[A6 C4 ABK] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ?
[A6 C4 ABK] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ?
Witam !
Mam pewien problem w moim 2,0 115 KM ABK ,a mianowicie:
-Tydz temu spadł mi przewód gumowy z czujnika temperatury płynu chłodniczego od klimatronica (ten co jest zaraz przed nagrzewnicą) ,z tym ,że był za krótki ,bo poprzedni właścicel chyba założył tak "na jana" że się ledwo trzymał.
-Dziś godzine temu strzeliła mi chłodnica (dziura taka ,że 2 palce można wsadzić)
Podejrzewam,że być może jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia tylko co może je wywoływać
a)uszczelka pod głowicą Jak to sprawdzić nie zdejmując jej,niby płyn czysty i nie ubywa,bąbelek też nie zauważyłem w zbiorniczku
b)Chłodnica mogła być tak zasyfiona w środu ,że nie "dawała" rady To sprawdze jak ją wyjme ,bo kleic nie mam zamiaru
c) Termostat wydaje się ok,zalacz wiatrak przy ok 91 C
Zauważyłem również ,że chyba za długo sięnagrzewa w porówaniu z kolegi 100 z takim samym silnikiem,może to mieć jakiś związek
Dodam ,że auto mam 1,5 roku i zawsze był w nim płyn chłodniczy petrygo ,nigdy woda
Mam pewien problem w moim 2,0 115 KM ABK ,a mianowicie:
-Tydz temu spadł mi przewód gumowy z czujnika temperatury płynu chłodniczego od klimatronica (ten co jest zaraz przed nagrzewnicą) ,z tym ,że był za krótki ,bo poprzedni właścicel chyba założył tak "na jana" że się ledwo trzymał.
-Dziś godzine temu strzeliła mi chłodnica (dziura taka ,że 2 palce można wsadzić)
Podejrzewam,że być może jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia tylko co może je wywoływać
a)uszczelka pod głowicą Jak to sprawdzić nie zdejmując jej,niby płyn czysty i nie ubywa,bąbelek też nie zauważyłem w zbiorniczku
b)Chłodnica mogła być tak zasyfiona w środu ,że nie "dawała" rady To sprawdze jak ją wyjme ,bo kleic nie mam zamiaru
c) Termostat wydaje się ok,zalacz wiatrak przy ok 91 C
Zauważyłem również ,że chyba za długo sięnagrzewa w porówaniu z kolegi 100 z takim samym silnikiem,może to mieć jakiś związek
Dodam ,że auto mam 1,5 roku i zawsze był w nim płyn chłodniczy petrygo ,nigdy woda
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
Chłodnice bede wymieniał i tak sam ,bo żadenej filozofi tam nie ma.aaa mechaników u mnie jak na lekarstwo (dobrych mechaników) z reszta i tak wszystko robie sam przy aucie (oprócz rozrzadu)
...tylko jak zdejme głowice tak musze juz robić wszystko :oops:
TOMMY33, dzieki za odzew
pozdrawiam !
...tylko jak zdejme głowice tak musze juz robić wszystko :oops:
TOMMY33, dzieki za odzew
pozdrawiam !
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
Mialem zbliżony przypadek w Omedze C 2.016V.
Na poczatku nie trzymal temperatury wiec oryginalny nowy termostat.
Obiawy byly takie, że po uzupelnieniu czynnika po bardzo krotkim czasie go ubywało. Korki byly trzy w tym dwa oryginalne bez efektu, po uzupelnieniu cieczy w zbierniczku w pewnych warunkach było jej tak dużo że po prostu uciekala nadmiarem. Stopniowo pogarszało się ogrzewanie, wymiana zaworu ogrzewania nie pomogła (był troche zabity kamieniem i jakimś innym syfem, jednak zasada działania jest taka, że przy braku podciśnienia jest otwarty czyli nawet jak się zepsuje jest ogrzewanie, włączenie klimatyzacji powoduje jego zamknięcie aby nie grzała się mimo, że są klapy zamykające ja a "nagrzewinca" klimatyzacji jest zupełnie dalej i pod innym kątem). Podejrzenia mechaników padly na uszczelkę pod głowicą, jednak zdrowy rozsądek podpowiedział mi wymianę nagrzewnicy (sprawa skomplikowana, bo do demontazu cala deska powinna wyjechać, zrobione zostało to przy pomocy wyrzynarki w taki sposób, że brak jakiegokolwiek śladu). Nagrzewnica była bardzo mocno zabita. Kilka miesiecy przed zakupem wlaścicel wstawił nową chłodnice bo w starej zrobila się dziura od zbyt duzego ciśnienia.
Po wymianie nagrzewnicy kontrola wszystkich przewodów wodnych jeden z nich taki cienki idacy skadś tam to zbiorniczka wyrównawczego był zatnakny i został udrożniony.
Obecnie mija ponad rok i wszystko jest w porządku.
Prawdopodobnie ktoś wsypał jakiś środek do uszczelnienia chlodnicy i stopniowo spowodowało to koniecność wymiany wyżej wymienionych elementów.
Układ chlodenia w omedze jest ciśnieniowy tzn pracuje na jakimś ciśnieniu roboczym i nawet po odkreceniu korka od zbiorniczka po calej nocy jest jeszcze dużo powietrza.
Na poczatku nie trzymal temperatury wiec oryginalny nowy termostat.
Obiawy byly takie, że po uzupelnieniu czynnika po bardzo krotkim czasie go ubywało. Korki byly trzy w tym dwa oryginalne bez efektu, po uzupelnieniu cieczy w zbierniczku w pewnych warunkach było jej tak dużo że po prostu uciekala nadmiarem. Stopniowo pogarszało się ogrzewanie, wymiana zaworu ogrzewania nie pomogła (był troche zabity kamieniem i jakimś innym syfem, jednak zasada działania jest taka, że przy braku podciśnienia jest otwarty czyli nawet jak się zepsuje jest ogrzewanie, włączenie klimatyzacji powoduje jego zamknięcie aby nie grzała się mimo, że są klapy zamykające ja a "nagrzewinca" klimatyzacji jest zupełnie dalej i pod innym kątem). Podejrzenia mechaników padly na uszczelkę pod głowicą, jednak zdrowy rozsądek podpowiedział mi wymianę nagrzewnicy (sprawa skomplikowana, bo do demontazu cala deska powinna wyjechać, zrobione zostało to przy pomocy wyrzynarki w taki sposób, że brak jakiegokolwiek śladu). Nagrzewnica była bardzo mocno zabita. Kilka miesiecy przed zakupem wlaścicel wstawił nową chłodnice bo w starej zrobila się dziura od zbyt duzego ciśnienia.
Po wymianie nagrzewnicy kontrola wszystkich przewodów wodnych jeden z nich taki cienki idacy skadś tam to zbiorniczka wyrównawczego był zatnakny i został udrożniony.
Obecnie mija ponad rok i wszystko jest w porządku.
Prawdopodobnie ktoś wsypał jakiś środek do uszczelnienia chlodnicy i stopniowo spowodowało to koniecność wymiany wyżej wymienionych elementów.
Układ chlodenia w omedze jest ciśnieniowy tzn pracuje na jakimś ciśnieniu roboczym i nawet po odkreceniu korka od zbiorniczka po calej nocy jest jeszcze dużo powietrza.
az jestem cikawy jak mozna to zmierzyc ? podaj w jaki sposób ?Andi 2.5 tdi pisze:dawidjey, uszkodzenie uszczelki pod glowica mozesz , sprawdzic bez demontazu glowicy,
wykonujac pomiar cisnienia na poszczegolnych tlokach ,
ale gdyby tak bylo to masz tez uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego,
jego zadaniem jest upuscic nadmiar plynu i cisnienia z ukladu, na wypadek jaki nastapil u ciebie .
W pierwszej kolejnosci korek do wymiany ,to tylko 25zl
a pozniej pomiar cisnien na tlokach
Bo jakos wydaje mi sie ale moze sie myle ze sprawdzajac cisnienie w tlokach sprawdzasz tylko i wyalcznie stopien sprezania w poszczegolncyh cylindrach i to jest chwilowe sprawdzenie poprzez wyjecie swiecy i zalozenie przezadu z wykresem
U mnie grzać grzało elegancko ,także myśle ,że nagrzewnica ok.
Jak wyjme chłodnice to zobacze czy był muł na dole ,bo wtedy być może tego przyczyna.Korek zakupie drugi ,rzeczywiście powinien puśic w razie W.
Z tym sprawdzenie ciśnienia na tłokach to mnie zaciekawiłeś,bo ciężko bedzie to w ten sposób sprawdzić bo jak ? Na każdym tłoku może być inne ,zależy od kondycji silnika ,fabrycznie 10,5 Atmosfery.
Sprawdzenie "na oko" czyt. biały osad wokól korka oleju,bąbelki w zbiorniku wyrównawczym,twarde węże,zauważalne ubytki płynu są trafne ?
Teraz tak zakup chłodnicy nowa czy używana ?
Myśle nad tą bo mam niedaleko i kupie na miejscu
http://moto.allegro.pl/audi-100-c4-a6-2 ... 50826.html
używka to używka może i ori ,ale wiadomo co się z nią działo ,kto co lał i gdzie ona pracowała - takie moje zdanie na temat używanej chłodnicy ,a co wy o tym sądzicie Czy ten zamiennik bedzie słabszy od ori używanej ?
Jak wyjme chłodnice to zobacze czy był muł na dole ,bo wtedy być może tego przyczyna.Korek zakupie drugi ,rzeczywiście powinien puśic w razie W.
Z tym sprawdzenie ciśnienia na tłokach to mnie zaciekawiłeś,bo ciężko bedzie to w ten sposób sprawdzić bo jak ? Na każdym tłoku może być inne ,zależy od kondycji silnika ,fabrycznie 10,5 Atmosfery.
Sprawdzenie "na oko" czyt. biały osad wokól korka oleju,bąbelki w zbiorniku wyrównawczym,twarde węże,zauważalne ubytki płynu są trafne ?
Teraz tak zakup chłodnicy nowa czy używana ?
Myśle nad tą bo mam niedaleko i kupie na miejscu
http://moto.allegro.pl/audi-100-c4-a6-2 ... 50826.html
używka to używka może i ori ,ale wiadomo co się z nią działo ,kto co lał i gdzie ona pracowała - takie moje zdanie na temat używanej chłodnicy ,a co wy o tym sądzicie Czy ten zamiennik bedzie słabszy od ori używanej ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
Ja w sklepie z częściami zapłaciłem 400zł więc sam sobie odpowiedz co może być warta ta sztuka...dawidjey pisze: http://moto.allegro.pl/au...1335250826.html
używka to używka może i ori ,ale wiadomo co się z nią działo ,kto co lał i gdzie ona pracowała - takie moje zdanie na temat używanej chłodnicy ,a co wy o tym sądzicie Czy ten zamiennik bedzie słabszy od ori używanej ?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Doczytałem ,że ciśnienie w układzie powinno być pomiędzy 1.2 do 1.5 atmosfery.Pół roku temu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy ,a 2 tyg temu spadł przewód z króćca.Możliwe ,że pompa wody ,nie ma takiej wydajnośći A czy kamyczek ,wątpie ,bo od węwnętrznej strony ,zrobie zdjecie i wrzuce na forum ,ale na pewno coś nie tak ,bo za dużo tych "przypadków" :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Cześć, mam prawie taki sam problem z moją Audi a6 C4 115Km. Któregoś razu wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Wywaliło mnóstwo rurek od układu chłodzenia a z pompy wody leciało jak z kranu (wszystko na raz w trasie).
Powymieniałem wszystko na nieco droższe części. Od tej pory dwa razy rozerwało mi jeden wężyk od układu chłodzenia. Ciśnienie jest za duże.
Niedawno wymieniłem korek, może pomoże....
Nie wiem jak sprawdzić czy układ chłodzenia jest zapchany, jak ktoś wie to niech da znać.
Powymieniałem wszystko na nieco droższe części. Od tej pory dwa razy rozerwało mi jeden wężyk od układu chłodzenia. Ciśnienie jest za duże.
Niedawno wymieniłem korek, może pomoże....
Nie wiem jak sprawdzić czy układ chłodzenia jest zapchany, jak ktoś wie to niech da znać.
Pompe wody wczroaj wymieniłem na najdroższą jaka była ,przepłukałem układ ,kupiłem ori chłodnice używke ,ale jak nówka ,jeszcze korek mi został i jutro składam wszystko ,mam nadzieje ,że bedzie ok ,jak nie to zostanie jeszcze uszczelka pod głowica - więcej opcji nie ma
MARCINcichocki, rozebrałem pompe - szkoda ,że nie zrobiłem foto,ale wydają się ok.Kupiłem dziś simmering co idzie na tej pompie na wałku ,bo być może tędy łapał lewe powietrze złoże zobacze i zdam relacje na forum,ale o tym problemie opisałem w dziale inne
a6-c4-kipi-ze-zbiorniczka-wspomagania-vt29185.htm
MARCINcichocki, rozebrałem pompe - szkoda ,że nie zrobiłem foto,ale wydają się ok.Kupiłem dziś simmering co idzie na tej pompie na wałku ,bo być może tędy łapał lewe powietrze złoże zobacze i zdam relacje na forum,ale o tym problemie opisałem w dziale inne
a6-c4-kipi-ze-zbiorniczka-wspomagania-vt29185.htm
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga