Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 c4 2.5 Tdi aat] dośc spory problem

Silniki wysokoprężne
pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

[100 c4 2.5 Tdi aat] dośc spory problem

Post autor: pablo90 » 19 sty 2011, 12:01

mianowicie !

zaczelo mi znacznie ubywac plynu chlodniczego, w oleju go nie ma... samochod nie dymi na bialo wiec spalany tez nie jest.

dodam ze prawdopodobnie mam zwalony termostat bo samochod dlugo sie grzeje oraz czujnik temperetury ktory ciagle lezy na zerze.

ale ostatnio zauwazylem nietypowy problem - wskaznik temp po odpaleniu wstaje, po chwili jazdy dochodzi do ok 100 stopni a wiec przekracza dopuszczalna wartosc i po chwili spada znow do zera.

jak najszybciej umawiam sie z mechanikiem ale niestety bede musial zrobic tak jeszcze ok 400 km.

co robic ? gdzie szukać przyczyny takich zachowan samochodu ?
uszczelka pod glowica ? termostat ?

pozdro :)

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 19 sty 2011, 19:05

Poza tym co wskazał Lechu sprawdziłbym jeszcze króćce nagrzewnicy na podszybiu, przewody gumowe przy chłodniczce oleju (od spodu trzeba się dobrać) no i czy gdzieś chłodnica nie puszcza albo uszczelka czujnika wkręconego w chłodnicę.

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 19 sty 2011, 22:28

przed chwila przestawilem tylko samochod i oczywiscie dolalem plynu i zauwazylem za silnikiem, wychodzi z niego u gory jakiś wąż, na nim byla woda a poniżej (nie wiem dokładnie co tam jest) wszystko jest uwalone mokrym blotem. nie zbadalem czy to woda czy plyn.
to mozliwe ze to wlasnie gdzies tam cieknie ?

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 20 sty 2011, 00:14

no wlasnie tak mi sie wydawało.. tak wiec musze jakim cudem przejezdzic jeszcze ok 400 km na tym co jest.. a pozniej mechanik i wymiana...
bardzo droga robota ?

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 20 sty 2011, 09:57

No z tego co już kiedyś przerabiałem to mi też wskazówka temperatury świrował i potem okazało sie niestety że to uszczelka pod głowicą, białego dymu z tłumika nie było widać a płyn uwywał. Sprawdź w zborniczku wyrównaczym nie robią się bąbelki jak silnik chodzi.

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 20 sty 2011, 10:01

odkrecic go na zapaloonym silniku i wtedy patrzec?

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 20 sty 2011, 14:20

Tak! odpal silnik, odkręć korek od zbiornika wyrównawczego (oczywiście powoli jeżeli silnik nagrzany) i obserwuj czy nie puszcza bąbli, jak masz kogoś obok to niech trochę gazu doda i obserwuj, jeżeli będzie bomblowało to szykuj się na wymianę uszczelki pod głowicą. Miejmy nadzieję że to jednak nie to.

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 20 sty 2011, 15:02

poczyniłem powyższe kroki i zadnych bombelków przez ok 5 minut stania na wolnych obrotach...
wiec chyba jednak gdzies sobie sika plynem bo to niemozliwe zeby po nocy (bez odpalania) ubylo mi plynu

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 sty 2011, 16:49

Ten króciec z tyłu już nie jednego wyrolował bo płyn wysycha i niby nie ma śladu oprócz nalotu, wymień go jak tylko coś tam zauważyłeś :!:
Obrazek TDI +

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 20 sty 2011, 17:16

no ja zauwazylem tam wode zaraz po odpaleniu samochodu wiec podejrzewam ze na cieplym byloby jej wiecej..
tak wiec za tydzien mechanik: olej, temostat, czujnik temperatury i wymiana króćca... i z 6 stów w plecy :D

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 20 sty 2011, 23:49

jc bede w weekend w ck to bym oblukal twoją furke i a nawet zvagował bo biore kompa
Łan tu sri TDI :mrgreen:

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 21 sty 2011, 00:15

mam prosbe, zebyscie lookneli na poniższe fotki i powiedzieli czy to z tego weza moze lac sie plyn chlodniczy...

jak widac, na wezu jest troche wody jak i na dole pod nim widać sporo mokrego blota...
Zdj 1 Zdj 2 Zdj 3

Dodek problem taki ze ja w ten weekend bede w krakowie... w przyszly dopiero w kielcach..

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 sty 2011, 03:55

pablo90, tak może, zdejmij jeszcze osłone paska pompy i zobacz czy nie cieknie Ci z simmeringa wałka rozrządu. Weź się za to a nie kombinuj i nie zachodź w głowę niepotrzebnie, osłona to dwie śrubki, króciec to jedna śruba i opaska+zlanie wody, simmering nawet nie 10 śrub.. Powodzenia
Obrazek TDI +

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 21 sty 2011, 17:53

gdybym nie miał na głowie sesji to już dawno bym to zrobił :P

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 29 sty 2011, 12:26

witam. mój kolega nie dawno miał problem znikającego płynu w 80 B4 1.9 okazało się że niestety ale to wina pompy wody która była nowa bo przejechane było na niej 5 tys km. po wymianie wszystko ustało i jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga