Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2,5TDI] wymiana filtra paliwa

Silniki wysokoprężne
jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

[A6 2,5TDI] wymiana filtra paliwa

Post autor: jerzy mazurek » 25 lut 2008, 13:10

mam zamiar wymienić filtr paliwa w A6 2,5 TDI 99 r. Słyszałem jednak, że nie jest to takie proste, gdyż bardzo łatwo można zapowietrzyć układ paliwowy. Proszę o wskazówki, na co trzeba zwrócić uwagę i jak samemu prawidłowo go wymienić.
jurek mazurek

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 25 lut 2008, 13:20

Wymiana filtra jest dosyc prosta. Przede wszystkim kup dobry filtr paliwa np. knecht lub mann. Po wymianie zalej go ropą; i posprawdzaj wszystkie odejścia tak aby nie brał gdzieś lewego powietrza. Ja tak robiłem i niebyło9 problemu z odpaleniem ani z zapowietrzeniem układu. :-) Po całej wymienie popatrz czy nie ma pęcherzyków powietrza w przezroczystej rurce z paliwem bo vp44 niezbyt je lubi :-)

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 25 lut 2008, 17:40

możesz mi podpowiedzieć co to znaczy posprawdzać wszystkie odejścia. Na co mam zwrócić uwagę? W jaki sposób można go później ewentualnie odpowietrzyć?
jurek mazurek

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 25 lut 2008, 19:43

Podaje link ( w razie czego ) dotyczą;cy odpowietrzenia świetnie napisany przez carlnova z AKP
:-) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013
napisane dośc prosto i przejżyście :-) Piszą;c o odejściach miałem na myśli cztery wężyki które dochodzą; do filtra paliwa

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 25 lut 2008, 20:37

przepraszam, że znowu o tych odejsciach, ale co ja mam z tymi wężykami zrobić, zatkać, czy co?
jurek mazurek

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 25 lut 2008, 20:43

Po założeniu ich( wężyków) na nowym filtrze sprawdź dokładnie opaski zaciskowe czy dobrze są; zaciśnięte tak aby powietrze nie przedostawało się do układu :-)
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Wymiana filtra paliwa

Post autor: Tomek-Szczecin » 26 lut 2008, 05:26

Tak jak kolega wcześniej wspominał kup dobry filtr-wg mnie oryginał lub mann/hummel. Wyjmij stary, zamontuj nowy, podłą;cz pojedyńcze przewody- od zbiornika i do pompy. Zalej ropą; filtr przez otwór do którego potem podą;czysz-wciśniesz zaworek przelewowy - ten plastykowy z dwoma cieńszymi przewodami. Odpal silnik i przegazuj go. Jak nie zgaśnie w cią;gu 20s to będzie ok. Pamiętaj aby mieć więcej paliwa w zbiorniku. Jak będziesz na rezerwie to prawdopodobieństwo zapowietrzenia układu jest większe.Pozdr

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 26 lut 2008, 09:03

Dziękuję bardzo za porady, biorę się do roboty.
jurek mazurek

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 09 mar 2008, 21:10

I jak Ci poszła wymiana?

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 11 mar 2008, 03:50

A ile taka wymiana w warsztacie?
I czy np w warsztacie kowala tez tak by robili czy wiedza cos na ten temat?

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 11 mar 2008, 08:15

Słuchajcie. Wymiana przebiegła bez żadnych problemów. Proces wymiany jest banalnie prosty. Wcześniej mechanicy w warsztacie nastraszyli mnie, że to bardzo skomplikowane i bardzo łatwo zapowietrzę ukłą;d. Nawet powiedzieli, ze wtedy to już tylko laweta. Dlatego moje szczególowe pytania /teraz wiem że głupie/. Jeśli chodzi o cenę to w warsztacie chcieli z filtrem manna 200 zł. Ja w konsekwencji zapłaciłem 75 zł. za filtr manna i 10 min. pracy własnej. Teraz odpalam bez żadnych problemów, wcześniej musiałem czasami pompować. Polecam rękodzieło.
jurek mazurek

Awatar użytkownika
Chester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Chester » 11 mar 2008, 19:10

Jak wymienialem u siebie filtr paliwa w 1,9 tdi to najwiekszy problem mialem z odkreceniem filtra bez klucza francuskiego sie nie obeszlo :) filtr zalalem ropa lecz po zamontowaniu auto nie chcialo odpalic bo nastapila przerwa w dostawie paliwa troche czasu musial krecic by odpalil jakies 3 min krecenia z przerwami pozniej odpalil banalna sprawa :)
AUDI GUT!!!

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 11 mar 2008, 19:41

W moim przypadku dolewałem ropę do filtra trzy razy. Gdzieś wewną;trz musiał się zapowietrzać. Sprawdziłem nawet czy nie ma dziury, wszystko ok. Ja kręciłem może z 5 sek.. Po chwili urochomiłem pnownie i zaskoczył od razu. Do chwili obecnej żadnych problemów. Jeszcze jedno, w moim filtrze /2,5 tdi/ odkręca się tylko jedną; nakrętkę od uchytu mocują;cego oraz dwa zaciski przewodów. &#379aden problem
jurek mazurek

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 11 mar 2008, 21:51

Proste jak stosunek. Podobnie z pasem klinowym i rozrzą;dem. Pamiętajcie też o jednej kwestii. Zbyt częsta wymiana filtra paliwa nie jest wskazana. Najlepiej oczyszcza paliwo filtr który jest wstępnie zabrudzony. Poprzez osadzone na elemencie filtrują;cym zanieczyszczenia zmniejszają; się wymiary kanalików przez które przepływa paliwo, czyli coraz mniejsze drobiny zanieczyszczeń zostają; zatrzymywane w filtrze. Działa to oczywiście do momentu gdy filtr nie jest nadmiernie zanieczyszczony - wtedy poprzez zbyt duże różnice ciśnień przed filtracją;i za filtracją; zaczynają; się przeciskania zanieczyszczeń przez filtr. Jest to ta sublelna chwila wyczucia kierowcy kiedy silnik zaczyna tracić moc. Przez ciekawość czy ktoś wie jaki przebieg wg producenta obliguje do wymiany filtrów w samochodzie. Pozdr.

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 19 sty 2009, 15:07

Witam według producenta filtr paliwa powinien być wymieniony co 30000 km .A w praktyce jest to różnie :-D .pozdrawiam
Pozdrawiam Patryk ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga