Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] czujnik połozenia wału

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

[A6 C4] czujnik połozenia wału

Post autor: keri11 » 19 kwie 2011, 21:24

witam....
orientuje sie ktoś jaka powinna byc wartość oporności czujnika połozenia wału A6 c4 2,tdi
chodzi mi opornosc na zagaszonym silniku i druga na wolnych obrotach.
czy czujniki różnią sie w zależnosci od rodzaju silnika?
z góry dziekuje :]

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 20 maja 2011, 08:07

rezystancja czujnika położenia wału korbowego powinna wynosić 980 +-15%, jest on stosowany we wszystkich wersjach Audi - A4, A6, 80, 90, 100, 200 chyba we wszystkich silnikach powyżej 2.4 pojemności w benzynie jak i w dieslu

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 20 maja 2011, 17:08

podajesz wartosc na wyłączonym silniku?
jaka jest na wolnych obrotach?

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 20 maja 2011, 18:23

Nie spotkałem się z mierzeniem rezystancji przy włączonym silniku - czemu to ma służyć?

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 20 maja 2011, 18:39

przełożyłem silnik
w poprzednim czujnik był na wale, w nowym jest na kole zamachowym
komputer dostaje błedny odczyt i silnik nie ma wolnych obrotów (pracuje na ok 1800 obr)
na vagu pokazuje normalnie czyli ok 850 obr.
byłem u pompiarza bo myslalem ze to wina pompy....stwierdził ze to czujnik i trzeba go oszukac zakładając opornik....
z tego powodu szukam wartosci jakie powinien wskazywaz

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 20 maja 2011, 19:51

W katalogu mam jeszcze coś takiego jak czujnik obrotów minimalnych o rezystancji 900 (3 pinowy), dodaj opornik 80 i zobacz co się stanie.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 20 maja 2011, 19:53

moze przełożyli ci silnik z kolem od 100 tam jest inne koło zamachowe ( inne wycięcia ) na forum kiedys o tym było że jest to inne niż w ael
Łan tu sri TDI :mrgreen:

keri11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 07 sie 2010, 16:24
Lokalizacja: kielce

Post autor: keri11 » 20 maja 2011, 20:10

własnie musze sie pobawic z opornikami
z tego powodu szukam takich danych

[ Dodano: 2011-05-20, 20:13 ]
Dodek pisze:moze przełożyli ci silnik z kolem od 100 tam jest inne koło zamachowe ( inne wycięcia ) na forum kiedys o tym było że jest to inne niż w ael
silnik niby jest ten sam czyli AAT z tego samego rocznika czyli 95

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 20 maja 2011, 22:01

Fakt, w 100 jest inne koło zamachowe, bo czujniki są te same. W A6 jest też dwumas, i pasuje on do obu A6 - AAT i AEL
/narazie spróbuj z opornikiem, bo trochę mniej roboty z tym

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 21 maja 2011, 12:33

Nie wiem czy to będzie działać ale dodaj sobie potencjometr np 1kOhm w szereg z czujnikiem i wtedy możesz spróbować ustalić obroty a później zmierzyć i wstawić odpowiedni rezystor na stałe.

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 21 maja 2011, 14:48

dobry pomysł, można wykorzystać pokrętło głośności od starego telewizora :)

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 maja 2011, 16:44

Wydaje mi się że to może się nie udać. Jak nie będzie efektów, to spradź czy przypadkiem na którymś z kabli od czujnika nie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, wtedy oznaczać to będzie że nie działa to na zasadzie indukcji. Z tego co kiedysktośpisał to chyba setka vs a6 mająjeszcze tą różnicę że setka ma jakby jeden magnesik oznaczający położenie '0' a a6 ma 5 jak cylindy, ale nie jestem pewien czy to wtedy o to chodziło...

Powodzenia <okok>
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga