Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Stuki przy odpaleniu (A6 C4 2.5 TDI 140KM)

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
DiDiamondRec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)

[A6 C4] Stuki przy odpaleniu (A6 C4 2.5 TDI 140KM)

Post autor: DiDiamondRec » 23 maja 2011, 11:25

Witam.

Od ponad roku eksploatuje C4 2.5 TDI. Wszystko było super do czasu gdy po odpaleniu silnika zaczely wydobywac sie z niego dziwne odglosy.

Przez minute, dwie po odpaleniu silnik zaczyna stukac, po dodaniu gazu do ok 1400obr/min dzwiek ten zanika i po chwili wszystko wraca do normy. Silnik na wolnych obrotach pracuje rowno i cicho... To nie wszystko. Przy wlaczeniu klimatyzacji dzwiek ten powraca i jest doslownie taki sam jak chwile po odpaleniu silnika lecz nie zanika, dopiero po wyłączeniu klimatyzacji wszystko wraca do normy.
Od 2 dni przy skrecie w lewo badz w prawo na postoju stukanie to powraca.

Wydaje mi się że jest to wina sprężarki klimatyzacji bądź pompy wspomagania układu kierowniczego. jednak nie jestem pewien co jest naprawdę przyczyną tego stuku.
Prosiłbym o pomoc i fachowe doradztwo.

Pozdrawiam.

Vorsprung durch Technik ! ! !
Diesel POWER

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 23 maja 2011, 14:04

co do pompy to raczej powinna (a wlasciwie nie powinna :D) charakterystycznie "wyć" przy kreceniu kolami - u mnie tak było, prawda taka "przez przypadek" wymienilem pasek pompy wspomagania i altka i wycie minelo.
co do stuków - to takie metaliczne glosne stukanie czy takie gluche ?
plyn do wspomagania w zbiorniku jest ? kiedy wymieniany ?

DiDiamondRec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)

Post autor: DiDiamondRec » 24 maja 2011, 13:29

Vacum pompe wymieniałem 3 miesiące temu i sprawuję się dobrze.
Co do dźwięku to jest to dźwięk głośny, metaliczny z domieszką grzechotania :/

Pompa wspomagania wyje jak kolega wspomniał wiec ta hipoteza odpada.

Dziś zauważyłem ze już na wolnych obrotach słychać lekkie postukiwanie.
Możliwe że winny jest alternator bo przy włączeniu świateł dźwięk ten nasila się a po wyłączeniu zanika całkowicie.

Co do alternatora to jakie są przewidywane koszty jego naprawy bądź wymiany?
Diesel POWER

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 24 maja 2011, 13:31

myślę ze powinieneś koło pasowe na wale korbowym sprawdzić, może się ro zwulkanizowało <okok>

Polgi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2009, 14:54
Lokalizacja: ON

Post autor: Polgi » 24 maja 2011, 14:55

zgadzam się z kolegą piotrek1204, miałem identyczne objawy jak opisujesz i właśnie to było koło pasowe na wale.
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 maja 2011, 17:39

Koło pasowe do weryfikacji (sprawdź ile ręką pasek przeciągniesz na zgaszonym silniku, w jedną i w drugą) <okok>
Obrazek TDI +

DiDiamondRec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)

Post autor: DiDiamondRec » 24 maja 2011, 18:38

Dzieki Panowie.
Naciąg paska sprawdzę wieczorem i opiszę w jakim jest stanie.
Chcialbym też dowiedzieć się jakie są koszty wymiany?
Diesel POWER

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 maja 2011, 20:12

DiDiamondRec, nie chodzi o naciag, tylko 'luz' ile można przekręcić koło pasowe bez przekręcania silnikiem, jak jest rozwulkanizowane to ma luz pare cm po obwodzie i może sie tłuc...
Obrazek TDI +

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 24 maja 2011, 22:38

to jest koło z tłumikiem drgań skrętnych wiec jak sama nazwa wskazuje trzeba sprawdzić luz skrętny <okok>

DiDiamondRec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)

Post autor: DiDiamondRec » 25 maja 2011, 14:32

Witam ponownie :D
Sprawdziłem luz w sposób taki jak mi opisaliście... Co się okazuję jest dosyć spory wiec przyczyna stukania jest teraz oczywista.

Zastanawiam się czy kupić oryginalne używane koło pasowe czy nowy zamiennik rzekomo niemieckiego producenta które oferują na Allegro. Cena nowego zamiennika to ponad 400zł, a używanego oryginalnego od 150zł do 300zł. Cena oryginalnego kola pasowego walu korbowego Audi nie jest mi znana ale myślę że kręci się w granicach 1000zł?

Jeszcze jedna kwestia...
Czy wymiana tego kola pasowego jest skomplikowana? Jest możliwość zrobienia tego we własnym garażu? Jak mam być do tego przygotowany i co ewentualnie moze mnie czekać? Czy jazda z uszkodzonym kołem pasowym może spowodować większe jego uszkodzenie badź innych części lub podzespołow silnika?

Chciałem rownież serdecznie wam podziękować za pomoc w moim problemie! Pozdrawiam :)


Vorsprung durch Technik...
Diesel POWER

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 25 maja 2011, 15:10

DiDiamondRec pisze:Chciałem rownież serdecznie wam podziękować za pomoc w moim problemie! Pozdrawiam :)
- no to wciśnij pomógł <okok>

a co do kół to montowałem kilka kół firmy CORTECO jak narazie żadnych reklamacji, oczywiście mowa tu o kołach nowych

- używane to to masz u siebie, a te które kupisz tez bliżej nie wiadomo kiedy się rozpadnie kup nowe i po problemie

- a co do wymiany to może być tak ze nieumiejętny demontaż koła pasewgo może doprowadzić do rozpięcia paska rozrządu <uoee> a przy tym szereg innych rzeczy...
DiDiamondRec pisze: Czy jazda z uszkodzonym kołem pasowym może spowodować większe jego uszkodzenie badź innych części lub podzespołow silnika?


tak np. spadnie ci pasek wieloklinowy i zakręci się na kole pasowym wału korbowego co w efekcie końcowym może doprowadzić do zerwania paska rozrządu <boje się>

-nie znam Twoich umiejętności wiec nie wiem czy poradzisz <okok>

DiDiamondRec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)

Post autor: DiDiamondRec » 26 maja 2011, 14:26

Piotrek1204 wcisnąłem pomogł... Jeszcze raz dzięki!
Wspomniałeś też że wymieniałeś juz kilka razy to koło. Interesuje mnie jak się za to zabrać. Zapewne jest jakaś kolejność działań?
Nie mam super wiedzy i doświadczenia w mechanice pojazdowej ale jako technik mechanik poj. samochodowych przy wsparciu innego mechanika wydaje mi się że damy rade.

Bylem dzisiaj w sklepie z czesciam samoch. Facet sprzedajacy w tym sklepie powiedzial mi ze są dwa rodzaje kół pasowych wału korbowego. Jak sprawdzic rodzaj czy model danego koła?

Pozdrawiam!
Diesel POWER

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga