Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 2.0 Tdi] Coś o pompowtryskiwaczach.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

[ A6 C6 2.0 Tdi] Coś o pompowtryskiwaczach.

Post autor: Cancer » 18 mar 2011, 14:27

Robimy logi, analizujemy i podejmujemy decyzje. Kiedy pompowtryskiwacz nadaje się do czyszczenia, kiedy do regeneracji, a kiedy do wymiany. Przy wykonaniu logów bl 013 silnika mamy podane korekcyjne dawki paliwa w celu wyrównania pracy dla danego cylindra. I teraz, gdy dawka jest w przedziale 0 do +2,8 mg/skok, to ten cylinder zasilany jest dodatkową dawką paliwa. W przedziale od -2,8 do 0 cylinder zasilany jest mniejszą dawką paliwa. Podstawową dawkę paliwa zmierzymy w bl 001. Waha się ona w przedziale 4 - 11 mg/skok. Jeżeli podane tu wartości są przekroczone, to należy wymienić pompo wtryski. Tak podaje instrukcja. Najlepiej byłoby wymienić, gdyby nie ich cena. Jeżeli wtrysk leje, to jest niebezpieczeństwo uszkodzenia cylindra. Jeżeli daje za mała dawkę, to silnik nie pracuje prawidłowo. Moim zdaniem, gdy pompowtrysk daje za małą dawkę paliwa, to jest zapchany (zła jakość paliwa) i można go wyczyścić. Firmy wykonują czyszczenie ultradźwiękami i to przynosi efekty. Można również zastosować środek czyszczący, który dolewa się do paliwa. Jeżeli wtrysk leje, to chyba należy go oddać do regeneracji, lub właśnie wymienić. Z bl 013 i 001 wyniknie, że gdy dawka paliwa jest pow. 11 mg/skok a korekta jest poniżej -2,8 mg/skok to właśnie wtedy mamy taki przypadek. Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 19 mar 2011, 09:36

On ma jeszcze pompowtryski ;p

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 19 mar 2011, 09:44

kamilos_69 pisze:On ma jeszcze pompowtryski ;p
Tak, jeszcze na PD

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 23 mar 2011, 18:16

Przemcio pisze:powaznie? ja myslec ze 2,0 TDi to całkiem nowiutki motorek :) z CR DPFem i norma E4 i 16V znowy w błedzie :|
dziekówka z sprost <uoee>
Ma Euro4, ale na PD, nie ma jednak DPF i dobrze.

I skoro o pompowtryskach, to czytałem opinie fachowców, aby nie tankować tych ulepszonych paliw. Paliwa te zawierają różne dodatki, ale są zbyt suche dla PD. Zwykły Diesel ma lepsze właściwości smarne i ich żywotność przy takim paliwie będzie dłuższa. Ew. od czasu do czasu zastosować np. STP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga