Przeglądałem sobie schematy elektryczne i trafiłem na schemat pedału gazu, ktory zawiera 2 potencjometry.
Czy ktoś się orientuje co się może stać jeśli padnie jeden lub oba potencjometry ? Co jeśli rozłączy sie jakaś wtyczka od tychże ? Czy silnik i skrzynia wchodzą na powolną jazdę (automat) ?
Wszyscy pamiętamy ostatnie przypadki aut innych marek, w których zawodziły układy sterowania w elektronicznym pedale gazu i konczyło się to niewesoło dlatego chciałbym się upewnić jak to działa.
[ A6 C6] Pedał gazu - potencjometry
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
miałem taki przypadek w swojej A6 C5 . w czasie wyprzedzania nagle auto straciło ciąg - jak odciecie paliwa .
Auto nie gasnie , tylko obroty silnika na biegy jalowym ( luz ) . Próba zwiekszenia obrotów konczyła sie zaswieceniem kontrolek , świec i ESP . Silnik przechodzi w tryb awaryjny . Wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie powodowało tylko zgasniecie kontrolek . Wracałem tak do domu 60 km . Dobrze ze to dizel i bez gazu rozpedzałem sie do 4 biegu i predkosci ok. 50 km/h .
Lekkie dodanie gazu powodowało odciecie dawki pliwa . obroty spadały do ok 500-600 obr/min . Zapłon wyłączyłem i włączyłem to obroty normalne ( bieg jałowy ) i tak do domu dojechałem .
Kolega wymienił mi pedał gazu ( nie da sie samego potencjometru wymienic ) i to cała naprawa .
Auto nie gasnie , tylko obroty silnika na biegy jalowym ( luz ) . Próba zwiekszenia obrotów konczyła sie zaswieceniem kontrolek , świec i ESP . Silnik przechodzi w tryb awaryjny . Wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie powodowało tylko zgasniecie kontrolek . Wracałem tak do domu 60 km . Dobrze ze to dizel i bez gazu rozpedzałem sie do 4 biegu i predkosci ok. 50 km/h .
Lekkie dodanie gazu powodowało odciecie dawki pliwa . obroty spadały do ok 500-600 obr/min . Zapłon wyłączyłem i włączyłem to obroty normalne ( bieg jałowy ) i tak do domu dojechałem .
Kolega wymienił mi pedał gazu ( nie da sie samego potencjometru wymienic ) i to cała naprawa .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
na to niestety nie odpowiem ci .luks pisze:Tak też masz 2 równoległe potencjometry ? Nie wiesz czy uszkodzenie dotyczyło braku połączenie czy tylko jednego z potencjometrów ? Pewnie przy okazji nałapało błędów w komputerze ?
Oddałem auto koledze i za 3 godziny odebrałem zrobione .
Opisałem Ci tylko jak wygląda awaria w czasie jazdy .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga