Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.5 AKE]Wymiana paska alternatora i klimatyzacji.Jak?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

[a6 c5 2.5 AKE]Wymiana paska alternatora i klimatyzacji.Jak?

Post autor: Brysiu » 13 sty 2011, 22:14

Witam. Mam problem z paskiem alternatora C5 AKE 180KM i szukam fachowej i konkretnej porady.
Wiem że opisów jest dużo na ten temat tylko że albo jest opis bardzo ogólny typu......; zdjąć przód, lampy i zderzak albo coś w tym stylu..
Potrzebuję jakieś dobrej rady/opisu dotyczącego wymiany paska alternatora i paska klimatyzacji. Wymiana spowodowana jest szumieniem paska alternatora. Jeżeli admin uzna to za spam to trudno.Dobrze by było także skontrolować stan rolek i napinaczy.

Jeżeli można zdemontować paski i skontrolować stan rolek bez demontażu przodu proszę o opis.
Jeżeli jednak należy zdemontować przód proszę o jak najbardziej szczegółowy opis celem uniknięcia uszkodzeń i oszczędności czasu.
Dodam że nie chcę odpinać chłodnic.
Może ktoś zechce opisać kompendium wiedzy jako przewodnik do przyklejenia
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 14 sty 2011, 00:01

mi wymieniali ostatnio alternator zdjeli wentylatory i chłodnice cieczy inaczej się nie da. to i tak lepsze od rozbierania całego przodu.

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 14 sty 2011, 20:25

Pasek klimy wymieniali mi bez rozbierania.

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 14 sty 2011, 22:38

klima nie jest na osobnym pasku?

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 14 sty 2011, 22:49

kolego pasek da się wymienić bez rozbierania tylko gość musi się pobawić a jeśli mówisz że ci szumi pasek to jest prosty sposób na sprawdzenię tego ja mając golfa pojechałem do dobrego gościa który się zaje... zna na alternatorach i słyczał że coś szumi i doszedł w ciągu minuty co szumiało i to nie był alternator a napinacz paska rozrządu ale mniejsza z tym powiem jak to zrobił bierze się najlepiej długi śrubokręt i dotykasz wszystkiego co jest podejżewane z szumieniem przykładając bezpośrednio ucho do tego śrubokręta i jeśli myślisz że to alternator to sprawdź tak jak mowiłem jeśli szumi to łożysko mi w ten sposób doszedł i okazało się prawdą spawdzałem przy nim i to szumienie przenosilo się po śrubokręcie niezłe ale prawdziwe
Piotr

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 14 sty 2011, 23:38

kumpel w a4 probowal zrobic cos podobnego klima mu sie zawieszala i musial cos srubokretem stuknac czy poruszac i w efekcie jak by mial gorszy refleks to by mu reke urwalo a tak tylko dziure w chlodnicy zrobil;)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 sty 2011, 00:35

DANIEL111 pisze:Pasek klimy wymieniali mi bez rozbierania.
Daniel - w temacie pytanie dotyczylo 2.5 tdi, mam wrazenie ze opowiedziales przygody z 1.9.

w 2.5 v6 aby wymienic paski nalezy zdjac, lub odsunac (na specjalnych 'trzpieniach') pas przedni, fizycznie nie ma miejsca aby manewrowac narzedziami (nawet mala grzechotka sie nie miesci).

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 15 sty 2011, 10:07

W miejsce gdzie można było użyć spray od strony altrenatora udało mi się psiknąć sprayem silikonowy do gumy i na kilka sekund było cichutko czyli wszystko wskazuje na pasek ale oczywiście nie można wykluczyć rolek.
Czy ma ktoś zdjęcie tych trzpieni do do pasa . Czytając inne posty ktoś pisał o śrubie 8mm na 30cm z kulka na końcu???

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 sty 2011, 23:43

1.wymieniając sam pasek bez rolek mija sie z celem
2.wymieniając pasek i rolki bez oględzin napinacza w/w paska mija sie z celem
3.wymieniając pasek, rolki oraz sprawdzając napinacz bez demontażu przodu mija sie z celem

chyba wszystko co jest napisane pow. mojej wypowiedzi mija sie z celem i nie ma grama sensu, jak nie chcesz ruszać chłodnic to odpuść sobie całą operacje, serio... całkiem nie dawno puścił mi napinacz : padło wspomaganie, ładowanie i chłodzenie. Szczęście w nieszczęściu ze przy rozruchu silnika nie przy 200km/h na autostradzie i sam pasek nie poszedł z rolek w rozrząd :shock: ale do czego zmierzam..., jak bym wymienił dzień wcześniej pasek i rolki bez demontażu przodu czy to by coś zmieniło ? Jedno na pewno... poprzecinane ręce, setki wyrazów mocno odbiegających od " kurcze, ojej i ała " i pół dnia w plecy <rotfl> poza tym skończył bym dokładnie tak samo... bez wspomagania, ładowania i chłodzenia ;-)
Po prostu nie wyobrażam sobie demontażu całego układu napędowego paska micro z chłodnicami na swoim miejscu. To już nawet nie dodawanie sobie roboty, to bezsens <rotfl>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

poll2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 01 lip 2009, 22:11
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: poll2 » 16 sty 2011, 14:26

Powiem ci tak ostatnio robiłem alternator wyciągnąć się da bez rozbierania przodu ale żeby założyć już pasek musiałem odsunąć przód bez spuszczania płynu wystarczy odsunąć . Ale moja propozycja zobacz sobie chociaż szczotki na alternatorze za jednym zamachem . Jak ci zaczyna popiskiwać zobacz dokładnie rolki ale stawiam na napinacz że się kończy .

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 16 sty 2011, 19:23

poll2 pisze:Powiem ci tak ostatnio robiłem alternator wyciągnąć się da bez rozbierania przodu ale żeby założyć już pasek musiałem odsunąć przód bez spuszczania płynu wystarczy odsunąć . Ale moja propozycja zobacz sobie chociaż szczotki na alternatorze za jednym zamachem . Jak ci zaczyna popiskiwać zobacz dokładnie rolki ale stawiam na napinacz że się kończy .
Używałeś jakiś śrub do odsuwania pasa?

[ Dodano: 2011-03-09, 08:13 ]
Paski klimy i alternatora wymienione +2 rolki które wydawały się wątpliwe, za niedługo rozrząd więc narazie spokój, coprawda na zimnym dalej słychać takie tarcie ale zaraz mija.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga