Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 ABK] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ?

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[A6 C4 ABK] Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ?

Post autor: dawidjey » 12 gru 2010, 21:40

Witam !!!

Mam pewien problem w moim 2,0 115 KM ABK ,a mianowicie:

-Tydz temu spadł mi przewód gumowy z czujnika temperatury płynu chłodniczego od klimatronica (ten co jest zaraz przed nagrzewnicą) ,z tym ,że był za krótki ,bo poprzedni właścicel chyba założył tak "na jana" że się ledwo trzymał.

-Dziś godzine temu strzeliła mi chłodnica (dziura taka ,że 2 palce można wsadzić)

Podejrzewam,że być może jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia tylko co może je wywoływać

a)uszczelka pod głowicą ?? Jak to sprawdzić nie zdejmując jej,niby płyn czysty i nie ubywa,bąbelek też nie zauważyłem w zbiorniczku

b)Chłodnica mogła być tak zasyfiona w środu ,że nie "dawała" rady ?? To sprawdze jak ją wyjme ,bo kleic nie mam zamiaru

c) Termostat wydaje się ok,zalacz wiatrak przy ok 91 C

Zauważyłem również ,że chyba za długo sięnagrzewa w porówaniu z kolegi 100 z takim samym silnikiem,może to mieć jakiś związek ??


Dodam ,że auto mam 1,5 roku i zawsze był w nim płyn chłodniczy petrygo ,nigdy woda
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

TOMMY33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:55
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: TOMMY33 » 12 gru 2010, 22:00

nom dziwne jak dwa palce heheh :)
ale powazniej

uszczelke tylko sprawdzisz sciagajac glowice inaczej nie ma mowy. trzeba ja sciagnac i wuzualnie widac roznice.

ale posluchaj czy jakos nie bulgota w ukladzie chlodzenia hmmm nom ale juz jest dziura i lipa :) chybaze wymianisz chlodnice.

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 12 gru 2010, 22:05

Teraz to powiedzmy pozamiatane ,ale nie chce dopuścić do przypadku ,że założe nówke chłodnice i zaraz szlak ją trafi.Myśle ,więc jak temu zapobiec.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

TOMMY33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:55
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: TOMMY33 » 12 gru 2010, 22:15

spokojnie zaloz cos i albo przewody pozatykaj dobrze hmmm bedzie ciezko i posluchaj czy nei bulgocze w ukladzie.

ale wiesz takie pisanei najlpiej udac sie do mechanika

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 13 gru 2010, 06:30

Chłodnice bede wymieniał i tak sam ,bo żadenej filozofi tam nie ma.aaa mechaników u mnie jak na lekarstwo (dobrych mechaników) z reszta i tak wszystko robie sam przy aucie (oprócz rozrzadu)

...tylko jak zdejme głowice tak musze juz robić wszystko :oops:

TOMMY33, dzieki za odzew

pozdrawiam !!!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 13 gru 2010, 11:21

Mialem zbliżony przypadek w Omedze C 2.016V.
Na poczatku nie trzymal temperatury wiec oryginalny nowy termostat.
Obiawy byly takie, że po uzupelnieniu czynnika po bardzo krotkim czasie go ubywało. Korki byly trzy w tym dwa oryginalne bez efektu, po uzupelnieniu cieczy w zbierniczku w pewnych warunkach było jej tak dużo że po prostu uciekala nadmiarem. Stopniowo pogarszało się ogrzewanie, wymiana zaworu ogrzewania nie pomogła (był troche zabity kamieniem i jakimś innym syfem, jednak zasada działania jest taka, że przy braku podciśnienia jest otwarty czyli nawet jak się zepsuje jest ogrzewanie, włączenie klimatyzacji powoduje jego zamknięcie aby nie grzała się mimo, że są klapy zamykające ja a "nagrzewinca" klimatyzacji jest zupełnie dalej i pod innym kątem). Podejrzenia mechaników padly na uszczelkę pod głowicą, jednak zdrowy rozsądek podpowiedział mi wymianę nagrzewnicy (sprawa skomplikowana, bo do demontazu cala deska powinna wyjechać, zrobione zostało to przy pomocy wyrzynarki w taki sposób, że brak jakiegokolwiek śladu). Nagrzewnica była bardzo mocno zabita. Kilka miesiecy przed zakupem wlaścicel wstawił nową chłodnice bo w starej zrobila się dziura od zbyt duzego ciśnienia.
Po wymianie nagrzewnicy kontrola wszystkich przewodów wodnych jeden z nich taki cienki idacy skadś tam to zbiorniczka wyrównawczego był zatnakny i został udrożniony.
Obecnie mija ponad rok i wszystko jest w porządku.
Prawdopodobnie ktoś wsypał jakiś środek do uszczelnienia chlodnicy i stopniowo spowodowało to koniecność wymiany wyżej wymienionych elementów.
Układ chlodenia w omedze jest ciśnieniowy tzn pracuje na jakimś ciśnieniu roboczym i nawet po odkreceniu korka od zbiorniczka po calej nocy jest jeszcze dużo powietrza.

TOMMY33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:55
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: TOMMY33 » 13 gru 2010, 15:32

Andi 2.5 tdi pisze:dawidjey, uszkodzenie uszczelki pod glowica mozesz , sprawdzic bez demontazu glowicy,
wykonujac pomiar cisnienia na poszczegolnych tlokach ,
ale gdyby tak bylo to masz tez uszkodzony korek zbiorniczka wyrownawczego,
jego zadaniem jest upuscic nadmiar plynu i cisnienia z ukladu, na wypadek jaki nastapil u ciebie .
W pierwszej kolejnosci korek do wymiany ,to tylko 25zl ;-)
a pozniej pomiar cisnien na tlokach :d
az jestem cikawy jak mozna to zmierzyc ??? podaj w jaki sposób ??? :)

Bo jakos wydaje mi sie ale moze sie myle ze sprawdzajac cisnienie w tlokach sprawdzasz tylko i wyalcznie stopien sprezania w poszczegolncyh cylindrach i to jest chwilowe sprawdzenie poprzez wyjecie swiecy i zalozenie przezadu z wykresem :)

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 13 gru 2010, 16:32

U mnie grzać grzało elegancko ,także myśle ,że nagrzewnica ok.
Jak wyjme chłodnice to zobacze czy był muł na dole ,bo wtedy być może tego przyczyna.Korek zakupie drugi ,rzeczywiście powinien puśic w razie W.

Z tym sprawdzenie ciśnienia na tłokach to mnie zaciekawiłeś,bo ciężko bedzie to w ten sposób sprawdzić bo jak ??? Na każdym tłoku może być inne ,zależy od kondycji silnika ,fabrycznie 10,5 Atmosfery.

Sprawdzenie "na oko" czyt. biały osad wokól korka oleju,bąbelki w zbiorniku wyrównawczym,twarde węże,zauważalne ubytki płynu są trafne ???

Teraz tak zakup chłodnicy nowa czy używana ???

Myśle nad tą bo mam niedaleko i kupie na miejscu

http://moto.allegro.pl/audi-100-c4-a6-2 ... 50826.html

używka to używka może i ori ,ale wiadomo co się z nią działo ,kto co lał i gdzie ona pracowała - takie moje zdanie na temat używanej chłodnicy ,a co wy o tym sądzicie ?? Czy ten zamiennik bedzie słabszy od ori używanej ???
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 13 gru 2010, 16:54

dawidjey pisze: http://moto.allegro.pl/au...1335250826.html

używka to używka może i ori ,ale wiadomo co się z nią działo ,kto co lał i gdzie ona pracowała - takie moje zdanie na temat używanej chłodnicy ,a co wy o tym sądzicie ?? Czy ten zamiennik bedzie słabszy od ori używanej ???
Ja w sklepie z częściami zapłaciłem 400zł więc sam sobie odpowiedz co może być warta ta sztuka...
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 13 gru 2010, 18:06

mastacrx, a jakiej firmy ta twoja chłodnica ???
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 16 gru 2010, 17:11

W volkswagenach ciśnienie w układzie chłodzenia dochodzi do 4 atmosfer.Prędzej powinno rozsadzić któryś wąż niż chłodnice.Najprawdopodobniej miała tam słaby punkt[uderzenie od kamyka]Z nocy powinno sadzić płyn na tłoki i zarazem ubywać w zbiorniczku.
CICHY

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 16 gru 2010, 17:30

Doczytałem ,że ciśnienie w układzie powinno być pomiędzy 1.2 do 1.5 atmosfery.Pół roku temu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy ,a 2 tyg temu spadł przewód z króćca.Możliwe ,że pompa wody ,nie ma takiej wydajnośći ?? A czy kamyczek ,wątpie ,bo od węwnętrznej strony ,zrobie zdjecie i wrzuce na forum ,ale na pewno coś nie tak ,bo za dużo tych "przypadków" :evil:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 18 gru 2010, 11:03

Jest możliwość że łopatki na pompie wodnej się skróciły[miałem przypadek w passacie że całkowicie się rozpuściły od płynu,]i przepompowywanie jest ograniczone.
CICHY

batmanmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 wrz 2010, 12:13
Lokalizacja: szczecin

Post autor: batmanmen » 20 gru 2010, 12:42

Cześć, mam prawie taki sam problem z moją Audi a6 C4 115Km. Któregoś razu wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Wywaliło mnóstwo rurek od układu chłodzenia a z pompy wody leciało jak z kranu (wszystko na raz w trasie).
Powymieniałem wszystko na nieco droższe części. Od tej pory dwa razy rozerwało mi jeden wężyk od układu chłodzenia. Ciśnienie jest za duże.
Niedawno wymieniłem korek, może pomoże....
Nie wiem jak sprawdzić czy układ chłodzenia jest zapchany, jak ktoś wie to niech da znać.

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 20 gru 2010, 15:42

Pompe wody wczroaj wymieniłem na najdroższą jaka była ,przepłukałem układ ,kupiłem ori chłodnice używke ,ale jak nówka ,jeszcze korek mi został i jutro składam wszystko ,mam nadzieje ,że bedzie ok ,jak nie to zostanie jeszcze uszczelka pod głowica - więcej opcji nie ma

MARCINcichocki, rozebrałem pompe - szkoda ,że nie zrobiłem foto,ale wydają się ok.Kupiłem dziś simmering co idzie na tej pompie na wałku ,bo być może tędy łapał lewe powietrze złoże zobacze i zdam relacje na forum,ale o tym problemie opisałem w dziale inne

a6-c4-kipi-ze-zbiorniczka-wspomagania-vt29185.htm
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga