Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] FOTO-STORY wymiana wahacza (przód - banan)

Warsztat
Awatar użytkownika
mbudzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

[A6 C5] FOTO-STORY wymiana wahacza (przód - banan)

Post autor: mbudzio » 10 sty 2011, 01:01

Część 1 - Zrób to sam!
Wymiana - przedni dolny wahacz (banan)


Czas pracy - 1,5 godz / jeden wahacz

Potrzebne narzędzia i materialy:

- wahacz (polecam LEMFÖRDER)
- lewarek
- klucz do kół
- trójnóg (lub coś na czym możemy postawić samochód)
- kawałek drewna
- odrdzewiacz np. WD-40
- 2x klucz oczkowy "18"
- młotek
- kawałek pręta

Zanim zaczniemy coś kręcić, dobrze jest się zapoznać z budową zawieszenia.

Schemat montażowy
Obrazek

Bierzemy się do pracy!

1. Podnosimy samochód, zdejmujemy koło i ustawiamy na trójnogu opartym o belke nośną samochodu.
Obrazek

2. Spryskujemy obficie środkiem WD-40 nakrętki od śruby i sworznia mocujące wahacz.
Obrazek
Obrazek

3. Odkręcamy nakrętki i wybijamy przy pomocy pręta sworzeń.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Ukazuje się nam piękny widok.
Obrazek

5. Montujemy nowy wahacz (nakrętki powinny być samo-kontrujące).

- zacznijmy od strony tulei. WAÂŻNE - NIE DOKRęCAć TULEI DO KOńCA
Obrazek

- przyda nam się pomoc drugiej osoby aby docisnęła całą kolumnę,
będzie łatwiej wsunąć sworzeń na swoje miejsce.
- dokręcamy sworzeń.
Obrazek

6. Podnosimy samochód z trójnogu i opuszczamy go opierając w moim przypadku o kawałek drewna
które jest podstawione pod sworznie wahaczy (nośny i banan).
Obrazek

7. UWAGA Podstawiamy trójnóg lub "coś" innego pod belkę nośną samochodu, tak aby w razie ześlizgnięcia się sworzni wahaczy z kawałka drewna zapobiegło zgnieceniu nas pod samochodem.
Osobiście nie musiałem leżeć pod całym samochodem, ale warto się zabezpieczyć!


8. Dokręcamy śrubę po stronie tulei. Robimy to dopiero teraz, ponieważ guma w tulei dokręcona w pozycji bez obciążenia wagą samochodu była by narażona na większe rozciąganie, co za tym idzie szybciej by się zużyła.

9. Sprawdzamy czy wszystkie śruby są dokręcone i a części prawidłowo zamocowane.

10. Podnosimy samochód, zakładamy koło i cieszymy się z NIE stukającego zawieszenia <ok>

W następnych częściach, już nie długo:
- wymiana wahacza nośnego.
- wymiana plastikowej osłony z odbojem amortyzatora.


Dodatki

- schematy zawieszenia przód, tył.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
- Zawieszenie pneumatyczne.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 23:27 przez mbudzio, łącznie zmieniany 2 razy.

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 15 sty 2011, 21:08

ÂŚwietna fotorelacja,może się bardzo przydać. :) Czekamy na następne.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Awatar użytkownika
mbudzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: mbudzio » 16 sty 2011, 23:26

Będą na pewno :) <ok>

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 06 lis 2011, 11:26

Właśnie wczoraj wymieniłem ten wahacz korzystając z tego foto-story. Bardzo dziękuje bo wszystko poszło szybko i sprawnie. Miałbym jedynie sugestie odnośnie kolejności przy demontażu bo autor tego nie opisał. Ja wymieniałem stronę prawą/pasażera. Niestety konstrukcja modelu nie pozwala na wyciągnięcie całej śruby z tulei gdyż przeszkadzają przewody hamulcowe, więc najpierw należy wybić sworzeń, a potem gdy opadnie umiejętnie przekręcić cały wahacz w prawo i pchnąć w kierunku tylnej osi i wysunąć ze śruby. Piszę o tym gdyż u mnie zajęło to najwięcej czasu tym bardziej, że nie robiłem tego na kanale tylko na ogródku leżąc pod autkiem. Aha no i jeszcze sprawa kluczy 18. W moim przypadku nakrętka miała rozmiar na klucz 19 więc też trzeba wziąć pod uwagę to, że ktoś mógł ją wymienić na taką jaką miał pod ręką(wiadomo różni są mechanicy). Tak czy inaczej foto-story rewelacja i jeszcze raz dziękuję <okok>
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

ryniu2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 paź 2015, 18:14
Lokalizacja: Czemierniki

Post autor: ryniu2222 » 24 sty 2016, 12:13

Naprawde piękny opis z fotami.
Ja zamierzam zrobic generalny remont tylnego zawieszenia jak niebedziecos mi.szlo to bede was sie radził mam nadzisje ze pomożecie. Pozdrwaiaw.

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 25 sty 2016, 19:36

Fajny, przejrzysty opis <okok>

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 21 mar 2019, 13:59

Gdzie ciąg dalszy <mysli>
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga