Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 skrzynia audi a6 regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Ubezpieczenie Regeneracja Skrzynie biegów Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[ A6 C6] 3.0 TDI Q drgania, wibracje samochodu  
Autor Wiadomość
Praulinka 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2011-03-28, 17:59   [ A6 C6] 3.0 TDI Q drgania, wibracje samochodu

Witam
Walczę z tematem kilka miesięcy, dlatego zostało mi tylko zasięgnąć rady.

Jeżdżę A6 C6 3.0 TDI Q 2004 silnik BMK automat TIPTRONIC, przebieg 270tyś KM.

Problem polega, że około pół roku temu jadąc mocno załadowany na wakacje zauważyłem, że samochód w dość ściśle określonych sytuacjach dostaje drgań. Drgań w stylu najechania na taki spowalniacz - tarkę (kilka wąskich pasków na drodze). Zdarza się coraz częściej, teraz nawet na nieobciążonym samochodzie, w sytuacji gdy obroty w czasie jazdy spadną poniżej 1800 i próbuję wtedy przyśpieszać (dodawać gazu). Coś w stylu dodawania gazu w samochodzie z ręczną skrzynią biegów na zbyt wysokim biegu. Totalny brak mocy połączony z drganiem całego samochodu.

Gdy robię to gwałtownie, w 90% samochód redukuje bieg i jest ok, jednak gdy robię to normalnie (czyli nie wciskając mocno gazu jak przy kick-down) samochód "łapie dziurę" mocy, dostaje drgawek i dopiero po przekroczeniu 2000-2500 obrotów zaczyna jechać normalnie. Dzieje się to na dowolnym biegu (zauważone na 3,4,5) przy właściwie dowolnej prędkości (załóżmy od 40 do ....). Nawet gdy na autostradzie ktoś mi zajedzie drogę i dojadę go "bez gazu" na wysokim biegu, to gdy zjedzie i próbuje go wtedy na tym biegu minąć, zdarza się, że pojawiają się te drgania.

Im bardziej załadowany tym objaw występuje dużo łatwiej, bo jak jest pusty to nie zawsze, wtedy trzeba dodać gazu mocno, ale nie za mocno, bez redukcji.

Dzieje się to na dowolnym trybie jazdy, czy na D, S czy na sekwencji (jest także w manetkach w kierownicy).

Nie jestem w stanie sprawdzić co drży, dla mnie cały samochód (nie chodzi o drgania na kierownicy).

Drgania są raz słabsze, raz mocniejsze, zwłaszcza dodawanie gazu na siłę, w momencie gdy czuję, że samochód ma tą "dziurę" nasila je do tego stopnia, że cały samochód przez tą sekundę/dwie trzęsie się masakrycznie.

Poza tym samochód jeździ bez problemów, wręcz zamiata asfalt, jak na swoje 225KM, dla jasności dodam, że w czasie tego pół roku został/y:
- sprawdzony na 3 kompletach opon (2 nowych) i 2 kompletach prostych felg, z doważaniem na osi (idzie jak po stole)
- wymienione ma 4 łożyska
- wymienione wszystkie wtryski
- zrobiona 4 razy zbieżność
- sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi
- żadnych błędów w silniku i innych
- skrzynia działa ok, nie ma problemów z zmienianiem biegów, itp.
- zjawisko nie występuje na postoju

Dotychczasowe koncepcje (nie trafione):
- poduszka silnika (była jedna spalona, spaliła też układ scalony w komputerze samochodu, po wymianie i naprawie kompa zero zmian)
- przeguby wewnętrzne (sprawdzone wszystkie, są ok)

Dalsze koncepcje, co do których proszę o komentarz, zanim zacznę je sprawdzać:
(sorry za określenia może mało fachowe, ale nie znam się do końca na tym)
- turbo (że poniżej 1800 nie daje odpowiedniej mocy)
- skrzynia (ale co?)
- układ paliwowy - pompa wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa na niskich obrotach przy jeździe? wtryski? mają max 30-40tyś i korektę dawki ok

Jestem trochę zdesperowany, myślę już o wizycie w ASO w stylu oddać i odebrać naprawiony za każdą cenę, tylko to może być cena "kosmiczna", myślałem też o wizycie u SSOPY, dla sprawdzenia skrzyni, ale naprawdę nie odczuwam tego jako problem ze skrzynią, raczej z brakiem mocy na niskich obrotach.


Będę wdzięczny z każdą sugestię, może jak to znajdę i naprawię to komuś kiedyś pomoże.
_________________
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom by Dostęp zabroniony :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
igo_89 
VIP A6


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Igor
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 539
Skąd: Ostrowiec Św/Warszawa
Wysłany: 2011-03-28, 19:24   

A może to koło dwumasowe taki problem daje trzeba by sprawdzić.
Takie drgania przeważnie od tego są jeżeli to będzie dwumas to trzeba wymienić na nowy :)
_________________
WYKONANE MODY :
Lampy LED ( Chromowane odbłyśniki )
Ksenony w halogenach
Podświetlenie Rejestracji LED (Ori Audi A5)
Kamera Cofania
TPMS
Adaptive Cruise Control
Alu 19' z oponkami 245/40
Bluetooth
Lusterko Fotochrom
Roleta Elektryczna

PLANY :
Webasto
 
 
sli 
Czasobywacz


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-28, 20:17   

Ktoś gdzieś kiedyś... napisał, że ma drgania pochodzące od wału Kardana ?

nie wiem, na czym stanęło, bo nie śledziłem wątku, ale może jakoś Cię to naprowadzi na poszukiwania

generalnie chodzi mi o zwrócenie uwagi na przeniesienie napędu na tylną oś, z uwzględnieniem mechanizmów układu torsen

[ Dodano: 2011-03-28, 20:29 ]
igo_89 napisał/a:
A może to koło dwumasowe taki problem daje trzeba by sprawdzić.
Takie drgania przeważnie od tego są jeżeli to będzie dwumas to trzeba wymienić na nowy :)

przy skrzyni automatycznej chyba koła dwumasowego nie ma, choć mogę się mylić
 
 
Praulinka 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 41
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 123
Skąd: Wrocław okolice
Wysłany: 2011-03-29, 21:55   

sli napisał/a:
Ktoś gdzieś kiedyś... napisał, że ma drgania pochodzące od wału Kardana ?

nie wiem, na czym stanęło, bo nie śledziłem wątku, ale może jakoś Cię to naprowadzi na poszukiwania

generalnie chodzi mi o zwrócenie uwagi na przeniesienie napędu na tylną oś, z uwzględnieniem mechanizmów układu torsen

[ Dodano: 2011-03-28, 20:29 ]
igo_89 napisał/a:
A może to koło dwumasowe taki problem daje trzeba by sprawdzić.
Takie drgania przeważnie od tego są jeżeli to będzie dwumas to trzeba wymienić na nowy :)

przy skrzyni automatycznej chyba koła dwumasowego nie ma, choć mogę się mylić


Ja słyszałem podobnie, że dwumas tu nie występuje.
_________________
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom by Dostęp zabroniony :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
sidewind76 
Nawiedzacz



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 409
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-03-30, 12:39   

dziwne że nie występuje wszystkie nowe konstrukcje już mają dwumasowe koło u mnie było podobnie że po jakimś szaleństwie np na śniegu lub po przejechaniu przez leżącego policjanta drgało że aż łydką rzucało i tylko w określonym zakresie prędkości okazało się że górne wahacze były wyrobione nie wiem jaki to miało wpływ ale po wymianie problem zniknął
_________________
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów
 
 
tmr 
Natręt



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 880
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2011-03-31, 18:36   

Praulinka napisał/a:
Dalsze koncepcje, co do których proszę o komentarz, zanim zacznę je sprawdzać:
(sorry za określenia może mało fachowe, ale nie znam się do końca na tym)
- turbo (...)
(...)


pewnie i tak, ale ja do kompletu "podejrzanych" na pierwszym miejscu dorzuciłbym przekładnię hydrokinetyczną (albo jak kto woli nazywać: sprzęgło hydrokinetyczne ).

Nie znam się za bardzo na jednostkach napędowych i układach jego przeniesienia, ale z opisu wynika skokowa i powtarzająca się "niepłynna" zmiana momentu obrotowego który napędza twoje autko... A czysto teoretycznie - akurat w tym zakresie obrotów (do 1800) turbo praktycznie nie wpływa na moc. I ów stale wzrastający moment generowany przez silnik ma być płynnie przenoszony do tipa przez owe sprzęgło. A tak być może nie jest... <mysli>
_________________
Wykonane mody :) :
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS


Plany:
- Distronic :D
- LDW :)
 
 
fenomenalny 
Śpi na forum



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1168
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2011-04-06, 21:43   

Praulinka, i co doszedles dotego co jest przyczyna? Ja dzis mialem chyba podobnie! Wyjechalem z domu pojechalem 20km zostawilem auto na 2 godzinki. W drodze powrotnej gdy zaczlem rozpedzac auto zaczelo wszytko drgac w srodku jakby kola byly nie wywarzone i po jakims czasie zaczelo to ustepowac,zatrzymalem sie myslalem ze mam kapcia ale wszytkie kola byly oki. ruszylem i obiawu juz nie bylo. Mialem 3 dni temu wymieniane kola na letnie wiec myslalem ze to to moglo byc przyczyna ale specjalnie drugi raz wrocilem sie 20km by sprawdzic czy to wina nawierzchni czy cos z autem. i niestety juz wiecej sie nie powtorzyly obiawy! Co to moze byc?:-( masakra -jak slysze ze cos w aucie musze zrobic to jestem chory bo brak specjalistow do a6tek
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
777equity 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 117
Skąd: Lodz/Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 01:14   

Stawiam na lozysko podpory walu albo polosie do wymiany (pisales o przegubach polosi ze sa ok) <mysli>
To jest quattro wiec takie zwykle testy polegajace na wysprzeglaniu nie pokaza tego dokladnie - trzeba wiec rozebrac uklady
Duze telepanie przy przyspieszaniu podpowiada mi jednak ze to moze byc zwiazane z uszkodzeniem elementow zwiazanych z walem napedowym (przy przyspieszaniu wystepuja tam duze momenty sily)
Napisz koniecznie po nastepnej diagnozie w ASO co to bylo
_________________
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
jurol2 
Nowy


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: RWD
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Wiek: 46
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2011-04-07, 19:53   

PRaulinko- jest to prawdopodobnie wina asb , ile masz przejechane tysiączków i czy wymieniałeś płyn w asb?
Ja miałem podobne objawy i po płukaniu asb specjalnym środkiem i wymianie dynamicznej oleju objawy ustąpiły i skrzynia odżyła i autko śmiga jak nowe

jest audi a6 awant 2,5 dti

pozdro jurol
 
 
fenomenalny 
Śpi na forum



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1168
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2011-04-07, 20:08   

ASB? co to jest ASB??
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
MaTyS 
Śpi na forum



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1349
Skąd: Mazury
Wysłany: 2011-04-07, 20:12   

fenomenalny

Automatyczna Skrzynia Biegów <lol>
_________________

 
 
fenomenalny 
Śpi na forum



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Patryk
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1168
Skąd: Września/WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2011-04-07, 21:07   

tylko ja akurat mialeem wymieniany olej w skrzyni biegow
_________________
.............. aby innym było wygodniej. :)
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
maweriq 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Wiek: 36
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 68
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-04-07, 22:53   

Mój dobry koleżka który jezdzi C6 skarżył sie na identyczne objawy, po zaprowadzeniu autka do mechanika ten powiedział mu że to była padnięta jakaś poduszka olejowa pod skrzynią. Sam tego nigdy nie sprawdziłem wiec informacja niepotwierdzona ale może coś w tym jest.
_________________
AUDI ponad wszystko ;)
 
 
777equity 
Normalniak



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 117
Skąd: Lodz/Warszawa
Wysłany: 2011-04-10, 00:25   

jurol2 napisał/a:
PRaulinko- jest to prawdopodobnie wina asb , ile masz przejechane tysiączków i czy wymieniałeś płyn w asb?
Ja miałem podobne objawy i po płukaniu asb specjalnym środkiem i wymianie dynamicznej oleju objawy ustąpiły i skrzynia odżyła i autko śmiga jak nowe

jest audi a6 awant 2,5 dti

pozdro jurol


Wymiana oleju ma spowodowc brak drgan w ukladzie napedowym? <szok>
Wytlumacz prosze dlaczego? ciekawa teoria ciekawa
_________________
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best
 
 
m.czach 
Nowy


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 19
Skąd: Dartford
Wysłany: 2011-04-17, 20:10   

Czy samochód był chipowany? Ja miałem takie objawy, karoseria wpadała w drgania na 3,4,5,i 6 biegu w przedziale obrotó od 1500 do 2500. ASO nie wiedziąło o co chodzi mówili , że to tak ma. Jak się okazało póżniej drgania pochodziły od dwumasa gdyż nie radził sobie z zbyt wysokim momentem obrotowym 630 NM. Po wizycie u fachowca od chiptuningu usterka ustała moment obrotowy 590NM oraz 263 KM a auto ani drgnie.
_________________
m.czach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: