[A6 C4] Odgłosy z nawiewu wentylacji...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
- Imię: Piotr
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Miłoszyce
[A6 C4] Odgłosy z nawiewu wentylacji...
Witam. Pytanko do posiadaczy modeli C4. Mam problem z nawiewem wentylacji/klimatyzacji. Podczas kilkugodzinnej jazdy moim autkiem zaczyna dobiegać dziwny odgłos z nawiewu(ZWÂŁASZCZA PO DZIURAWYCH DROGACH). Jakby wentylator ocierał o obudowę. Dźwięk taki jakby plastik ocierał o plastik lub o coś metalowego. Po odpoczynku znów chodzi cicho. Wcześniej miałem Audi 100 C4 2.0l bez klimy i też się to działo dlatego podejrzewam,że już ktoś z was mógł mieć z tym do czynienia. Co to może być i jak to wyeliminować?Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 09:34 przez pero22, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
pero22, wprawdzie jeżdżę teraz C5 ale we wszystkich moich poprzednich autach czyściłem dmuchawy (Octavia, Golf, Passat B4, Passat B5, teraz C5 też robiłem) i zawsze było bardzo podobnie. Wyciaqgasz wentylator (z reguły trzeba wyjąć wcześniej schowek, ale to sprawdź bo może nie trzeba), potem wyciągasz wentylator (dmuchawe jak kto woli), czyścisz ją, czyścisz obudowę (mozesz tam mieć sporo syfu jeśli nikt nie czyścił wcześniej), na koniec kapiesz oliwką do tulejek wirnika. I tyle. Montaz w odwrotnej kolejności
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
panowie dmuchawa w C4 znajduje sie pod maska , pod podszybiem i jest wyciagne od strony maski od srodka masz tylko silowniki i klapy od nadmuchu:) patrzac sprzadu dmuchawe masz centralnie na srodku. lewej strony nie ruszaj tam jest klima:) ale nie jestem pewien czy wentylator bez odkrecania rulek od klimy wyciagniesz.. wlasnie nie dwano rozbieralem cala moja c4 po wypadku wiec wiem jak to wyglada:)
Forum https://a8team.pl
To że dmuchawa jest na środku i pod maską to wiemy, problem jest żeby wyjąć dmuchawe nie rozbierając przy tym połowy auta. Tak jak mówisz po lewej jest klima która nie pozwala na wyjęcie dmuchawy. Fachowo trzeba podnieść całą nagrzewnice do góry żeby można było wyjechać z dmuchawą.
JEDYNĄ WADĄ AUDI JEST JEJ POPRZEDNI WŁAŚCICIEL
No tak. Rozbiórka nadmuchu w AUDI C4... :-? to spory kłopot, przynajmniej na pierwszy rzut oka :shock: W poprzedniej "setuni" C4, bez klimy, próbowałem się za to zabrac, porozkręcałem śróbki które zdołałem dostrzec i spróbowałem to wyciągnąc. Naszarpałem się i nic z tego, konstrukcja ani drgnie :evil: Dałem sobie spokój. W tym aucie mam klimę i już po zdjęciu osłony podszybia odpuściłem sobie rozkręcanie.
Pomyślałem sobie, żeby może zrobic małą dziurkę w obudowie wentylatora i podczas jego pracy napsikac tam WD40 :?: Czy ktoś ma jakieś zdanie na ten pomysł wyeliminowania odgłosów bez rozbiórki? Może ktoś widzi jakieś techniczne przeciwwskazania, oprócz zapachu tego środka smarnego w aucie, :?:
Pomyślałem sobie, żeby może zrobic małą dziurkę w obudowie wentylatora i podczas jego pracy napsikac tam WD40 :?: Czy ktoś ma jakieś zdanie na ten pomysł wyeliminowania odgłosów bez rozbiórki? Może ktoś widzi jakieś techniczne przeciwwskazania, oprócz zapachu tego środka smarnego w aucie, :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Widzęco najmniej 2 przeciwskazania do tej metody:
1. WD 40 to kiepski środek do smarowania,
2. Smarować trzeba tulejki wirnika, a psikając na ślepo nasmaruje się szczotki, komutator, wirnik.... czyli wszystko, czego nie należy smarować, a tulejki może akurat nie trafi się
1. WD 40 to kiepski środek do smarowania,
2. Smarować trzeba tulejki wirnika, a psikając na ślepo nasmaruje się szczotki, komutator, wirnik.... czyli wszystko, czego nie należy smarować, a tulejki może akurat nie trafi się
Części samochodowe online - Motostacja pl
odgłosy z nawiewu c5
witam
Panowie tez mam coś takiego ze czasami pojawiają mi sie te odgłosy z wentylatorka nawiewu
czytając wpisy dowiedziałem sie ze w mojej c5 z klimą lepiej tego ustrojstwa pod szybą nie wyciągać ale czy jest jakaś sensowna opcja wyeliminowania tego defektu?
czy po prostu lepiej nie ruszać i zostawić temat?
z góry dziękuje za info
pozdrawiam
Panowie tez mam coś takiego ze czasami pojawiają mi sie te odgłosy z wentylatorka nawiewu
czytając wpisy dowiedziałem sie ze w mojej c5 z klimą lepiej tego ustrojstwa pod szybą nie wyciągać ale czy jest jakaś sensowna opcja wyeliminowania tego defektu?
czy po prostu lepiej nie ruszać i zostawić temat?
z góry dziękuje za info
pozdrawiam
A6, do odkrycia....wiele jeszcze
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie jest jedyny sposób do wyciagniecia wentylatora na zewnarz bez demontarzu klimy i połowy samochodu ,a wiec... musimy miec nie za duzy sciagacz najlepiej 3 ramienny ,najpierw demontujemy tą gume potem plastikowy kołnierz który trzyma sie na 3 śrubkach (tą dolna najgiorzej sie odkreca ale jest to wykonalne ) a nastepnie sciągaczem chwytamy, za ten teflonowy wiatrak (ten wewnetrzny jednolity "grzybek" ) i sciagamy go z ośki wirnika. Wiatrak mamy na wierzchu a silniczek po ściagnięciu zawleczki od strony wtyczki zasilania tez bez jakichkolwiek problemów wyciagamy na zewnatrz i to wszystko
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga