Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Czy to normalne ??? A6 c5 2.8

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Coolkensy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 15 sie 2008, 21:29
Lokalizacja: Wawa

[A6 C5]Czy to normalne ??? A6 c5 2.8

Post autor: Coolkensy » 02 wrz 2008, 10:16

Witam
Mam pytanie odnosnie nieprzyjemnego dzwieku przy zmianie biegow w automacie...
otoz gdy stane na niewielkiej gorce,wrzuce P samochod automatycznie troszke sie stoczy,jesli nie zaciagnie sie recznego.Pytanie moje jest takie czy nic zlego nie dzieje sie ze skrzynia gdy po takim stoczeniu,wrzucam bieg jest taki nieprzyjemny dla ucha dzwiek jakby bieg nie wchodzil"czysto"
Czy takie zgrzytniecie jest nieszkodliwe dla skrzyni,czy lepiej zaciagac za kazdym razem reczny aby tego uniknac ???
P.S
Moj ojciec ma Passata tez w automacie,rowniez moi znajomi maja auta w automacie wiec wiem ze tak jest nie tylko u mnie :)
Z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam


stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 23:14 przez Coolkensy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 02 wrz 2008, 10:28

"W pozycji dźwigni P koła napędzane blokowane są mechanicznie za pomocą zapadki sterowanej dźwignią zmiany biegów. Zapadka blokuje jeden z elementów skrzyni biegów sprzężony bezpośrednio z uładem wyjścia momentu obrotowego skrzyni do układu dyferencjału.

W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.

Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić poźniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni."

z automat.pl
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 02 wrz 2008, 16:09

witka! kolego miałem to samo,dokł. jak opisujesz,więc może rada się przyda i pomoże, nie przejmuj się tym,ze auto się lekko porusza przy przełączaniu na postój,bo to normalne na wzniesieniu czy spadzie nawet niezbyt dużym,jak zapomnisz o ręcznym,ja mówię tu o cm.,bo jak masz w metr., to już cosik nie tak,a jak stoisz na równym to jak?też tak mocno przełączasz jak ze spadu?powinno być lżej,winą u mnie takiego stanu (nieprzyjemne uczucie przy przełączaniu biegów,automat ocz.) ,ale w czasie jazdy,dość wolnej,np.po mięście,był brak poziomu skrzyni biegów-silnika,bo poluzowały mi się śruby od mocowania,w jednej nawet urwał się gwint (moja wina,zakopałem się zdrowo),to mocowanie jest na przednim pasie (widać od spodu pod zderzakiem),po naprawie problemu nie było.Drugi raz objawy były b.podobne jak urwała się poduszka pod silnikiem,taka z czujnikiem,może być też bez czujki,silnik nie był w pozycji i też szarpał przy przełaczaniu,ale j.w.,po wymianie się uspokoiło.pozdrawiam <piwo>

[ Dodano: 2008-09-02, 16:18 ]
jeszcze raz ja,uznania za wiedzę dla kolegi Keniro,bo mega fachowo opisał,wiedzy nigdy za wiele,człowiek niby pilnuje tego ręcznego,ale nieraz...,jak w życiu,trzeba się posiłować z włączeniem "D",a Keniro,czy przez takie zapominalstwo może się coś stać poważnego z np.zapadką?hej :?:

Coolkensy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 15 sie 2008, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Coolkensy » 02 wrz 2008, 19:44

...dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz,teraz zawsze reczny przed P :)

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 02 wrz 2008, 23:34

CHOPAKI to jest cytat ze strony automat.pl przecież widzicie że jest w cudzysłowie ;-)
Kiedyś sam o tym nie wiedziałem ale poczytałem trochę w necie i się dzielę wiedzą z wami
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga