Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C4+Lpg] Grzanie sie plynu chlodniczego po wymianie wody

Silniki benzynowe
k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

[ A6 C4+Lpg] Grzanie sie plynu chlodniczego po wymianie wody

Post autor: k615 » 08 cze 2011, 18:17

Witam , panowie 5 dni temu zmieniałem wodę na płyn chłodniczy i właśnie po tej wymianie gotuje mi się płyn i go wywala ze zbiorniczka.Mógł się zapowietrzyć?Bo już 5 dzień z nim walczę, za każdym razem jak wylewa to załączają się wiatraczki i płyn opada z całego zbiorniczka więc olewa i tak w kółko...

Co mogę począć? Silnik AAH

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 08 cze 2011, 18:21

Przyłaczam sie do tematu.mam podobna sytuacje z tym ze łapie ponad 110 stopni i wentylator sie nie włacza

k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: k615 » 08 cze 2011, 18:36

U mnie akurat nigdy nie jest powyżej 90 na wskaźniku.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 08 cze 2011, 20:14

Siemka kolego, ja myślę że płyn chłodniczy wyczyścił osad nazbierany z wody. Mogło spowodować to nieszczelność układu np. głowicy. Zacznij od sprawdzenia szczelności głowicy i układu , może jest gdzieś nieszczelny i się zapowietrza. Szczelność głowicy możesz sprawdzić w większości warsztatów.

[ Dodano: 2011-06-08, 20:26 ]
adrian510 pisze:Przyłaczam sie do tematu.mam podobna sytuacje z tym ze łapie ponad 110 stopni i wentylator sie nie włacza
Kolego sprawdź najpierw czy działa wiskoza lub czy styki od czujnika temperatury wentylatora nie są zaśniedziałe lub przerwane.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

adrian510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: adrian510 » 08 cze 2011, 21:28

Wentylator już działa lecz po 1 km spokojnej jazdy łapie 120 stopni i aż "cyka" coś w silniku.W oleju nie ma wody.Po ostygnieciu polewał 200ml wody

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 08 cze 2011, 21:49

adrian510 pisze:Wentylator już działa lecz po 1 km spokojnej jazdy łapie 120 stopni i aż "cyka" coś w silniku.W oleju nie ma wody.Po ostygnieciu polewał 200ml wody
Sprawdź termostat może się nie otwiera. Częsta przyczyna niedogrzanego lub przegrzewającego się silnika.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: k615 » 09 cze 2011, 09:54

Kolego a drogie takie uszczelnienie kosztuje? Czy to sie wiaze z wymiana uszczelki glowicy?Bo oleju mi nie przybywa...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 09 cze 2011, 10:22

k615 pisze:Kolego a drogie takie uszczelnienie kosztuje?
Drogo, ale jak nie wywala płynu ze zbiorniczka i olej czysty to też raczej bym obstawiał termostat.
Zobacz czy jak się motor mocno nagrzeje to czy cała chłodnica jest gorąca. Jak tak to będziemy szukać dalej jak nie to termostat na 103%

k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: k615 » 09 cze 2011, 11:34

No właśnie płyn wywala ze zbiorniczka po czym włączają się wiatraczki i płyn opada i go ubywa tzn gdzieś go wciąga .Drogie tzn ile?

Musicie pisac komu pomagacie bo kolega podpiął się pod mój temat i robi się śmietnik...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 09 cze 2011, 11:59

k615,
k615 pisze:Drogie tzn ile?
Jeżeli strzeliła uszczelka pod głowicą to trzeba zmierzyć sprężanie na cylindrach by sprawdzić która to raz. Dwa znaleźć dobry warsztat który się podejmie wymiany bo jak nie masz doświadczenia to samemu nie radzę.
Ile? to dobre pytanie ale myślę ze może być ok 1K pln razem z częściami. Na początku sprawdź czy cała chłodnica jest gorąca jak się przegrzewać zacznie. Bo może być tak że się gotuje tylko i dlatego wywala płyn skoro masz wodą zalane.

k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: k615 » 09 cze 2011, 12:08

Ale jakby strzeliła uszczelka to jakie byłyby tego oznaki?

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 09 cze 2011, 12:16

No właśnie płyn wywala ze zbiorniczka po czym włączają się wiatraczki i płyn opada i go ubywa tzn gdzieś go wciąga .Drogie tzn ile?

Musicie pisac komu pomagacie bo kolega podpiął się pod mój temat i robi się śmietnik...

Miałem podobną sytuacje po wymianie. Powodem było zle odpowietrzenie przez mechanika kory zmieniał rozrząd i płyny:P dojechałem od niego do domu i wywaliło płyn i zaczęła się walka i szukanie wymienianie termostatów itd. Tradycyjne odpowietrzanie czyli odpalić odkręcić korek i co jakiś czas odpowietrznik przy nagrzewnicy nic nie dawało. Problem tkwił w poduszce powietrza która utkwiła na ostatnim cylindrze. Ja odpowietrzałem tak: płyn na max wszystko zakręcone i czekamy az złapie 90 jak sie nagrzeje to ogrzewanie na HI wentylatory na polowe i ktoś utrzymuje nam obroty na 3-3,5tys obr żeby pompa gnała a my bierzemy śrubokręt i odkręcamy odpowietrznik i czekamy u mnie najpierw leciała woda a potem była chmura wody jak powietrze zaczęła się wydostawać :) jak mało lynu a nadal pojawią sie bąble to dolewamy i znowu :) u mnie pomogło i robię teraz tak za każdym razem jak spuszczam płyn i zero problemów :>

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 09 cze 2011, 12:20

mi też wywalało jak zmieniałem płyn trzeba go DOBRZE odpowietrzyć i powinno być wporządku jak wcześniej miałeś ok

odpowietrznik masz na podszybiu pozdro
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 12:21 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 09 cze 2011, 12:21

Ale jakby strzeliła uszczelka to jakie byłyby tego oznaki?
bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym bo ciśnienie szło by w układ, kupa siwego dumu z tylu tz pary wodnej, przybywanie oleju.

k615
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwie 2011, 22:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: k615 » 09 cze 2011, 14:43

To raczej na szczęście nie ta uszczelka <hura> Bo ani nie kopci ani nie przybywa oleju, bąbelków nie ma tylko gotuje się płyn i robi fontannta :[

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga