[ A6 C5 2.5 Tdi] [a6 c5 2.5 tdi 2002r ] Ogromne spalanie 40
[ A6 C5 2.5 Tdi] [a6 c5 2.5 tdi 2002r ] Ogromne spalanie 40
Witam!!
Mam problem z audi a6 c5 z 2002 z silnikiem 2.5 tdi quattro 180 km... Po zatankowaniu auta paliwo zniklo w mgnieniu oka.. Komputer pokazuje spalanie 40 litrow na 100 km Jaka moze byc przyczyna tego?? Prosze o pomoc... Wielkie dzieki
Mam problem z audi a6 c5 z 2002 z silnikiem 2.5 tdi quattro 180 km... Po zatankowaniu auta paliwo zniklo w mgnieniu oka.. Komputer pokazuje spalanie 40 litrow na 100 km Jaka moze byc przyczyna tego?? Prosze o pomoc... Wielkie dzieki
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
faktycznie nie bylo, ale z wieksza powsciagliwoscia podszedlbym do zagadnienia - mam wrazenie ze autor watku po prostu nie napisal nam wszystkiego. No i cholernie ciekawy jestem co dokladnie zapisalo sie w sterowniku......krzycho0110 pisze:To jakaś bujda ,auto jeździ "normalnie" pali 40l/100 i po restarcie komputera wszystko wróciło do normy tzw cuda na kiju
Tego jeszcze na forum nie było
Tak jak pisalem tak bylo.. Auto nie moje z tego co wiem normlanie jezdzilo... Duzo tym nie jechal bo zatankowal za 140 zl i wsumie troche przejechal i paliwa juz nie bylo.... Komp pokazywal 40 litrow.... Po restarcie czyli odpiecia akumlatora wszystko wrocilo w norme ,,
Stwierdzenie ze poprostu zawiesil sie komputer a dokladnie jakies sterowniki czy jak to nazwac odpowiedzialne za to wszystko.... Szczerze jak bym nie widzial tego na wlasne oczy sam bym nie uwierzyl..... Pierwsze tak jak wy podejrzewalem wyciek paliwa.....
Stwierdzenie ze poprostu zawiesil sie komputer a dokladnie jakies sterowniki czy jak to nazwac odpowiedzialne za to wszystko.... Szczerze jak bym nie widzial tego na wlasne oczy sam bym nie uwierzyl..... Pierwsze tak jak wy podejrzewalem wyciek paliwa.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Za prace silnika (w tym spalanie) odpowiada sterownik silnika oraz sterownik pompy wtryskowej) ... moze (i ma) na ten tandem wplyw sterowniki od ABS oraz od skrzyni biegow (jezeli automat). Jezeli ktorys z tych elementow nawali (zawiesi sie) nigdzie nie pojedziesz..... (chociaz do abs nie jestem pewien - musze kiedys wypiac wtyczke i zobaczyc co sie stanie . Trudno wyobrazic sobie eksploatacje samochodu z niesprawnym ('wiszacym') sterownikiem od pompy wtryskowej na przyklad...JayJay pisze:Tak jak pisalem tak bylo.. Auto nie moje z tego co wiem normlanie jezdzilo... Duzo tym nie jechal bo zatankowal za 140 zl i wsumie troche przejechal i paliwa juz nie bylo.... Komp pokazywal 40 litrow.... Po restarcie czyli odpiecia akumlatora wszystko wrocilo w norme ,,
Stwierdzenie ze poprostu zawiesil sie komputer a dokladnie jakies sterowniki czy jak to nazwac odpowiedzialne za to wszystko.... Szczerze jak bym nie widzial tego na wlasne oczy sam bym nie uwierzyl..... Pierwsze tak jak wy podejrzewalem wyciek paliwa.....
U Twojego kolegi zapisal sie w ktoryms sterowniku (pewnie silnika) jakis blad (moze kilka)...... niestety teraz sie juz nie dowiemy jaki.
Dodatkowo intrygujace jest to, ze wiekszosc bledow ma znaczenie 'w momencie wystapienia' tzn zostawiaja slad w pamieci usterek, lecz wplywa na prace silnika (awaryjne 'mapy', podstawione wartosci z czujnikow itp) zazwyczaj do kolejnego uruchomienia..... oczywiscie jezeli sytuacja byla 'chwilowa' - a nie nagminna, lecz w przypadku faktycznego problemu, nie rozwiazalby sie samoczynnie po 'resecie' .....
Jezeli mozesz - dowiedz sie szczegolow (jezeli koledze sa znane) - chetnie sie (pewnie nie tylko ja) dowiem co dokladniej sie stalo..... z jednej strony wiem ze awarie elektroniki/czujnikow/instalacji elektrycznej potrafia zrobic 'cuda' (np odczyty z przeplywki na poziomie 60 ..... albo odczyt z czujnika temperatury na poziomie 140 stopni...... ) ale tu jest przypadek ze przy normalnych parametrach 'jezdnych' (czyli chyba nie awaryjnych) silnik spalil okolo 40 l/100 km.....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga