[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
[A6 C6] 3.2 FSI - syf na zaworach
Jest wiele watkow na innych forach (np tutaj ) na temat tego ze silniki Audi 3.2 FSI i generalnie inne silniki FSI sa bardzo podatne na osadzanie sie syfu na zaworach. W niektorych przpadkach moze to wygladac nawet tak:
Jezeli juz tak jest to silnik trzeba rozbierach i czyscic zawory recznie, niektorym udaje sie robic to na gwarancji w ASO. Czy sa jakies preparaty lub inne metody zebu temu zapobiedz?
Kilka dni temu przy odpaleniu silnika wygladalo na to ze nie pala wszystkie cylindry. Silnk bardzo nierowno chodzil, itd. To wlasnie objawy ze odklada mi sie syf na zaworach, i prawdopodobnie bedzie sie to dzialo coraz bardziej.
Jezeli juz tak jest to silnik trzeba rozbierach i czyscic zawory recznie, niektorym udaje sie robic to na gwarancji w ASO. Czy sa jakies preparaty lub inne metody zebu temu zapobiedz?
Kilka dni temu przy odpaleniu silnika wygladalo na to ze nie pala wszystkie cylindry. Silnk bardzo nierowno chodzil, itd. To wlasnie objawy ze odklada mi sie syf na zaworach, i prawdopodobnie bedzie sie to dzialo coraz bardziej.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 00:58 przez cebo0650, łącznie zmieniany 2 razy.
jest slniczek 3.0 TFSI ale 3.2 TFSI piersze slysze :shock:
co do gromadzenia się syfu są preperaty do plukania silnika osobiscie nie polecam rozszczelniają silnik i potem silniczek pije sobie olej w duuuuuzych ilosciach dlatego chyba wlasnie czyszczą to ręcznie,po za tym nie wieze zeby taki nagar na zaworach mial jakis negatywny wplyw na prace silnika :roll:
[ Dodano: 2011-01-19, 23:35 ]
co do gromadzenia się syfu są preperaty do plukania silnika osobiscie nie polecam rozszczelniają silnik i potem silniczek pije sobie olej w duuuuuzych ilosciach dlatego chyba wlasnie czyszczą to ręcznie,po za tym nie wieze zeby taki nagar na zaworach mial jakis negatywny wplyw na prace silnika :roll:
[ Dodano: 2011-01-19, 23:35 ]
zacznij od swiec .cewek i podpięcia sie pod kompa-masz 100% pewnosc ze to jakis ;syf na zaworach; :?:cebo0650 pisze:To wlasnie objawy ze odklada mi sie syf na zaworach, i prawdopodobnie bedzie sie to dzialo coraz bardziej.
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Racja juz poprawilem....nie wiem co mnie nawiedzilo ze napisalem TFSIirekk71 pisze:z tego co wiem to niema silnika 3.2TFSI tylko3.2 FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
[ Dodano: 2011-01-19, 19:07 ]
Cewki neidawno byly wymienione na nowe w ASO (akcja serwisowa), ale moze zeczywiscie swiece zobacze. Samochod kilka dni temu pokazal 70,000km na liczniku, to pewnie czas na swiece.Tomas pisze:zacznij od swiec .cewek i podpięcia sie pod kompa-masz 100% pewnosc ze to jakis ;syf na zaworach; :?:
Jakie polecasz?
Mam tez VCDS wiec musze zerknac.
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Dzieki! Wiec jak widac nie wyzsalem sobie tego z palcaDirty pisze:http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606irekk71 pisze:FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
jezeli miales wymieniane cewki to powinni Ci tez wymienic swiece w gratisie -tak bylo u mnie jak mialem akcje servisową na cewki zadzwon upewnij siecebo0650 pisze:Cewki neidawno byly wymienione na nowe w ASO (akcja serwisowa), ale moze zeczywiscie swiece zobacze. Samochod kilka dni temu pokazal 70,000km na liczniku, to pewnie czas na swiece.
Jakie polecasz?
nie wiem jaki masz kod silnika ale producent zaleca do tego silniczka NGK http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 7W-T/9284/ lub BOSCH
co do tego nagaru to rzeczywiscie porazka
cebo0650 pisze:Dzieki! Wiec jak widac nie wyzsalem sobie tego z palcaDirty pisze:http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606irekk71 pisze:FSI a co do osadzania się jakiegoś syfu to pierwsze słyszę
:shock: :shock: :shock: aż mnie świerzbi żeby zajrzeć co się dzieje u mnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
a tu mała instrukcja obsługi jak to zrobić:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2764902
znalazłem, kiedy chciałem wymienić dolne kolektory dolotowe - te z klapkami
ja miałem mały syf, domyłem tylko kolektory - środków potrzebnych do mycia zaworów niestety nie miałem pod ręką
ale tekiego syfu jak w tym rs4 to nie miałem :roll:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2764902
znalazłem, kiedy chciałem wymienić dolne kolektory dolotowe - te z klapkami
ja miałem mały syf, domyłem tylko kolektory - środków potrzebnych do mycia zaworów niestety nie miałem pod ręką
ale tekiego syfu jak w tym rs4 to nie miałem :roll:
Ciekawe co jeszcze konstruktorzy z Ingolstadt ciekawego zawalili :shock: wszystko wychodzi w praniu -gladzie cylindrow,rozrząd teraz nagar na zaworach,do 3 razy sztuka chyba limit bublowatych niedorobek wykorzystany :mrgreen: jak tak ma byc w c7 albo jeszcze gorzej to ja wysiadam z audi
panowie czy ten syf dotyczy tylko silnikow FSI :?: czy w zwyklym c6 2.4 tez to sie dzieje
panowie czy ten syf dotyczy tylko silnikow FSI :?: czy w zwyklym c6 2.4 tez to sie dzieje
- cebo0650
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 13 sie 2010, 17:51
- Lokalizacja: Waterloo, Ontario
Dirty, mozna temu jakos zapobiedz?
Manager z ASO (w Waterloo) polecil mi TUNAP micrologicŸ PREMIUM 173.
http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/products/p173.html
Problem taki ze nie mozna tego nigdzie w Kanadzie kupic.
[ Dodano: 2011-01-20, 13:25 ]
Manager z ASO (w Waterloo) polecil mi TUNAP micrologicŸ PREMIUM 173.
http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/products/p173.html
Problem taki ze nie mozna tego nigdzie w Kanadzie kupic.
[ Dodano: 2011-01-20, 13:25 ]
Czytalem juz na temat "catch cans" ale to tez nic nie daje <smuty>Dirty pisze:Ja się na benzynkach aż tak nie znam, więc nie wiem Ale raczej nie, no chyba że założysz sobie oil catch tank (odmę wyprowadzisz poza silnik) ale są różne opinie
- Masta
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
Skąd te słowa? Z własnego doświadczenia czy ?Tomas pisze:co do gromadzenia się syfu są preperaty do plukania silnika osobiscie nie polecam rozszczelniają silnik i potem silniczek pije sobie olej w duuuuuzych ilosciach
Jakoś mi sie nie chce w to wierzyć, bo jak zawsze robiłem trasę Szwecja Polska (800km) zalewałem moje autka właśnie takim preparatem do przeczyszczenia. Kupowałem zawsze ten droższy. Zawsze lałem całą butelkę na pełny bak.
Miałem volvo i żadnego oleju nie brało.
Miałem Opla i też oleju ani deka nie brał.
Teraz mam Audi i też oleju nie bierze...
A co do tego syfu to nie chcę mi sie wierzyć że każdy silnik FSI tak wygląda..
Jak sie robi serwisy w czas. Olej zalewa serwis ( taki jaki trzeba, a nie bo ten czy tamten jest lepszy i samemu sie olej leje) plus seryjny filtr i też zmieniany co serwis.
A druga sprawa.. to Polskie paliwo...
Tam na forum narobili wrzasku.. koleś rską latał na filtrze K&N no i nie na takim oleju co zaleca producent.. a na końcu okazało się że to wina jakiegoś zaworka, że auto straciło 100kucy. A to czy ten syf miał jakieś skutki w ubytkach mocy.. nie potwierdzono.
Jak coś zle napisałem to mnie poprawcie.
pozdro
Jest - Volvo C70 II 2.5T
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
może ktoś stosował ten preparat?? :
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/22 ... ON%203.php
http://www.wynns.pl/top/do%20benzyny/22 ... ON%203.php
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga