Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] światło stopu

Elektryka
audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

[A6 C6] światło stopu

Post autor: audicoman » 30 gru 2010, 17:04

Witam. Od jakiegoś czasu komputer zaczął wyświetlać mi komunikat '' BREMS LICHT - Centre brake light '' gdy tylko nacisne pedał hamulca . ?wiatło stopu górne, jest sprawne - świeci było sprawdzane. Byłem w serwisie podłączyli pod VAG-a - usunęli błędy. Po włączeniu silnika stop działał, przejechałem 30 km zgasiłem silnik, po czym ponownie go odpaliłem - problem znowu powrócił. Jaka może być tego przyczyna i co ewentualnie mogę sprawdzić ?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez audicoman, łącznie zmieniany 1 raz.

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 01 sty 2011, 21:19

Nie wiem w takim razie dlaczego, auto jest garażowane. Słyszałem też że może być to wina jakiegoś bezpiecznika pod pedałem, ostatnio sprawdzałem , że gdy lekko naciśnie się pedał hamulca słychać taki delikatny klik . Zauważyłem też, że światło stopu ( górne ) zapalało się szybciej od tych w lampach , była to nieznaczna różnica i na tej podstawie śmiem twierdzić, że ten '' klik '' może odpowiadać za włączenie stopu ( górnego ). Nie wiem czy to jest prawda , ale tak wynikło z moich obserwacji.

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 01 sty 2011, 21:57

Słyszałem coś o tym stopie awaryjnym, powiem szczerze nie wiem czy to posiadam, raczej sam tego nie sprawdzę. Z tego co mi wiadomo ta opcja występuje tylko w egzemplarzach ze światłami LED z tyłu, ja mam niestety zwykłe i wątpie żebym to miał. Sprawdzałem jeszcze kostkę z tyłu w bagażniku po lewej stronie tam wygląda że wszystko ok. Może to być bezpiecznik pod pedałem, lub tak jak mówisz zwilgotniały układ? To dlaczego nie świeci tylko stop ? :)

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 01 sty 2011, 22:21

Może masz racje z tym zawilgotnieniem, bo problem wystąpił już jakoś na jesień zeszłego roku. Troche deszczu , może para i on faktycznie nie działał, natomiast gdy były cieplejsze dni reagował normalnie. To w takim razie elektryka jest słabo zabezpieczona przed parą itd. Bo raczej innej przyczyny nie widzę, chociaż jeszcze sprawdze ten bezpiecznik pod pedałem :)

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 01 sty 2011, 22:36

witam
U mnie tez wywalało ten błąd od czasu do czasu :-/
Wszystkie lampy swieciły :shock:
Po wykasowaniu błąd powracał lecz nie od razu

01503 - Bulb for 3rd Brake Light (M25)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
No wiec wymontowałem 3 swiatło stop w klapie -Avant
Znalazłem zaśniedziałe styki kostki lampy , przeczysciłem i do tej pory spokój :mrgreen:
Te trzecie swiatło stop jest zamontowane na takich blaszkach , które bardzo słabo dociskają lampke do blachy i tamtedy dostawała sie woda . Co było skutkiem awarii w moim przypadku
Sprawdz moze akurat :roll:
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 01 sty 2011, 22:42

Dzięki za rady na pewno to sprawdzę i dam znać co udało mi się ustalić :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 01 sty 2011, 23:15

audicoman,

3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Badania dowodzą że w sytułacji drogowej te setne sekundy mają znaczący wpływ na reakcje kierowcy.
Dzieki temu środkowemu światłu stopu nasze mózgi reagują szybciej , wszystko dzieje się automatycznie i nikt z nas nie jest w stanie tego wyczuć.

Mówisz że dostrzegasz opóżnienia miedzy stopem dodatkowym a zasadziczymi , nie jest to normalne , no chyba ze posiadasz nadprzyrodzone zdolności.

Proponuje sprawdż w jakim położeniu hamulca reagują światła..
W C6 nieważne czy z diodami czy bez , światła stopu zapalają się bardzo szybko wzgledem nacisku na pedał "hebli"
Ledwo wyczuwalnym muśnięciu pedału hamulca powoduje reakcje.
Poproś kogoś o pomoc i sprawdż to.. możliwe że wina leży po stronie czujnika.

Kolejną kwestią są okolice samego pedału ..
Niemasz przypadkiem mocno wilgotnej podłogi i dywaników ?
Staraj się aby było tam zawsze sucho!

Co do samej funkcji chamowania awaryjnego którą opisuje ZelvaBOi to owsze u mnie (światła led) awaryjne mrygają ale zwiekszenia mocy stopu nie widziałem :roll:
Opcja ta współgra z systemem wspomagania chamowania awaryjnego (jeszcze co innego)
Raczej nie powinno mieć to związku z twoją przypadłością.


_____________
Wciągneło mi smarta do kolektora ssącego ! Jak go wyjąć ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 sty 2011, 01:15

Fascynat pisze:Mówisz że dostrzegasz opóżnienia miedzy stopem dodatkowym a zasadziczymi , nie jest to normalne , no chyba ze posiadasz nadprzyrodzone zdolności.
przecież sam napisałeś
Fascynat pisze:3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
:-P
Fascynat pisze:3 światło stop w każdym szanującym się samochodzie zapala się o ułamki sekund szybciej.
Badania dowodzą że w sytułacji drogowej te setne sekundy mają znaczący wpływ na reakcje kierowcy.
Dzieki temu środkowemu światłu stopu nasze mózgi reagują szybciej , wszystko dzieje się automatycznie i nikt z nas nie jest w stanie tego wyczuć.
Zgadzam się że tak jest w samochodach bez tylnych świateł LED. Jednak to nie jest działanie celowe, powodem jest fakt że środkowe światło składa się z wielu małych żaróweczek (chyba 3W), które zapalają się szybciej od żarówek 21W w lampach bocznych -to widać gołym okiem.
Zmieniłem u siebie tylne lampy na LEDy i śmiem twierdzić, że światła stopu LED w lampach bocznych zapalają się szybciej od środkowego bo LEDy mają "lepszą reakcję" od zwykłych żarówek.

audicoman, ten "klik" przy wciskaniu pedału hamulca to raczej normalna praca czujnika.
Upewnij się, czy wszystkie żarówki świecą w środkowym stopie -jak kilka się przepali to może ten komunikat wyświetlać.

Podpowiedzi związane z wilgocią są na miejscu, więc może spróbuj (ostrożnie) podmuchać suszarką na ten środkowy stop i jego złącze.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 sty 2011, 01:30

M0NEER, Myślałem że dostatecznie łopatologicznie wywaliłem kawe na ławe :shock:

Normalne jest to że trzeci stop zapala się szybciej , ale są to takie ułamki sekund że jest to tródno dostrzec , kolega audicoman, napisał że widzi opużnienia dlatego napisałem że albo ma nadprzyrodzone zdolniości albo coś jest nie tak.

Mam nadzieje że zrozumiałeś bo jaśniej nie umiem.. :-P ;-)

Co do "Ledowości" to oczywiście masz racje.
Założeniem 3-go światła stopu składającego się z owego komponentu już od dawna jest czas reakcji i prędkość rozbłysku.

___________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 sty 2011, 01:41

Fascynat, zdziwiło mnie że najpierw napisałeś że to nie jest normalne, aby dostrzec różnicę w "reakcji" świateł zasadniczych i środkowego... Następnie napisałeś że środkowe zapala się o ułamki sekund szybciej -ok, ale "gołe oko" te ułamki sekund raczej dostrzeże ;-)

Jeżeli nie masz LEDów to poproś kogoś żeby Ci parę razy powciskał hamulec i zauwazysz różnicę. W innym wypadku poobserwuj inne auta w mieście.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 02 sty 2011, 01:53

M0NEER, oj coś nie możemy się dogadać (chyba mamy syndrom dnia wczorajszego) <piwo>

Według mnie jest ciężko dostrzec że ledy zapalają się szybciej od żarówek..
fakt,faktem że tak jest..

Dajmy spokuj z tą naszą dewagacją bo robimy mętlik w temacie.. ;-)


__________
Pozdro

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 02 sty 2011, 06:23

Co do proboemu opisanegoi w temacie miałem podobnie.. stop działał i kontrolka sie paliła ale z czasem przestawał działać.. Wymiana lampy pomogła.. Ale najpierw jak wyżej podpowiadają przevzyść styki..

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 02 sty 2011, 14:55

Fascynat Naturalne że światła led mają szybszą reakcję zapalania się niż w modelach gdzie są zwykłe lampy. Proponuję sprawdź u kogoś kto ma C6 z '' normalnymi '' lampami z tyłu to dostrzeżesz lekkie opóźnienie świateł bocznych w SPAM do stopu górnego.

M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie.. [/b]

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 sty 2011, 15:24

audicoman pisze:M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie..
W C5 jest tak, że żarówki środkowego stopu są podpięte równolegle i którakolwiek może się przepalić, a reszta będzie świecić. Nie wiem tylko ile szt.musi się przepalić, aby na FISie pojawił sie komunikat...
Czy masz jakieś przepalone?
i jeszcze jedno: czy komunikat na Twoim FISie pojawia się sporadycznie, czy po każdym uruchomieniu silnika?

audicoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: audicoman » 02 sty 2011, 15:47

M0NEER pisze:
audicoman pisze:M0NEER To nawet gdy siadła jedna mała żaróweczka w listwie to nie działa już cała listwa i wywala komunikat ? Ja zauważyłem, że gdy w obojętnie jakim samochodzie przepali się połowa listwy , to druga połowa świeci normalnie..
W C5 jest tak, że żarówki środkowego stopu są podpięte równolegle i którakolwiek może się przepalić, a reszta będzie świecić. Nie wiem tylko ile szt.musi się przepalić, aby na FISie pojawił sie komunikat...
Czy masz jakieś przepalone?
i jeszcze jedno: czy komunikat na Twoim FISie pojawia się sporadycznie, czy po każdym uruchomieniu silnika?
Listwa kiedyś się zapalała ( w całości ) na jakąś sekunde, czyli jest sprawna. Co do komunikatu to wyświetla się do pierwszego naciśnięcia hamulca. Wcześniej było tak, że pierwszy raz mi się wyświetlił na wakacje , zgasiłem silnik , odpaliłem ponownie problemu nie było, wtedy rozkręciłem pokrywe sprawdziłem styki wszystko było ok. I tak zaczęło sie robić mniej więcej co tydzień, a od jesieni komunikat wyświetla się ciagle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga