Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Post autor: azet » 20 lis 2010, 22:13

Problem z silnikami 2.0 TDI w Audi/VW/Skodzie znany jest nie od dziś. Informacje na ten temat są porozrzucane na wielu forach, każdy coś słyszał i wie, że problem jest, ale większość uważa, że "ten typ tak ma" i nie da się nic z tym zrobić. Postanowiłem zebrać w jednym miejscu całą dostępną mi na ten temat wiedzę, aby ułatwić życie wszystkim "szczęśliwym" posiadaczom 2.0 TDI, do których również należałem 8-)

Zacznę od tego, że wszystko co opiszę w tym wątku poparte jest doświadczeniami na własnej skórze tj. na własnym A4 B7 2.0 TDI BLB 140KM z 2005r. , setkami dni spędzonymi na wymianie doświadczeń kolegów z A4 Klub Polska oraz naprawach aut klientów.
--

Seryjny silnik 2.0 TDI 140KM to moim zdaniem największy syf jaki wyprodukowała grupa VAG.

Samochody takie jak:
- Audi A4 B7 - 2005-2006
- Audi A6 C6 - 2005-2006
- Skoda Superb - 2005-2006
- VW Passat - 2005-


z silnikiem 2.0 TDI o kodzie BLB/BPW/i inne przy przebiegu ok. 150.000km - 200.000km w każdej chwili mogą zatrzymać się na drodze z zatartym silnikiem. Powód? Beznadziejne rozwiązanie napędu pompy oleju oraz wadliwy zespół wałków wyrównoważających.

Silniki BRE i BRD które były montowane nieco później nie mają już wałków wyrównoważających, nadal jednak pozostaje problem zabieraka.

Lista elementów, które ulegają awarii:
- Pęknięcie napinacza łańcucha pompy oleju

Obrazek

- Pęknięcie łańcucha pompy oleju

Obrazek

- Wytarcie zębatki na wale korbowym, po której porusza się łańcuch pompy oleju

Obrazek

- Wyrobienie się zabieraka

Obrazek

- Wyrobienie się gniazda zabieraka

Problem polega na tym, że wystarczy, że nawali jedna z w/w części i mamy mega problem.
Najczęściej występuje jeden z 2 schematów:

1 - wyrabia się zabierak (imbus) wchodzący w gniazdo w napędzie wałków wyrównoważających LUB wyrabia się gniazdo, w które zabierak wchodzi. Zabierak przestaje się obracać, niestety pompa oleju również.
Efekt: Komunikat OIL PRESSURE - brak ciśnienia oleju. Skutek: najczęściej zatarte turbo i przeważnie również silnik.

2 - pęka napinacz łańcucha, który napędza pompę oleju. Efektem jest ślizganie się łańcucha po zębatce na wale korbowym, na której bardzo szybko wycierają się zęby. ÂŁańcuch nie ma się po czym poruszać, a z drugiej strony jest pompa oleju, która tym sposobem traci napęd.
Efekt: Komunikat OIL PRESSURE - brak ciśnienia oleju. Skutek: najczęściej zatarte turbo i przeważnie również silnik.

Obrazek

Główne objawy, które świadczą, że dzieje się coś złego:

- głośna praca silnika
- metaliczny odgłos szurania pod maską, głównie podczas odpalania i zaraz po odpaleniu
- wyraźne drganie silnika i całego samochodu podczas postoju na biegu jałowym


Dodatkowo:
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
(ale o tym później)
--

FAKTY:
- napęd pompy oleju jest do dupy i w KAÂŻDYM 2.0 TDI (najczęściej jest to BLB) w każdej chwili może dojść do całkowitej awarii i zatarcia silnika
- usterka objawia się przy przebiegach 140.000km - 200.000km. Im większy przebieg tym bardziej widoczne i słyszalne objawy oraz większe ryzyko awarii
- spotyka się zatarte silniki zarówno z przebiegami 149.000km jak i 207.000km - NIE MA reguły, trzeba mieć szczęście (dłuższa żywotność możliwa jest przeważnie, gdy pierwszy właściciel czyli jakiś Niemiec ;-) próbował jakoś zapobiec usterce np. wymieniając wcześniej zabierak
- jeżeli nie podejmie się działań zapobiegawczych - ostateczna usterka tj. zatarcie silnika są nieuniknione

MITY:
- ten typ tak ma, nie należy się przejmować - to jest największy problem. Taki kit wciska każdy sprzedawca, bo faktycznie ten typ tak ma. Gdyby na takich objawach się kończyło - pół biedy. Pochodzi głośniej, potrzęsie - do przeżycia. Niestety są to objawy dopiero zbliżających się kłopotów. ÂŻADEN nabywca 4-5 letniego Audi A4 czy A6 nie spodziewa się nadchodzących kłopotów
- moje auto było regularnie serwisowane w ASO więc problem mnie nie dotyczy - kolejna bzdura. Serwis nie ma tu praktycznie nic do rzeczy, winne są elementy konstrukcyjne które są wykonane z gównianych materiałów; serwisowanie auta ma marginalne znaczenie dla wystąpienia bądź nie usterki, w zasadzie nie ma żadnego wpływu
- wymieniłem mój zabierak zaraz po zakupie auta więc mam święty spokój - niestety nie. Sprowadzane do Polski auta mają w 90% przebieg ok 150.000km w górę. Jeśli dokonamy wymiany zabieraka przy takim przebiegu albo nawet przy 100.000km, nie rozwiązuje to problemu, ponieważ tak samo jak wyrabia się zabierak, tak samo wyrabia się gniazdo w które on wchodzi. Zamontowanie nowego zabieraka do starego gniazda spowoduje, że nowy zabierak wytrze się tym razem nie po 150.000km a po 15.000km ponieważ luz jest znacznie większy niż przy nowym komplecie jaki był od nowości w aucie. Problem polega na tym, że gniazda nie da się wymienić - taka część jest nie do kupienia. Dostępny jest za to zestaw naprawczy (zębatkowy) - za 5000zł <urodziny>
- skoro padł napinacz i zębatka się wytarła - wymieńmy obie części - problem rozwiązany. Niestety - o ile zabierak można bez problemu dostać (nawet taki wzmocniony, poprawiony...) o tyle zębatka na wale korbowym jest wycofana, nie da się jej kupić. Zamiast tego sprzedawca zaproponuje nam zestaw naprawczy za 5000zł...
- auto głośno chodzi, trzęsie się, ale kolega powiedział, że ten typ tak ma więc się nie przejmuję, jak padnie to naprawię - to też częsty błąd, też tak kiedyś myślałem :mrgreen: i przejechałem 5000km od zakupu, po czym wymieniałem silnik. Tutaj NIE MA ZMIÂŁUJ - prędzej czy później problem Cię dopadnie - jak w "Oszukać przeznaczenie" ;-)
- drgania silnika powoduje padający dwumas, pompowtryski albo poduszki pod silnikiem - jeśli trafiliście do mechanika, który stawia taką diagnozę - UCIEKAJCIE! Widać że mechanik kompletnie nie zna zagadnienia. Tak może być w "normalnym" samochodzie, ale nie w 2.0 TDI. Takie objawy to na 99% padający napęd pompy oleju - nie żadne dwumasy czy poduszki. Ludzie wydają po 1000zł i więcej na wymianę i NIC to nie zmienia, kompletnie nie usuwa przyczyny i samego problemu;

To teraz najważniejsze, jak rozwiązać problem?

Są 3 sposoby:

1 - Wymiana silnika na taki bez tych wszystkich fabrycznych wad. Wbrew pozorom takie silniki istnieją i jeżdżą sobie np. w Golfie V, VW Turanie, Jettcie, nawet w Caddym. Jest to silnik o oznaczeniu BKD (mogą być też inne ale ten występuje najczęściej). Nie ma on ani wałków wyrównoważających, ani imbusa, ani felernej zębatki z której wycierają się zęby.
Koszty:
Zakup silnika z rozsądnym przebiegiem (bardzo trudna sztuka, ponieważ wszystkie auta z rocznika 2006 czy 2007 mają przebieg 130.000km w górę, a sprzedawane silniki z tego rocznika - cudownie nie więcej niż 40.000km :roll: ) - ok 4000-4500zł.
Przekładka silnika - ok 1500zł
Należy od razu wymienić: rozrząd, filtry, olej - koszt ok. 1000zł
SUMA: 6500zł-7000zł

2 - w miejsce uwalonej zębatki i wyrobionego gniazda wałków wyrównoważających - zestaw naprawczy z ASO oparty na kołach zębatych. UWAGA: w zestawie naprawczym ponownie otrzymujemy nowy zabierak i nowe gniazdo zabieraka które z czasem ponownie się wyrobią!
Koszty:
Zestaw naprawczy - 4500-5000zł (różne ceny w różnych miastach)
Robocizna - 1000-1500zł
SUMA: 5500zł-6500zł

3 - całkowita przeróbka napędu pompy oleju czego efektem jest usunięcie wszystkich wad fabrycznych. W skrócie wygląda to tak: wywala się wałki wyrównoważające, wywala się zabierak, wywala się koło zębate na wale korbowym czyli to na którym wycierają się zęby, wymienia się napinacz który pęka, wymienia się łańcuch który pęka, dodatkowo robi się kilka innych patentów, aby to wszystko działało, ponieważ nie montujemy części dedykowanych do 2.0 TDi BLB tylko stosujemy mechanizm napędu pompy oleju znany z silników 1.9 TDI (i 2.0 TDI BKD).
Koszty:
Komplet części + robocizna - 2000zł
SUMA: 2000zł

Po krótce moje zdanie o każdej z opcji:

1. Sposób w 100% rozwiązujący problem wad fabrycznych. Wskazany/konieczny w momencie, gdy za w czasu nie podejmiemy działań i po prostu wszystko padnie i wywali nam komunikat braku ciśnienia oleju. Dokładnie taki zabieg był konieczny w moim Audi A4, byłem drugą osobą w Polsce z naszego klubu która taki zabieg wykonała i była w 100% zadowolona. Szczegóły dot. swapa ---> linki na końcu posta.
Minus to wysokie koszta oraz problem ze znalezieniem sprawdzonego dawcy z rozsądnym przebiegiem. W przypadku awarii silnika najczęściej konieczna jest również wymiana/regeneracja turbiny czyli dodatkowo koszt 1000zł, razem ok 8000zł. Sporo.

2. Sposób który też rozwiązuje problem DORAÂŹNIE i po raz kolejny - KOSZTA! W nowym zestawie naprawczym nie ma już łańcuszka i wycierającej się zębatki, ale nadal pozostaje zabierak i gniazdo, które kiedyś znów ulegną uszkodzeniu! Moim zdaniem lepiej już wyszukać BKD z anglika z przebiegiem do 100.000km i zrobić swapa. Mamy wówczas silnik z połowę mniejszym przebiegiem niż nasz który uległ/zaraz ulegnie awarii, a co za tym idzie lepsze pompki itp. a koszty porównywalne do montaż zestawu naprawczego. W mojej ocenie jest to najgorsza możliwa metoda.

3. Sposób autorstwa Irka (jaro4444), który jest ekspertem jeśli chodzi o konstrukcję silników VAG jak i wielu innych. Sprawdzone już na dziesiątkach samochodów i jak na razie 100% zadowolonych klientów. Plusem jest to, że pozbywamy się wszystkich wad mogących uszkodzić nasz silnik, a przy tym koszty są znacznie mniejsze niż 2 powyższych.
My wykonaliśmy tą modyfikację już w kilkunastu autach i również 100% satysfakcji klientów. Najlepsze jest to, że ta modyfikacja nie powoduje tylko, że auto nam się nie rozsypie. Po przeróbce auto jest zupełnie inne: chodzi zdecydowanie ciszej, nie trzęsie się na biegu jałowym, nie ma żadnych metalicznych dźwięków przy rozruchu. Kultura pracy zupełnie inna. Jeśli ktoś chciałby tego doświadczyć to niech postawi swoje 2.0 TDI obok Golfa 5, odpali, wsiądzie do środka, posłucha obu silników - to jest właśnie ta różnica.

--

W następnej części opiszę jeszcze najczęstsze inne usterki występujące przy silniku 2.0 TDI.

Dla osób chcących zgłębić temat polecam jeszcze kilka linków. Musicie zacząć od rejestracji na forum Audi A4 Klub Polska ale zaznaczam, że warto ;-)

SWAP silnika BLB na BKD by Piero - mój wątek opisujący całą moją przygodę z problemami z 2.0 oraz przekładkę silnika BLB na BKD. Zaczynałem jak większość, z zerową wiedzą w temacie...

Audi A4 B7 2.0 TDI 200KM/424nm - czyli "BESTIA" by Piero - opis mojej A4 wraz z historią modyfikacji

Likwidacja wałków wyrównoważających by jaro4444 - wątek poświęcony usunięciu wad fabrycznych 2.0 TDI czyli sposobu nr 3 z mojej listy

VW Szrot - potwierdzenie, że problem nie dotyczy tylko Audi ale również Pasków i innych aut z grupy VAG (takich linków można by wkleić miliony, ale tu dobrze jest opisane jakie są koszty napraw i usuwania usterek jeśli nie zajmiemy się problemem za w czasu; fajnie ukazuje również podejście przedstawicieli VAG do problemu)

--

Powyższy tekst jest mojego autorstwa i został napisany specjalnie dla Was, ponieważ po lekturze Waszego forum wydaje mi się, że tematyka problemów z 2.0 jest Wam znana, ale nie wszyscy wiedzą jak radzić sobie z problemem. Nie ma też żadnego wątku zbiorczego który opisywałby problem i możliwe rozwiązania. Jeśli uznacie ten post za pomocny - proponuję go podwiesić aby nowi userzy nie zakładali kolejnych wątków opisujących te same problemy tylko na wejściu mogli zapoznać się z sytuacją. Jeśli macie jakieś pytania to śmiało piszcie, w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez azet, łącznie zmieniany 3 razy.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

boberek

Post autor: boberek » 24 lis 2010, 07:57

Dodatkowo:
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym
- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
(ale o tym później)
no ciekawe :) co napiszesz bo mam takie objawy :)
w BRE

a imbusik został wymieniony :) w ASO w tym roku :)
bo tak jak mówisz objaw był ciśnienie oleju auto zostało scholowane do ASO i tam naprawione i nic sie nie zatarło :) wszystko działa jak nalezy
oczywiście pamietać trzeba zeby jak sie zapali ciśsnienie to natychmias trzeba sie zatrzymać nie wolno jechać nawet bardzo bardzo wolno :) zapala sie lampka gasimy fure
oddajemy do mechanika wymieniamy i git
nie musi być odrazu zatarty motor i turbo Piero nie strasz :)

a to co piszesz powyżej zostało :)
czyli obroty
i czasem szarpanie bradziej mi to pasuje to wtrysków :) a nie do zbieraka pompy
bo wtryski faktycznie mam nie za dobre :) ale to wiedizałem jak je kupowałem :)

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 24 lis 2010, 08:31

widac Kolega mocno sie napracował i chwała mu za to ..


ale ale , Ameryki nie odkryłeś pytanie tylko jaki masz cel ...
szczerze opcja 3 by mnie interesowała :lol: :lol: ;-)
GPW

agart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:18
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: agart » 24 lis 2010, 15:49

Piero rozumuje że masz warsztat.Czyli jak zakupie A6 umawiam się z Tobą, wpadam do Trójmiasta i zajmiesz sie moją audiczką. I jeszcze jedno pytanko ile trwa przeróbka napędu oleju?

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 24 lis 2010, 17:24

no i wszystko jasne :lol: :lol:
jak mój nie padnie wczesniej daje do żyda ;-)
GPW

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 24 lis 2010, 17:34

ladnie.. gratuluje wlozonej pracy :)) <ok>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 lis 2010, 18:18

Chodzi mi o pkt 3.

Czy któryś z Szanownych Kolegów/Koleżanek mógłby polecić jakiś zaufany zakład w woj. śląskim najlepiej w okolicach Cieszyna który wykonywał taką modyfikację lub "czuje klimat" związany z tym problem.
Jestem zdecydowany zainwestować w taką modyfikację i szukam wykonawcy:-)
Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 24 lis 2010, 23:08

boberek - cytowany przez Ciebie fragment zostawiłem sobie na potem, nawet dopisałem w nawiasie że o tym później, bo to nie są objawy związane z napędem pompy oleju, ale są równie częste i znamienne. Skoro poruszyłeś temat to w tym momencie nieco go rozwinę, zatem:

Objawy takie jak:

- szarpanie auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 - 2100 obr/min
- zbyt mocno spadające obroty przy dohamowaniu na luzie z większej prędkości
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na biegu jałowym



Najczęściej występują jednocześnie 2 lub 3, to objawy padających pompowtryskiwaczy (PD). Jest to przypadłość która również prędzej czy później dopadnie każdego posiadacza 2.0 TDi (zresztą nie tylko...), bez względu na to czy ma BLB, BRE czy inny motor - wszystkie mają te same pompki Boscha. Ciekawe jest to, że silniki te potrafią przjeździć 150.000km w DE i przyjechać do Polski sprawne. U nas pojeżdżą 20.000 - 50.000km i nadają się do wymiany. ÂŚwiadczy to wyłącznie o jakości naszego paliwa. Nie ma reguły kiedy PD zaczną dogorywać - jak mamy szczęście i tankujemy na "markowych" stacjach mamy większe szanse na przedłużenie ich żywotności. Nie będę pisał o tym gdzie tankować i co tankować bo to byłby wątek na 100 stron bo każdy ma swoje doświadczenia i swoje przyzwyczajenia. Prędzej czy później i tak nasze pompki dostaną po dupie bo żyjemy w Polsce :-P
Aby przedłużyć żywotność PD zalecam stosowanie preparatu STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla. Wygląda on tak:

Obrazek

kosztuje od 15-25zł, producent zaleca stosowanie co 5000km, dolewając go gdy mamy pełny bak. Z racji tego, że nasze auta mają dość pojemne zbiorniki na paliwko, polecam stosować gdy w baku mamy ok 50l paliwa. Poprawa pracy silnika odczuwalna jest niemal natychmiast po odpaleniu auta. Odczują to szczególnie osoby które mają problem z przerywaniem auta podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800-2100. Jeżeli poprawa jest zauważalna, jednocześnie potwierdza to, że pompki nie są w najlepszym stanie. Niestety zbyt kolorowo być nie może i wcześniejsze objawy szybko wrócą.

--

Wracając do Twojej sprawy boberek: Twój przypadek pokazuje, że BRE mimo, że jest poprawiony, też może nas uraczyć czerwonym komunikatem. Miałeś dużo szczęścia, że silnik i turbo są całe. Tu nie ma reguły co padnie a co nie. U mnie turbo padło natychmiast, silnik dostał po dupie, ale dało się go sprzedać na części... Wspomnianemu w innym wątku klientowi któremu pękł łańcuch w BLB i który też natychmiast zgasił auto, później odpalił jeszcze raz na chwilę i znów zgasił - padło i turbo i silnik. Tutaj też trzeba mieć szczęście i oczywiście - zgasić auto natychmiast i już nie odpalać. Przy okazji zapytam: w jaki sposób przebiegła u Ciebie naprawa? Ile Cię kosztowała?

Podsumowując: Objawy które u Ciebie pozostały po naprawie nie miały prawa zniknąć, ponieważ powodem nie jest napęd pompy oleju tylko padające pompki. Konieczna jest wymiana lub naprawa. Na 100% wyeliminuje to wspomniane objawy.

satch - dzięki za komentarz. Wiem, że dla osób siedzących w temacie to co napisałem jest oczywiste, ale uwierz mi że z każdym dniem przybywa w Polsce aut, które mają opisane problemy, a ich właściciele nie mają zielonego pojęcia co robić. Szukają w necie i liczą że znajdą takie wątki jak ten - opisujące problem i możliwe rozwiązania. Sam to kiedyś przeżyłem i pomogli mi chłopacy z forum A4. Teraz ja mogę pomóc innym pisząc na forum. Część osób skorzysta z wiedzy i poradzi sobie sama, część nie ma jednak pojęcia o mechanice i chciałaby od razu naprawić swoje auto. Tym osobą również mogę pomóc jako że prowadzę warsztat który ogarnia wszystkie te problemy i potrafi je fachowo rozwiązać. Nie zależy mi na uprawianiu nachalnej reklamy, zostawiam tylko swoje namiary i jeśli ktoś ma życzenie to zadzwoni, jeśli nie to nie.

agart - dobrze rozumujesz ;-)
Jeśli tylko masz życzenie, abyśmy zajęli się Twoim autem to zapraszam. Nie będę podawał pełnych danych, wystarczy że wejdziesz na naszą stronę: http://az.gda.pl - tam znajdziesz wszystkie informacje i adres. Na tronie jest numer telefonu do wspólnika, ale prosiłbym dzwonić do mnie na 798-852-027. Olek siedzi w smarach po 20h dziennie więc lepiej dzwoń do mnie - mam więcej czasu żeby odpowiedzieć na ewentualne pytania. Ewentualnie jakbym nie odbierał to dzwoń do niego: 503-586-676

pama - dzięki!

neimaD - Wiem, że z Cieszyna masz kawałek do Gdańska, ale mimo wszystko zapraszam do nas. Robiliśmy już auta z całej Polski m.in.: Rzeszów, ÂŁódź, Kalisz, Warszawa, Kraków, aktualnie na kanale stoi Toruń, w poniedziałek przyjeżdża ÂŁomża. 1/3 z tych aut przyjechała na lawetach bo klienci bali się ruszyć nimi w trasę ;-) W innym wątku pytasz o czas wykonania usługi. Zazwyczaj rezerwujemy sobie na to 3 dni robocze, z czego 2 dni to robota, 1 dzień testy i ewentualne inne prace. Jeśli klient jest z daleka i nie ma możliwości zostawienia auta, to możemy to zrobić w 24h. Normalnie wymaga to dopłaty 25% ceny, ale dla Klubowiczów A6 usługę Express możemy zrobić w cenie standardowej. Przyjeżdżasz np. w poniedziałek na 7-8 rano, w ciągu 24h auto jest gotowe do odbioru. Najlepiej załatwić sobie 1 nocleg, wypocząć, zwiedzić Gdańsk w poniedziałek, we wtorek rano odebrać auto i wracać do domu. Pisałeś że byłbyś zainteresowany mały chipem. Możemy również wykonać indywidualny program pod Twoje auto. Zgrywany jest Twój seryjny soft, na jego podstawie pisany jest nowy program, jest on wgrywany, odbywają się testy i pomiary, po czym dokonywana jest korekta, wgrywany jest ostateczny soft który również jest testowany i mierzony. Od razu wiesz jaką mocą o momentem obrotowym dysponuje auto. Każdy program jest oczywiście pisany indywidualnie. Koszt usługi w pakiecie to 900zł.

Najbliższy wolny termin to okolice 6 grudnia.
--

Jeżeli macie jakieś pytania to walcie śmiało :-D
Ostatnio zmieniony 05 cze 2012, 03:27 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 25 lis 2010, 01:32

Widzę, że niezły z Ciebie fachura! Co do chipa to pytam się jak to wygląda po całej tej przeróbce? Gdyż Moja niunia miała już oryginalnego ABT robionego w DU i silnik szlak trafił :| i trzeba było wymontować :/ Niestety najwcześniej około stycznia będę miał "czas wolny" wydaje mi się, że przy takiej operacji pośpiech nie jest wskazany :D toteż około stycznia będę się z Tobą kontaktował ;] Dobrze, że są takie osoby jak Ty! Niech moc będzie z Tobą!

Powiedz mi jeszcze ile + - mam odłożyć pieniążków aby wystarczyło na Swap? o chipie jeszcze pomyśle :P

Pozdro!


Aha jeszcze miałem zapytać o te czyszczenie wtrysków... spotkałem się z wieloma opiniami, że owy środek nie jest zalecany do "owych diesli" :| Teraz mam mały problem z trzęsieniem pomiędzy 2-2.8k i wydaje mi się, ze to będą właśnie one :(

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 25 lis 2010, 02:19

Dzięki za miłe słowa. Tak na prawdę to moja wiedza jest taaaka malutka w porównaniu do mojego wspólnika, to on jest mózgiem i wykonawcą tego wszystkiego i znajduje rozwiązanie każdego problemu.

Odnośnie Chipa to podstawa to zrobić to z głową. ABT to profi firma, ale prawdopodobnie cisną mocno na osiągi. Nie jestem specem od chip tuningu (mamy u nas człowieka który zajmuje się tylko i wyłącznie tym) i na pewno nie mnie ich oceniać, ale skoro silnik szlag trafił tzn. że nie wszystko było jak trzeba. Programy robione u nas to bardziej optymalizacja softu pod aktualnie posiadany w aucie sprzęt, tak, aby było to w 1000% bezpieczne i jednocześnie optymalne jeśli chodzi o osiągi. Fabryczny soft w moim A4 był do bani. Auto powyżej 3800 obr praktycznie nie ciągnęło, bardzo ciężko wchodził na obroty, czuć było, że coś nie gra. Po sofcie (fakt, że dość mocnym) auto nabrało zupełnie innego charakteru. Pieknie wkręcało się pod czerwone pole, ciągnęło do samego końca, stało się dużo bardziej elastyczne, przy redukcji wystrzeliwało jak z procy. Co ważne - po dobrym sofcie spalanie nie ulega praktycznie zmianie. Przy takiej samej jeździe utrzymuje się na wcześniejszym poziomie, mimo większej mocy. Tyle, że po sofcie aż chce się cisnąć jak auto jedzie... :-D i tylko przez to spalanie może być ciut wyższe - szczególnie w mieście. Można to sprawdzić jadąc w trasie, gdzie mniejsze znaczenie ma styl jazdy. Spalanie przed i po sofcie było u mnie identyczne, a miałem soft ze 140Km na 200KM. Po tym jak przejechałem z Gdańska do Wawy w 2h 32min i dostając po drodze 10p.k. stwierdziłem, że czas na zmianę auta, bo nie mogę się powstrzymać ;-)

BLB po przeróbce napędu pompy i wyczyszczeniu wtrysków jest gotowe na lekki virus. Najczęściej wychodzi program w granicach 165KM i niecałe 400Nm. Problemem w osiągnięciu wyższej mocy jest wyłącznie turbo made in Romania :-/ Jeżeli ktoś chciałby konkretniejszy przyrost to wystarczy zmienić turbo na seryjne z silnika BRD 170KM (koszt ok 1250zł). Pasuje niemal plug & play (przeróbka/zakup jednego węża). Jak wspomniałem, przy IDENTYCZNYM silniku 2.0 TDI i takim właśnie turbo auto wyjeżdża z fabryki z mocą 170KM. Daje to potencjał na modyfikację w zakresie 190-200KM. Bezpieczny program to okolice 193KM.

Kolejną blokadą zwiększającą moc jest chłodzenie powietrza. 2.0 TDI 140KM ma tylko jeden mały IC. Aby uzyskać moc większą niż 200KM konieczne jest dołożenie drugiego (lewego) IC. Najlepiej nadaje się do tego celu IC od A4 B7 2.0 TFSI 200KM. Trzeba kupić trochę części: IC, węże, złączki, belkę zderzaka... ale wówczas instalacja jest w 100% jak Ori. Można też założyć centralny FMIC ale to już jest przeróbka widoczna i rzadko stosowana.

Ciekawostką jest możliwość założenia turbo CAHA/CAGA od 2.0 TDI CR 170KM montowanego w silnikach CR w A4 B8. Z pozoru wydaje się to bardzo trudne, ale nie ma rzeczy niemożliwych. Kilka przeróbek i po dołożeniu drugiego IC + turbo CAHA mamy auto z mocą ok 210KM i 430Nm - w Polsce jeździ jednaka taka A4 B7 i jest to najmocniejsze fabryczne 2.0 TDI 140KM po przeróbce. Auto oczywiście chodzi idealnie i bezawaryjnie już ładne kilka miesięcy. Po co bawić się w instalację takiej turbiny? Turbo od BRD jest ciężko dostępne, każda dobra sztuka znika natychmiast z rynku, no i te turbiny trzymają cenę. Turbinę CAHA można dorwać nową lub prawie nową za 500zł... a daje ona większe możliwości niż BRD. Wymaga jednak kilku przeróbek.

Wybór opcji należy do Ciebie, ale na początek opcja nr 1 czyli sama zmiana softu w zupełności wystarczy <ok>

Jeśli chodzi o cennik, to w skrócie najważniejsze pozycje:
- modyfikacja napędu pompy oleju - 2000zł
- wymiana rozrządu przy okazji modyfikacji - 0zł (jedynie koszt części ok 650zł)
- chip - 900zł
- czyszczenie kompletu wtryskiwaczy + wymiana oringów - 600zł
- naprawa kompresora klimy - 150zł
- czyszczenie turbo (jeśli przeładowuje) - 150zł
W pakiecie zawsze będzie jakiś rabat ustalany indywidualnie w zależności od wybranych opcji.

Co do czasu - nie ma problemu. Dajesz znać wcześniej, my zamawiamy komplet części, umawiamy się na konkretny dzień i działamy.

Odnośnie STP - sam używałem i nie zaobserwowałem żadnych skutków ubocznych. Przy silnikach bez DPF z cała pewnością nie zaszkodzą. Nie mam wiedzy czy przy DPF są jakieś przeciwskazania. Wg producenta nie, ale tutaj nie doradzę.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 25 lis 2010, 07:18

szacunek Kolego z Trójmiasta ...
szkoda że tak późno sie ujawniasz bo własnie kończę dwuletnia przygodę z C6 ...
ale nigdy nic nie wiadomo , koszt niewielki wobec tego co może sie przytrafić ...
chociaż objawy umnie na razie nie wystepują może poza lekkim drganiem na jałowym raz na miesiąc :lol: :lol: może sie skuszę
rozumiem , że z innymi Audi tez sobue radzicie Q7 i inne bo ASO we Wroc. to żenada

pozdro <piwo>
GPW

boberek

Post autor: boberek » 25 lis 2010, 08:11

Przy okazji zapytam: w jaki sposób przebiegła u Ciebie naprawa? Ile Cię kosztowała?
to było robione jeszcze w Niemcowni :) taki jest ostatni wpis w ASO 'demontaż miski olejowej wymiana wałka pompy oleju czy jakos tak montaż miski olejowej, przyczyna brak ciśnienia oleju' tłumaczone z niemieckiego :) mniej wiecej

wiesz ja mam warsztat znaczy tata ma :) jeszcze takiego przypadku nie mieliśmy :) ale trudne to nie jest :) za 5 tys bede zmieniał olej to sie chyba pokusze o zdnęcie miski olejowej porobie foty :) itp

Co do wtrysków hmm no ja mam dwa słabe dwa dobre ale zacząłem je leczyć :)
wiedząc ze BIP wtrysku nie wychodzi poza norme :) czyli -+60 da sie je podratować
korekcje jedem miał z -1.5 drugi około 1,1 dwa pozostałem jakos cos około 0,4
zacząłem leczenie od wymiany oleju :) na motula 507
wszystkie fyltry szczególnie paliwa :)
dolałem
STP ten własnie co pokazywałes w 1.9 sprawował sie super
potem do nastepnego zbiornika dolałem MOTULA
potem do 3 zbiornika dolałem specjalny koncentrat uzywany tylko w serwisach diesla
i teraz mam 4 zbiornik bez dopalaczy
róznica jest tak widoczna ze szok :) korekcje poprawiły sie o prawie 40% na tych słabszych pozostałem bez zmian :) jak bede w domu wkleje jak bylo przed i po :)
bipy spadły o 20% wiec naprawde kox :) wszytskie mam w granicach 25 a 40 a
miałem 35-55 to juz sporo ale wszytsko sie da jak sie chce
ale nadal są drgania na wolnych i obroty falują :) ja bede walczył dalej :)

jak nie pomoze to je wyciagne i wyczyszcze i problem z głowy
przebieg dla informacji mam 173 000 kkm z czego wszytsko przejechał na LL :) wiec co sie dziwić
1 przegląd 32 kkm
2 przegląd 64 kkm
3 przegląd 92 kkm
4 przeglad 121 kkm
5 przeglad 156 kkm
6 przeglad 171 kkm cholowanie do ASO :) (powód brak ciścnienia oleju)

i co tu sie dziwić ze wszystko siada :) jak przyjedzie do polski :)

Odnośnie STP - sam używałem i nie zaobserwowałem żadnych skutków ubocznych. Przy silnikach bez DPF z cała pewnością nie zaszkodzą. Nie mam wiedzy czy przy DPF są jakieś przeciwskazania. Wg producenta nie, ale tutaj nie doradzę.
nie ma :)

polecam tez motula tylko ze drogi jest :(


Obrazek

agart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:18
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: agart » 25 lis 2010, 14:51

Piero Wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź . SZACUNEK za takie podejście . Mam jeszcze pytanie czy zajmujesz się usuwaniem filtra DPF i jaki jest koszt takiej operacji.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 25 lis 2010, 17:30

No i wróciłem od mechanika okazuje się, że wtryski 1 i 2 szaleją :/ termin mam na 27 grudnia na przekładkę i dalszą diagnozę, powiedział, że jest cień szansy... <ok>

Zapytałem też o przekładkę pompy i całej reszty ale tak jak bym nic nie wiedział oczywiście w sensie teoretycznym" okazało się, że siedzi w temacie i też robi takie usługi :D co najlepsze 40km ode mnie :] trzeba tylko zrobić konkretniejszy wywiad 8-)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 25 lis 2010, 20:48

Dzięki Panowie za miłe słowa.

Odnośnie pytania o wywalenie DPF - pewnie, że robimy :mrgreen:
Usługa polega na wywaleniu DPF oraz korekcie softu. Całość to koszt 2000zł.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 18:58 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga