Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] Turbina przestała działać

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Paszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: wrocław

[A6 C5 2.5TDI] Turbina przestała działać

Post autor: Paszka » 05 lut 2011, 17:56

Witam Panowie,

Robiłem dzisiaj zawieszenie i po robocie jak sprawdzałem czy jest ok, Turbina przestała działać.
Wcześniej zakładałem temat w innym dziale odnośnie stukania w zawieszeniu i teraz wkleję to co napisałem jako odpowiedź, z nowinką w postaci Turbiny.

Pomocy.. :(

Zmieniliśmy dzisiaj przegub lewy. dodatkowo zmieniłem 2 górne wahacze z lewej strony, ponieważ powiedzieli mi w zakładzie, że ten minimalny luz na górnym tylnym wahaczu wyklucza poprawne ustawienie zbieżności. A, że miałem lewy górny to wsadziłem 2 sąsiadujące nowe.
Ktoś kto wcześniej przy tym grzebał(lub polityka VW) uniemożliwiała nam zdjęcie lewego górnego wahacza ponieważ śruba była wsadzona od drugiej strony.
Wyjęliśmy amortyzator i po przykręceniu wahaczy wszystko z powrotem.

Obserwacje: Niby nie ma już tego stukania przegubu ale przeraźliwie piszczą opony przy maksymalnym skręceniu kierownicy. Jak odpuszczałem trochę i jeździłem powoli w kółko to przestawało. Mechanik twierdzi, że to ustanie po ustawieniu zbieżności.

Dodatkowo jak sprawdzałem czy jest dobrze zrobione to nagle, po którejś prostej na 2gim biegu 15km/h-50km/h usłyszałem syk z turbiny. i Potem przestała działać kompletnie. NIc nie dymi, silnik chodzi na jałowym biegu jak zawsze gdy chce przyśpieszyć to do momentu gdzie się włącza turbina jedzie tak jak zawsze a potem mi nawet przyhamowuje i wkręca się na obroty do końca ale przewolno i auto nie jedzie po prostu...

Czy możliwe, że naruszyliśmy jakiś przewód od turbiny i ona się rozszczelniła?
Załamany jestem bo zawsze jak coś robie, żeby było dobrze to dodatkowo wychodzą inne rzeczy.

Dzwoniłem do warsztatu gdzie jeżdzę w sprawach związanych z silnikiem etc. I powiedzieli mi, że turbina raczej nie padła i trzeba sprawdzić szczelność tych przewodów. Mam nadzieję, że to jakaś bzdura....

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 06 lut 2011, 09:24

Paszka

Nie panikuj ;-) .Turbina na pewno nie padła. Wiadomo- jak to przy robocie- klucze fruwają gdzie popadnie (i nie tylko). Posprawdzaj dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe sterujące turbinką, oraz ciśnieniowe łącznie z coolerem. Sądzę że znajdziesz gdzieś nieszczelność- i motorek nie jedzie <ok>

Paszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Paszka » 06 lut 2011, 14:16

Dzięki za pocieszenie, dzisiaj jeszcze wsiadłem do auta i na luzie jak dam w gaz to chyba jest w miarę tak jak było dopiero jak ruszam to nie chce "jechać" i faktycznie słychać nawet to uciekające powietrze. jak się dowiem co to jest to napisze.
Będzie wiadomo na co uważać przy rzucaniu kluczami :)

Awatar użytkownika
skorup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 03 lis 2008, 21:53
Lokalizacja: legionowo

Post autor: skorup » 06 lut 2011, 18:02

Kolego gruszka Ci padła a nie turbina, na laegro 70zł

qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

Post autor: qrs » 06 lut 2011, 19:05

kolego, racja, sprawdź węże podciśnieniowe http://db.tt/2D0Ok5r (komplet N18 i N75 + połączenie z turbiną) <ok>

qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

Post autor: qrs » 08 lut 2011, 10:50

http://db.tt/2D0Ok5r => stawiam ze nr 13B odłączył się od nr 17 bądź rozszczelnił się.

Paszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 maja 2010, 09:25
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Paszka » 11 lut 2011, 19:59

panowie odłączył się wąż łączący przepływomierz z turbiną, już wszystko jest ok. Autko jeździ, dzięki za pomoc i pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga