Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.6] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
osmi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2007, 17:21
Lokalizacja: warszawa

[C4 2.6] Jaka instalacja LPG?

Post autor: osmi1 » 16 sty 2008, 20:52

witam posiadam 100 c4 quattro motorek 2,6 mam zamiar ukarać ten piekny wozik i zainstalowac LPG tylko jakiej firmy ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, 18:13 przez osmi1, łącznie zmieniany 2 razy.

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 17 sty 2008, 12:04

Instalacja to napewno sekwencja ( unikaj II generacji) dobra jest firma BRC i Landi

Tomgazik30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2008, 00:18
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Tomgazik30 » 07 kwie 2008, 00:27

silnik 2.6 nie jest wymagają;cym silnikiem co do instalacji gazowej , czy to będzie Stag 300 , czy BRC , czy Landi Renzo , Emmegas , Stargas ,nie ma znaczenia na każdej pojedzie tylko wybierz porzą;dny warsztat z doświadczeniem

hitman75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:22
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C4 2.6] - Jaki gaz?

Post autor: hitman75 » 24 wrz 2008, 17:28

Hej
Chcialbym zalozyc do mojej audiczki gaz(sekwencja). Mechanik proponuje mi albo polskie czesci za 3300zl albo BRC za 4500zl.
Z jednej strony korci mnie ten lepszy gaz, a z drugiej szkoda mi 1200zl. Co radzicie?
Jak zapytalem o roznice, to powiedzial, ze BRC ma lepsze wtryskiwacze.
Co lepsze wtryskiwacze oznaczaja dla mnie, kogos kto sie na tym nie zna?
Pomozecie?
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 17:36 przez hitman75, łącznie zmieniany 1 raz.

Kosa

Post autor: Kosa » 24 wrz 2008, 17:39

Po pierwsze to zapoznaj się z regulaminem i nazywaj zgodnie z nim tematy. Po drugie to przed napisaniem pierwszego posta należałoby się przywitać. Po trzecie zacznij stosować polskie znaki diakrytyczne.


Nie wiem czy to jest polskie czy nie ale zauważyłem że STAG jest bardzo chwalony.

hitman75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:22
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: hitman75 » 24 wrz 2008, 17:47

Dowiedziałem się, że nazywa się AGC Zenit.

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 24 wrz 2008, 20:41

Ja mam miesięczną instalację KME (sekwencja), za 2800 i różnicy nie widzę między benzyną a gazem, gwarancja na 2 lata. Generalnie jestem na razie zaadowolony. Z tego co słyszałem, to przy naszym gazie wtryski gazu wytrzymują od 40 do 80 tys a potem wymiana. Poczytaj fora, na STAGA też narzekają. Według mnie to zależy wszystko od gazownika, bo mojemu bratu gazownik założył do TOLEDO instalacją drugiej generacji (monowtrysk), tylko że nie założył mu komputera do tej instalacji, czyli generalnie, założył mu inst. pierwszej generacji, a kable z silniczka krokowego, którym steruje komputer, zamaskował w wiązce kabli. Sprawa by pewnie nie wyszła na jaw, gdyby nie zużycie, 16l/100km przy silniku 1,8 ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 25 wrz 2008, 10:22

http://motonews.pl/forum/?op=fvf&c=0&f=38
http://lpg.info.pl/index.php
Poczytaj na tych forach, wybór zawsze zależy od Ciebie i od kasy jaką masz na instalkę. Podobnież najlepsze są 'VSI Prins', ale kosztuje powyżej 5500.
Ja obecnie mam dwa auta w KME i żadnych problemów. Drugie auto to Seicento Van 1.1 ;) , instalka też sekwencja KME, ma przejechane jak na razie 4000 na instalce i nie widzę różnicy między benzyną a gazem, no może jedynie przy prędkości max, bo na gazie idzie 160km/h a na benzynie 167km/h ;) Zużycie też jest zadowalające bo pali przy mojej jeździe < 9l na 100km, z czego połowę km po zakorkowanej stolicy a połowę na trasie i zawsze powyżej 130km/h :)
I odpukać w niemalowane, oby było tak dalej.

Daj znać co założyłeś i jak się sprawuje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 27 wrz 2008, 11:33

Uważam że mogę wyrazić swoje zdanie ponieważ sam ostatnio zakładałem gaz do mojego Audika i też miałem dylemat co zrobić.Proponowano mi sekwencję BRC mniej więcej w cenie 3500-4000. Już miałem zakładać kiedy przez przypadek w zakładzie wulkanizacyjnym gdzie kupowałem opony facet polecił mi swojego znajomego gazownika. Powiem tak, założyłem instalację naszą polską firmy KME. Wszystko chodzi idealnie. Istnieje jednak pewiem kruczek. Jeżeli chcesz zakładać KME to tylko w takiej konfiguracji jaką teraz podam, w innym przypadku po prostu nie będzie to chodziło jak należy. No i jeszcze jedno. Jeżeli instalator gubi się w zeznaniach, nie ma wiedzy na temat tej instalacji to lepiej sobie odpuścić i poszukać osoby kompetentnej. A więc jeżeli chodzi o konfigurację to. Komputer Diego G3, reduktor tylko i wyłącznie SILVER (jest to reduktor do 250 KM, w zupełności wystarczający, bardzo dobrze podgrzewa gaz, jest to jego zaleta), jeżeli chodzi o wtryski to producent sprzedaje elektronikę z wtryskami VALTEK. Stanowczo odradzam zakładanie tych wtrysków, są za wolne co może powodować nerwy a nie radość z jazdy. Należy zakładać wtryski MAGIC JET, które charakteryzują się bardzo szybkim czasem reakcji (sprawdzone u mnie chodzą idealnie). No i ostatnia rzecz to kalibracja.Instalator musi znać się na rzeczy i poprawnie ustawić wszystkie parametry, jeżeli nie zostanie zachowany ten warunek to nie liczmy na to że będziemy zadowoleni.Ważną sprawą jest również fachowość montażu. Jeżeli masz jakieś pytania na temat instalacji KME to chętnie Ci pomogę. Jeśli natomiast chodzi o STAG 300 to raczej bym nie polecał. Nie posiada ona tak zaawansowanej elektroniki jak KME i słyszy się że ludzie narzekają, mają z tą instalacją problemy. Reasumując jeżeli chodzi o polskie instalacje to KME proponyje najbardziej zaawansowaną technologię i jest sprawdzona wśród użtykowników. Sam użytkuję i szzczerze polecam, oczywiście z zachowaniem powyższych konfikuracji sprzętowych. BRC jest bardzo dobrą firmą i maświetby sprzęt jednak jak coś się sypnie to koszty są znaczne. Pozdrawiam :-)

hitman75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:22
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: hitman75 » 27 wrz 2008, 20:03

Dziekuje wszystkim za pomoc. Zdecydowalem sie jednak na BRC. Przekonal mnie serwis w calej Polsce(a mam taka sytuacje, ze to szczegolnie ma znaczenie) i to, ze BRC to jednak spradzona firma. Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziekuje :)

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 28 wrz 2008, 10:09

Wporzo, BRC to dobra firma, nie powinienieś mieć problemów. Miłego użytkowania :mrgreen:

macieja910

Post autor: macieja910 » 30 wrz 2008, 18:19

brc to jedna z lepszych firm produkujaca instalacje gazowe. Przy odpowiednim uzytkowaniu nie bedzie problemow

Crazy_Ivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Crazy_Ivan » 30 wrz 2008, 20:22

Pozwólcie, że wtrącę swoje 3 grosze. Jak już wspomniał censored producent sterownika to nie wszystko. Najważniejszy jest gazownik, który (jeśli ma pojęcie o swojej pracy) dobierze odpowiednie komponenty i wszystko będzie śmigało jak należy. Kiepski gazownik potrafi spartaczyć nawet najlepszą instalację, a dobry nawet z tych kiepskich potrafi "wyczarować" całkiem nieźle działającą. Sam sterownik, choćby super-hiper nic nie zdziała jak będzie musiał sterować źle dobranymi wtryskami albo dostanie z reduktora za niskie/wysokie ciśnienie.
Moim skromnym zdaniem należy zacząć od znalezienia naprawdę dobrego gazownika, np. robiąc wywiad wśród taksówkarzy w swoim mieście. A potem zdać się na jego wybory w kwestii komponentów. Jednak jeśli po założeniu instalacji coś będzie nie tak to dusić dziada ile wlezie i w razie "nieusuwalnej" usterki żądać demontażu i zwrotu kasy. Jakby co można postraszyć Federacją Konsumentów i PIH'em
Pozdrawiam Crazy_Ivan

Crazy_Ivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Crazy_Ivan » 30 wrz 2008, 23:43

censored, po pierwsze proszę bez wulgaryzmów.
Po drugie jesteś w błędzie. Owszem "zabawy" trochę z tym jest. Dlatego napisałem, że należy zacząć od zrobienia wywiadu, żeby zaoszczędzić sobie potencjalnych kłopotów. Jako klient masz prawo żądać naprawy usterki w ramach gwarancji/rękojmi w określonym czasie podanym w warunkach umowy ale nie dłuższym niż 14 dni roboczych. Jeśli usterki nie da się usunąć to zakład ma obowiązek wymienić instalację lub ją zdemontować na własny koszt. To są prawa konsumenta zagwarantowane w kodeksie cywilnym i w razie problemów zakładasz sprawę z powództwa cywilnego i masz ją praktycznie wygraną. W Federacji Konsumentów powinien być prawnik, który pomoże w napisaniu pozwu i poprowadzeniu sprawy. PIH z kolei jest bardzo "łasy" na takie sprawy. Spotkałem się już z takim przypadkiem więc wiem o czym piszę.
Pozdrawiam Crazy_Ivan

Crazy_Ivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2008, 13:33
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Crazy_Ivan » 01 paź 2008, 07:52

censored pisze:jaka odpowiedz?zły gaz i tu jest pies pogrzebany bo nie jesteś w stanie tej kwestii podważyć
Powołujesz rzeczoznawcę, który może to stwierdzić. Oczywiście jeśli rzeczywiście tankowałeś też u pana Rysia w garażu to nie masz co liczyć na pozytywny wynik ale jeśli tankujesz na dużych stacjach to jest niewielkie (nie piszę, że nie ma wcale) prawdopodobieństwo, że zatankujesz zanieczyszczony gaz. Poza tym jeśli już jesteśmy przy panu Rysiu to tacy gazownicy często boją się wszelkich kontroli jak ognia bo mogą w jej wyniku stracić koncesję.
Oczywiście zdarzają się i tacy cwaniacy, z którymi trudno sobie poradzić i czasem lepiej odpuścić niż szarpać się dla 200-300 zł. Ja miałem na względzie tak założoną instalację, która nie daje się doprowadzić do porządku.
Na zakończenie moich wywodów dodam, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, iż niedługo takie dyskusje staną się bezprzedmiotowe bo po wprowadzeniu podwyższonej akcyzy na LPG montaż instalacji i jazda na LPG przestanie się tak bardzo opłacać. Nastąpi sytuacja podobna jak kiedyś przy dieslu i benzynie. Czyli montaż instalacji będzie się opłacał tylko przy bardzo dużych przebiegach rocznych.
censored pisze:a niby gdzie te wulgaryzmy były??hehe
Te wykropkowane to też wulgaryzm. Szanujmy siebie nawzajem i nasz język. Jest w nim tyle określeń, synonimów, że używanie słów wulgarnych nie jest konieczne.
Pozdrawiam Crazy_Ivan

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga