[AMX 2.8 193KM]wymiana ślizgów napinacza wałków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
- Lokalizacja: Szczecin
[AMX 2.8 193KM]wymiana ślizgów napinacza wałków
Cześć wszystkim! Troche pogrzebałem na temat wymiany tych ślizgów i nigdzie nie moge znaleźć dokładnego opisu wymiany, więc posklejałem w całość info z rożnych linków i pisze tu aby sie upewnić żeby nic nie spierdzielic
Pierwsze pytanie czy trzeba ściągać rozrząd do takiej operacji?
czy wystarczy po ściągnięciu dekla i przodu samochodu ustawic wałki na wcięciach poprzez kręcenie wałem i odkreceniem śrub wg tego schematu:
https://obrazki.elektroda.pl/4009717000_1334391391.jpg
następnie sciskam napinacz ściągaczem, wyjmuje go wymieniam ślizgi(z tego co widzialem one sa na wcisk) i moge na luzie zmienic łańcuszek(wg schematu itp) przy okazji? i czy jest problem z ustawieniem i złożeniem tego spowrotem?
Czy tak to ma wyglądać? Prosze o podpowiedzi i z góry dzieki za pomoc
Pierwsze pytanie czy trzeba ściągać rozrząd do takiej operacji?
czy wystarczy po ściągnięciu dekla i przodu samochodu ustawic wałki na wcięciach poprzez kręcenie wałem i odkreceniem śrub wg tego schematu:
https://obrazki.elektroda.pl/4009717000_1334391391.jpg
następnie sciskam napinacz ściągaczem, wyjmuje go wymieniam ślizgi(z tego co widzialem one sa na wcisk) i moge na luzie zmienic łańcuszek(wg schematu itp) przy okazji? i czy jest problem z ustawieniem i złożeniem tego spowrotem?
Czy tak to ma wyglądać? Prosze o podpowiedzi i z góry dzieki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 291
- Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
- Imię: Janek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bałystok
- Kontakt:
żeby wyjąć napinacz nie musisz rozbierać przodu ale musisz podnieść go razem z wałkiem ssącym,
ale żeby wyjąć łańcuch to musisz podnieść 2 wałki wtedy musisz zdjąć pasek , napinacz skręcasz ściągaczem , ustawiasz wszystko na znaki na panewkach walka są dziubki i na wałkach wpusty
przedni rozrząd blokada na walki plus kołek w wał
ale żeby wyjąć łańcuch to musisz podnieść 2 wałki wtedy musisz zdjąć pasek , napinacz skręcasz ściągaczem , ustawiasz wszystko na znaki na panewkach walka są dziubki i na wałkach wpusty
przedni rozrząd blokada na walki plus kołek w wał
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
https://www.dropbox.com/s/0ughi12dqewek ... u.odt?dl=0 powinno ci pomóc
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
JanZczarnolasu pisze:Dzięki za info, w weekend sie za to zabieram, dam znac czy sie udalo no i trzymajcie kciuki
Robiłem to u siebie w v6 2.4 ... , i nie trzeba rozbierać rozrządu , wałki można podnieść delikatnie , ... można na nich simeringi powymieniać czyli 4 sztuki , .. polecam erlinga .. , no i jak najbardziej łańcuszki na tych wałkach , .. ja u siebie je wymieniałem , stare względem nowych były już rozciągnięte - różnice było widać gołym okiem .. , aha i te pół księżyce - uszczelki od tyłu silnika , rzecz jasna nowe uszczelki pokrywy zaworów , ślizgi w dobrej cenie idzie dokupić ze znanego portalu aukcyjnego , tam też od sprzedającego możesz się zaopatrzyć w ten przyrząd - kluczyk . Roboty na jeden bity dzień spokojnej pracy , zaczynając od hmmm 7 - 8 rano
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
- Lokalizacja: Szczecin
Siemanko ludziska!
Udało mi sie bez wiekszych problemów, ale rozpinałem rozrząd dla ułatwienia sobie pracy, troche mi to zajeło bo robiłem to po pracy popołudniami...
a więc tak oczywiście nowe uszczelki wiadomka, chcialem zostawić napinacz orginalny, ale po wymontowaniu go z lekka byłem przerażony (chodził przynajmniej miesiąc bez ślizgu)
https://zapodaj.net/86a7228a04300.jpg.html
Zdecydowałęm sie na 2 urzywka ale orginał z rozbiurki, ponadto wymieniłem łancuszek uszczelniacze na wałkach, (jeden ostro lał) no i nową pokrywe, bo w starej podlazł kawałek ślizgu nad łańcuch i wywalilo dziure w pokrywie
Za wcześnie sie zacząłem cieszyć ....
Wywala błąd P1519 Bank 1, Zmienna regulacja zaworu Błędna. I troche telepie silnikiem.
Ktoś coś wie? jaki blok pomiarowy mam sprawdzić?
Udało mi sie bez wiekszych problemów, ale rozpinałem rozrząd dla ułatwienia sobie pracy, troche mi to zajeło bo robiłem to po pracy popołudniami...
a więc tak oczywiście nowe uszczelki wiadomka, chcialem zostawić napinacz orginalny, ale po wymontowaniu go z lekka byłem przerażony (chodził przynajmniej miesiąc bez ślizgu)
https://zapodaj.net/86a7228a04300.jpg.html
Zdecydowałęm sie na 2 urzywka ale orginał z rozbiurki, ponadto wymieniłem łancuszek uszczelniacze na wałkach, (jeden ostro lał) no i nową pokrywe, bo w starej podlazł kawałek ślizgu nad łańcuch i wywalilo dziure w pokrywie
Za wcześnie sie zacząłem cieszyć ....
Wywala błąd P1519 Bank 1, Zmienna regulacja zaworu Błędna. I troche telepie silnikiem.
Ktoś coś wie? jaki blok pomiarowy mam sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
- Lokalizacja: Szczecin
Siemanko.Mauros88 pisze:sprawdz kanał 93 na postoju jakie wartosci i kanal 90 w czasie jazdy czy napinacz zmienia fazy.
Na kanale 93 wygląda to tak: https://zapodaj.net/4b4b2d836820c.jpg.html
a na kanale 90, pod czas jazdy jedna wartość wzrasta do 23 a druga od 0 do 1 tylko. Rozumiem ze napinacz nie zmienia fazy? czy mozliwe jest to ze zapchałem siatke lub dziurke elektozaworku uszczelniaczem? dalem nowe uszczelki ale delikatnie przesmarowalem dla pewności. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2018, 17:42
- Lokalizacja: Szczecin
robilem od biedy czyli jedną strone (niestety ograniczone fundusze), napinacz już działa, rzeczywiście dałem za dużo uszczelniacza, zdjąłem elektrozawór, wyjąłem tłoczek przedmuchałem powietrze i latapiotrek24dm pisze:Jeden napinacz nie dziala. Rozrzad zle ustawiony lub rozciagniete lancuchy miedzy walkami jezeli masz terkotke przy odpalanii zimnego silnika (wtedy lancuszki do wymiany ma pewno)
Dziekuje wszystkim za poświęcony czas Temat do zamknięcia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga