Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem pompy wspomagania [Audi a6 1.9 tdi (c5)]  
Autor Wiadomość
Kynek 
Nowy



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-03, 07:04   Problem pompy wspomagania [Audi a6 1.9 tdi (c5)]

Witam poszukuje schemat budowy pompy wspomagania do Audi A6 1.9 tdi ponieważ bede brał sie za rozkrecanie a nie chce nic pomieszac.
Ma troche luzy i chce sprawdzic co to jest bo pod wpływem tych luzów wygina mi napinacz.
Prosze o pomoc . :idea:
Ostatnio zmieniony przez Kynek 2011-01-05, 07:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-03, 17:41   

a moze to nie pompa tylko własnie ted główny napinacz albo pasek wielorowkowy , lub łozysko na alternatorze . jakie objawy masz poza tym ze napinacz cie wygina ? jak skrecisz do oporu kierownice i przytrzymasz co sie dzieje ? olej do wspomagania wymieniony ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Kynek 
Nowy



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-05, 07:08   

Raczej to pompa bo jak koles mi wymieniał napinacz juz 2 w przeciagu 2 miesiecy to mówił ze ma luzy i ze głosn chodzi bo głosno chodzi i to bardzo. Alternator jest ok. A inne objawy to pasek rusza sie na boki tak drzy . Jak skrece to tak jak by pompa wyła a olej wymieniałem i to nie dawno . Tak ze nie wiem co jest tego przyczyna ale mi sie wydaje ze pompa wsp.
 
 
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-05, 12:28   

pasek drży ? nadal bym obstawiał ze to cos z napinaczem . miałem podobnie . pompa wyła przy skręcaniu . a jak dałem do oporu na postoju to wyła pompa i kierownica drżała . wymieniłem pompe 500zł . nic nie dało . a jeszcze mechanik zniszczył koło aliminiowe na pompie za 60 zł . wymiana płynu i paska . 100 zł . Nic nie dało chociaz po wymianie paska troche lepiej było . postanowiłem zmienic napinacz 600 zł . problem zniknął . mechanik pokazał mi to tak . na postoju i zapalonym silniku kolega skrecił kiere do oporu ( pompa wyła ) tak trzymał a mechanik docisnął ( nacisnął ) pasek okrągłym kijem ( taki jak przy szczotce) . i nagle ciszej sie zrobiło . wymiana głównego napinacza z rolką usuneło piszczenie pompy . wiec ja 500 stów niepotrzebnie wydałem na pompe .
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolo12 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2011-01-05, 22:38   

witam mam problem z audi a6 1.8.t wyzuca mi plyn do wspomagania kierownicy przez zbiorniczek wszystko zaczelo sie dziac po zmianie opon z letnich na zimowe pomoze mi ktos co moze bydz przyczyna :-(
 
 
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-06, 12:18   

bolo12 napisał/a:
witam mam problem z audi a6 1.8.t wyzuca mi plyn do wspomagania kierownicy przez zbiorniczek wszystko zaczelo sie dziac po zmianie opon z letnich na zimowe pomoze mi ktos co moze bydz przyczyna :-(
moze przy zmianie koł nstópiła jakas ingrncja na układ wspomagania . moze przez przypadek zagiołs wąż od płynu wspomagania
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolo12 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2011-01-06, 15:29   

witam plyn przestal kipic przez zbiorniczek ale teraz wyje okropnie co teraz sie stalo prosze o pomoc co moge zrobic zeby nie wylo pozdrawiam
 
 
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-06, 15:42   

a stan ( ilosc ) płynu ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
bolo12 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2011-01-06, 18:22   

sprawdzalem jest idealny niemam pojecia co sie dzieje mechanik powiedzial mi ze to zalezy od opon za duzy rozmiar plyn mialem wymieniony pompa byla przeczyszczona wszystko gralo do czasu zmiany opon a patrzylem na weze wszystko jest oki a czy moze bydz przyczyna zmieszanie oleju bo jak jechalem do zakopanego to mi go wywalalo cala droge i kupilem na stacji benynowej iny olej ale facet powiedzial ze sie miesza ze wszystkimi i ze nie bedzie problemu :?:
 
 
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-07, 12:48   

inny rozmiar kól nie ma na pewno wpływu na wrzenie płynu od wspomagania
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Mayhem 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 241
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2011-01-07, 14:22   

A jaki masz alternator ? Z sprzęgłem czy bez ? Układ został odpowietrzony prawidłowo? Odczuwasz luzy na kole pasowym jak zdejmiesz pasek ?
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
Kynek 
Nowy



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-07, 14:42   

ja juz wymieniłem napinac zi nic to nie dało
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Mayhem 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 241
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2011-01-07, 14:55   

Jeśli chodzi o pompę to ściągnij pasek i poruszaj na lewo i prawo, sprawdź luz, jeśli ruszysz kołem to ma chodzić z lekkim oporem. Wracając do alternatora może to łożyska się sypią i czas zrobić przegląd alternatora?, jeśli masz sprzęgło na altku to dochodzi jeszcze wymiana sprzęgiełka, ja bym to zrobił kompleksowo, ja nie miałem ale sobie założyłem. Wiem że cie to irytuje, ja z osprzętem bawiłem się przez 1 miesiąc. Najlepiej podmień sobie pompę od kogoś. Mam jedną ale za daleko mieszkasz :) więc nic z tego. Pompy wspomagania raczej wytrzymują dosyć długo więc dziwi mnie że Ci szwankuje tym bardziej że to KaYaBa. Poza pompą masz jeszcze VISKO a raczej łożysko które znajduje się w łapie, pompa wody. Jednym słowem ma się co psuć. Myślę że ingerencja w pompę się nie opłaca i lepiej szukać na szrocie jakiejś dobrej używki.
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
bolo12 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2011-01-07, 17:00   

witam koledzy moj problem juz nie istnieje przelozylem kola zimowe na tyl a tylnie letnie na przud i wszystko sie skonczylo nie wyje plyn przestal sie pienic i wszystko dziala dziekuje za rady i zycze milego wieczoru pozdrawiam i do uslyszenia z nastepnym problemem hejka :mrgreen: :-D
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
rafal100 
Śpi na forum


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Pomógł: 32 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 1011
Skąd: głogów DGL
Wysłany: 2011-01-08, 11:12   

znaczy masz inny rozmiar kół z przodu co z tyłu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: