[A6 C5] ogromny wyciek płynu chłodnicy
[A6 C5] ogromny wyciek płynu chłodnicy
dziś wydarzyła się rzecz dla mnie niesłychanie dziwna,
zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego
więc zatrzymałem auto i sprawdziłem, że faktycznie w zbiorniku jest sucho. wlałem płyn i wszystko przeleciało przez układ z taką samą prędkością jak wlewałem do zbiorniczka. pomyślałem sobie że jakiś wężyk się odłączył/rozszczelnił. po dokładniejszych oględzinach przy już podniesionym aucie nie znalazłem miejsca z którego się leje. leciało w sumie całą szerokością silnika, najmocniej jednak w okolicy pasków. spód zbiorniczka jak i wężyki wyprowadzające z niego są suche. nie mam bladego pojęcia co mogło się stać i nawet nie wiem co mam zrobić. czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę powyższego stanu, proszę
zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego
więc zatrzymałem auto i sprawdziłem, że faktycznie w zbiorniku jest sucho. wlałem płyn i wszystko przeleciało przez układ z taką samą prędkością jak wlewałem do zbiorniczka. pomyślałem sobie że jakiś wężyk się odłączył/rozszczelnił. po dokładniejszych oględzinach przy już podniesionym aucie nie znalazłem miejsca z którego się leje. leciało w sumie całą szerokością silnika, najmocniej jednak w okolicy pasków. spód zbiorniczka jak i wężyki wyprowadzające z niego są suche. nie mam bladego pojęcia co mogło się stać i nawet nie wiem co mam zrobić. czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę powyższego stanu, proszę
Witam, mam troszke podobny problem, moze mijaja 2 tygodnie i z maxa poziomu plynu drastycznie spada do ponizej minimum gdzies okolo litra, szukalem juz kilka razy i nigdzie nie moge znalesc wycieku pod samochodem sucho, juz wymienialem korek od zbiorniczka bo podobnie mialem w passacie i poskutkowalo to ale niestety w audi nie.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Odkręć nakrętkę od zbiornika z płynem (nie poparz się ) i zobacz, czy na pracującym silniku nie lecą bąble.
1L na 2 tygodnie to wystarczająco wolno, żeby ciężko było zlokalizować wyciek - kałuży nie znajdziesz, bo kropelka zdąży wyschnąć.
Ja kiedyś szukałem w taki sposób, że wyłożyłem przednią część garażu czystym papierem (kartony) i zostawiłem auto na 2 dni
Powodem było nieszczelne połączenie przy spodzie chłodnicy i choć z wierzchu wyglądało na to że wąż jest na swoim miejscu, to podobno jakiś zaczep nie był OK i to wystarczyło. Mechanik mówił że ciężko to było zauważyć. Może spróbuj docisnąć tę rurę?
Skoro leci z okolicy pasków to chyba powinieneś sprawdzić czy ich nie zalało, bo podobno gdy ubabrze się je G12 to powinno się zmienić na nowe wraz z rolkami, bo wypłukuje się smar z łożysk
1L na 2 tygodnie to wystarczająco wolno, żeby ciężko było zlokalizować wyciek - kałuży nie znajdziesz, bo kropelka zdąży wyschnąć.
Ja kiedyś szukałem w taki sposób, że wyłożyłem przednią część garażu czystym papierem (kartony) i zostawiłem auto na 2 dni
Po wymianie rozrządu miałem podobny przypadek - lało się strumieniem, w takim tempie jak dolewałem.qrs pisze:najmocniej jednak w okolicy pasków.
Powodem było nieszczelne połączenie przy spodzie chłodnicy i choć z wierzchu wyglądało na to że wąż jest na swoim miejscu, to podobno jakiś zaczep nie był OK i to wystarczyło. Mechanik mówił że ciężko to było zauważyć. Może spróbuj docisnąć tę rurę?
Skoro leci z okolicy pasków to chyba powinieneś sprawdzić czy ich nie zalało, bo podobno gdy ubabrze się je G12 to powinno się zmienić na nowe wraz z rolkami, bo wypłukuje się smar z łożysk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 30 gru 2009, 07:38
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
Luk@s jak masz kompresor to spróbuj owinąc szmata pistolet do wydmuchiwania lub cos podobnego i wcisnąc do zbiorniczka z płynem i puscic powietrze oczywiscie nie za duzo atmosfer wystarczy 7lub 8 w dwóch samochodach tak znalazłem wyciek a tez nigdzie nie było widac a cisnienie wypchało płyn w miejscu przecieku.Luk@s pisze:Witam, mam troszke podobny problem, moze mijaja 2 tygodnie i z maxa poziomu plynu drastycznie spada do ponizej minimum gdzies okolo litra, szukalem juz kilka razy i nigdzie nie moge znalesc wycieku pod samochodem sucho, juz wymienialem korek od zbiorniczka bo podobnie mialem w passacie i poskutkowalo to ale niestety w audi nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
witam i ja sie przylaczam do watku mam podobny problem tyle ze na miesiac ubywa mi kolo litra plynu i tez nie wiem co to jest moze byc ze po zmianie czujnika temp sa takie objawy?? pozdro czekam na pomoc koledzy
auto to audi a4 2.4 v6 1999 rok benzyna
przed zmiana czujnika bylo ok i obstawiam ze to zle zalozony czujnik temp plynu co sadzicie a moze sa inne miejsca w a4 pozdro
auto to audi a4 2.4 v6 1999 rok benzyna
przed zmiana czujnika bylo ok i obstawiam ze to zle zalozony czujnik temp plynu co sadzicie a moze sa inne miejsca w a4 pozdro
mwx garażu niestety nie mam by tak postawić samochód... a co do odkręcenia zbiorniczka dziś zrobie albo jutro i co jeśli będą leciały bąble? to co to oznacza?
audbox z kompresorem będzie ciężko (jedynie posiadam taki za 30zł z tesco na awaryjne pompowanie kul:D wiec on nie da rady).
Jesli motoda mwx nic nie będzie to po weekendzie pojade do znajomego mechanika i na kanale spróbuje z metoda audbox
audbox z kompresorem będzie ciężko (jedynie posiadam taki za 30zł z tesco na awaryjne pompowanie kul:D wiec on nie da rady).
Jesli motoda mwx nic nie będzie to po weekendzie pojade do znajomego mechanika i na kanale spróbuje z metoda audbox
Dziś znalazłem troszke czasu i znajomego który zna się na silnikach i w 5 min zlokalizował gdzie ucieka płyn chłodzący... Niestety w moim przypadku jest to silnik, tylko spojrzał na korek od oleju a tam przysłowiowe "mleko", pokazał mi małe doświadczenie i mówi ze mam walnięta uszczelkę pod głowica. Jutro odstawiam samochód na warsztat.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga