[ A6 C5+Lpg] Szarpie i strzela
[ A6 C5+Lpg] Szarpie i strzela
Witam wszystkich.
Mam troszkę dziwny problem i nie bardzo wiem w co ręce włożyć. Otóż auto po wciśnięciu gazu (nie ważne czy do dechy czy trochę,czy ciepłe czy zimne) okropnie szarpie i strzela. Czasem tak szarpie , że cały samochów skacze jak bym po drodze ułożonej z kamieni jechał. Komputer nie pokazuje błędów, założyłem nowe świece NGK i nie wiem co dalej.Dodam jeszcze ż to samo się dzieje na bęzynie jak i na gazie. Może ktoś miał podobne problemy. Pomóżcie jak możecie.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Mam troszkę dziwny problem i nie bardzo wiem w co ręce włożyć. Otóż auto po wciśnięciu gazu (nie ważne czy do dechy czy trochę,czy ciepłe czy zimne) okropnie szarpie i strzela. Czasem tak szarpie , że cały samochów skacze jak bym po drodze ułożonej z kamieni jechał. Komputer nie pokazuje błędów, założyłem nowe świece NGK i nie wiem co dalej.Dodam jeszcze ż to samo się dzieje na bęzynie jak i na gazie. Może ktoś miał podobne problemy. Pomóżcie jak możecie.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Zakładając, że to problem z zapłonem (bo tak to wygląda z pierwszego postu), to tu trzeba szukać przyczyny.
Wkładając niewiele pracy, to możesz jeszcze poodpinać czujniki Halla - dłużej będzie zapalał, ale jak już zapali, to powinien normalnie chodzić. Ich sygnał jest niejako "emulowany" na podstawie czujnika obrotów, który też najlepiej sprawdzić - połączenie z wiązką przynajmniej.
Problem pojawił się nagle? czy narastał? Co auto robiło u mechanika?
Wkładając niewiele pracy, to możesz jeszcze poodpinać czujniki Halla - dłużej będzie zapalał, ale jak już zapali, to powinien normalnie chodzić. Ich sygnał jest niejako "emulowany" na podstawie czujnika obrotów, który też najlepiej sprawdzić - połączenie z wiązką przynajmniej.
Problem pojawił się nagle? czy narastał? Co auto robiło u mechanika?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Ja też stawiałbym na zapłon.Przynajmniej obiawy na to wskazują. Sprawdzę jaka będzie reakcja po odpięciu halla i się odezwę.Problem pojawił się nagle.
[ Dodano: 2011-04-16, 19:19 ]
Po odpięciu czujnika halla auto nie chciało odpalić, a gdy odpinałem na zapalonym silniku natychmiast gasło. Cy to normalna reakcja??
[ Dodano: 2011-04-16, 19:19 ]
Po odpięciu czujnika halla auto nie chciało odpalić, a gdy odpinałem na zapalonym silniku natychmiast gasło. Cy to normalna reakcja??
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Kod: Zaznacz cały
If Hall sender G40 fails, Hall sender G163 takes
on the task of synchronising first cylinder.
If both Hall senders fail, it is possible to start
the engine and the engine runs with substitute
functions
Może ktoś posiadający taki silnik pokusi się o sprawdzenie - ja z tego co pamiętam to Hall nie "gasił" silnika.
I jeszcze jedna sprawa - zobacz co ECU widzi z czujnika temperatury G2/62. Potrafi on dawać zaniżoną temperaturę i silnik się przylewa. Ja tak miałem i silnik gasł i nie chciał się wkręcać na obroty, ale chyba nie strzelał i nie trzęsło
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Mój silnik bez problemów wkręca się na obroty. Komputer pokazuje dokładnie taką samą temperaturę co wskaźnik na desce roździelczej. Fakt że od dawna silnik bez zasłonięcia hłodnicy nie osiągnien 90 stopnii ale termostat napewno jest dobry bo to drugi nowy i to sprawdzany. Trmperatura teraz podczas jazdy to około 80 stopni, ale wcześniej nie szarpał nawet przy 80 stopniach. Nie mam pojęcia co go boli. Pomóżcie jak możęcie.
Nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się tutaj.
Mam podobną sytuację po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora. Silnik strzela, dławi go, prawie gaśnie i skaczą obroty do momentu, aż silnik się zagrzeje a komputer dopasuje sobie dawkowanie paliwa.
Ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje i czy można temu jakoś zaradzić?
Mam podobną sytuację po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora. Silnik strzela, dławi go, prawie gaśnie i skaczą obroty do momentu, aż silnik się zagrzeje a komputer dopasuje sobie dawkowanie paliwa.
Ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje i czy można temu jakoś zaradzić?
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.
Moim zdaniem adaptacja przepustnicy powinna wszystko załatwić.DaveA6 pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się tutaj.
Mam podobną sytuację po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora. Silnik strzela, dławi go, prawie gaśnie i skaczą obroty do momentu, aż silnik się zagrzeje a komputer dopasuje sobie dawkowanie paliwa.
Ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje i czy można temu jakoś zaradzić?
Panowie a może ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Lublina. Kogoś kto dobrze zna nasze silniki. Bardzo drażni mnie to szarpanie, a może ktoś ma na wierzcu pewną i przewody chętnie podjadę na podmiankę i próbę. nie chciał bym kupować nowych bez upewnienia się
[ Dodano: 2011-04-19, 21:14 ]
Troszkę żle napisałem w poprzednim poście.Chodziło mi o pewną cewkę i przewody WN.
[ Dodano: 2011-04-19, 21:14 ]
Troszkę żle napisałem w poprzednim poście.Chodziło mi o pewną cewkę i przewody WN.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Czujniki Hall'a są dwa. To co odpinałeś to na ścianie grodziowej to najprawdopodobniej czujnik położenia wału korbowego - ten jest faktycznie jeden i jego odłączenie unieruchamia silnik.
Na TYM zdjęciu pokazałem, jak wygląda i gdzie jest Hall na prawej głowicy (strona pasażera). Na lewej głowicy Hall jest z tyłu silnika, wygląda podobnie. Czujniki są pod osłonami rozrządu, a wtyczki są przy samych czujnikach, ale powinny być na wierzchu.
Na TYM zdjęciu pokazałem, jak wygląda i gdzie jest Hall na prawej głowicy (strona pasażera). Na lewej głowicy Hall jest z tyłu silnika, wygląda podobnie. Czujniki są pod osłonami rozrządu, a wtyczki są przy samych czujnikach, ale powinny być na wierzchu.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga