Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie
Autor Wiadomość
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-24, 13:49   [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Witam mam audi z 99' z 18.t 150km na gazie. Ostatnio zaczęły mi falowac obroty ale tylko na biegu jałowym. Auto poza tym zbiera się i jedzie normalnie. Byłem u mechaników w skutek czego wymieniłem świeczki, sondę Lambda. Po tych zabiegach na benzynie chodziło normalnie aż do dziś. VAG nie pokazywał żadnych błędów. Dziś byłem na regeneracji przekładni kier. i kiedy odebrałem auto widziałem, że odłączany był akumulator. Teraz auto po uruchomieniu gaśnie, wahają się obroty od 200 do 1000 no i gaśnie - na gazie i beznynie. Nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc czy to silniczek krokowy, zaworek DV, coś z powietrzem ( VAG nie wskazuje na przepływkę) czy coś z innej beczki? Pozdrawiam i dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez krychu 2010-11-24, 16:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1268
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-11-24, 15:27   

przepustnica do adaptacji po odłączeniu aku
_________________
<quattro>
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-24, 17:01   [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Czyli na VAG i do regulacji?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Petroniusz566 



Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-24, 17:22   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

krychu napisał/a:
Czyli na VAG i do regulacji?


tak.. pamiętaj tylko, że musisz mieć sprawny akumulator zanim zrobisz adaptację
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-26, 13:22   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Wczoraj wykonana została adaptacja sondy. ponadto mechanik znalazł niepodłączony wężyk podciśnienia ( już podłączony) ale problem objawia się tym, ze auto po uruchomieniu gaśnie. po dodaniu gazu silnik już pracuje ale spada za nisko z obrotów i tak ze trzy razy po czym staje na jakieś 900 i chodzi równo. Czy może teraz zająć się czyszczeniem przepustnicy czy może to być inna przyczyna?
 
 
Petroniusz566 



Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-26, 15:56   

krychu napisał/a:
Wczoraj wykonana została adaptacja sondy

adaptacja sondy? pierwsze słyszę.. po co i jak? Jeśli przed odłączeniem akumulatora było wszystko ok to prawdopodobnie masz rozregulowaną przepustnicę. Jak już wcześniej napisał kolega alukard, zrób adaptację przepustnicy i daj znać czy pomogło..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-26, 16:02   Re: [A6C5 1.8T] Falowanie obrotów, szarpanie

Sorki. Pomyliłem sondę którą też wymieniłem. Adaptacja oczywiście przepustnicy ale dalej bez poprawy.
 
 
Petroniusz566 



Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-26, 18:50   

Próbowałeś sprawdzać błędy po adaptacji? Nie wyrzuca przepustnicy i przepływki, mieszanek? Zakładam, że takie rzeczy jak odma, kable WN, świece i filtr powietrza masz w porządku? Nie ma nieszczelności w układzie dolotowym powietrza?
Na Twoim miejscu podłączyłbym pod VAGa i pobawiłbym się blokami pomiarowymi: zwłaszcza parametry pracy przepływomierza i sondy lambda.. Ważna jest chwila zafalowania obrotów, lub zgaśnięcia silnika względem pracy jego parametrów.. Można będzie ustalić czy w danej chwili będzie mu brakować powietrza, paliwa czy odpowiedniego zapłonu..
Jeszcze jedna ważna rzecz: Jeśli przepływomierz jest w początkowej fazie swojego niedomagania to nie zawsze musi pojawiać się błąd w VAGu, zawsze jednak będzie fałszował ilość powietrza podając niewłaściwy sygnał do ECU i to ECU z kolei zacznie manipulować przepustnicą co objawia właśnie taką niestabilnością na obrotomierzu.. Jeśli ECU nie zdąży odpowiednio ustabilizować "mediów" to silnik zgaśnie.. no ale to tylko jedna z teorii..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-11-28, 21:22   

Cytat:
byłem na regeneracji przekładni kier.
ja bym się skupił na okolicach przekładni czy "przypadkiem" czegoś nie odłączyli... a jak nie to sprawdź ciśnienie pompki paliwa, filtr paliwa i zaworu ciśnienia paliwa na kolektorze ssącym, może to tylko zbieg okoliczności ta regeneracja, a wada pompki paliwa.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-29, 19:48   

Niestety dotychczas żadne zabiegi nie pomogły. Auto sprawdzane na 2 Vag i kompie gazu - bez błędów. Co zauważyłem to że na całkiem zimnym silniku pali i chodzi normalnie ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów obroty na biegu jałowym znowu się wahają aż czasami nawet gaśnie. Tak dzieje się na gazie i na benzynie. Niedawno wymieniłem też filtr fazy lotnej gazu, przepustnica dziś sprawdzona i pracuje normalnie. Czy przy krokowym tak by się działo bo nie wchodzi na nadmiernie wysokie obroty, czy zamontowany Blow Off może miec z tym coś wspólnego bo naprawdę nie wiem co dalej sprawdzic ?
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-11-29, 20:12   

Czy sonda lambda się grzeje i faluje prawidłowo po rozgrzaniu i czy korekty krótkie działają czyli falują wraz z sondami jak powinny czo są cały czas 0. No i jak wcześniej było mówione, przyłącza podciśnienia do sprawdzenia bo może gdzieś ciągnąć lewe powietrze.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-29, 20:35   

sonda wymieniona kilka dni temu na nową - Vag mówi, że pracuje normalnie. A z tymi korektami to o co kaman bo ja nie za bardzo :?:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-11-30, 11:55   

Wejdź na kanał 31 i sprawdź na wolnych obrotach, czy napięcie na kanale skacze z przedziału 0.2-0.8 V . Z tego co czytałem na forum to nie wskazane jest montowanie blow off do 1.8T, bo silnik oblicza dawkę paliwa dla powietrza zczytanego z MAF (przepływomierz powietrza) jeżeli blow off wypuści je to wtedy dostaje się mniej powietrza do silnika, a dawka paliwa pozostaje ta sama i mogą występować falowania obrotów.
 
 
krychu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 10
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-30, 22:01   

Witam. Problem rozwiązany. Mechanik przeczyścił styki, kostki itp. Autko chodzi jak dawniej. Nie było potrzeby wymiany sondy, świec itd. Wszystkim, którzy pisali wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
 
 
wojtus1984 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 55
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2010-12-01, 11:17   

Cytat:
Mechanik przeczyścił styki, kostki itp.

To kolego byś trochę dokładniej opisał jakie wtyczki i styki... czy to były od czujników jakiś, czy przepływomierza, przepustnicy... Dużo osób ma podobne problemy i nie wie co robić, a twoja podpowiedź by zaoszczędziła dużo czasu spędzonego na naprawy i wydanych pieniędzy na wymianę nowych części, które są sprawne....
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: