Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 części audi a6 sklep audi a6 reklama forum a6 Tarcze, hamulce led
Sklep alufelgiExpress Parts Części do A6/S6 Motostacja.pl Firma Konektor AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie  
Autor Wiadomość
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-24, 13:49   [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Witam mam audi z 99' z 18.t 150km na gazie. Ostatnio zaczęły mi falowac obroty ale tylko na biegu jałowym. Auto poza tym zbiera się i jedzie normalnie. Byłem u mechaników w skutek czego wymieniłem świeczki, sondę Lambda. Po tych zabiegach na benzynie chodziło normalnie aż do dziś. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Dziś byłem na regeneracji przekładni kier. i kiedy odebrałem auto widziałem, że odłączany był akumulator. Teraz auto po uruchomieniu gaśnie, wahają się obroty od 200 do 1000 no i gaśnie - na gazie i beznynie. Nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc czy to silniczek krokowy, zaworek DV, coś z powietrzem ( VAG nie wskazuje na przepływkę) czy coś z innej beczki? Pozdrawiam i dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez krychu 2010-11-24, 16:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-11-24, 15:27   

przepustnica do adaptacji po odłączeniu aku
_________________
<quattro>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-24, 17:01   [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Czyli na VAG i do regulacji?
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-24, 17:22   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

krychu napisał/a:
Czyli na VAG i do regulacji?


tak.. pamiętaj tylko, że musisz mieć sprawny akumulator zanim zrobisz adaptację
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-26, 13:22   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Wczoraj wykonana została adaptacja sondy. ponadto mechanik znalazł niepodłączony wężyk podciśnienia ( już podłączony) ale problem objawia się tym, ze auto po uruchomieniu gaśnie. po dodaniu gazu silnik już pracuje ale spada za nisko z obrotów i tak ze trzy razy po czym staje na jakieś 900 i chodzi równo. Czy może teraz zająć się czyszczeniem przepustnicy czy może to być inna przyczyna?
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-26, 15:56   

krychu napisał/a:
Wczoraj wykonana została adaptacja sondy

adaptacja sondy? pierwsze słyszę.. po co i jak? Jeśli przed odłączeniem akumulatora było wszystko ok to prawdopodobnie masz rozregulowaną przepustnicę. Jak już wcześniej napisał kolega alukard, zrób adaptację przepustnicy i daj znać czy pomogło..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-26, 16:02   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Sorki. Pomyliłem sondę którą też wymieniłem. Adaptacja oczywiście przepustnicy ale dalej bez poprawy.
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-26, 18:50   

Próbowałeś sprawdzać błędy po adaptacji? Nie wyrzuca przepustnicy i przepływki, mieszanek? Zakładam, że takie rzeczy jak odma, kable WN, świece i filtr powietrza masz w porządku? Nie ma nieszczelności w układzie dolotowym powietrza?
Na Twoim miejscu podłączyłbym pod VAGa i pobawiłbym się blokami pomiarowymi: zwłaszcza parametry pracy przepływomierza i sondy lambda.. Ważna jest chwila zafalowania obrotów, lub zgaśnięcia silnika względem pracy jego parametrów.. Można będzie ustalić czy w danej chwili będzie mu brakować powietrza, paliwa czy odpowiedniego zapłonu..
Jeszcze jedna ważna rzecz: Jeśli przepływomierz jest w początkowej fazie swojego niedomagania to nie zawsze musi pojawiać się błąd w VAGu, zawsze jednak będzie fałszował ilość powietrza podając niewłaściwy sygnał do ECU i to ECU z kolei zacznie manipulować przepustnicą co objawia właśnie taką niestabilnością na obrotomierzu.. Jeśli ECU nie zdąży odpowiednio ustabilizować "mediów" to silnik zgaśnie.. no ale to tylko jedna z teorii..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-11-28, 21:22   

Cytat:
byłem na regeneracji przekładni kier.
ja bym się skupił na okolicach przekładni czy "przypadkiem" czegoś nie odłączyli... a jak nie to sprawdź ciśnienie pompki paliwa, filtr paliwa i zaworu ciśnienia paliwa na kolektorze ssącym, może to tylko zbieg okoliczności ta regeneracja, a wada pompki paliwa.
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-29, 19:48   

Niestety dotychczas żadne zabiegi nie pomogły. Auto sprawdzane na 2 Vag i kompie gazu - bez błędów. Co zauważyłem to że na całkiem zimnym silniku pali i chodzi normalnie ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów obroty na biegu jałowym znowu się wahają aż czasami nawet gaśnie. Tak dzieje się na gazie i na benzynie. Niedawno wymieniłem też filtr fazy lotnej gazu, przepustnica dziś sprawdzona i pracuje normalnie. Czy przy krokowym tak by się działo bo nie wchodzi na nadmiernie wysokie obroty, czy zamontowany Blow Off może miec z tym coś wspólnego bo naprawdę nie wiem co dalej sprawdzic ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-11-29, 20:12   

Czy sonda lambda się grzeje i faluje prawidłowo po rozgrzaniu i czy korekty krótkie działają czyli falują wraz z sondami jak powinny czo są cały czas 0. No i jak wcześniej było mówione, przyłącza podciśnienia do sprawdzenia bo może gdzieś ciągnąć lewe powietrze.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-29, 20:35   

sonda wymieniona kilka dni temu na nową - Vag mówi, że pracuje normalnie. A z tymi korektami to o co kaman bo ja nie za bardzo :?:
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-11-30, 11:55   

Wejdź na kanał 31 i sprawdź na wolnych obrotach, czy napięcie na kanale skacze z przedziału 0.2-0.8 V . Z tego co czytałem na forum to nie wskazane jest montowanie blow off do 1.8T, bo silnik oblicza dawkę paliwa dla powietrza zczytanego z MAF (przepływomierz powietrza) jeżeli blow off wypuści je to wtedy dostaje się mniej powietrza do silnika, a dawka paliwa pozostaje ta sama i mogą występować falowania obrotów.
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-30, 22:01   

Witam. Problem rozwiązany. Mechanik przeczyścił styki, kostki itp. Autko chodzi jak dawniej. Nie było potrzeby wymiany sondy, świec itd. Wszystkim, którzy pisali wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 30
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-12-01, 11:17   

Cytat:
Mechanik przeczyścił styki, kostki itp.

To kolego byś trochę dokładniej opisał jakie wtyczki i styki... czy to były od czujników jakiś, czy przepływomierza, przepustnicy... Dużo osób ma podobne problemy i nie wie co robić, a twoja podpowiedź by zaoszczędziła dużo czasu spędzonego na naprawy i wydanych pieniędzy na wymianę nowych części, które są sprawne....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: