Witam .
Mam pytanie odnosnie rolki napinacza paska wielorowkowego w 1.9AVF .
Mianowicie piszczy niemilosiernie i chcialbym go wymienic sam i tu pytanie czy istnieje potrzeba demontazu przodu aby to wymienic czy tez nie .
Czy trzeba rowniez wymieniac napinacz czy obejdzie sie .
Zapytam odrazu w tym poscie zeby nie zasmiecac forum o rolke alternatora czy dam rady to wymienic w warunkach domowych czy nie .
Lubie sie grzebac i krecic srubki ale slyszalem ze do rolki alternatora potrzebny jest jakis sciagacz .
Bede wdzieczny za jakis maly instruktarz jak to zrobic bezawaryjnie i sprawnie .
[ Dodano: 2010-11-12, 11:19 ]
Ok To jak wymienic rolke znalazlem w warsztacie ale podpowiedzcie mi czy mam wymieniac ten napinacz czy dopuki dziala to dac sobie spokuj ?
[Audi A6C5] AVF Napinacz paska wielorowkowego
[Audi A6C5] AVF Napinacz paska wielorowkowego
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
Oczywiście że wymienisz rolkę napinacza bez ściągania przodu.
Ale instrukcja opisana w dziale warsztat dotyczy innego typu napinacza który był w starszych silnikach.
Jak pisał kolega pawelk600 może twój napinacz ma się dobrze więc zanim coś kupisz sprawdź dobrze. kółko możesz bardzo łatwo sprawdzić. Zdejmij pasek i ręką pokręć kółkiem to usłyszysz czy jest dobrze czy nie. No i oczywiście sprawdź kółko alternatora.
Ja wymieniałem samo kółko , bo napinacz był jeszcze dobry. Niestety zrobiłem tak ze względów ekonomicznych , bo nie wiem czy się orientowałeś w cenach ale nie są to tanie części. Kółko kosztuje 250zł a siłownik napinacza 820zł - ceny w ASO.
Oczywiście można kupić cały napinacz na allegro ale jeżeli całość jest tańsza niż samo kółko no to nie wiem jak jest jakością tej części. ja wolałem wymienić samo kółko ale założyć ori.
Daj znać czy musisz wymieniać to kolo lub napinacz to napisze tobie jak ja to robiłem.
Ale instrukcja opisana w dziale warsztat dotyczy innego typu napinacza który był w starszych silnikach.
Jak pisał kolega pawelk600 może twój napinacz ma się dobrze więc zanim coś kupisz sprawdź dobrze. kółko możesz bardzo łatwo sprawdzić. Zdejmij pasek i ręką pokręć kółkiem to usłyszysz czy jest dobrze czy nie. No i oczywiście sprawdź kółko alternatora.
Ja wymieniałem samo kółko , bo napinacz był jeszcze dobry. Niestety zrobiłem tak ze względów ekonomicznych , bo nie wiem czy się orientowałeś w cenach ale nie są to tanie części. Kółko kosztuje 250zł a siłownik napinacza 820zł - ceny w ASO.
Oczywiście można kupić cały napinacz na allegro ale jeżeli całość jest tańsza niż samo kółko no to nie wiem jak jest jakością tej części. ja wolałem wymienić samo kółko ale założyć ori.
Daj znać czy musisz wymieniać to kolo lub napinacz to napisze tobie jak ja to robiłem.
Dzieki za podpowiedzi koledzy .
Co chodzi o rolke napinacza to na 100% do wymiany bo piszczy i szumi ze az milo a kiedy poleje woda na rolke to zaraz cichnie a zaczelo sie okolo roku temu zaraz po wymianie rozrzadu wiec chyba czas juz zmienic .
Co do kola alternatora to tez juz kupilem bo jakis miesiac temu mechanik sprawdzal i powiedzial mi ze on u siebie to juz by ja wymienil bo kiedys mial sytuacje ze to kolo calkowicie zablokowalo zablokowalo silnik u jednego z jego klientow .
Kolo alternatora kupilem marki febi i facet mowil ze to idzie na pierwszy montaz ?
Faktem jest ze zaplacilem tylko 15€ taniej niz w ASO Audi wiec moze to i prawda .
Auto strasznie mi buczy rezonuje i drga , Piotrus z logow nie wywnioskowal usterki wtryskow ani nic innego niepokojacego , synch walu korbowego z walkiem rozrzadu ustawilem na 0.0 0.6 wiec tez ok .Wymienilem poduchy i tez nie zniklo wiec ide dalej i wymieniam pokolei bo zaden z mechanikow nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzic co to jest a w ASO w Belgii to wrecz mowia ze to przy przebiegu rzedu 211000km to normalne bo silnik sie zuzywa itd .
Auto ciagnie fajnie ale mam ten bukkk w kabinie i rezonans a oprocz tego zadnych anomalii .
Narazie wymienie kolo alternatora i rolke napinacza , pozniej laczke elastyczna na tlumiku albo calkiem katalizator a na koncu wykosztuje sie i zaloze nowy komplet sprzegla z kolem dwumasowym i obiecuje ze po kazdej wymianie bede pisal jaki jest rezultat .
W kazdym razie wielkie dzieki za pomoc ... TYLKO jak sciagnac kolo z alternatora ?
Co chodzi o rolke napinacza to na 100% do wymiany bo piszczy i szumi ze az milo a kiedy poleje woda na rolke to zaraz cichnie a zaczelo sie okolo roku temu zaraz po wymianie rozrzadu wiec chyba czas juz zmienic .
Co do kola alternatora to tez juz kupilem bo jakis miesiac temu mechanik sprawdzal i powiedzial mi ze on u siebie to juz by ja wymienil bo kiedys mial sytuacje ze to kolo calkowicie zablokowalo zablokowalo silnik u jednego z jego klientow .
Kolo alternatora kupilem marki febi i facet mowil ze to idzie na pierwszy montaz ?
Faktem jest ze zaplacilem tylko 15€ taniej niz w ASO Audi wiec moze to i prawda .
Auto strasznie mi buczy rezonuje i drga , Piotrus z logow nie wywnioskowal usterki wtryskow ani nic innego niepokojacego , synch walu korbowego z walkiem rozrzadu ustawilem na 0.0 0.6 wiec tez ok .Wymienilem poduchy i tez nie zniklo wiec ide dalej i wymieniam pokolei bo zaden z mechanikow nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzic co to jest a w ASO w Belgii to wrecz mowia ze to przy przebiegu rzedu 211000km to normalne bo silnik sie zuzywa itd .
Auto ciagnie fajnie ale mam ten bukkk w kabinie i rezonans a oprocz tego zadnych anomalii .
Narazie wymienie kolo alternatora i rolke napinacza , pozniej laczke elastyczna na tlumiku albo calkiem katalizator a na koncu wykosztuje sie i zaloze nowy komplet sprzegla z kolem dwumasowym i obiecuje ze po kazdej wymianie bede pisal jaki jest rezultat .
W kazdym razie wielkie dzieki za pomoc ... TYLKO jak sciagnac kolo z alternatora ?
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Rezonans wystepuje w zakresie od 1500 do 2500 obrotow .
Koncoowka wydechu nie drga .
Za to na wolnych drga silnik i nawet to odczowam na fotelu .
Podejrzewam dwumac co chodzi o drgania ale ten moj mechanik powiedzial zeby z tym sie wstrzymac do wymiany kola alternatora .
Czy moze dotknelo cie to samo?
Koncoowka wydechu nie drga .
Za to na wolnych drga silnik i nawet to odczowam na fotelu .
Podejrzewam dwumac co chodzi o drgania ale ten moj mechanik powiedzial zeby z tym sie wstrzymac do wymiany kola alternatora .
Czy moze dotknelo cie to samo?
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
OK .Dzieki . AVF i AWX to prawie to samo .
Wieszaki powymieniam dla pewnosci bo mam juz dosc tego .
Silnik drga ale nie mocno a ja nie wiem gdzie sa granice tych drgan silnika .
Pewne jest to ze podczas przyspieszania jest wrazenie wywalonych poduch chociaz sa nowe i oryginaly , choc na kierownicy i drazku zmiany biegow nic nie odczowam .
To dziwne ale tak jest i jest to nieznosne .
Czy myslisz ze przy wywalonym dwumasie podczas przyspieszania moge miec takie odczucia czy raczej tylko na biegu jalowym ma drgac
[ Dodano: 2010-11-19, 22:04 ]
Panowie jak wymienic te rolke napinacza w AVF .
Chcialem to zrobic tak jak jest opisane w warsztacie , ale sroba ani drgnie a sama rolka wyglada na taka jak do wprasowywania .
Sprawdzilem tez kolo alternatora i choc mechanik mowil ze to juz czas to ja sprawdzajac w sposob znaleziony na forum stwierdzam ze jest OK , bo w jedna strone kreci sie besz problemu a w odwrotna ani drgnie .
Prosilbym jakiegos fachowca o podpowiedzenie czy trzeba demontowac lype czy jednak nie .
[ Dodano: 2010-12-07, 22:20 ]
Panowie .
Czy ktos wymienial w avf-ie napinacz paska wielorowkowego bez sciagania przodu ?
Pomozcie prosz bo za kilka dni jade na podnosnik i niewiem co robic czy rozbierac czy da sie to zrobic bez rozbierania?
Wieszaki powymieniam dla pewnosci bo mam juz dosc tego .
Silnik drga ale nie mocno a ja nie wiem gdzie sa granice tych drgan silnika .
Pewne jest to ze podczas przyspieszania jest wrazenie wywalonych poduch chociaz sa nowe i oryginaly , choc na kierownicy i drazku zmiany biegow nic nie odczowam .
To dziwne ale tak jest i jest to nieznosne .
Czy myslisz ze przy wywalonym dwumasie podczas przyspieszania moge miec takie odczucia czy raczej tylko na biegu jalowym ma drgac
[ Dodano: 2010-11-19, 22:04 ]
Panowie jak wymienic te rolke napinacza w AVF .
Chcialem to zrobic tak jak jest opisane w warsztacie , ale sroba ani drgnie a sama rolka wyglada na taka jak do wprasowywania .
Sprawdzilem tez kolo alternatora i choc mechanik mowil ze to juz czas to ja sprawdzajac w sposob znaleziony na forum stwierdzam ze jest OK , bo w jedna strone kreci sie besz problemu a w odwrotna ani drgnie .
Prosilbym jakiegos fachowca o podpowiedzenie czy trzeba demontowac lype czy jednak nie .
[ Dodano: 2010-12-07, 22:20 ]
Panowie .
Czy ktos wymienial w avf-ie napinacz paska wielorowkowego bez sciagania przodu ?
Pomozcie prosz bo za kilka dni jade na podnosnik i niewiem co robic czy rozbierac czy da sie to zrobic bez rozbierania?
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga