Witam
Wiem że było już kilka podobnych tematów (zresztą jak wszyscy co się powtarzają)
mój problem jest jednak z goła inny więc zdecydowałem się poprosić o pomoc kolegów klubowiczów, ale do rzeczy. Mam audi z 2001 roku symbol silnika AKE dostałem niedawno strzała w prawy bok w okolicy słupka i koła, szczęśliwie silnik i skrzynia nie oberwały po za poduszką skrzyni prawa strona zawieszenia została połamana silnik po uderzeniu nie zgasł skrzynia pozostała w położeniu D. Po doprowadzeniu auta do pierwotnego stanu blacharskiego i mechanicznego pojawił się problem z TIPEM. Objawia się on tym że skrzynia przełącza na odpowiednie biegi ale auto nie ma mocy (objaw ślizgania sprzęgła w manualu) doszliśmy do tego ( wraz z kolegą mechanikiem ) ze przerwały się przewody dochodzące do skrzyni w wyniku uderzenia i zerwania poduchy skrzyni (usterka naprawiona błędy wykasowane) ale nic to nie pomogło kolejna diagnoza wykazała błędy:
18223 zawór kontroli ciśnienia 1 N215 zwarcie do plusa
18228 zawór kontroli ciśnienia 2 N216 zwarcie do plusa
18233 zawór kontroli ciśnienia 3 N217 zwarcie do plusa
18237 zawór kontroli ciśnienia 4 N218 otwarty obwód
18170 cewka N110 zwarcie do plusa
18153 zasilanie napięciem cewki zwarcie do plusa
Czytałem sporo wypowiedzi dotyczących ASB TIPA dało to kilka podpowiedzi ale dalej błądzimy po omacku. Rozmawiałem również z panami z SSERVICE i powiem uczciwie że gdyby nie te kilometry to bym auto zawiózł chociaż pewnie i tak będę zmuszony ale puki co może wyeliminuję te usterki które mogę a moze pojadę do Wrocławia "o własnych siłach".
Prosiłbym więc o podpowiedzi odnośnie błędów Wag i czy czasem nie chodzi tu o zaworki sterujące ciśnieniem w skrzyni króre znajdują się pod pokrywą miski olejowej czy może można je sprawdzić. Za każde podpowiedzi będę wdzięczny a może któraś nakieruje mnie na sposób usunięcia usterki w mojej audi. Z góry bardzo dziękuję
P.S.
Dodam jeszcze że skrzynia nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków nie ma uszkodzeń mechanicznych ani wycieków a stan oleju jest ok ( sprawdzony )
Witaj, zapozanaj się z regulaminem i nazywaj prawidłowo wątki.
[A6 C5 2.5 TDi]Problem z tiptronikiem
[A6 C5 2.5 TDi]Problem z tiptronikiem
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 05:49 przez edi, łącznie zmieniany 1 raz.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Re: [A6 C5 2.5 TDi]Problem z tiptronikiem
Znam gościa, który do Sopy - Sserwis przemierza 1880 km w jedną stronę w sprawach serwisu skrzyni i TDI AYM. Zaliczył tam już trzykrotnie serwis, w tym naprawę skrzynki, duży serwis wraz z kompletnym rozrządem i dużym generalnm serwisem silnika, zawieszenia, skrzyni itd, oraz szykuje się niedługo na kolejny serwis. Znam również inne przypadki kolegów z Irlandii i UK, gdzie do Czernicy niestraszna im odległość. Przypadki jak dojechanie z Kołobrzegu, Trójmiasta itp. są dosyć częste. Wiesz dla czego ? Ponieważ nie tylko jest to najlepszy serwis od CCCO, ale i cenowo daje żyć. Drusi powód to brak ekspertów i fachowców od A6 C5, a szczególnie od 2.5 TDI jak i Tipa i Multi. Jak ktoś chciałby polemizować to podam dokładny namiar na tego "wariata" od 1880 km one way to powie dokładnie, dlaczego nie inne ASO po drodze, a właśnie p. Sopa. Gość ma obsesję na punkcie sprawności swojego TDI i chyba jest to najsprawniejsze C5 w Europie Ale w auto wpakował około 40 % wartości A6-ki.edi pisze: Rozmawiałem również z panami z SSERVICE i powiem uczciwie że gdyby nie te kilometry to bym auto zawiózł
pozdr
2.5 TDI AYM 2002
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga