
Wysłany: 2011-06-14, 12:45   

Przedewszystkim pompowtryski,sprawdź równiez jaki olej jest zalany (powinien być full syntetic)
_________________
"Prowadzę jestem trzeźwy- Jest nas coraz więcej"
BYŁY: Audi A6 C5 1.9tdi 00r. 110KM
Audi A6 C5 1.9tdi 01r. 130KM
Obecnie Audi A6 C6 2.0TFSI 06r. 170KM
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
carlos666 
Normalniak


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Kris
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 262
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-06-15, 10:03   

Miałem A4 AVF w Quattro 6 gangów, jeździłem dużo po mieście.
Na 5 biegu jeździłem po mieście 60~80km/h i nic się nie działo.
Skrzynia idealna do tego motoru.
 
 
homer0315 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-07-12, 21:04   

Buczek napisał/a:
nie wiem jak 115, ale 130 miały albo 5 albo 6 biegów, tak jak napisał Dirty

Osobiście szukałbym 110 (AFN) w wersji przed liftem, albo 130 (AWX AVF) w wersji poliftowej, bo AJM miały pompowtryski, ale słabszy blok w porównaniu do 130 (mniej kanałów olejowych itd.)



Znaczy sie ze 110 jest mniej awaryjne od 130 ? Czyli 130 jest na pompowtryskach czyli ta sama bajka i awaryjnosc co 2,5tdi ? Należy się ich bać ? :D
 
 
johntailor 
VIP A6



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Paweł
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 180
Skąd: Mazowieckie/Limerick
Wysłany: 2011-07-12, 21:45   

nie myl tych dwóch motorów to totalnie inna bajka, wystarczy ze wejdziesz do działu silniki wysokoprężne C5 i zobaczysz jak mało jest problemów z silnikami 1.9 tdi 130KM względem 2.5tdi.
_________________
"Prowadzę jestem trzeźwy- Jest nas coraz więcej"
BYŁY: Audi A6 C5 1.9tdi 00r. 110KM
Audi A6 C5 1.9tdi 01r. 130KM
Obecnie Audi A6 C6 2.0TFSI 06r. 170KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: