Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Kontrola ciśnienia w układzie klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

[A6 C5] Kontrola ciśnienia w układzie klimatyzacji

Post autor: MłodyWilk » 02 sty 2011, 23:25

Panowie jak to jest z tym cisnieniem w układzie klimatyzacji?
Czy jest jakiś czujnik z którego za pomocą VAG-a mogę odczytać czy ciśnienie panujące w układzie jest OK?
Z tego co słyszałem to jest jakieś zabezpieczenie wyłączające kilmę przy zbyt niskim ciśnieniu, żeby sprężarka nie pracowała na sucho.

Kilma za dobrze mi w lato nie chłodzi, ale nie wiem czy to akurat wina zbyt małej ilości czynnika chłodzacego czy szukać gdzieś indziej?

Da się to jakoś sprawdzićna VAG-u czy tylko w zakładzie gdzie napełniają klimę?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 03 sty 2011, 20:14

Za kontrolę ciśnienia w układzie klimatyzacji odpowiada czujnik G65. Nie sądzę jednak, że da się odczytać wartość ciśnienia. Po prostu, jak jest za niskie, to czujnik informuje komputer, że jest za niskie i koniec - sprężarka nie działa.

VAG pokaże ci co najwyżej awarię tego czujnika. Jeżeli czujnik padnie, albo ciśnienie będzie za małe, to klima będzie pracowała w trybie ECON.

Jeżeli klima słabo ci chłodziła, to jedź na kontrolę i wymianę czynnika - to najlepsze wyjście! Jeżeli po nabiciu klima znowu padnie, wtedy można ją nabić specjalnym czynnikiem, który świeci w ultrafiolecie. Dzięki temu można wykryć ewentualne nieszczelności. Zakładam, że nie padły ci inne elementy jak np. sprężarka.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 03 sty 2011, 22:57

Wyczerpująco i na temat :)
O to mi chodziło :!:

Nie mam więcej pytań, dzięki <ok>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 sty 2011, 12:06

arekjask pisze:Jeżeli po nabiciu klima znowu padnie, wtedy można ją nabić specjalnym czynnikiem, który świeci w ultrafiolecie. Dzięki temu można wykryć ewentualne nieszczelności. Zakładam, że nie padły ci inne elementy jak np. sprężarka.
Najlepiej klimę nabijać w warsztatach, które posiadają tzw.kombajny. Wówczas to urządzenie próżniowo spr. czy układ jest szczelny, doda oleju dla sprężarki oraz tego środka widocznego pod UV w razie wycieku.

MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.
Klimę najlepiej nabijać w ciepłe dni bo wówczas efekty najlepiej widać i wtedy dmuchane powietrze z kratek w kabinie (przy max.chłodzeniu) powinno mieć 12-15 stopni.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 04 sty 2011, 12:17

M0NEER pisze:Najlepiej klimę nabijać w warsztatach, które posiadają tzw.kombajny. Wówczas to urządzenie próżniowo spr. czy układ jest szczelny, doda oleju dla sprężarki oraz tego środka widocznego pod UV w razie wycieku.
Większe nieszczelności pewnie tak.
Ja miałem wyciek w Toyocie, to żaden kombajn tego nie wykrył (w ASO Toyoty). Po prostu miałem jakieś mikropęknięcia na jednej rurce, z której powoli uciekał czynnik. Wykryli to dopiero jak nabili mi klimę jakimś specjalnym czynnikiem i kazali przyjechać za 2 tygodnie (w międzyczasie miałem intensywnie używać klimy).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 sty 2011, 21:33

arekjask, Masz rację bo kombajn trzyma próżnię przez ok.15-25min. Niektóre nieszczelności się ukazują w trakcie pracy pod cisnieniem wypierającym, wówczas metoda próżniowa może być nieskuteczna...

Wadę rurki prawdopodobnie wykryli świecąc lampą UV ;-)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 04 sty 2011, 23:49

Piszecie o kombajnie, a znacie jakiś inny sposób nabijania klimy? bo chyba nie nabijają już ludzie tak jak kiedyś lodówki?

[ Dodano: 2011-01-05, 00:03 ]
M0NEER pisze: MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.
Tyle to było by w maluchu, w 2.5 dieslu jest prawie kilogram, niecałe 800g ale silnik zbytnie nie ma znaczenia, raczej kubatura tego co ma schłodzić więc jest podobnie. i druga sprawa jak brakuje 50 % czynnika to i tak się już liczy jako całkowite nabicie.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 05 sty 2011, 13:37

biernik pisze:Piszecie o kombajnie, a znacie jakiś inny sposób nabijania klimy? bo chyba nie nabijają już ludzie tak jak kiedyś lodówki?
byś się zdziwił... :mrgreen: dlatego czasami warto to podkreślić ;-)

biernik pisze:M0NEER napisał/a:

MłodyWilk, upwenij się ile tego czynnika powinno być u Ciebie zanim pojedziesz, żeby Ci tam nie kombinowali. Przypuszczam że do klimy w 1,9 TDi będzie jakieś 550g.

Tyle to było by w maluchu, w 2.5 dieslu jest prawie kilogram, niecałe 800g ale silnik zbytnie nie ma znaczenia, raczej kubatura tego co ma schłodzić więc jest podobnie.
Bez jaj! Klima w maluchu była już jak się wiozło 2 zamrożone kurczaki, więc czynnik zbędny :mrgreen:

Nie jestem specjalistą w tych sprawach, ale ilość czynnika chyba zależy od rozmiaru instalacji (kubatura) i od sprężarki... Mówimy tu o Limuzynie 1,9 TDi, natomiast Avanty i Allroady mogą mieć bardziej rozbudowane klimy (więcej kratek wylotu powietrza), a co za tym idzie więcej czynnika.

MłodyWilk, od wewnętrznej str. maski powinna być nalepka i tam znajdziesz info jaki przedział czynnika ładować w gramach. Podziel się z nami info ile tam wchodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga