Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4]Wymiana paska rozrzadu v6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Lee76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 18:52
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 23 mar 2013, 00:45

Ależ mi nie musisz tłumaczyć pewnych rzeczy, prowadzę hurtownie i warsztat samochodowy od 14lat .... ale kolega początkowo pytał czy napinacz hydrauliczny trzeba wymieniać ... ale jakoś brak było odzewu a tu proszę - bo sprężynka-co ona zepsuje w porównaniu z zastanym napinaczem ( padają notorycznie nawet SKF - INA ) ale jakoś o simmeringach nikt nie wspomniał koledze- a to bardzo istotne jak zapewne nie jeden się przekonał - to tak jakby w tym silniku nie wymieniać pompy wody ;)
Sorki ale jak ktoś robi autko dla siebie, to profilaktyka nie ma końca ;)
ÂŚruby koła pasowego również są dostępne w zakupie ;)

Zmierzam tylko do tego, że gdzieś są granice rozsądku, ale każdy ma je gdzie indziej, jeden powie bez przesady ja już drugi raz robię wymianę oleju na tym samym filtrze, a drugi powie ja wymieniam na najwyższej klasy filtr wraz z olejem co 8tys.km

Niech każdy robi to co uważa za słuszne i na ile mu portfel pozwoli - propozycje są tylko propozycjami pytającego, a jeżeli się nie zna w danym temacie niech zapyta o profilaktykę przy danej wymianie / od tego jest forum.

Pozdrawiam.
Waldemar

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 28 mar 2013, 09:55

Auto jest na wymianie rozrządu ale dzwonił mechanik i mam pękniętą miskę olejową (wytlumacza to nadmierne zużycie oleju mimo, ze z wydechu nie dymi i żadnych objawów uszkodzonego silnika nie ma) zaproponował żeby to zespawać.
Trwała jest ta metoda?
Powiedział, ze jeśli wymieniałem olej 2tys. km temu to nie ma sensu wlewać nowego oleju tylko ten stary.
Można tak zrobić bez żadnego strachu>?

[ Dodano: 2013-03-28, 09:35 ]
Udało się komuś z Was wymienić termostat bez rozbierania przodu? Pytam ponieważ mój mechanik po prostu zapomniał tego zrobić przy wymianie rozrządu i zostałem z termostatem.
Zapomniał też wymienić ramię napinacza paska (podobno nie trzeba tego wymieniać)
Gdyby ktoś chciał kupić to mam nówkę oznaczenie: Ramię Napinacza Paska INA 533003720
Wyglada to tak
Obrazek

Naprawde nie trzeba tego wymieniać???

Awatar użytkownika
darooe36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 sie 2010, 21:22
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: darooe36 » 18 kwie 2013, 18:43

Kolego powiem ci że jak ja wymieniałem rozrząd to wymieniłem wszystko a to ramie było już zużyte tzn wyklepana była jego powierzchnia styku z popychaczem bodajże i wg mnie powinno sie je wymieniac razem z popychaczem hydraulicznym a co do termostatu to raczej bez wyciagania przodu to niezła rzeżnia musi byc bardzo tam ciasno

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 kwie 2013, 19:31

diabeelek pisze:Auto jest na wymianie rozrządu ale dzwonił mechanik i mam pękniętą miskę olejową (wytlumacza to nadmierne zużycie oleju mimo, ze z wydechu nie dymi i żadnych objawów uszkodzonego silnika nie ma) zaproponował żeby to zespawać.
Trwała jest ta metoda?
ÂŚmiało można spawać - stop aluminiowo - magnezowy używany przez koncern VAG jest dobrze spawalny - setki elementów podwozia, czy nawet zbiorników paliwa ciężarówek w życiu spawałem. Przed spawaniem obowiązkowo przemyć rozpuszczalnikiem NITRO - świetnie usuwa olej, a nawet ropę ze szczelin i pęknięć, a w przypadku misy olejowej przy okazji ładnie pozbędziemy się osadu ,okok>

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 23 kwie 2013, 09:13

Witam
Wymieniałem rozrząd(pasek) i nie wyobrażam sobie by można było wymienić termostat po założeniu paska,nie wspomnę o chłodnicy i pasie przednim.
Co do ramienia napinacza ,to mechanik ma 100% racji nie ulega zużyciu.
Pozdrawiam Stanisław

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 27 kwie 2013, 17:07

Mechanik tak mówi bo nie wymienił i teraz wie że ma 5 godzin w plecy.

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 02 maja 2013, 00:05

Drodzy Koledzy,

może poleci ktoś z Was mechanika z okolic Myszkowa, Zawiercia, (ostatecznie gdzieś pomiędzy Częstochową a Katowicami), takiego co ma pojęcie i cen kosmicznych nie ma.

A tak z ciekawości - czy ten tłumik drgań (jeden z elementów kompletu rozrządu, wymienianych przez Was) może odpowiadać właśnie za delikatne drgania na niskich obrotach (1000 - 1500)?

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 21 cze 2014, 10:38

80 tyś na rozrządzie który opisałem wcześniej na 4 stronie tego tematu

- 1 rolka prowadząca Ruville
- 1 rolka napinająca Ruville
- Tłumik drgań Ruville
- Napinacz paska Ruville
-1 pasek rozrządu Contitech (Continental )
- Pompa wody Ruville
d-termostat Wahlera

Czy już pora NA ZMIANĘ? czy poczekać do 20 tyś i wymienić przy 100tyś?? jak radzicie?
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 23 cze 2014, 21:51

ja bym już zmieniał :)
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

Mateusz Foru A6

2.4 v6 Ustawienie rozrządu

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 lip 2014, 18:09

Witam,

Koledzy mam pytanie czy w kanale 93 na vagu w 3 i 4 kratce powinna byc wartosc zero?
Pytam gdyż poprawiam po partaczu rozrzad i zastanawiam sie czy wartosciami z vaga konkretnie z tego kanalu sie sugerowac. Ja mam wartosc 5 i 3 st. KW. Silnik nie rowno pracuje lekko drzy.
Dodatkowe pytanie. Czy blokada wałków rozrzadu powinna wchodzic delikatnie w otwory na motylkach?
Zastanawiam czy wlasnie tu mi sie nie wkradl blad i z tego powodu te wartosci.
Wczesniej gosc zmontowal na luzny pasek strach pomyslec co moglo sie wydarzyc.
Prosze o pomoc. Dzieki.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2014, 20:02

5 i 3 to jeszcze nie tak źle, raczej nie to jest przyczyną nierównej pracy silnika. Ustawić jednak nie zawadzi :)

Co rozumiesz pod pojęciem "delikatnie"? Porządna blokada jest tak spasowana z otworami w motylkach, że wchodzi lekko, ale nie zostawia praktycznie żadnego luzu.
Blokada wału była wkręcana podczas ustawiania rozrządu?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 lip 2014, 20:35

Jesli chodzi o blokade walu korbowego to byla wkrecona. Robilem zgodnie z instrukcja z Elsy ktora tez pokrywa sie z instrukcja na stronie contitech.
Delikatnie, to rozumiem przez to że przystawiajac blokade do motylkow wszystkie otwory idealnie pasuja do wypustów w blokadzie. Innymi słowy to czy otworki w motylkach muszą być idealnie w linii poziomej?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2014, 20:44

Tak - muszą być w poziomie.
Nie bardzo rozumiem, co znaczy że przykładasz blokadę wałków. Chyba, że do kontroli ustawienia, bo do składania rozrządu to ona ma być założona cały czas, a kółka luźne. Jak napniesz pasek to dopiero skręcasz koła (moment bodajże 55nm).

Potem można zdjąć blokady, obrócić kilka razy wałem, ponownie wkręcić blokadę wału i dopiero wtedy przykładając blokadę wałków sprawdzić poprawne ich ustawienie. Blokada powinna wchodzić bez jakiegokolwiek "siłowania" się z nią. Dodatkowo można sprawdzić samą blokadę, czy ma kołki idealnie w poziomie - po prostu powinna idealnie pasować po obróceniu jej o 180 stopni. Po takim złożeniu rozrządu możemy być pewni, że zrobiliśmy to OK :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 19 lip 2014, 21:28

Ok. Czyli ustawiam tak rozrzad zeby w kanale 93 bylo 0 0.
Motylki maja byc w poziomie a jesli nie sa? Mozna je skorygowac obracajac nimi?
Zaraz pojde i sprawdze poziomica ta moja blokade.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2014, 21:43

matikemk pisze:Ok. Czyli ustawiam tak rozrzad zeby w kanale 93 bylo 0 0.
Nie - ustawiasz na blokadach. Blokady ustawiają wałki wydechowe. Pomiar jest na wlotowych. Jak jesteś pewny ustawienia wydechowych, to dopiero można wyciągać wnioski co do odczytów z vag'a. Powinno być jak najbliżej zera. U Ciebie nawet to co masz teraz, to nie jest źle.
matikemk pisze:Motylki maja byc w poziomie a jesli nie sa? Mozna je skorygowac obracajac nimi?
A jak chcesz nimi obrócić? Najpierw trzeba "zluzować" koła na wałkach rozrządu.
matikemk pisze:Zaraz pojde i sprawdze poziomica ta moja blokade.
Nie ma potrzeby - jak Ci mówiłem, dobra paduje do ustawionego rozrządu niezależnie, jak ją obrócisz. Innej bym nie używał <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga