[C4 2.6] Jaka instalacja LPG?
[C4 2.6] Jaka instalacja LPG?
witam posiadam 100 c4 quattro motorek 2,6 mam zamiar ukarać ten piekny wozik i zainstalowac LPG tylko jakiej firmy ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 18:13 przez osmi1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 kwie 2008, 00:18
- Lokalizacja: Lubuskie
[A6 C4 2.6] - Jaki gaz?
Hej
Chcialbym zalozyc do mojej audiczki gaz(sekwencja). Mechanik proponuje mi albo polskie czesci za 3300zl albo BRC za 4500zl.
Z jednej strony korci mnie ten lepszy gaz, a z drugiej szkoda mi 1200zl. Co radzicie?
Jak zapytalem o roznice, to powiedzial, ze BRC ma lepsze wtryskiwacze.
Co lepsze wtryskiwacze oznaczaja dla mnie, kogos kto sie na tym nie zna?
Pomozecie?
Chcialbym zalozyc do mojej audiczki gaz(sekwencja). Mechanik proponuje mi albo polskie czesci za 3300zl albo BRC za 4500zl.
Z jednej strony korci mnie ten lepszy gaz, a z drugiej szkoda mi 1200zl. Co radzicie?
Jak zapytalem o roznice, to powiedzial, ze BRC ma lepsze wtryskiwacze.
Co lepsze wtryskiwacze oznaczaja dla mnie, kogos kto sie na tym nie zna?
Pomozecie?
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 17:36 przez hitman75, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam miesięczną instalację KME (sekwencja), za 2800 i różnicy nie widzę między benzyną a gazem, gwarancja na 2 lata. Generalnie jestem na razie zaadowolony. Z tego co słyszałem, to przy naszym gazie wtryski gazu wytrzymują od 40 do 80 tys a potem wymiana. Poczytaj fora, na STAGA też narzekają. Według mnie to zależy wszystko od gazownika, bo mojemu bratu gazownik założył do TOLEDO instalacją drugiej generacji (monowtrysk), tylko że nie założył mu komputera do tej instalacji, czyli generalnie, założył mu inst. pierwszej generacji, a kable z silniczka krokowego, którym steruje komputer, zamaskował w wiązce kabli. Sprawa by pewnie nie wyszła na jaw, gdyby nie zużycie, 16l/100km przy silniku 1,8
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=38
http://lpg.info.pl/index.php
Poczytaj na tych forach, wybór zawsze zależy od Ciebie i od kasy jaką masz na instalkę. Podobnież najlepsze są 'VSI Prins', ale kosztuje powyżej 5500.
Ja obecnie mam dwa auta w KME i żadnych problemów. Drugie auto to Seicento Van 1.1 , instalka też sekwencja KME, ma przejechane jak na razie 4000 na instalce i nie widzę różnicy między benzyną a gazem, no może jedynie przy prędkości max, bo na gazie idzie 160km/h a na benzynie 167km/h Zużycie też jest zadowalające bo pali przy mojej jeździe < 9l na 100km, z czego połowę km po zakorkowanej stolicy a połowę na trasie i zawsze powyżej 130km/h
I odpukać w niemalowane, oby było tak dalej.
Daj znać co założyłeś i jak się sprawuje.
Pozdrawiam
http://lpg.info.pl/index.php
Poczytaj na tych forach, wybór zawsze zależy od Ciebie i od kasy jaką masz na instalkę. Podobnież najlepsze są 'VSI Prins', ale kosztuje powyżej 5500.
Ja obecnie mam dwa auta w KME i żadnych problemów. Drugie auto to Seicento Van 1.1 , instalka też sekwencja KME, ma przejechane jak na razie 4000 na instalce i nie widzę różnicy między benzyną a gazem, no może jedynie przy prędkości max, bo na gazie idzie 160km/h a na benzynie 167km/h Zużycie też jest zadowalające bo pali przy mojej jeździe < 9l na 100km, z czego połowę km po zakorkowanej stolicy a połowę na trasie i zawsze powyżej 130km/h
I odpukać w niemalowane, oby było tak dalej.
Daj znać co założyłeś i jak się sprawuje.
Pozdrawiam
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Uważam że mogę wyrazić swoje zdanie ponieważ sam ostatnio zakładałem gaz do mojego Audika i też miałem dylemat co zrobić.Proponowano mi sekwencję BRC mniej więcej w cenie 3500-4000. Już miałem zakładać kiedy przez przypadek w zakładzie wulkanizacyjnym gdzie kupowałem opony facet polecił mi swojego znajomego gazownika. Powiem tak, założyłem instalację naszą polską firmy KME. Wszystko chodzi idealnie. Istnieje jednak pewiem kruczek. Jeżeli chcesz zakładać KME to tylko w takiej konfiguracji jaką teraz podam, w innym przypadku po prostu nie będzie to chodziło jak należy. No i jeszcze jedno. Jeżeli instalator gubi się w zeznaniach, nie ma wiedzy na temat tej instalacji to lepiej sobie odpuścić i poszukać osoby kompetentnej. A więc jeżeli chodzi o konfigurację to. Komputer Diego G3, reduktor tylko i wyłącznie SILVER (jest to reduktor do 250 KM, w zupełności wystarczający, bardzo dobrze podgrzewa gaz, jest to jego zaleta), jeżeli chodzi o wtryski to producent sprzedaje elektronikę z wtryskami VALTEK. Stanowczo odradzam zakładanie tych wtrysków, są za wolne co może powodować nerwy a nie radość z jazdy. Należy zakładać wtryski MAGIC JET, które charakteryzują się bardzo szybkim czasem reakcji (sprawdzone u mnie chodzą idealnie). No i ostatnia rzecz to kalibracja.Instalator musi znać się na rzeczy i poprawnie ustawić wszystkie parametry, jeżeli nie zostanie zachowany ten warunek to nie liczmy na to że będziemy zadowoleni.Ważną sprawą jest również fachowość montażu. Jeżeli masz jakieś pytania na temat instalacji KME to chętnie Ci pomogę. Jeśli natomiast chodzi o STAG 300 to raczej bym nie polecał. Nie posiada ona tak zaawansowanej elektroniki jak KME i słyszy się że ludzie narzekają, mają z tą instalacją problemy. Reasumując jeżeli chodzi o polskie instalacje to KME proponyje najbardziej zaawansowaną technologię i jest sprawdzona wśród użtykowników. Sam użytkuję i szzczerze polecam, oczywiście z zachowaniem powyższych konfikuracji sprzętowych. BRC jest bardzo dobrą firmą i maświetby sprzęt jednak jak coś się sypnie to koszty są znaczne. Pozdrawiam
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
- Lokalizacja: Mazowieckie
Pozwólcie, że wtrącę swoje 3 grosze. Jak już wspomniał censored producent sterownika to nie wszystko. Najważniejszy jest gazownik, który (jeśli ma pojęcie o swojej pracy) dobierze odpowiednie komponenty i wszystko będzie śmigało jak należy. Kiepski gazownik potrafi spartaczyć nawet najlepszą instalację, a dobry nawet z tych kiepskich potrafi "wyczarować" całkiem nieźle działającą. Sam sterownik, choćby super-hiper nic nie zdziała jak będzie musiał sterować źle dobranymi wtryskami albo dostanie z reduktora za niskie/wysokie ciśnienie.
Moim skromnym zdaniem należy zacząć od znalezienia naprawdę dobrego gazownika, np. robiąc wywiad wśród taksówkarzy w swoim mieście. A potem zdać się na jego wybory w kwestii komponentów. Jednak jeśli po założeniu instalacji coś będzie nie tak to dusić dziada ile wlezie i w razie "nieusuwalnej" usterki żądać demontażu i zwrotu kasy. Jakby co można postraszyć Federacją Konsumentów i PIH'em
Moim skromnym zdaniem należy zacząć od znalezienia naprawdę dobrego gazownika, np. robiąc wywiad wśród taksówkarzy w swoim mieście. A potem zdać się na jego wybory w kwestii komponentów. Jednak jeśli po założeniu instalacji coś będzie nie tak to dusić dziada ile wlezie i w razie "nieusuwalnej" usterki żądać demontażu i zwrotu kasy. Jakby co można postraszyć Federacją Konsumentów i PIH'em
Pozdrawiam Crazy_Ivan
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
- Lokalizacja: Mazowieckie
censored, po pierwsze proszę bez wulgaryzmów.
Po drugie jesteś w błędzie. Owszem "zabawy" trochę z tym jest. Dlatego napisałem, że należy zacząć od zrobienia wywiadu, żeby zaoszczędzić sobie potencjalnych kłopotów. Jako klient masz prawo żądać naprawy usterki w ramach gwarancji/rękojmi w określonym czasie podanym w warunkach umowy ale nie dłuższym niż 14 dni roboczych. Jeśli usterki nie da się usunąć to zakład ma obowiązek wymienić instalację lub ją zdemontować na własny koszt. To są prawa konsumenta zagwarantowane w kodeksie cywilnym i w razie problemów zakładasz sprawę z powództwa cywilnego i masz ją praktycznie wygraną. W Federacji Konsumentów powinien być prawnik, który pomoże w napisaniu pozwu i poprowadzeniu sprawy. PIH z kolei jest bardzo "łasy" na takie sprawy. Spotkałem się już z takim przypadkiem więc wiem o czym piszę.
Po drugie jesteś w błędzie. Owszem "zabawy" trochę z tym jest. Dlatego napisałem, że należy zacząć od zrobienia wywiadu, żeby zaoszczędzić sobie potencjalnych kłopotów. Jako klient masz prawo żądać naprawy usterki w ramach gwarancji/rękojmi w określonym czasie podanym w warunkach umowy ale nie dłuższym niż 14 dni roboczych. Jeśli usterki nie da się usunąć to zakład ma obowiązek wymienić instalację lub ją zdemontować na własny koszt. To są prawa konsumenta zagwarantowane w kodeksie cywilnym i w razie problemów zakładasz sprawę z powództwa cywilnego i masz ją praktycznie wygraną. W Federacji Konsumentów powinien być prawnik, który pomoże w napisaniu pozwu i poprowadzeniu sprawy. PIH z kolei jest bardzo "łasy" na takie sprawy. Spotkałem się już z takim przypadkiem więc wiem o czym piszę.
Pozdrawiam Crazy_Ivan
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
- Lokalizacja: Mazowieckie
Powołujesz rzeczoznawcę, który może to stwierdzić. Oczywiście jeśli rzeczywiście tankowałeś też u pana Rysia w garażu to nie masz co liczyć na pozytywny wynik ale jeśli tankujesz na dużych stacjach to jest niewielkie (nie piszę, że nie ma wcale) prawdopodobieństwo, że zatankujesz zanieczyszczony gaz. Poza tym jeśli już jesteśmy przy panu Rysiu to tacy gazownicy często boją się wszelkich kontroli jak ognia bo mogą w jej wyniku stracić koncesję.censored pisze:jaka odpowiedz?zły gaz i tu jest pies pogrzebany bo nie jesteś w stanie tej kwestii podważyć
Oczywiście zdarzają się i tacy cwaniacy, z którymi trudno sobie poradzić i czasem lepiej odpuścić niż szarpać się dla 200-300 zł. Ja miałem na względzie tak założoną instalację, która nie daje się doprowadzić do porządku.
Na zakończenie moich wywodów dodam, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, iż niedługo takie dyskusje staną się bezprzedmiotowe bo po wprowadzeniu podwyższonej akcyzy na LPG montaż instalacji i jazda na LPG przestanie się tak bardzo opłacać. Nastąpi sytuacja podobna jak kiedyś przy dieslu i benzynie. Czyli montaż instalacji będzie się opłacał tylko przy bardzo dużych przebiegach rocznych.
Te wykropkowane to też wulgaryzm. Szanujmy siebie nawzajem i nasz język. Jest w nim tyle określeń, synonimów, że używanie słów wulgarnych nie jest konieczne.censored pisze:a niby gdzie te wulgaryzmy były??hehe
Pozdrawiam Crazy_Ivan
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga