Witam.
Mam do was pytanko dotyczące mojej automatycznej skrzyni biegów. Chodzi o to, że zauważyłem szarpnięcie przy zmianie biegu, ale tylko z 3-go na 4-ty bieg. Dzieje się tak zarówno, gdy skrzynia jest zimna jak i rozgrzana. Najmocniej jest to odczuwalne przy spokojnej jeździe np. jak 4-ty bieg wskakuje przy prędkości ok. 60-70km/h. Szarpnięcie jest delikatniejsze, gdy auto rozpędzam szybciej, że tak powiem "z gazem w podłodze". Wtedy praktycznie tylko słychać zmianę biegu. Poziom oleju ok. Co może być przyczyną? Czy to znak, że skrzynia się już kończy?
Pozdrawiam.
[ a6 c4 2,5tdi ] automat szarpnięcię skrzyni przy.....
Co masz kolego na myśli pisząc "...właściwie to jakby nagłe przyspieszenie po zmianie biegu..." Tzn. wzrastają ci obroty silnika?
Ja ze 3 miesiące już tak jeżdżę i u mnie jest wyraźne szarpnięcie-uderzenie też bez odgłosów. Tyle, że to pewnie kwestia jeszcze dobrego zawieszenia skrzyni i silnika. Używana skrzynia to koszt ok. 1000-1500zł. oczywiście do C4, a remont pewnie jeszcze droższy. W mojej okolicy nie ma żadnego, godnego polecenia speca od skrzyń. Za samą diagnozę wołają 800-1000zł :shock:
Ja ze 3 miesiące już tak jeżdżę i u mnie jest wyraźne szarpnięcie-uderzenie też bez odgłosów. Tyle, że to pewnie kwestia jeszcze dobrego zawieszenia skrzyni i silnika. Używana skrzynia to koszt ok. 1000-1500zł. oczywiście do C4, a remont pewnie jeszcze droższy. W mojej okolicy nie ma żadnego, godnego polecenia speca od skrzyń. Za samą diagnozę wołają 800-1000zł :shock:
chodzi mi o to, że delikatnie przyspieszając czuję bardzo wyraźnie kiedy przełącza się bieg bo towarzyszy temu nagły wzrost prędkości, czyli właściwie szarpnięcie ale właśnie bezgłośne. Dlatego pytam. Mam to chyba na dwóch przełożeniach - między 2-3 i 3-4. Chyba. Jak zmieniam ręcznie ( mam tiptronika w C5) to tego też nie czuję. Faktycznie inne biegi przełączają się bez tego efektu, słychać tylko zmiany obrotów silnika. Ludziska piszą, że zmiany biegów WOGÓLE nie czują więc u nas chyba cos nie gra. Chociaż ja muszę jeszcze sprawdzić stan oleju. Bo wymiany chyba lepeij nie ryzykować?
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
Chyba wiem o co Ci chodzi kolego! Ja też tak mam ale tylko na zimnym silniku i jak zmnienia z 1 na 2! Ale to tylko w sumie pierwsze dwie może trzy zmiany później jest ok! To takie uczucie jak by 2 zapinał na sztywno! U mnie czasami też mam wrażenie że 3 zapina na sztywno! Już sam nie wiem może ja jestem przewrażliwiony, nigdy nie jeździełm automatem a tym jeżdze 2 tygodnie! Może poprostu za dużo czytam i szukam dziury w całym Sam nie wiem!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga