Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] ogromny wyciek płynu chłodnicy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

[A6 C5] ogromny wyciek płynu chłodnicy

Post autor: qrs » 26 sty 2011, 20:41

dziś wydarzyła się rzecz dla mnie niesłychanie dziwna,
zapaliła mi się kontrolka poziomu płynu chłodniczego
Obrazek
więc zatrzymałem auto i sprawdziłem, że faktycznie w zbiorniku jest sucho. wlałem płyn i wszystko przeleciało przez układ z taką samą prędkością jak wlewałem do zbiorniczka. pomyślałem sobie że jakiś wężyk się odłączył/rozszczelnił. po dokładniejszych oględzinach przy już podniesionym aucie nie znalazłem miejsca z którego się leje. leciało w sumie całą szerokością silnika, najmocniej jednak w okolicy pasków. spód zbiorniczka jak i wężyki wyprowadzające z niego są suche. nie mam bladego pojęcia co mogło się stać i nawet nie wiem co mam zrobić. czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie naprowadzić mnie na przyczynę powyższego stanu, proszę :-|

qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

Post autor: qrs » 26 sty 2011, 20:52

mówisz może o G266? jeśli tak to chyba jest on OK bo licznik wskazuje temp 80"C a na zimnym silniku wskazówka leży.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 26 sty 2011, 20:59

tez zaczołbym od czujnika potem od zbiorniczka a po chłodnice ;-)

qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

Post autor: qrs » 26 sty 2011, 21:22

czy w przypadku 'wyplucia' czujnika temperatury silnika nie olej powinien lecieć? poziom oleju bez zmian.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 26 sty 2011, 21:23

nie

qrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 30 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: PL

Post autor: qrs » 27 sty 2011, 00:10

pawelk600 pisze:Sprawdź czy przypadkiem nie "wypluło" Ci czujnika temperatury silnika, który znajdziesz obok pompy wtryskowej, między głowicami...
chodzi o ten czujnik?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kocyk123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2009, 09:58
Lokalizacja: Chicago, IL

Post autor: kocyk123 » 27 sty 2011, 07:44

ja sugeruję również zbadać pompe wodną, niedawno wymieniałem u siebie bo miałem bardzo podobne objawy. ;)
usunieto pkt 29 regulaminu

Simrider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 27 wrz 2010, 09:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Simrider » 28 sty 2011, 12:20

Mi niedawno coś takiego się wydarzyło w pożyczonym passacie.Okazało się że chłodnica przegniła.Trzeba była nowa założyć.

Luk@s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 30 cze 2010, 22:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Luk@s » 11 lut 2011, 20:57

Witam, mam troszke podobny problem, moze mijaja 2 tygodnie i z maxa poziomu plynu drastycznie spada do ponizej minimum gdzies okolo litra, szukalem juz kilka razy i nigdzie nie moge znalesc wycieku pod samochodem sucho, juz wymienialem korek od zbiorniczka bo podobnie mialem w passacie i poskutkowalo to ale niestety w audi nie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 lut 2011, 04:08

Odkręć nakrętkę od zbiornika z płynem (nie poparz się !!) i zobacz, czy na pracującym silniku nie lecą bąble.

1L na 2 tygodnie to wystarczająco wolno, żeby ciężko było zlokalizować wyciek - kałuży nie znajdziesz, bo kropelka zdąży wyschnąć.

Ja kiedyś szukałem w taki sposób, że wyłożyłem przednią część garażu czystym papierem (kartony) i zostawiłem auto na 2 dni :)
qrs pisze:najmocniej jednak w okolicy pasków.
Po wymianie rozrządu miałem podobny przypadek - lało się strumieniem, w takim tempie jak dolewałem.
Powodem było nieszczelne połączenie przy spodzie chłodnicy i choć z wierzchu wyglądało na to że wąż jest na swoim miejscu, to podobno jakiś zaczep nie był OK i to wystarczyło. Mechanik mówił że ciężko to było zauważyć. Może spróbuj docisnąć tę rurę?

Skoro leci z okolicy pasków to chyba powinieneś sprawdzić czy ich nie zalało, bo podobno gdy ubabrze się je G12 to powinno się zmienić na nowe wraz z rolkami, bo wypłukuje się smar z łożysk <uoee>

audbox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 30 gru 2009, 07:38
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: audbox » 12 lut 2011, 07:51

Luk@s pisze:Witam, mam troszke podobny problem, moze mijaja 2 tygodnie i z maxa poziomu plynu drastycznie spada do ponizej minimum gdzies okolo litra, szukalem juz kilka razy i nigdzie nie moge znalesc wycieku pod samochodem sucho, juz wymienialem korek od zbiorniczka bo podobnie mialem w passacie i poskutkowalo to ale niestety w audi nie.
Luk@s jak masz kompresor to spróbuj owinąc szmata pistolet do wydmuchiwania lub cos podobnego i wcisnąc do zbiorniczka z płynem i puscic powietrze oczywiscie nie za duzo atmosfer wystarczy 7lub 8 w dwóch samochodach tak znalazłem wyciek a tez nigdzie nie było widac a cisnienie wypchało płyn w miejscu przecieku.
Obrazek

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 12 lut 2011, 15:05

witam i ja sie przylaczam do watku mam podobny problem tyle ze na miesiac ubywa mi kolo litra plynu i tez nie wiem co to jest moze byc ze po zmianie czujnika temp sa takie objawy?? pozdro czekam na pomoc koledzy

auto to audi a4 2.4 v6 1999 rok benzyna

przed zmiana czujnika bylo ok i obstawiam ze to zle zalozony czujnik temp plynu co sadzicie a moze sa inne miejsca w a4 pozdro

Luk@s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 30 cze 2010, 22:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Luk@s » 12 lut 2011, 15:34

mwx garażu niestety nie mam by tak postawić samochód... a co do odkręcenia zbiorniczka dziś zrobie albo jutro i co jeśli będą leciały bąble? to co to oznacza?

audbox z kompresorem będzie ciężko (jedynie posiadam taki za 30zł z tesco na awaryjne pompowanie kul:D wiec on nie da rady).

Jesli motoda mwx nic nie będzie to po weekendzie pojade do znajomego mechanika i na kanale spróbuje z metoda audbox

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 13 lut 2011, 10:45

i jak dales rade kolego bo ja mam podobny nie moge zlokalizowac wycieku

Luk@s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 30 cze 2010, 22:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Luk@s » 13 lut 2011, 20:06

Dziś znalazłem troszke czasu i znajomego który zna się na silnikach i w 5 min zlokalizował gdzie ucieka płyn chłodzący... Niestety w moim przypadku jest to silnik, tylko spojrzał na korek od oleju a tam przysłowiowe "mleko", pokazał mi małe doświadczenie i mówi ze mam walnięta uszczelkę pod głowica. Jutro odstawiam samochód na warsztat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga