Witam,
Jestem od niedawna wlascicielem Audi A6 Avant 2.0 TDI '07.
Niestety juz po pary dniach od zakupu zaczely sie problemy. Po 4 dniach auto nie zareagowalo na pilota, a akumulator byl calkowicie rozladowany. Auto ma ponad 3 lata, wiec pomyslalem, ze to tylko akumulator i kupilem nowy, zamocowalem go w bagazniku i wszystko wygladalo, ze jest dobrze.
Nastepnego dnia akumulator byl ponownie rozladowany, wiec sprawa byla jasna, ze cos musi z niego prad sciagac.
Zaczalem sprawdzac czy po wylaczeniu auta cos zostaje ciagle wlaczone i zauwazylem, ze podswietlenie od swiatel awaryjny bylo ciagle aktywne, dopiero po dobrej minucie gaslo, zeby po kolejnej chwili sie poswietlic, itd.
Metoda prob i bledow znalazlem bezpiecznik odpowiedzialny za podswietlenie wlacznika swiatel awaryjnych. Jest to bezpiecznik nr 32 od strony kierowcy - smart power output module (30 amperowy).
Wyciagniecie bezpiecznika zlikwidowalo problem ucieczki pradu z akumulatora, bo rano auto odpalilo bez problemu.
Teoretycznie moge jezdzic autem bez tego bezpicznika, ale wkurzajace jest to, ze on zasila nie tylko podswietlenie od lamp awaryjnych, ale i inne elementy - m.in. klakson, spryskiwacze.
Poki co bezpicznik wkladam na swoje miejsce rano, a wieczorem go wyciagam.
Zastanawiam sie czy ktos mial podobna sytuacje z rozladowywujacym sie akumulatorem przez wadliwy wlacznik swiatel awaryjnych (?) lub cokolwiek innego zasilanego poprzez w/w bezpiecznik...
Dalem auto na sprawdzenie do warsztatu, ale mechanik nie mogl znalezc zadnych bledow po sprawdzeniu na komputerze. Aktualnie rozpatruje wizyte w autoryzowanym serwisie...
Jakiekolwiek sugestie bardzo mile widziane!
[A6 C6 Avant] Bezpiecznik numer 32
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sty 2011, 23:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[A6 C6 Avant] Bezpiecznik numer 32
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 23:00 przez Audi Nowicjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Jeżeli wymienił na taki o identycznych parametrach to nie musi... .
Co do rozładowywującego się aku to temat masz np tu:
https://a6klub.pl/a6-c6-rozladowywanie-akumulatora-w-nocy-vt26131.htm?highlight=roz%B3adowany
Co do rozładowywującego się aku to temat masz np tu:
https://a6klub.pl/a6-c6-rozladowywanie-akumulatora-w-nocy-vt26131.htm?highlight=roz%B3adowany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sty 2011, 23:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
MaTyS - dzieki za info, ale niestety nie znalazlem tam analogi do mojego problemu.
Rozladowywujacy sie aku, to jest temat rzeka, a u mnie chodzi o komkretny modul zasilania, bo to wlasnie on (lub cos zwiazanego z nim) powoduje problem.
Aku byl u mnie rozlaczany regularnie, bo poczatkowo nie chcialem kombinowac z bezpiecznikami, ale po czasie bylo to zbyt uciazliwe, wiec zaczalem szukac co sciaga prad. Zamknalem auto, poobserwowalem i zaczalem dzialac jak stwierdzilem, ze wlacznik swiatel awaryjnych dziwnie sie zachowuje (zalacza sie po dluzszym czasie od zamkniecia auta, po czym sie wylacza, itd.).
Sprawdzalem rowniez jaki prad plynie przy zamknietym aucie i:
- przy wylaczonym podswietleniu wlacznika swiatel awaryjnych jest 0.02-0.05 A
- przy zalaczonym podswietleniu swiatel awaryjnych jest okolo 0.5-1.0 A!!!
Robilem tez test ile czasu zabiera calkowite rozladowanie aku, gdzie ten jest najpierw na maksa naladowany na prostowniku na malym pradzie (6A). Pojemnosc aku jaki mam wynosi 75Ah i wystarczylo 3 dni, zeby go calkowicie rozladowac...
Nie mam zadnych watpliwosci, ze to jest cos zasilane przez bezpiecznik 32, bo auto moze stac prawie tydzien nie uzywane, po czym pali bez problemu (czyli jak bezpiecznik jest wyciagniety, to nic nie kradnie pradu).
Kolejna dziwna sprawa, to to, ze bez bezpiecznika podswietlenie wlacznika swiatel awaryjnych nie dziala, ale same swiatla awaryjne jak najbardziej, wiec maja inne zrodlo zasilania jak przez bezpiecznik 32.
Czy ktos mial jakies jakies problemy z w/w modulem (Smart Power Output Module - z bezpiecznikiem 32 amperowym), przyciskiem od swiatel awaryjnych, itp.?
Rozladowywujacy sie aku, to jest temat rzeka, a u mnie chodzi o komkretny modul zasilania, bo to wlasnie on (lub cos zwiazanego z nim) powoduje problem.
Aku byl u mnie rozlaczany regularnie, bo poczatkowo nie chcialem kombinowac z bezpiecznikami, ale po czasie bylo to zbyt uciazliwe, wiec zaczalem szukac co sciaga prad. Zamknalem auto, poobserwowalem i zaczalem dzialac jak stwierdzilem, ze wlacznik swiatel awaryjnych dziwnie sie zachowuje (zalacza sie po dluzszym czasie od zamkniecia auta, po czym sie wylacza, itd.).
Sprawdzalem rowniez jaki prad plynie przy zamknietym aucie i:
- przy wylaczonym podswietleniu wlacznika swiatel awaryjnych jest 0.02-0.05 A
- przy zalaczonym podswietleniu swiatel awaryjnych jest okolo 0.5-1.0 A!!!
Robilem tez test ile czasu zabiera calkowite rozladowanie aku, gdzie ten jest najpierw na maksa naladowany na prostowniku na malym pradzie (6A). Pojemnosc aku jaki mam wynosi 75Ah i wystarczylo 3 dni, zeby go calkowicie rozladowac...
Nie mam zadnych watpliwosci, ze to jest cos zasilane przez bezpiecznik 32, bo auto moze stac prawie tydzien nie uzywane, po czym pali bez problemu (czyli jak bezpiecznik jest wyciagniety, to nic nie kradnie pradu).
Kolejna dziwna sprawa, to to, ze bez bezpiecznika podswietlenie wlacznika swiatel awaryjnych nie dziala, ale same swiatla awaryjne jak najbardziej, wiec maja inne zrodlo zasilania jak przez bezpiecznik 32.
Czy ktos mial jakies jakies problemy z w/w modulem (Smart Power Output Module - z bezpiecznikiem 32 amperowym), przyciskiem od swiatel awaryjnych, itp.?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga