Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 skrzynia audi a6 regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Ubezpieczenie Regeneracja Skrzynie biegów Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno  
Autor Wiadomość
Kago 
Nowy


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-20, 14:48   [C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Dymi na czarno tak do 4 biegu przy przyśpieszeniu, zajechałem na komputer i nic nie wykazało, zajechałem do innego mechanika i powiedział mi że turbina jest padnięta, zregenerowałem turbinę i dymi mniej ale dymi. Co to może być ?
pozdrawiam

Stosuj tagi
Ostatnio zmieniony przez macieja910 2008-08-20, 17:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
keniro 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-20, 15:29   

AEL lubi dymić przy przyśpieszaniu Ten typ tak ma
_________________
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die
 
 
maaly4 
Nowy



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 27
Skąd: Rzepin
Wysłany: 2008-08-20, 15:41   

ja jak kupiłem od niemca tez tak było ale zalałem do pełna ze dwa razy V-power na shell przegoniłem i jak ręką odjął :lol:
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
martino 
Czasobywacz



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 96
Skąd: Góra Śląska
Wysłany: 2008-08-20, 16:37   

Moj tez lekko przydymia gdy mu mocniej przycisne ale to normalne a poza tym jak kolega wczesniej napisal te silniku lubia sobie dymić. Podobno pomaga wymiana koncówek wtryskiwaczy, ale ja na razie nic nie kombinuje.
_________________
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem 406 tyś km.



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"
 
 
adamusek 
Nowy


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 21
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2008-08-20, 19:09   

Zdrowy AEL (nie chipowany ;) nie powinien znacząco dymić (może byc mały dymek przy ostrym przyspieszaniu i tyle)...
Co możesz zrobić - wywalić katalizatory (pewnie juz sa zapchane na amen), wymienic wtryski, zregenerować pompę, sprawdzić sprężanie na cylindrach, regeneracja turbo...
Dodatkowo sprawdzenie auta VAGiem dzieli się na dwie części - próba statyczna i dynamiczna - czyli w czasie jazdy wg odpowiedniej instrukcji testuje się poszczególne bloki a pozniej analiza i wtedy coś można powiedzieć...
Jak kupiłem AELa to dość dymił - okazało sie że ktoś bawił się przy programie turbiny i był wgrany od innego modelu - po wgraniu prawidlowego programu autko wogóle nie dymiło...
Aktualnie lekko przydymi jak przyspieszam ostro ale teraz jest 170 KM ;)
_________________
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
 
 
alukard 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1289
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2008-08-25, 20:25   

kazdy diesel musi puscic dymka nie ma na to bata

jak za bardzo i caly czas to mozna sie martwic

moze wtryski ??
_________________
<quattro>
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
arekr22 
Normalniak


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 173
Skąd: OSTROLEKA
Wysłany: 2008-08-28, 09:59   

AEL ma cieniutko turbine
kazde podniesienie dawki wiaze sie z niedostatkiem powietrza
od strony turbo poprostu turbina jest tak mala ze jak podniesziesz cisnienie
do 1BARa pow 3900obr/min turbina nie daje rady utrzymac cisnienia
:-(
 
 
ralf30 
Normalniak



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 117
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2008-08-28, 13:04   

Mój przydymi lekko jak ostro dam po gazie.A jak spokojnie to prawie wogóle nie dymi.Duże znaczenie ma też paliwo.Ja tankuje verwe albo v-power diesel i w porównaniu do zwykłego diesla jest duża różnica
_________________
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !! ! :D
 
 
Murzyn 
Normalniak



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-08-28, 14:54   

mysle ze tu trzeba zaczac od diagnostyki VAG. Po czym mechanik stwierdzil ze turbo pada? Moze poprostu masz gdzies nieszczelny dolot.
_________________
Usunieto pkt 29 regulaminu !!
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
grzessmolar 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: chrzanów
Wysłany: 2008-08-31, 19:34   

najpierw zalałbym go dobrym paliwem :?: :?: :?: jak jest kiszka paliwo to mi też przydymia <hmm>

[ Dodano: 2008-08-31, 21:12 ]
może coś z wtryskami <hmm>
_________________
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>
 
 
zwykły $ 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 31
Skąd: Jestem ślązakiem /EPKT
Wysłany: 2008-09-01, 09:44   

stawiam na nieszczelność dolotu. Gumowe rury z czasem po prostu sobie padają.
 
 
adamusek 
Nowy


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: Quattro
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 21
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2008-09-10, 21:38   

aha ja ostatnio jezdze na bioestrze - nie dosc ze tanio i ekologicznie to dodatkowo nie ma dymu ;)
_________________
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
marini2 
Nowy


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-09-10, 22:42   

znajomy mial podobny problem. okazalo sie ze waz turbo mial dziure. po wymianie wszystko wrocilo do normy
 
 
norbertkmiec 
Czasobywacz


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 57
Skąd: lublin
Wysłany: 2008-10-27, 10:49   

witam mi rowniez dymi na czarno,najbardziej wtedy gdy jest pod obciazeniem np.jak przyczepke ciagne,sprawdzalem VAG-iem i pokazuje mi ze jest nie w tym momecie wtryskiwane paliwo!pokazuje mi na vagu sa wartosci i pokazuje mi 130przy temp.ropy140.a powinno byc 45,przestawiłem na ta wartosc45 jak fabryka kaze,ale jak jest zimny to strasznie ciezko pali,jak cieply to wszystko oki!i z powrotem przestawiłem na 130 zobaczymy co sie bedzie działo.jak bylo na 45 to jeszcze miał lepsze odejscie nie wiecie jaka to moze byc przyczyna tego dymienia?co trzeba sprawdzic zeby trafic do celu tego dymienia?dodam jeszcze ze auto sprowadziłem z niemiec w sierpniu tego roku. :cry: 2.5 tdi ael
 
 
arekr22 
Normalniak


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 173
Skąd: OSTROLEKA
Wysłany: 2008-10-27, 13:22   

45 to za malo ustaw na 60 w BS w VAGu ,jak masz funkcje TDI TIMING to nad srodkowa kreske
i bedzie good 8-)
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: