Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jakie rozwiązanie dzwigienek BDG?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
daniel95h
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2017, 09:50
Lokalizacja: Zabełków

Jakie rozwiązanie dzwigienek BDG?

Post autor: daniel95h » 05 lis 2017, 13:40

Witam.
Miałem zamiar wymienić tylko wtrysk sterujący ale po zdjęciu prawej pokrywy zaworów moim oczom ukazały się wypadniete dźwigienki zaworowe w ilości sztuk 3. Na drugiej głowicy ten sam przypadek. Auto jest z marca 2004 a kod silnika to bdg. Byłem przekonany że mam zastosowany nowy tym dzwigienek z rolkami a tu pestki i zwykle dźwigienki. Ktoś podmienił głowice albo były one tak produkowane?

[ Dodano: 2017-11-05, 13:37 ]
Przesyłam zdjęcie wyżej omawianych dźwigienek. Obrazek

[ Dodano: 2017-11-05, 13:38 ]
Obrazek

[ Dodano: 2017-11-05, 13:40 ]
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7d19dd1568884fed

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 07 lis 2017, 17:00

wszystkie silniki z literką "B" prócz BFC miały nowy system hydrauliki zaworowej przystosowany pod wałki nowego typu, na zdjęciu jest widoczny stary typ hydrauliki, trzeba by odczytać numery głowic żeby stwierdzić w czym problem, hydraulika i wałki nie jest wymienna między głowicami starego i nowego typu, średnice i wysokości popychaczy są inne, nawet same zawory się różnią rowkami gdzie przychodzi zamek chodzi o wysokość, kształt krzywki wałka też inny co za tym idzie, inny czas otwarcia zaworów.

Jeśli ktoś w twoim BDG zaadaptował wałki,dźwigienki i popychacze starego typu do głowic z nowego to jest to totalna rzeźba i nie będzie to poprawnie działać, za dużo różnic, natomiast jeśli ktoś założył głowice starego typu razem z wałkami, popychaczami i dźwigienkami oraz pestkami no to oczywiście podejdzie i będzie działać poprawnie, ale jak powszechnie wiadomo wałki starego typu po pewnym przebiegu się wycierają i to mogło spowodować wypadnięcie owych dźwigienek.

sprawdź numery głowic, od tego bym zaczął i podeślij więcej fot głowic, wałków itd samego mnie ciekawi co tam masz nawyrabiane, a ewentualnym powodem wymiany głowic (o ile tak było) mogło być to że komuś rozleciały się wałki rurkowe, bo albo popękały krzywki, albo się ukręciły bo są puste i mało wytrzymałe itp powodując dewastację w głowicy, koszt naprawy duży no to poratował się wkładając tańsze używane kupione na aukcji.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga