Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.4 165km za uboga mieszanka?

Silniki benzynowe
czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

[A6 C5] 2.4 165km za uboga mieszanka?

Post autor: czarek1986 » 26 lut 2011, 14:27

Witam. To mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumiałość.

Jak większość z nas mam problemy z zapalaniem na mrozie gdy silnik już jest ciepły to jest ok. kupiłem vaga podłączyłem pod samochód i wykazało mi takie komunikaty

polski vag 4.9

17538 - mieszanka za uboga strona druga regulacja długoterminowa

17536 - mieszanka za uboga strona 1 regulacja długoterminowa

16684 - losowe wypadanie zapłonu

16687 - brak zapłonu 3 cylinder

16891 - regulacja biegu jałowego obroty powyżej założonych

zakupiłem nowe przewody ngk plus nowe świece ngk

auto zapala przy - 10 za 2 razem i przez chwile trzepie silnikiem potem się unormuje. Poza tym jak zapali do puki sie nie zagrzeje nie mogę dodać gazu bo sie dusi i strzela.
Próbowałem sprawdzić vagiem w grupie 7 czy oba czujniki mają taką samą temperature ale nie mogę odczytac bo mam tylko napisane bitre. zastanawiam się nad wymianą czujnika temperatury tego co znajduje się za kolektorem ssącym być może on szwankuje.

Jeszcze jeden problem dotyczy wentylatora od klimy który zaraz po zapaleniu silnika włącza się na chwile a potem wyłącza nawet teraz w mrozy. Myślę że może to być wina czujnika tego co znajduje się przy chłodnicy w wężu ale nie jestem pewien.

Jeszcze jeden problem mam wrażenie że po wymianie paska rozrządu ciężko pali, czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego vagiem. mechanik twierdzi że był troszkę zły i troszkę przestawił. jest na sto procent przekonany ze jest dobrze.
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 26 lut 2011, 14:40

hmm kolegoa a jak sonda lambda byla zmieniana i czujnik temeratury?? u mnie trzepalo silnikiem jakbyl zimny ale zmienilem obie sondy i teraz jest ok no i czujnik temp na kompa ale pokazywal raz 90 a raz 60 i teraz gra , tez zmienalem swiece i kable wn ale nic nie dalo tyle od siebie jak cos pisz na pw gg pomoge pozdro damian
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2011, 18:03

jeśli wymieniłeś kable i przewody to musisz wyregulować lpg bo masz za ubogo

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 27 lut 2011, 00:23

a to ze mieszanka za uboga to dotyczy gazu? czy benzyny? jak się reguluje tą mieszanke co jest odpowiedzialne za mieszanke?

odnośnie czujnika temperatury i sond lambda nie były wymieniane. Może mi ktoś podpowiedzieć za co odpowiedzialne są te sondy? Jeszcze jedno pytanie czy czujnik temperatury nie bedzie odpowiedzialny za problem z zapalaniem może to on właśnie daje za małą dawke na rozruch.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 lut 2011, 04:04

Od początku.
grzemo, wyskoczyłeś z tym postem jak Filip z konopii.vectra007, napisał że u niego jest ok. A po co ma regulować LPG skoro mi trzepało na zimnym?
czarek1986, teraz do Ciebie. Sondy lambda są odpowiedzialne za dawkowanie paliwa. Jak są niesprawne, to komputer ma zaprogramowane dawki, ale wtedy, albo jest za bogato, albo za ubogo czasem. Czujnik temperatury nie ma nic do tego. On nie ma jakiegoś znaczenia, na zimnym silniku.
Z Twoich skanów widzę, że miałeś za ubogo i komp wzbogacił mieszankę. Wymień sondy to na początek. Potem powinno się w miarę unormować. A zapala za drugim razem, bo jak dla mnie, zalewa silnik. Skoro świece wymieniłeś, to nadal masz problem z wypadaniem zapłonu?
Co do wiatraka od klimy, to dobrze że się tak załącza. Jak tak jest to jest dobrze :) Powinieneś się cieszyć :D
A mieszankę może Ci wyregulować dobry gazownik z kompem. Pojeździ z Tobą z godzinkę i zbierze całkowicie nową mapę i Pb i LPG. Powinno Cię to kosztować +/-100zł. Ale nie rób tego, bez sprawnych sond :)

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 27 lut 2011, 12:39

Dzięki Rafał nie mam wyjścia muszę kupić sondy. A wiesz może czy vagiem idzie sprawdzić sondy w jakim bloku i jakie powinny być wartości?

odnośnie wypadania zapłonu to juz na nowych przewodach ten błąd wyskoczył.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 lut 2011, 12:55

Najpierw trzeba sprawdzić jak zachowują się sondy lambda, jakie napięcie z sond pokazuje vag i jakie są korekty krótkie, na podstawie tych dwóch czynników można stwierdzić czy sondy są do wymiany.
a6-c5-24-28-30-42-zbior-wiedzy-na-temat ... t24124.htm
Tu jest napisane jak się to robi.
W przeciwnym razie wymienia się w ciemno i tak można wymieniać po kolei wszystkie czujniki.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 lut 2011, 15:51

Dokładnie jak kolega fassi1, napisał. Sprawdź VAGiem sondy i wtedy wymień. Czekamy na rozwój wydarzeń :)

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 28 lut 2011, 06:18

Dzięki fassi za link dużo ciekawych informacji tam jest. Jak tylko będę w domu to zacznę od tych sond lamda.

Mam jeszcze pytanie dotyczące bloku 7 dlaczego nie mogę odczytać jakie są temperatury z obu czujników? ponoć muszą być taki same temperatury.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 lut 2011, 08:05

Bo chyba musisz mieć pełnego vaga, jeśli nie masz to nie będziesz mógł odczytać pewnych bloków. Wersja wystarczająca to 311-2, ja mam taką pełną wersję i odczytuje wszystkie bloki.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 lut 2011, 08:43

czarek1986, na razie może nie wymieniaj sond tylko sprawdź czy błąd ubogiej mieszanki pokaże się gdy pojeździsz tylko na benzynie (skasuj błędy i zrób na benzynie z 50 km niech komp się zaadoptuje do nowych warunków i wtedy sprawdź błędy, myślę że wtedy może się sporo wyjaśnić). Co do porannego odpalenia to sprawdź vagiem czujnik zasysanego powietrza który znajduje się dolocie przepustnicy, jeśli dobrze pamiętam będzie to w vagu grupa 3 lub 4, odpal autko i obserwuj wskazania od momentu uruchomienia do zagrzania się silnika. Bardzo często on przekłamuje i podaje błędne informacje co powoduje zalewanie silnika gdy jest nie zagrzany (bardzo wzbogaca).
-=Rafal=- pisze:Dokładnie jak kolega fassi1, napisał. Sprawdź VAGiem sondy i wtedy wymień. Czekamy na rozwój wydarzeń :)
najważniejsze aby rosło w liczniku postów :)

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 28 lut 2011, 12:13

właśnie mechanik też mi mówił że jest taki czujnik tylko nie wiem który to dokłdanie jest. Może jest ktoś na forum kto mógł by dać link do tego czujnika żeby kupić albo chociaż pokazać na jakimś zdjęciu który to dokłdanie jest.

Co o jazdy zna benzynie jakis czas temu po skasowaniu błędów jeżdziłem troche na benzynie i na jestm przekonany ze dużo lepiej wkręca się na obroty na gazie niż na benzynie.

[ Dodano: 2011-02-28, 12:25 ]
grzemo mógłbyś sprawdzić jak dokładnie powinno się sprawdzić vagiem ten czujnik zasysanego powietrza? jakie powinny byc wartości w vagu?

[ Dodano: 2011-02-28, 16:19 ]
Witam ponownie.
Dzisiaj sprawdzałem sondy obie na rozgrzanym silniku oscylowały w granicach o 0.1 do 0.7
tworząc sunusiode i większe obroty tym wiecej zaysowań. Więc sondy chyba dobre. W bolku 3 dawka osylawała w granicach 15-25g/s.

nie mogę wejść na blok 7 bo nic nie pokazuje mi on ale w 4 bloku ma dwie temperatury jedna ma 97 a druga 30 domyslam się że może uszkodzony jest czujnik ale nie jestem pewien czekam na podpowiedzi.

Dzisiaj skasowałem błędy jeździłem na benzynie zero błędów dopiero po przelączeniu na gaz wyskoczyły błędy z mieszanką za ubogą. i po przekoroczeniu 5 tysobrotów zapala się kontrolka check. Byłem u gazownika podłączył przejechaliśmy się i powiedział że to wyskakuje błąd krytyczny bo wtryski są nie takie jak trzeba i się zapętlają przy większych obrotach. Instalacja jest juz 3 letnia powiedział żeby założyć najlepiej nową za 1500zł mam kme diego polecił mi tez kme tylko z nowym komputerem ponoć mój jest jakiś stary(5 lat temu taki zakładali) i a i wtryski reg na które daje 3 lata gwarancji (niebieskie) plus reszte osprzętu oprócz butli.
Więc tak myśle że wszsytkie błędy powoduje instalacja gazowa,
Pozostaje kwestia zapalania na mrozie bardzo ciężko pali, czyżby ten czujnik co vag pokazuje 30stopni?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 lut 2011, 18:31

co do lpg to na pewno można ją wyregulować, wtryski mogą się zapętlać przy max bucie ale muszą być na bogato (można tak ustawić instalkę, nie będę się wypowiadał o diego bo nie znam ale staga można więc pewnie i twoją tylko musisz znaleźć dobrego gazownika), sprawdzisz to obserwując sondy (musi być powyżej 0,7v).
Co do sprawdzenia czujnika to na vagu zaraz po odpaleniu musisz mieć wskazanie podobne do temp. zewnętrznej, póżniej powinna rosnąć, nie pamiętam do jakiej wartości ale obserwuj początki rozgrzewania silnika, podejrzewam że będzie skakała temperatura i będą wskazania na sporym minusie.
Do twojego autka będzie chyba ten, ale może wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy
http://moto.allegro.pl/audi-a6-a8-czujn ... ml#gallery

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 28 lut 2011, 18:51

Dokladnie to bedzie ten czujnik - jesli potrzebujesz odezwij sie na PW tanio sprzedam:)
Instalke owszem mozna odsiwezyc i jak bym polecal odiwedzic strone http://lpg-forum.pl/ - prawdziwa skarbnica wedzy - na szybko polece wtryski hana 2000 ,i nowy komputer ktory obsluzy korekty po temperaturze.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 lut 2011, 21:07

czarek1986 pisze:właśnie mechanik też mi mówił że jest taki czujnik tylko nie wiem który to dokłdanie jest. Może jest ktoś na forum kto mógł by dać link do tego czujnika żeby kupić albo chociaż pokazać na jakimś zdjęciu który to dokłdanie jest.

Co o jazdy zna benzynie jakis czas temu po skasowaniu błędów jeżdziłem troche na benzynie i na jestm przekonany ze dużo lepiej wkręca się na obroty na gazie niż na benzynie.

[ Dodano: 2011-02-28, 12:25 ]
grzemo mógłbyś sprawdzić jak dokładnie powinno się sprawdzić vagiem ten czujnik zasysanego powietrza? jakie powinny byc wartości w vagu?

[ Dodano: 2011-02-28, 16:19 ]
Witam ponownie.
Dzisiaj sprawdzałem sondy obie na rozgrzanym silniku oscylowały w granicach o 0.1 do 0.7
tworząc sunusiode i większe obroty tym wiecej zaysowań. Więc sondy chyba dobre. W bolku 3 dawka osylawała w granicach 15-25g/s.

nie mogę wejść na blok 7 bo nic nie pokazuje mi on ale w 4 bloku ma dwie temperatury jedna ma 97 a druga 30 domyslam się że może uszkodzony jest czujnik ale nie jestem pewien czekam na podpowiedzi.

Dzisiaj skasowałem błędy jeździłem na benzynie zero błędów dopiero po przelączeniu na gaz wyskoczyły błędy z mieszanką za ubogą. i po przekoroczeniu 5 tysobrotów zapala się kontrolka check. Byłem u gazownika podłączył przejechaliśmy się i powiedział że to wyskakuje błąd krytyczny bo wtryski są nie takie jak trzeba i się zapętlają przy większych obrotach. Instalacja jest juz 3 letnia powiedział żeby założyć najlepiej nową za 1500zł mam kme diego polecił mi tez kme tylko z nowym komputerem ponoć mój jest jakiś stary(5 lat temu taki zakładali) i a i wtryski reg na które daje 3 lata gwarancji (niebieskie) plus reszte osprzętu oprócz butli.
Więc tak myśle że wszsytkie błędy powoduje instalacja gazowa,
Pozostaje kwestia zapalania na mrozie bardzo ciężko pali, czyżby ten czujnik co vag pokazuje 30stopni?
Dopiero teraz zauważyłem że masz silnik AML jak ja.
Bardzo krótko produkowany, zaledwie chyba półtora roku, nie więcej.
Jeśli sterowanie jest takie same przy skrzyni manualnej jak i multitronik to silnik ten nie jest taki prosty do zagazowania. ECU benzynowe wykonuje bardzo krótkie czasy wtrysku nawet do 0.8ms, dodam żeby nikt tego nie pomylił nie jest to dotrysk benzyny, takie krótkie czasy występują przy zmianach obciążeń na biegu jałowym.
Silnik ten wymaga szybkich wtryskiwaczy (Hana, Matrix HS), wycięcia pewnych najkrótszych czasów wtrysku i jak najmniejszych spadków ciśnienia czyli mocny reduktor i bardzo dobre zasilanie w fazę ciekłą.
Możesz zostać przy KME zakładając Diego G3, reduktor KME Gold lub Scorpion GT, zewnętrzny elektrozawór Valtek BFC 8mm, wbudowane elektrozawory w reduktorach powinny być wyciągnięte wraz z filtrami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga