[A6 C5] Wymiana oleju Tiptronic - foto
[A6 C5] Wymiana oleju Tiptronic - foto
Jestem po wymianie oleju i filtra w tipie.Postanowiłem się podzielić fotkami. W misce było bardzo dużo szlamu.Zobaczcie na zdjęciach.
Zwróćcie uwagę na ten wytłoczony łuk w rogu miski.Przez szlam go nie widać. :D
Powodzenia dla tych którzy myślą,że w automacie nie wymienia się oleju i filtra.Pozdrawiam.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Zwróćcie uwagę na ten wytłoczony łuk w rogu miski.Przez szlam go nie widać. :D
Powodzenia dla tych którzy myślą,że w automacie nie wymienia się oleju i filtra.Pozdrawiam.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 14:00 przez labiss, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Serwisy mają wytycze i serwisują auta zgodnie z książką serwisową. W książce serwisowej nie stoi wymiana w tipe (w multi owszem). Co chciałbyś żeby mówili? ÂŻe inżynierowie z audi to kupa matołów, że jest błąd w instrukcji, że Audi chce, żeby Ci się auto rozkraczyło, żeby Ci sprzedać nowe?123Marcin123 pisze:dzwoniac do audi serwisu z zapytaniem czy w skrzyni wymienia sie olej tip czy w multi mówią nie
Mówią co zaleca producent i tyle ... nie można mieć do nich pretensji ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
labiss, bardzo fajne zdjęcia. U mnie to w sumie wyglądało identycznie. Magnesików na poczatku nie mogłem znaleźć w misce Nie miałem warunków by robić zdjęcia, ale zrobiłem jedno przy zlewaniu olej jak jeszcze czyste ręce miałem. Olej oczywiście czarny i smolisty
Ja w Mercedesie zmieniałem olej w tylnym moście już ze 3 razy na różnych producentów i nic się nie stało. Nie dlatego, że "nie ruszaj pan bo się rozpadnie" tylko właśnie po to, żeby się nie rozpadło. Obecnie most jest uszczelniony, więc mam plan go nie ruszać przez conajmniej 100 tys km. Jeśli kupiłbym auto z podejrzanym przebiegiem to zmieniłbym olej i w manualu, i w Torsenie, i w mechaniźmie różnicowym jest nie pływa on w jednym oleju co skrzynia. Choć tak naprawdę grunt by był odpowiedni jego poziom.
Torsen, podobnie jak mechanizm różnicowy czy manualna skrzynia biegów nie posiada sprzęgieł czyli elementów które się ścierają, nie posiadają skomplikowanego układu hydraulicznego czy pomp, które mogłyby się uszkodzić na skutek brudnego płynu (np. hydrauliczny układ wspomagania czy właśnie ASB wszelakiej maści). O ile mówią, że Torsena (czy innych w/w elementów) lepiej nie ruszać to mają po prostu na myśli to, że jak zmienisz to nic się nie stanie, jak nie zmienisz też. Oleje w takich elementach nie są narażone na wielkie amplitudy czy zmiany ciśnienia zatem można je nazwać "dożywotnimi" w pewnym stopniu.123Marcin123 pisze:W torsenie jak nie cieknie to zalecają nie ruszać.
Ja w Mercedesie zmieniałem olej w tylnym moście już ze 3 razy na różnych producentów i nic się nie stało. Nie dlatego, że "nie ruszaj pan bo się rozpadnie" tylko właśnie po to, żeby się nie rozpadło. Obecnie most jest uszczelniony, więc mam plan go nie ruszać przez conajmniej 100 tys km. Jeśli kupiłbym auto z podejrzanym przebiegiem to zmieniłbym olej i w manualu, i w Torsenie, i w mechaniźmie różnicowym jest nie pływa on w jednym oleju co skrzynia. Choć tak naprawdę grunt by był odpowiedni jego poziom.
Zgadzam się z Tobą. Nie mniej jednak koszt naprawy torsena czy nawet wymiany jest nieporównywalnie mniejszy od naprawy ASB. Ja w torsenie i w różnicowym nie ruszam,bo zwyczajnie nie chce mi się dupy ruszyć do kanału jak nie ma specjalnie przesłanek,żeby to robić. :D
P.S. Widzę z podpisu,że stosowałeś Liquid Moly.Daje to coś ?
P.S. Widzę z podpisu,że stosowałeś Liquid Moly.Daje to coś ?
Witam.
Mam do Was pytanie. Ponieważ jak ktoś tutaj napisał dzwonił do serwisu Audi i słyszał, że oleju się nie wymienia to wolę poradzić się Was niż dzwonić po serwisach. Poza tym byłem już raz w serwisie i odmówiono mi naprawy, ale nie miało to związku ze skrzynią akurat. Do rzeczy. Mam A6 C5 z motorkiem 2.7 BT (230 HP 1999 r.) i skrzynią Tiptronic. Przyszedł czas najwyższy wymienić olej w skrzyni. Miałem to już jakiś czas temu zrobić, ale nie chcę powierzać tej sprawy garażowym mechanikom, a serwis Audi nie chce ruszać mojego auta bo posiada instalację LPG. Chciałbym wiedzieć w jaki olej się zaopatrzyć i w jakiej ilości oraz jaki filtr kupić. Jeśli ma to zrobić jakiś mechanik do którego zaufania nie mam (a aktualnie nie mam do żadnego) to wolę mu wręczyć olej i patrzeć na ręce jak wymienia. Może któryś z kolegów wie jaki olej i filtr zakupić? Przepraszam, bo pewnie był już nie raz taki temat, ale ta googlowa wyszukiwarka która znajduje się na forum wcale nie pomaga... szybciej bym temat znalazł przeszukując każdy wątek z osobna, bo i tak wyszukiwarka mnie do tego zmusza wyrzucając 15000 wyników. Swoją drogą może by się przydały jakieś działy informacyjne na temat części i materiałów eksploatacyjnych? z góry dziękuję za każdą odpowiedź lub przekierowanie jeśli ktoś dysponuje linkiem.
Mam do Was pytanie. Ponieważ jak ktoś tutaj napisał dzwonił do serwisu Audi i słyszał, że oleju się nie wymienia to wolę poradzić się Was niż dzwonić po serwisach. Poza tym byłem już raz w serwisie i odmówiono mi naprawy, ale nie miało to związku ze skrzynią akurat. Do rzeczy. Mam A6 C5 z motorkiem 2.7 BT (230 HP 1999 r.) i skrzynią Tiptronic. Przyszedł czas najwyższy wymienić olej w skrzyni. Miałem to już jakiś czas temu zrobić, ale nie chcę powierzać tej sprawy garażowym mechanikom, a serwis Audi nie chce ruszać mojego auta bo posiada instalację LPG. Chciałbym wiedzieć w jaki olej się zaopatrzyć i w jakiej ilości oraz jaki filtr kupić. Jeśli ma to zrobić jakiś mechanik do którego zaufania nie mam (a aktualnie nie mam do żadnego) to wolę mu wręczyć olej i patrzeć na ręce jak wymienia. Może któryś z kolegów wie jaki olej i filtr zakupić? Przepraszam, bo pewnie był już nie raz taki temat, ale ta googlowa wyszukiwarka która znajduje się na forum wcale nie pomaga... szybciej bym temat znalazł przeszukując każdy wątek z osobna, bo i tak wyszukiwarka mnie do tego zmusza wyrzucając 15000 wyników. Swoją drogą może by się przydały jakieś działy informacyjne na temat części i materiałów eksploatacyjnych? z góry dziękuję za każdą odpowiedź lub przekierowanie jeśli ktoś dysponuje linkiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Bardzo dziękuję za pomoc. Artykuł obszerny i konkretny. No i warto przeczytać pojawia się natomiast kolejny kłopot. Nie mogę w sieci znaleźć tego oleju esso, a odpowiedniki już wcale takie tanie nie są jak podaje autor artykułu. Znalazłem na alledrogo odpowiednik marki repsol o takim samym symbolu bodaj, ale napisałem do sprzedającego wiadomość z pytaniem o olej esso. Odpisał mi że do mojej skrzyni o oznaczeniu EDE owszem, ma beczki. Ma fabryczny olej i repsola, jeden i drugi w granicach 1200 zł za beczkę czyli wychodzi 60 zł/litr a nie jak podaje autor artykułu 25 zł. Teraz pytanie, czy ktoś z Was ma może dostęp lub dysponuje wiedzą na temat lokalizacji sklepu w którym można zakupić olej ATF Esso EGL 71141 75W90 w przystępnej cenie? Będę wdzięczny za informację.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga