Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] [Audi A6 C5 Sedan] Montaż haka z

Nadwozie
ODPOWIEDZ
ziomkes20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:45
Lokalizacja: wrocław

[ A6 C5] [Audi A6 C5 Sedan] Montaż haka z

Post autor: ziomkes20 » 17 gru 2010, 14:33

Witam

Chce zakupić i założyć sobie hak do małej przyczepki.
I tu moje pytanie czy się opłaca kupować hak z portalu aukcyjnego i jak przebiega montaż czy samemu czy lepiej jakiejś firmie to zlecić .
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 19:56 przez ziomkes20, łącznie zmieniany 1 raz.

ziomkes20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:45
Lokalizacja: wrocław

Post autor: ziomkes20 » 17 gru 2010, 15:59

Dzwoniłem dziś do firmy do Wrocławia bo akurat mieszkam w okolicach i powiedzieli mi 600zł trochę dużo a potrzebuje na poniedziałek mieć hak i tak szukam rozwiązania . Firma która oferuje hak jest z Wrocławia to tylko podjechać rano i zamontować tylko jak się zabrać do tego za bardzo nie wiem bo auto kupiłem 3 dni temu .

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 17 gru 2010, 16:27

ziomkes20 pisze:kolego hak niezły ( uciąg , homologacja )
Z tym, że ta homologacja to o kant dupy roztrzaść :) i tak max homologacje na hak na stacji diagnostycznej dostaniesz z 1500 kg, chyba że masz quatro to 1900, więc nei ma się co łakomić na to co opisują na allegro.
Ważne jest to na ile producent auta zezwala. Więc nie patrzcie na homologacje sprzedawców.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 17 gru 2010, 16:34

To jak najbardziej, chciałem tylko przestrzedz tych co nie wiedzą, o tym że to auto ustala uciąg a nie hak :)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 17 gru 2010, 22:34

censored pisze:Kolejna sprawa to homologacja. Nie dostaje sie homologacji na stacji diagnostycznej. Nie wiem kto to wymyślił. Homologacje na hak wydaje producent w postaci tabliczki znamionowej lub cechy wybitej na hakach. Np Thule. Wetsfalia ma tabliczke znamionową.
Nikt tutaj nie napisał że homologacje dostaje się na stacji.
Pisząc producent chodziło mi o producenta auta. Jak zamontujesz hak na któym będzie tabliczka homnologacyjna 1900 kg, bo są takie do quatro, zamontujesz go jakoś do zwykłej A6 to i tak diagnosta nie wbije Ci w dowód 1900 lecz tyle ile zalecił producent. Diagności nie wbijają tego co jest wpisane na tabliczce znamionowej haka, bo nie mogą.

froid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:51
Lokalizacja: powiat Kłodzki

Post autor: froid » 22 mar 2011, 23:50

Witam Panowie może ktoś będzie wiedział czy Audi A6 sedan nie ma oryginalnej wiązki pod hak ??? jak w niektórych autach.
Czy tylko opcja podłączenia pod lampy zostaje.??

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 23 mar 2011, 07:12

froid pisze:Witam Panowie może ktoś będzie wiedział czy Audi A6 sedan nie ma oryginalnej wiązki pod hak ??? jak w niektórych autach.
Czy tylko opcja podłączenia pod lampy zostaje.??
jak nie mial fabrycznie to nie ma instalacji
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 13:18 przez axe, łącznie zmieniany 1 raz.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

froid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:51
Lokalizacja: powiat Kłodzki

Post autor: froid » 23 mar 2011, 18:43

A jak to w końcu jest z tym podłączeniem bo jedni mówią że potrzebny jest moduł a drudzy ze nie.
Mam komputer który pokazuje spalone żarówki i facet w zakładzie gdzie montują haki powiedział ze tak mi podłączy ze nie będzie nic kolidować i że do tego nie potrzebny jest moduł.
Może ktoś wie jak to zrobić bo cena w zakładzie jest dosyć wysoka za taką robotę .

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 23 mar 2011, 18:51

froid pisze:A jak to w końcu jest z tym podłączeniem bo jedni mówią że potrzebny jest moduł a drudzy ze nie.
Mam komputer który pokazuje spalone żarówki i facet w zakładzie gdzie montują haki powiedział ze tak mi podłączy ze nie będzie nic kolidować i że do tego nie potrzebny jest moduł.
Może ktoś wie jak to zrobić bo cena w zakładzie jest dosyć wysoka za taką robotę .
Ktos jakis czas temu na forum napisal ze do poliftowego zalozyl bez modulu i mu nie wyrzua na fis bledu o przepalonych zarowkach.
Ja na przyklad mam zalozony (155 pln kosztowal) odcina mi parktronic jak jest podlaczona przyczepa wiec przy cofaniu nie brzeczy i tak jak wg przepisow przeciwmgielne swieci sie po wlaczeniu tylko w przyczepie (na koncu skladu) a nie w obu pojazdach.

Takze tak to wyglada - jak zrobisz od Ciebie zalezy
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

froid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:51
Lokalizacja: powiat Kłodzki

Post autor: froid » 23 mar 2011, 20:58

Ok zobaczymy jak wyjdzie po zamontowaniu napisze czy ta wersja się sprawdziła dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2011-03-23, 21:07 ]
W sumie to mam jeszcze jedno pytanie czy hak z kombi pasuje do sedana ????
Bo mam tanio do kupienia oryginał z belka tylko jest od kombi sprzedawca mówi ze pasuje ale wole się upewnić.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 23 mar 2011, 22:08

froid pisze:Ok zobaczymy jak wyjdzie po zamontowaniu napisze czy ta wersja się sprawdziła dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2011-03-23, 21:07 ]
W sumie to mam jeszcze jedno pytanie czy hak z kombi pasuje do sedana ????
Bo mam tanio do kupienia oryginał z belka tylko jest od kombi sprzedawca mówi ze pasuje ale wole się upewnić.
wystepuja w ofercie westfalii jako dwa rozne
nie jestem w stanie Ci powiedziec jak sie to ma w rzeczywistosci
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 13 sie 2012, 12:40

koledzy odgrzeje temat zarówno ten jak i z drugiego posta o montazu haka nieoryginalnego
w poprzednim tygodniu zamowiłem hak do a6 Q za 300zł z wysyłka od autoszarmach. hak jest formy hak pol.
Sprawa haków innych niż westfalia wyglada tak, że podczas montażu belki poprzecznej do której przykrecana jest kula trzeba pozybyć sie aluminiowego wzmocnienia które znajduje sie pod zderzakiem gdyż w przeciwnym razie nie załozymy zderzaka. Wzmonienie to jest odpowiedzialne m.in za nie uszkodzenia zderzaka podczas udrzenia z tyłu z niewielkiej prędkosci. W przypadku haka który ja zakupiłem udało sie zamontować belkę poprzeczną zaczepu, na to aluminiowe wzmonienie a następnie zderzak. Problem mały pojawił sie z zamocowaniem wzmonienia do belki haka. Tu trzeba było wycentrowac wzmocnienie a na stępnie lekko młotkiem nabić je na belkę - wszystko weszło na wcisk. Dla pewności ze na dołkach nic nie bedzoe sie luzowało i tłukło przykeciłem wzmonienie alu do belki zderzaka za pomocą wkrętów.
Pozniżej zamieszczam opis montazu haka wraz ze zdięciami.
No więc zaczynany.
Potrzebne narzedzia:
klucz grzechotka mała z nasadkami 8,10, 13 oraz przedłużka,
duża grzechotka z nasadkami 16, 17, 19
wkretak płaski i krzyzakowy
klucz płaski 19 i, 17
lutownica do połaczen elektrycznych
koszulki termokurczliwe
2-3 wkręty długosci 80mm
wiertło 3mm
mały klucz torx
około 6 godzin cierpliwości

Montaż zaczymany od zdięcia zderzaka tylniego. Trzyma sie on na 2 wkrętach po każdej stronie przy nadkolach (na szarej czesci zderzaka na klucz 8), 3 wkretach na torx pod zderzakiem, następne śruby znajdują sie w bagazniku pod lampami po 3 nakretki na klucz10 na strone, oraz po 2 nakretki za obiciem bagaznika(trzeba te zabudowy boczne zdemontować aby uzyskac dostęp)
Jeśli mamy parktronic odłaczamy kable. Teraz zderzak trzyma sie już tylko na zaczepach w szarej strefie zderzaka. Zaginamy dolne krawedzie zderzaka do środka osi pojazdy - zaczepy sie wyczepiają. Mozemy teraz odłożyć zderzak w dogodne miejsce zeby nie porysowac.
Teraz mamy aluminiowe wzmocnienie na widoku. Przykrecone jest tylko 2 śrubami na widoku. Odkrecamy je. Zdejmujemy wzmonienie i odkładamy na bok. Zeby pozbyć się łap mocujących belkę demontujemy wewnętrzne boczne zabudowy bagaznika (tam gdzie sa schowki), w podłoze zobaczymy wtedy po 2 śruby na strone na klucz 16. Wykrecamy je a następnie wyjmujemy łapy. Hak montowany jest w te same dziury gdfzie montowane były wykręcone wczesniej łapy + 2 dodatkowe śruby. Otworów w bagażniku wiercic nie musimy - znajdują sie one juz w odległosci około 20cm od pierwszej dziury wystarczy tylko przebic sie kkretakiem przez kawałek gumowatej konserwacji pomalowaje w kolor nadwozia. Wkładamy boczne mocowania belki haka zwracajac uwagę aby końcówki z dziurami nontazowymi wygięte były w dół. Przykrecamy lekko palcami śruby w bagazniku - tu mozemy wykożystać oryginalne śruby - mają wiekszą twardość niż dołaczone do stestawu z hakiem), do tych elemenów nastepnie przykrecamy belkę poprzeczną haka za pomocą srub dołaczonych do zestawu. Pod zerzakiem znajduje sie takie plastikowe wykonczenie które trzeba podciać tak aby belka sie zmiesciła (i tak tego nie bedzie widac) Jesli wszystko pasuje dokrecamy solidnie wszystkie śruby pamietając o podkładkach oraz dodatkowych srubach w bagazniku. 2 dodatkowe śruby wymagają nakrętek od spodu pojazdu - trzeba opuścic tłumiki oba oraz zdiąć osłonę termiczną dla uzyskania dostępu.
Gdy wszystko jest poskrecame dopasowaujemy aluminiowe wzmocnienie - ppowinno nadziać sie z lekkim oporem na belkę zderzaka. Dobiojamy ją lekko młotkiem. Dla pewności ja nawierciłem małe dziury w belce i haku i przykeciłem długimi wkretami. Kolejny krok to przeprowadzenie wiązki przewodów - ja wykożystałem otwór z gumoą przeleotką z czujnikiem temperatury zewnątrzej z lerej strony. Gdy kable sa przeciągnięte można montować zderzak. U mnie wchodził trochę ciaśniej ale udało sie go spasowac praktycznie idealnie. przykrecamy go tymi samymi śrubami. Teraz mozna przykrecic kule wraz z gniazdem elektrycznym. Nastepnie bierzemy sie za elektryke. W zestawie sa szybkozłacza jednak ja nie jestem do nich przekonany - na poczatku ok ale z czasem pojawiaja sie kłopoty. W reke poszła lutownica i opaski termokurczliwe aby byc pewnym ze bedzie wszystko działac. Przewody podpiąłem pod lewą lampę oraz z prawej lampy swiatło pozycyjne prawe i kierunkowskaz. Swiatło przeciw mgielne wydobyłem z wiazki idacej w kierunku klapy. po skreceniu wszyskiego i zaizolowaniu zrobiłem probe pod przyczepka i wszystko działa elegancko. W wolenej chwili wrzuce fotorelację.
mam nadzieje ze pomogłem. Co do błedów na fisie sprzedajacy chciał mi wcisnac moduł odpowiedzialny za brak błędów oraz wyłczenie parktronica za 130zł - okazao sie to zbedne. wszystko działa prawidłowo

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga