Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach

Post autor: cebo0650 » 19 sty 2011, 22:38

Jest wiele watkow na innych forach (np tutaj ) na temat tego ze silniki Audi 3.2 FSI i generalnie inne silniki FSI sa bardzo podatne na osadzanie sie syfu na zaworach. W niektorych przpadkach moze to wygladac nawet tak:

Obrazek

Jezeli juz tak jest to silnik trzeba rozbierach i czyscic zawory recznie, niektorym udaje sie robic to na gwarancji w ASO. Czy sa jakies preparaty lub inne metody zebu temu zapobiedz?

Kilka dni temu przy odpaleniu silnika wygladalo na to ze nie pala wszystkie cylindry. Silnk bardzo nierowno chodzil, itd. To wlasnie objawy ze odklada mi sie syf na zaworach, i prawdopodobnie bedzie sie to dzialo coraz bardziej.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 00:58 przez cebo0650, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
irekk71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:40
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: irekk71 » 19 sty 2011, 23:15

z tego co wiem to niema silnika 3.2TFSI tylko3.2 FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę

Tomas

Post autor: Tomas » 19 sty 2011, 23:32

jest slniczek 3.0 TFSI ale 3.2 TFSI piersze slysze :shock:
co do gromadzenia się syfu są preperaty do plukania silnika osobiscie nie polecam rozszczelniają silnik i potem silniczek pije sobie olej w duuuuuzych ilosciach dlatego chyba wlasnie czyszczą to ręcznie,po za tym nie wieze zeby taki nagar na zaworach mial jakis negatywny wplyw na prace silnika :roll:

[ Dodano: 2011-01-19, 23:35 ]
cebo0650 pisze:To wlasnie objawy ze odklada mi sie syf na zaworach, i prawdopodobnie bedzie sie to dzialo coraz bardziej.
zacznij od swiec .cewek i podpięcia sie pod kompa-masz 100% pewnosc ze to jakis ;syf na zaworach; :?:

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 20 sty 2011, 00:57

irekk71 pisze:z tego co wiem to niema silnika 3.2TFSI tylko3.2 FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
Racja :) juz poprawilem....nie wiem co mnie nawiedzilo ze napisalem TFSI

[ Dodano: 2011-01-19, 19:07 ]
Tomas pisze:zacznij od swiec .cewek i podpięcia sie pod kompa-masz 100% pewnosc ze to jakis ;syf na zaworach; :?:
Cewki neidawno byly wymienione na nowe w ASO (akcja serwisowa), ale moze zeczywiscie swiece zobacze. Samochod kilka dni temu pokazal 70,000km na liczniku, to pewnie czas na swiece.

Jakie polecasz?

Mam tez VCDS wiec musze zerknac.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 20 sty 2011, 02:02

Dirty pisze:
irekk71 pisze:FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 :-)
Dzieki! Wiec jak widac nie wyzsalem sobie tego z palca :)

Tomas

Post autor: Tomas » 20 sty 2011, 02:35

cebo0650 pisze:Cewki neidawno byly wymienione na nowe w ASO (akcja serwisowa), ale moze zeczywiscie swiece zobacze. Samochod kilka dni temu pokazal 70,000km na liczniku, to pewnie czas na swiece.

Jakie polecasz?
jezeli miales wymieniane cewki to powinni Ci tez wymienic swiece w gratisie -tak bylo u mnie jak mialem akcje servisową na cewki ;-) zadzwon upewnij sie

nie wiem jaki masz kod silnika ale producent zaleca do tego silniczka NGK http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 7W-T/9284/ lub BOSCH

co do tego nagaru to rzeczywiscie porazka :-(

Awatar użytkownika
irekk71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:40
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: irekk71 » 20 sty 2011, 08:53

cebo0650 pisze:
Dirty pisze:
irekk71 pisze:FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 :-)
Dzieki! Wiec jak widac nie wyzsalem sobie tego z palca :)

:shock: :shock: :shock: aż mnie świerzbi żeby zajrzeć co się dzieje u mnie

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 20 sty 2011, 11:20

a tu mała instrukcja obsługi jak to zrobić:

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2764902

znalazłem, kiedy chciałem wymienić dolne kolektory dolotowe - te z klapkami
ja miałem mały syf, domyłem tylko kolektory - środków potrzebnych do mycia zaworów niestety nie miałem pod ręką

ale tekiego syfu jak w tym rs4 to nie miałem :roll:

Tomas

Post autor: Tomas » 20 sty 2011, 11:41

Ciekawe co jeszcze konstruktorzy z Ingolstadt ciekawego zawalili :shock: wszystko wychodzi w praniu -gladzie cylindrow,rozrząd teraz nagar na zaworach,do 3 razy sztuka chyba limit bublowatych niedorobek wykorzystany :mrgreen: jak tak ma byc w c7 albo jeszcze gorzej to ja wysiadam z audi :cry:

panowie czy ten syf dotyczy tylko silnikow FSI :?: czy w zwyklym c6 2.4 tez to sie dzieje

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 20 sty 2011, 16:02

Tomas pisze: panowie czy ten syf dotyczy tylko silnikow FSI :?: czy w zwyklym c6 2.4 tez to sie dzieje
Z tego co wiem tylko silniki FSI maja ten problem, ale nie tylko Audi. BMW, Mini tez naprzyklad.

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 20 sty 2011, 19:06

Dirty, mozna temu jakos zapobiedz?

Manager z ASO (w Waterloo) polecil mi TUNAP micrologicŸ PREMIUM 173.
http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/products/p173.html

Problem taki ze nie mozna tego nigdzie w Kanadzie kupic.

[ Dodano: 2011-01-20, 13:25 ]
Dirty pisze:Ja się na benzynkach aż tak nie znam, więc nie wiem <rotfl> Ale raczej nie, no chyba że założysz sobie oil catch tank (odmę wyprowadzisz poza silnik) ale są różne opinie
Czytalem juz na temat "catch cans" ale to tez nic nie daje <smuty>

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 24 sty 2011, 23:33

Tomas pisze:co do gromadzenia się syfu są preperaty do plukania silnika osobiscie nie polecam rozszczelniają silnik i potem silniczek pije sobie olej w duuuuuzych ilosciach
Skąd te słowa? Z własnego doświadczenia czy ?

Jakoś mi sie nie chce w to wierzyć, bo jak zawsze robiłem trasę Szwecja Polska (800km) zalewałem moje autka właśnie takim preparatem do przeczyszczenia. Kupowałem zawsze ten droższy. Zawsze lałem całą butelkę na pełny bak.
Miałem volvo i żadnego oleju nie brało.
Miałem Opla i też oleju ani deka nie brał.
Teraz mam Audi i też oleju nie bierze...

A co do tego syfu to nie chcę mi sie wierzyć że każdy silnik FSI tak wygląda..
Jak sie robi serwisy w czas. Olej zalewa serwis ( taki jaki trzeba, a nie bo ten czy tamten jest lepszy i samemu sie olej leje) plus seryjny filtr i też zmieniany co serwis.
A druga sprawa.. to Polskie paliwo...

Tam na forum narobili wrzasku.. koleś rską latał na filtrze K&N no i nie na takim oleju co zaleca producent.. a na końcu okazało się że to wina jakiegoś zaworka, że auto straciło 100kucy. A to czy ten syf miał jakieś skutki w ubytkach mocy.. nie potwierdzono.
Jak coś zle napisałem to mnie poprawcie.
pozdro
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
cebo0650
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
Lokalizacja: Waterloo, Ontario

Post autor: cebo0650 » 25 sty 2011, 04:51

Masta, jaki preparat kupowales? Tunap?

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 25 sty 2011, 09:11

cebo0650 pisze:Masta, jaki preparat kupowales? Tunap?
Nie.. Zawsze kupowałem na stacji benzynowej, zawsze te droższe. ;-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 28 sty 2011, 14:50

może ktoś stosował ten preparat?? :
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/22 ... ON%203.php

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga