Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
ODPOWIEDZ
sebus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Post autor: sebus3 » 07 mar 2011, 19:33

Witam potrzebuje dobrego elektryka z okolic przemyśla lub rzeszowa który by się podją zmiany licznika zwykłego bez komputera na taki z fisem juz troche czytałem wiem ze trzeba kupic licznik i manetke i zakodować immo tylko martwi mnie to podłączenie tej trzeciej kostki. moze ktos ma dokładny opis co i jak byłbym wdzięczny.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 07 mar 2011, 21:16

sebus3,
w miedzy czasie kupuj graty .
zegary , kostke . manetke .
( ja w swojej zapłaciłem 500 zł za czesci i robocizne )
czas pół dnia efekt Super

sebus3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: sebus3 » 08 mar 2011, 10:25

OK jak juz będe wszystko miał to dam znać a masz może jakąś instrukcje jak to wszystko popodłączać a i jeszcze musze kupić vag tacho zwykłym vagiem nic z immo nie zrobie.

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 11 lip 2011, 22:59

witam, podłączę się pod temat, mam już manetke i zegary z pełnym fisem z tarczowym zegarkiem, moje auto jest z 2000 roku, pół fis, czy moglibyście napisać jak po kolei wymienić licznik i go zakodować, vag commander jest, pozdrawiam

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 15 lip 2011, 10:20

Jeżeli masz zegary z tarczowym zegarkiem zamiast elektronicznego wyświetlacza, to niestety będziesz musiał wyłączyć immo żeby działało, bo zakodować się go nie da.

Wrzuc fotę nowego licznika z tyłu, bo nie jestem pewien czy nie będzie przy nim czerwonej kostki 20 pin zamiast szarej 32 pin.

Temat do zrobienia, chociaż łatwiej było by zrobić z licznikiem 2000-2004 (elektroniczny zegarek)

Pierwsza rzecz, to spisz jakie jest kodowanie w VAG-COM obecnego licznika!!!!

Zamień liczniki i sprawdź czy wszystko się dobrze wyświetla. Zdejmujesz osłonę nad kolumną kierownicy przed licznikiem, odkręcasz dwa wkręty i wyciągasz licznik. wypinasz dwie wtyczki, podpinasz nowy licznik i patrzysz czy jest ok, kontrolki, fis, wskazania otwartych drzwi, wskaźniki paliwa, temperatury, ładowania. Jak jest ok to pół sukcesu.

Jak wiesz w jaki sposób wyłączyć immo, to zmieniasz kodowanie w liczniku na takei jakie było w oryginale i już możesz jeździc na nowym liczniku.

Trzeba będzie podpiąć nową manetkę do FIS-a.
W jaki sposób ją wyciągnąć, masz opisane tutaj:
a6-c5-cykajacy-przerywacz-kierunkow-vt29098.htm

Które piny podpiąć w manetce

Manetka FIS
1 lewo
2 prawo
3 masa
4 reset

Pin 3 z manetki musisz podpiąć do masy samochodu

Które piny w liczniku podpiąc do manetki - zależy od tego czy masz szarą kostkę 32 pin, czy czerwoną 20 pin

32 piny szara:
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset

20 pin czerwona:
11 -On-board computer reset
14 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right

Trzeba jeszcze wyłączyć komunikaty na FIS o spalonej żarówce stop, braku płynu do spryskiwaczy i spalonej żarówce:

32 piny szara:
14 -Brake light do masy
15 -Washer fluid level do masy
16 -Tail lights/dipped beams do masy


20 pin czerwona:
9 -Washer fluid do masy
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor) do masy
19 -Brake light do masy


Jak to się wyjaśni, to będzie wiadomo co robić dalej.
Jesli masz kostkę szarą, to poszukaj w moich postach jaki nr tej kostki można zamówić w serwisie za około 20 PLN. Piny do tej kostki pasują od kostki ISO (można zamówić w serwisie), albo wykorzystać od starego zasilacza do komputera (ATX) przy wtyczce do zasilania stacji dyskietek 3,5" są takie same. Piny do kostki przy manetce - nie wiem po ile, ale na pewno w serwisie powinni mieć, ewentualnie rzeźba. Czerwona wtyczka - serwis albo rzeźba. piny do czerwonej kostki - to samo co do kostki szarej - komputer albo serwis i zamówić piny do kostki ISO od radia.

Poniżej rozpiska pinów w licznikacz z tarczowym zegarem (1998) i elektronicznym (2000):
Licznik po 1998 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Right turn signal
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Airbag
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure switch
11 -Engine-speed signal
12 -Terminal 61
13 -Glow plug indicator or CAT
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -ABS
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -K wire
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake fluid level/pressure
30 -S-contact
31 -Belt buckle
32 -ESP

connector for additional functions, 32-pin, green
1 -not used
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -Immobiliser
5 -W wire
6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only)
7 -Brake pads (Highline version only)
8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant)
9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant)
10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only)
11 -Service life output
12 -Air conditioner shutoff
13 -Parking brake
14 -Electronic throttle
15 -Side marker light
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -not used
19 -not used
20 -not used
21 -Oil temperature
22 -not used
23 -not used
24 -not used
25 -not used
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer)
30 -Speedometer output 2
31 -not used
32 -not used

connector for multi-function display 20-pin, red
1 -Consumption signal
2 -not used
3 -not used
4 -not used
5 -Ambient temperature
6 -Selector lever display
7 -not used
8 -not used
9 -Washer fluid
10 -Hydraulic system pressure
11 -On-board computer reset
12 -Clock signal for radio frequency display
13 -Data signal for radio frequency display
14 -On-board computer, left
15 -Enable signal for radio frequency display
16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor)
17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated)
18 -On-board computer, right
19 -Brake light
20 -not used




Licznik po 2000 r.
connector for basic functions, 32-pin, blue
1 -Terminal 15
2 -Wear of brake pads
3 -Speedometer output 1
4 -not used
5 -Fuel gauge sender
6 -Fuel gauge warning OBD 2
7 -Terminal 31 (sensor earth)
8 -Coolant temperature
9 -Terminal 31 (load earth)
10 -Oil pressure 2 (high)
11 -Engine-speed signal
12 -Air conditioner shutoff
13 -Electronic throttle/ pre-glow control
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -not used
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -Consumption signal
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake
30 -S-contact
31 -Speedometer output 2
32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green
1 -Door contact (all doors)
2 -Transponder 1
3 -not used
4 -not used
5 -W wire
6 -Tailgate
7 -Right turn signal
8 -External buzzer
9 -External gong
10 -Airbag
11 -Service life output
12 -Terminal 61
13 -Parking brake
14 -CHECK
15 -Oil level / temperature
16 -not used
17 -Transponder 2
18 -CAN high speed (drive) (high +)
19 -CAN high speed (drive) (low -)
20 -CAN high speed (drive) (screen)
21 -ABS
22 -CAN low speed (Convenience) (high +)
23 -CAN low speed (Convenience) (low -)
24 -CAN low speed (Convenience) (screen)
25 -Bonnet
26 -not used
27 -Belt buckle
28 -K wire
29 -Ambient temperature input
30 -not used
31 -Selection range
32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey
1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
8 -Door contact, passenger side
9 -Door contact, rear right
10 -Door contact, rear left
11 -Enable
12 -Clock
13 -Data
14 -Brake light
15 -Washer fluid level
16 -Tail lights/dipped beams
17 -On-board computer, left
18 -On-board computer, right
19 -On-board computer reset
20 -not used
21 -not used
22 -not used
23 -Key branch 1 Navigation system
24 -Key branch 2 Navigation system
25 -Key branch Telematics
26 -not used
27 -not used
28 -not used
29 -not used
30 -not used
31 -not used
32 -not used

connector for radio clock, 4-pin, black
1 -Radio clock signal (data)
2 -Radio clock 5V
3 -not used
4 -Radio clock earth
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 21 lip 2011, 10:46

ok. już nadrobiłem moją nieuwagę i się przywitałem :)

możliwe że będę miał licznik z elektronicznym zegarkiem bo gość od którego kupowałem miał dwa rodzaje obydwa z 2,5 tdi a ja oczywiście wzięłem ten gorszy :[ , ale możliwe że mi zamieni bo już dzwoniłem do niego i ma sprawdzić czy jeszcze jest,

ale jak narazie mam analogowy i tu jest na środku miejsce na kostke 20 pin, po zamianie liczników palą się kontrolki od ABS, AIRBAG, źle wskazują wskaźniki temperatury i paliwa, no i oczywiście mruga immo, z tej rozpiski pinów wyżej wynika że tylko trzeba zamienić piny w kostkach i wszystko będzie ok ?

a jeszcze nie mam kostek 20 pin do licznika i manetki, myślałem ewentualnie jak nie dostane tych kostek to polutuje to na stałe do pinów, chyba że ktoś ma na zbyciu takie kostki to chętnie kupię tylko muszę się narazie wstrzymać z kostką 20 pin do licznika bo jak dobrze rozumuję to do licznika z elektronicznym zegarkiem jest szara kostka 32 pin tak ?

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 21 lip 2011, 14:51

dokładnie tak <okok>

i przy elektronicznym nie musisz przekładać pinów w kostkach <hura>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 24 lip 2011, 10:10

a czy licznik od benzyny bedzie pasował do diesla bo mam na oku z elektronicznym zegarkiem nie drogi ale jest wlasnie od benzyny czy to jest kwestia tylko programowania czy nie ?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 24 lip 2011, 11:00

marco23m,
te zegary mają inne obrotomierze . Wiec szukaj do swojego auta . Po co kupowac i przerabiac jak mozna znalezc odpowiedni .

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 24 lip 2011, 11:20

ok. ale czy to jest kwestia tylko przelozenia tarczki ? bo i tak bym przekladal bo te z benzyny sa od anglika

jeremy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2008, 09:46
Lokalizacja: Wasilków(białystok)

Post autor: jeremy » 24 lip 2011, 20:15

marco23m pisze:ok. ale czy to jest kwestia tylko przelozenia tarczki ? bo i tak bym przekladal bo te z benzyny sa od anglika
Tak to tylko kwestia przełożenia tarczy reszta to kodowanie diesel/benzyna i ilość cyl

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 27 lip 2011, 15:28

o ile się nie mylę to przełożenie tarczki nic nie da, bo jeśli zakodujesz licznik od benzyny pod diesla, to i tak obrotomierz będzie działał normalnie, czyli będzie wyskalowany tak jak do benzyny. zmienisz tarczki to będziesz miał fałszywe wskazania obrotów
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 31 lip 2011, 22:46

ok, a czy licznik z poliftowego diesla bedzie pasowal czy lepiej z przedlifta ?

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 31 lip 2011, 22:58

Buczek pisze:o ile się nie mylę to przełożenie tarczki nic nie da, bo jeśli zakodujesz licznik od benzyny pod diesla, to i tak obrotomierz będzie działał normalnie, czyli będzie wyskalowany tak jak do benzyny. zmienisz tarczki to będziesz miał fałszywe wskazania obrotów
chyba się jednak mylisz.... odpowiednie kodowanie sprawę załatwi chyba, że licznik USA/Anglik wtedy trzeba wymienić wsad

marco23m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marco23m » 01 sie 2011, 00:12

Buczek, mam jakiś problem z wysylaniem maili, pisalem do Ciebie na PW ale chyba nie doszlo, jak mam wylaczyc immo ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga