Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193KM]wymiana ślizgów napinacza wałków

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
JanZczarnolasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
Lokalizacja: Szczecin

[AMX 2.8 193KM]wymiana ślizgów napinacza wałków

Post autor: JanZczarnolasu » 20 lis 2018, 19:09

Cześć wszystkim! <lol> Troche pogrzebałem na temat wymiany tych ślizgów i nigdzie nie moge znaleźć dokładnego opisu wymiany, więc posklejałem w całość info z rożnych linków i pisze tu aby sie upewnić żeby nic nie spierdzielic <rotfl>
Pierwsze pytanie czy trzeba ściągać rozrząd do takiej operacji?
czy wystarczy po ściągnięciu dekla i przodu samochodu ustawic wałki na wcięciach poprzez kręcenie wałem i odkreceniem śrub wg tego schematu:
https://obrazki.elektroda.pl/4009717000_1334391391.jpg
następnie sciskam napinacz ściągaczem, wyjmuje go wymieniam ślizgi(z tego co widzialem one sa na wcisk) i moge na luzie zmienic łańcuszek(wg schematu itp) przy okazji? i czy jest problem z ustawieniem i złożeniem tego spowrotem?
Czy tak to ma wyglądać? Prosze o podpowiedzi i z góry dzieki za pomoc ;)

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 20 lis 2018, 19:18

żeby wyjąć napinacz nie musisz rozbierać przodu ale musisz podnieść go razem z wałkiem ssącym,
ale żeby wyjąć łańcuch to musisz podnieść 2 wałki wtedy musisz zdjąć pasek , napinacz skręcasz ściągaczem , ustawiasz wszystko na znaki na panewkach walka są dziubki i na wałkach wpusty
przedni rozrząd blokada na walki plus kołek w wał

Awatar użytkownika
PowerV6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2017, 21:05
Lokalizacja: Rz-ów

Post autor: PowerV6 » 20 lis 2018, 19:58

Powyższy rysunek jest zły, ma być 16 oczek.

Tu masz poprawne zdjęcie:

Obrazek

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 20 lis 2018, 21:29

Lektorzy, nagrania: multifonika.net

JanZczarnolasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: JanZczarnolasu » 21 lis 2018, 16:37

Dzięki za info, w weekend sie za to zabieram, dam znac czy sie udalo :> no i trzymajcie kciuki <rotfl>

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 25 lis 2018, 10:38

JanZczarnolasu pisze:Dzięki za info, w weekend sie za to zabieram, dam znac czy sie udalo :> no i trzymajcie kciuki <rotfl>

Robiłem to u siebie w v6 2.4 ... , i nie trzeba rozbierać rozrządu , wałki można podnieść delikatnie , ... można na nich simeringi powymieniać czyli 4 sztuki , .. polecam erlinga .. , no i jak najbardziej łańcuszki na tych wałkach , .. ja u siebie je wymieniałem , stare względem nowych były już rozciągnięte - różnice było widać gołym okiem .. , aha i te pół księżyce - uszczelki od tyłu silnika , rzecz jasna nowe uszczelki pokrywy zaworów , ślizgi w dobrej cenie idzie dokupić ze znanego portalu aukcyjnego , tam też od sprzedającego możesz się zaopatrzyć w ten przyrząd - kluczyk . Roboty na jeden bity dzień spokojnej pracy , zaczynając od hmmm 7 - 8 rano :>

JanZczarnolasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: JanZczarnolasu » 02 gru 2018, 09:03

Siemanko ludziska! <radocha>
Udało mi sie bez wiekszych problemów, ale rozpinałem rozrząd dla ułatwienia sobie pracy, troche mi to zajeło bo robiłem to po pracy popołudniami...
a więc tak oczywiście nowe uszczelki wiadomka, chcialem zostawić napinacz orginalny, ale po wymontowaniu go z lekka byłem przerażony <rotfl> (chodził przynajmniej miesiąc bez ślizgu)
https://zapodaj.net/86a7228a04300.jpg.html
Zdecydowałęm sie na 2 urzywka ale orginał z rozbiurki, ponadto wymieniłem łancuszek uszczelniacze na wałkach, (jeden ostro lał) no i nową pokrywe, bo w starej podlazł kawałek ślizgu nad łańcuch i wywalilo dziure w pokrywie <lol>

Za wcześnie sie zacząłem cieszyć ....
Wywala błąd P1519 Bank 1, Zmienna regulacja zaworu Błędna. I troche telepie silnikiem.
Ktoś coś wie? jaki blok pomiarowy mam sprawdzić?

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 02 gru 2018, 18:59

sprawdz kanał 93 na postoju jakie wartosci i kanal 90 w czasie jazdy czy napinacz zmienia fazy.

JanZczarnolasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: JanZczarnolasu » 04 gru 2018, 18:18

Mauros88 pisze:sprawdz kanał 93 na postoju jakie wartosci i kanal 90 w czasie jazdy czy napinacz zmienia fazy.
Siemanko.
Na kanale 93 wygląda to tak: https://zapodaj.net/4b4b2d836820c.jpg.html
a na kanale 90, pod czas jazdy jedna wartość wzrasta do 23 a druga od 0 do 1 tylko. Rozumiem ze napinacz nie zmienia fazy? czy mozliwe jest to ze zapchałem siatke lub dziurke elektozaworku uszczelniaczem? dalem nowe uszczelki ale delikatnie przesmarowalem dla pewności. Pozdrawiam :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 04 gru 2018, 19:17

Jeden napinacz nie dziala. Rozrzad zle ustawiony lub rozciagniete lancuchy miedzy walkami jezeli masz terkotke przy odpalanii zimnego silnika (wtedy lancuszki do wymiany ma pewno)

JanZczarnolasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: JanZczarnolasu » 04 gru 2018, 20:04

piotrek24dm pisze:Jeden napinacz nie dziala. Rozrzad zle ustawiony lub rozciagniete lancuchy miedzy walkami jezeli masz terkotke przy odpalanii zimnego silnika (wtedy lancuszki do wymiany ma pewno)
robilem od biedy czyli jedną strone (niestety ograniczone fundusze), napinacz już działa, rzeczywiście dałem za dużo uszczelniacza, zdjąłem elektrozawór, wyjąłem tłoczek przedmuchałem powietrze i lata ;)

Dziekuje wszystkim za poświęcony czas <rotfl> Temat do zamknięcia <lol>

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 04 gru 2018, 20:06

temat zostanie dla potomnych :)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga